Connect with us

Economy

Sezon dywidendowy 2022: Dywidendy od spółek DAX: Akcje DAX mogą być opłacalne dla fanów dywidendy | biuletyn

Published

on

Sezon dywidendowy 2022: Dywidendy od spółek DAX: Akcje DAX mogą być opłacalne dla fanów dywidendy |  biuletyn

• Prawie wszystkie spółki DAX wypłacają dywidendy
• Skup akcji pokazuje sytuację ekonomiczną spółek DAX
• Zaznaczono kierunek wiatru

Sezon sprawozdawczy dobiegł końca, a dywidendy uregulowały się po dorocznych walnych zgromadzeniach. Szacuje się, że 6 spółek z DAX, MDAX, TecDax i SDAX wypłaciło niższe dywidendy w porównaniu do roku poprzedniego, 43 spółki utrzymały dywidendę na poziomie z poprzedniego roku, a 108 spółek zwiększyło dywidendę w porównaniu do roku poprzedniego – czasami znacząco. Szacuje się, że prawie wszystkie 40 spółek DAX wypłaci dywidendy w 2022 r., z czego 24 w przyrostach.

Szacuje się, że dystrybucja przez firmy DAX o wartości 46 miliardów euro bije wszelkie rekordy w porównaniu z poprzednim rokiem, przy wzroście o 40 procent. W 2022 r. wielu inwestorów skupi się na wyjściu z pandemii i kryzysu wywołanego wojną na Ukrainie. Jednak konsekwencje wojny Ukrainy dla spółek DAX nie są jeszcze odzwierciedlone w bilansach z 2021 roku. Analitycy Ernst & Young postrzegają eksport i udział w Azji jako główne czynniki sukcesu spółek DAX. Oprócz sukcesów korporacyjnych, takich jak zwiększona wydajność czy działania na rzecz oszczędności kosztów, decydującym czynnikiem jest również wielkość indeksu DAX. Od września 2021 r. w czołowym niemieckim indeksie znalazło się kolejne 10 spółek.

Siemens rozpoczął sezon dywidendowy 2022 swoim dorocznym walnym zgromadzeniem w lutym (rok finansowy Siemensa kończy się we wrześniu). Inwestorzy otrzymają 3,2 miliarda euro, nowy rekord dla firmy, ponieważ Siemens Healthineers zapłaci swoim udziałowcom kwotę owoc 1,69%.

Pięć największych zwrotów dywidendy

Oczekuje się, że spółkami DAX o najwyższej stopie dywidendy będą: Mercedes-Benz (7,88%), BMW (7,34%), Covestro (7,45%), BASF (6,52%) i Allianz (4,95%).

Według badania przeprowadzonego w 2021 r. przez firmę audytorską i konsultingową Ernst & Young, producenci samochodów byli w stanie osiągnąć znacznie wyższe marże zysku pomimo kryzysu chipowego. Za Teslą (12,1 proc.) uplasowali się niemieccy producenci samochodów Mercedes-Benz i BMW, po 12 proc. Oczekuje się, że Mercedes-Benz (dawniej Daimler) wypłaci dywidendę w wysokości 5,00 euro na akcję, co stanowi wzrost o ponad 270 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. W przypadku BMW analitycy spodziewają się średniej ceny docelowej na poziomie 112,55 euro, co odpowiada oczekiwanemu wzrostowi o około 36 euro w stosunku do obecnego poziomu XETRA. Dywidendę do wypłaty w 2022 r. szacuje się na imponujące 5,80 euro w porównaniu do 1,90 euro w 2021 r. Producent samochodów z Wolfsburga wypłaca również wysokie dywidendy (4,80 proc. przy 7,56 euro).

READ  Austriacka giełda kryptowalut Bitpanda zwalnia ponad 270 pracowników

„Zamierzamy wypłacić jak dotąd najwyższą dywidendę” – powiedział dyrektor finansowy Covestro Thomas Toepfer w rozmowie z Euro am Sunday o wypłacie za rekordowy rok 2021. Spółka, która wyłoniła się z dawnego dywizji chemicznej Grupy Bayer i została włączona do DAX od marca 2018 roku, jest przygotowywana w przyszłości, że będziemy coraz częściej wykorzystywać wodór do produkcji podstawowych produktów do pianek sztywnych i elastycznych. Podczas gdy większość analityków spodziewa się, że Covestro osiągnie umiarkowane tempo wzrostu w ciągu najbliższych dwóch lat, Toepfer dostrzega znaczny potencjał wzrostu dla firmy, zwłaszcza gdy branża motoryzacyjna przeżywa nowy boom.

Według szacunków BASF wypłaci dywidendę w wysokości 3,40 euro w 2022 r., co stanowi wzrost o 10 centów w stosunku do roku poprzedniego. Grupa z Ludwigshafen zamknęła czwarty kwartał 2021 roku spadkiem sprzedaży o 19,57 procent. Niedawno Martin Brudermüller, szef BASF, ostrzegał w prasie przed unijnym zakazem importu rosyjskiego gazu i fatalnymi konsekwencjami dla niemieckiej gospodarki oraz obawiał się znacznych cięć produkcji, m.in. w głównym zakładzie w Ludwigshafen.

Zwiększ zyski i odkup akcje spółek DAX

Skup akcji jest obecnie ważnym tematem dla spółek DAX: spółki z wiodącego niemieckiego indeksu przeznaczyły na skup akcji ponad 25 miliardów euro. Dzięki wzrostowi zarobków w 2021 r. wiele osób przeżywa kluczową fazę finansową. Ponad 30 procent firm DAX uruchomiło program dopasowywania.
BASF odkupił już 2,9 mln euro akcji w lutym 2022 r., ponieważ firma uważa, że ​​akcje są niedowartościowane. Do końca przyszłego roku w skup akcji zostanie zainwestowanych do 3 miliardów euro, aby ustabilizować akcje. Allianz uruchomił również program skupu akcji. Inwestorzy mogą spodziewać się wypłaty 10,80 euro od firmy ubezpieczeniowej w 2022 roku (9,60 euro w roku poprzednim). Akcje otrzymały średnią cenę docelową w wysokości 259,50 euro, czyli o około 45 euro wyższą niż obecnie handlowana za pośrednictwem XETRA.

Oprócz producenta samochodów BMW, który na dorocznym walnym zgromadzeniu chce uzyskać zgodę na skup akcji własnych po raz pierwszy od 17 lat, Adidas stara się również o wdrożenie ofensywnego programu o wartości czterech miliardów euro. Oczekiwane dochody z udziałów w adidas wyniosą 3,20 euro w 2022 roku, czyli o 20 centów więcej niż w 2021 roku.
W 2022 roku Deutsche Bank po raz pierwszy wypłaci dywidendę w łącznej wysokości 700 milionów euro (0,20 euro na akcję). Według Süddeutsche Zeitung jest to pierwszy krok do wypłacenia akcjonariuszom w ciągu najbliższych kilku lat łącznie pięciu miliardów euro. W styczniu rada dyrektorów ogłosiła już duży program wykupu akcji o wartości 300 mln euro.

READ  Polska a Unia Europejska | FR | 08.10.2021 | 18:20

Reasekurator monachijski wykazuje również kombinację wysokich zysków (4,53 procent, 11,00 euro na akcję), umiarkowanego wzrostu, dobrych zwrotów i wykupu akcji. Reasekurator spodziewa się również umiarkowanego wzrostu w długim okresie.

Linde idzie o krok dalej: specjalista od gazów przemysłowych uruchamia program wykupu o wartości około 10 miliardów euro. Średnia cena docelowa akcji wynosi 314,17 euro, czyli około 6 procent powyżej obecnej ceny (stan na 5 kwietnia 2022 r.). ten zwrot zysku Oczekuje się, że w 2022 r. wyniesie 1,45 procent (4,68 euro).

Brak lub tylko niewielkie wzrosty zysków

W Henklach (1,85 euro) i Bayerze (2,0 euro) wypłaty dywidendy utrzymują się na poziomie z poprzedniego roku. Henkel był ostatnio pod presją ze względu na ciągłą ingerencję w Rosji, pomimo wojny na Ukrainie. Na dorocznym walnym zgromadzeniu zatwierdzono dywidendę w wysokości 1,83 euro na akcję zwykłą i 1,85 euro na akcję uprzywilejowaną, a w 2021 r. Airbus i Continental nie wypłaciły żadnej dywidendy. W 2022 r. Airbus pozostanie daleko w tyle za średnią stopą dywidendy w sektorze lotniczym 1,35 procent (1,50 euro za akcję). Producent opon Continental osiągnął zysk za ostatni rok obrotowy, podczas gdy rok poprzedni nadal wykazywał ujemny wynik netto; Oczekuje się dywidendy w wysokości 3,33 procent (2,20 euro na akcję).

Niewielkich wzrostów dywidend w porównaniu z poprzednim rokiem można spodziewać się w przypadku następujących akcji: RWE (2,29 proc. po 0,90 euro, wzrost o 5,9 proc.), Symrise (0,94 proc. po 1,02 euro, wzrost o 5,2 proc.), Fresenius (2,77) proc. euro, wzrost o 4,5 procent), Fresenius Medical Care (2,22 procent, przy 1,35 euro, wzrost o 0,75 procent) i Deutsche Telekom (3,71 procent, przy 0,64 euro, wzrost o 6,7 procent).

Firma Fresenius Medical Care, świadcząca usługi dializ, podjęła decydujący krok w swojej strategii rozwoju i celach finansowych na rok 2025 w Ameryce Północnej, ustanawiając nową, opartą na wartościach firmę zajmującą się leczeniem nerek. Grupa Fresenius Healthcare rozwija się również na rynku północnoamerykańskim dzięki przejęciu firmy zajmującej się terapiami infuzyjnymi dla swojego oddziału farmaceutycznego Kabi.

Wspinacze i wspinacze DAX

Podczas gdy Beiersdorf i Siemens Energy zostały obniżone przez niemiecką giełdę do MDAX, Daimler Truck i Hannover Re (dystrybucja 5,75 euro, z 3,77 procentami w środku) zostały niedawno podniesione do wiodącego indeksu.

Daimler Tuck odłączył się od macierzystej spółki Mercedes-Benz pod koniec 2021 r. i jest notowany na giełdzie, awansując w lutym na pierwsze miejsce w indeksie drugiego rzędu, a następnie w marcu włączając producenta ciężarówek do wiodącego indeksu. Stopa dywidendy jest stosunkowo wysoka i wynosi 4,78 procent (1,20 euro).

READ  Škoda Auto po raz drugi wspiera Tour de France Femmes avec ZWIFT - Economy i Volkswagen - Aktualności

Po zmianie wskaźnika zarówno wspinacze, jak i wspinacze są średnio gorsi od wskaźnika wiodącego, dlatego ekspert branżowy Sven Lehmann nie może dać rekomendacji kupna nowicjuszom na DAX. „Z historycznego punktu widzenia nie warto kupować promotorów ani popychaczy”. Według Deutsche Börse kolejny okresowy przegląd spółek DAX zaplanowany jest na 3 czerwca 2022 r.

dobre zyski

Inwestorzy z Vonovia (3,84% za 1,66 euro), Deutsche Post (4,24% za 1,80 euro), E.ON (4,71% za 0,99 euro, wzrost o 4,3%) i HeidelbergCement (4,61% za 2,40 euro).

Deutsche Post udało się zwiększyć zysk operacyjny do prawie 8 miliardów euro w 2021 roku, znacznie przekraczając własne oczekiwania. Dostawca usług pocztowych ogłosił również program wykupu akcji o wartości miliardów. Małe i średnie dywidendy są wypłacane od 0,3 do 2,9 procent w Porsche (2,90 procent za 2,56 euro), Merck (0,97 procent za 1,85 euro), MTU Aero Engines (1,01 procent za 2,10 euro), Puma (0,94 procent za 0,72 euro). ), Deutsche Boerse (1,94 procent za 3,20 euro), SAP (2,46 procent za 2,45 euro), Printage (0,2 procent za 1,45 euro), Infineon (0,98 procent za 0,30) i Sartorius (0,37 procent za 1,46 euro).

Rok 2021 okazał się dla Brenntagu rekordowy, ponieważ dystrybutor chemii zwiększył sprzedaż o ponad 23 procent. Kompleksowa naprawa firmy została ogłoszona wraz z „Projektem Brenntag” na początku zeszłego roku. Z drugiej strony, SAP jest nadal pod presją po odejściu wieloletniego CFO Mucic i zwiększonej konkurencji ze strony USA. Przy dwucyfrowych stratach cenowych od początku roku, udział pakietu oprogramowania opartego na Walldorf jest jedną ze słabszych wartości DAX.

Delivery Hero, Hello Fresh, Quiagen i Zalando nie planują żadnych dywidend w roku podatkowym 2021.

redakcja finanzen.net

Ten tekst ma charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi rekomendacji inwestycyjnej. finanzen.net GmbH wyklucza jakiekolwiek roszczenia regresowe.

Wybrane produkty dźwigniowe w adidasDzięki nokautom inwestorzy spekulacyjni mogą nieproporcjonalnie uczestniczyć w ruchach cenowych. Wystarczy, że wybierzesz pożądaną dźwignię, a my pokażemy Ci odpowiednie produkty w adidas

Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20

Brak danych

Więcej wiadomości o adidas

Źródła obrazu: FrankHH/Shutterstock.com, DANIEL ROLAND/AFP/Getty Images

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  23 lipca 2022 - Międzynarodowy komunikat prasowy
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Nowy rozkład jazdy Deutsche Bahn: które miasta skorzystają na nowych liniach kolejowych - Ekonomia

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Inwestorzy są optymistyczni: ceny ropy spadają, DAX rośnie
Continue Reading

Trending