Connect with us

Economy

Dobra wiadomość: akcje Volkswagena rosną po godzinach: Volkswagen może znacząco zwiększyć zyski – wysokie zyski | biuletyn

Published

on

Dobra wiadomość: akcje Volkswagena rosną po godzinach: Volkswagen może znacząco zwiększyć zyski – wysokie zyski |  biuletyn

Jak poinformowała w piątek wieczorem firma z Wolfsburga, na podstawie wstępnych danych, zyski największej grupy samochodowej w Europie wzrosły o około 75 procent do 15,4 miliarda euro w porównaniu do 2020 roku. Sprzedaż wzrosła również po trudnościach związanych z Coroną w poprzednim roku . Wzrósł o 12,3 procent do 250,2 miliarda euro.

Volkswagenowi udało się przekonać swoją marżą operacyjną, która jest bardzo ceniona na giełdzie. Przed odsetkami, podatkami i pozycjami specjalnymi, osiem procent sprzedaży pozostało jako zarobki – więcej niż analitycy wcześniej szacowali. W tym roku Volkswagen dąży do przedziału od 7 do 8,5 procent, czyli mniej więcej tyle, ile eksperci mieli na papierowym kuponie. Oferta dywidendy jest zaskakująco wysoka i wynosi 7,56 euro na akcję uprzywilejowaną. Akcje, które są notowane na DAX, wzrosły o 2,2 procent na platformie transakcyjnej Tradegate w porównaniu z zamknięciem giełdy Xetra. Jose Asumendi, analityk JPMorgan, uważa prognozy na 2022 r. za bardzo dobre. Jednak wskaźnik wypłat poniżej 30 proc. może budzić wątpliwości wśród inwestorów.

Wielu klientów Volkswagena musi obecnie długo czekać na swoje samochody. Dyrektor Finansowy Arno Antlitz zauważył, że ceny mogą również wzrosnąć w wyniku wyższych kosztów energii i surowców. Wiele zależy od rozwoju i czasu trwania konfliktu w Europie Wschodniej. Jeśli będzie się to utrzymywać przez dłuższy czas, prawdopodobne jest, że w firmie pojawią się dodatkowe oszczędności. Volkswagen angażuje się w inwestycje.

Podczas gdy w 2021 r. wyniki finansowe uległy znacznej poprawie, grupa wypadła gorzej pod względem dostaw. Liczba pojazdów dostarczonych na całym świecie spadła o 4,5 procent do prawie 8,9 miliona. Spadek odnotowano również po pierwszych dwóch miesiącach tego roku, o około jedną szóstą. Podstawowa marka właśnie wymusiła zamrożenie zamówień na hybrydy typu plug-in z powodu braku części. Szczególnie bolesny dla VW: jego najważniejszy rynek, Chiny, spadł w styczniu i lutym o prawie 17 procent.

READ  Raport rynkowy: DAX jest o krok od rekordowego maksimum

Grupa Toyota Motor Group dostarczyła około 10,5 miliona pojazdów i objęła prowadzenie pod tym względem. Sprzedaż Grupy Volkswagen była w ostatnim czasie o 2,4 mln niższa niż wartość z roku przed Coroną 2019. Jednak popyt na samochody elektryczne i hybrydowe rozwinął się dobrze. Opłaty za samochody czysto elektryczne prawie się podwoiły.

Wąskie gardła w komponentach elektronicznych poważnie dotknęły branżę w ostatnich miesiącach. Niedobór prawdopodobnie utrzyma się jeszcze przez jakiś czas. Antlitz był stosunkowo pewny siebie: „Widzimy, że podaż półprzewodników ulegnie poprawie, zwłaszcza w drugiej połowie roku”. Brak chipów jest nadal problemem strukturalnym.

Wielkie ambicje noworoczne. Volkswagen spodziewa się, że – jeśli wszystko pójdzie dobrze – przy wyższej sile zysku sprzedaż powinna wzrosnąć od 8 do 13 procent. „Ale to wszystko wymaga dalszego rozwoju”, mówi Antlitz. „Pozostaje niejasne, jak konflikt na Ukrainie wpłynie na cały łańcuch dostaw i światową gospodarkę”.

Na przykład w Volkswagenie niektóre zakłady już wyschły, ponieważ na zachodniej Ukrainie nie produkuje się taśm kablowych. Po fabrykach w Saksonii powinny być zmiany i krótki czas ponownie w centrali Wolfsburga. „W tej chwili wciąż otrzymujemy pewne dostawy, ale oczywiście jest to trudne” – powiedział dyrektor finansowy ds. sytuacji na Ukrainie. „Staramy się wspierać dostawców. Jednak w ciągu najbliższych kilku dni pojawią się inne ograniczenia. Pracujemy również nad strategiami przejścia na innych dostawców w Europie i Ameryce Północnej”.

Nie można wykluczyć, że część wyższych cen energii ostatecznie będzie musiała zostać przerzucona na konsumentów. Odpowiednie współczynniki hedgingu zapewniły stabilność. „Ale oczywiście wpłynie to na naszą działalność w perspektywie średnioterminowej – i oczywiście trzeba przekreślić jedno lub drugie”.

Administracja wykluczyła nowe programy oszczędnościowe po rozłamie między przewodniczącą Rady Pracy Danielą Cavallo a dyrektorem generalnym Herbertem Diesem pod koniec zeszłego roku. Jeśli koszty muszą być dalej obniżane, to tylko w ramach istniejących umów. Do 2023 roku planowana jest redukcja o 5 proc. W odniesieniu do Ukrainy Antlets powiedział, że duże projekty inwestycyjne będą kontynuowane. Ale: „Jeśli kryzys się utrzyma, może dojść do sytuacji, w której będziesz musiał dokonać znacznych korekt w normalnych kosztach stałych”.

READ  Opinia: Bazyli Haftowany, Król Ukrainy

Przede wszystkim Diess dąży do większej produktywności i wydajności. Jednocześnie grupa inwestuje dużą kwotę, wielokrotność 1 miliarda dolarów, w modele cyfrowe i elektroniczne w ciągu najbliższych pięciu lat. Na koniec 2021 roku Grupa VW zatrudniała około 672 800 pracowników.

Podobnie jak wiele innych firm, Volkswagen początkowo chce zawiesić produkcję w Rosji. To samo dotyczy eksportu samochodów do kraju. Dess ostrzegł, że wojna może mieć poważniejsze skutki dla europejskiej gospodarki niż kryzys koronowy. Dyrektor powiedział niedawno Financial Times, że przedłużający się konflikt militarny prawdopodobnie uderzy w region „o wiele gorzej” niż rozprzestrzenianie się patogenu Covid 19. Trwale uszkodzone globalne łańcuchy dostaw prawdopodobnie doprowadzą do „ogromnego wzrostu cen, niedoborów energii i inflacji ”. „Może to być bardzo ryzykowne dla gospodarki europejskiej i niemieckiej”.

W tej chwili zyski znów rosną – akcjonariusze powinni na tym skorzystać. Na dorocznym walnym zgromadzeniu w dniu 12 maja zostanie zaproponowana dywidenda w wysokości 7,50 euro na akcję zwykłą i 7,56 euro na akcję uprzywilejowaną, czyli ponad połowę kwoty z roku poprzedniego. Porsche SE, w którym rodziny Porsche i Piëch połączyły swoje udziały w VW, spodziewa się wpływów przed opodatkowaniem z dystrybucji w wysokości około 1,18 miliarda euro.

IPO / VW CFO: przygotowania do debiutu Porsche idą zgodnie z planem

Pomimo zawirowań na rynkach finansowych, Grupa Volkswagen zamierza kontynuować planowaną pierwszą ofertę publiczną spółki sportowej Porsche. „Nie zatrzymaliśmy przygotowań. Wręcz przeciwnie, postępują zgodnie z planem” – powiedział dyrektor finansowy Volkswagena Arno Antlitz podczas telekonferencji z dziennikarzami w piątek. Jeśli to możliwe, Volkswagen chce w tym roku rozpocząć masową ofertę publiczną i celował w to w czwarty kwartał. „Jesteśmy pewni, że nadal możemy przejść przez to okno” – powiedział Antlitz.

READ  World Auto Awards – Niemieckie modele nie mają szans

Wojna Rosji z Ukrainą wywołała poważne zamieszanie na rynkach akcji, obligacji, surowców i walut. Wiodący niemiecki indeks Dax (DAX 40) spadł z około 15 500 punktów w połowie lutego do mniej niż 12 500 punktów w miniony poniedziałek w wyniku inwazji armii rosyjskiej na Ukrainę. Duża zmienność giełdowa jest zwykle toksyczna dla planowanych IPO.

Tymczasem właściciel Porsche SE (PSE) Volkswagena może oczekiwać nieoczekiwanych zysków z Wolfsburga. Przy proponowanej dywidendzie w wysokości 7,50 euro na akcję zwykłą Volkswagena, PSE otrzymałyby około 1,18 mld euro. Rzecznik holdingu Stuttgart sprzeciwił się jednak, aby rodziny Porsche i Piëch musiały najpierw zapłacić fiskusowi ponad 300 mln euro ze względu na zmianę wytycznych podatkowych dla holdingów.

W ramach pierwszej oferty publicznej Porsche chce przejąć 25 procent udziałów w Porsche AG, aby rodziny mogły ponownie mieć bezpośredni dostęp do rodzinnego producenta samochodów. Porsche SE, obecnie również notowane w Dax, zamierza w najbliższych tygodniach złożyć akcjonariuszom propozycję dywidendy.

Wolfsburg (dpa-AFX)

Wybrane produkty dźwigowe w Porsche SE VzDzięki nokautom inwestorzy spekulacyjni mogą nieproporcjonalnie uczestniczyć w ruchach cenowych. Wystarczy wybrać żądany żuraw, a my pokażemy Ci odpowiednie produkty w Porsche SE Vz

Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20

Brak danych

Więcej wiadomości o Porsche SE Vz

Źródła obrazu: Gl0ck / Shutterstock.com, FotograFFF / Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  Raport rynkowy: DAX jest o krok od rekordowego maksimum
Continue Reading

Economy

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

Published

on

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

W 2023 roku Polska po raz pierwszy zastąpi Chiny w roli najważniejszego partnera handlowego Berlina. Według aktualnej analizy Banku Inwestycyjnego w Berlinie (IBB) eksport do sąsiedniego kraju wzrósł łącznie o 9,2 proc., osiągając kwotę 1,18 mld euro.

Ogółem handel zagraniczny Berlina z Polską wyniósł 4,11 mld euro. Całkowity wolumen handlu z Chinami, składający się z importu (2,76 mld euro) i eksportu (1,25 mld euro), wyniósł zaledwie cztery miliardy euro.

Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.
Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.

© Stock.adobe.com

Przede wszystkim wzrósł import z Polski. Wolumen wzrósł o 925 mln euro do 2,93 mld euro. Głównym importem był surowiec tytoniowy i wyroby tytoniowe (1,09 mln euro). Polska jest jednym z największych na świecie eksporterów wyrobów tytoniowych i znaczącym ich producentem.

Polacy kupowali przede wszystkim części samochodowe i produkty farmaceutyczne

Eksport podwozi, silników, produktów farmaceutycznych oraz sprzętu do wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej z Berlina do Polski znacznie wzrósł, podczas gdy eksport produktów naftowych i wyrobów z tworzyw sztucznych spadł.

Zdaniem ekspertów IBB, Chiny stanowią obecnie dla Berlina największe ryzyko polityczne w handlu zagranicznym, a powodem tego jest duże uzależnienie od chińskich produktów. Ogólnie rzecz biorąc, pokazuje to, że stosunki handlowe Berlina stają się coraz bardziej zróżnicowane i „koncentrują się na rynkach wschodzących, takich jak Polska”.

Continue Reading

Economy

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Published

on

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Incydent w Nowym Jorku
Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Lista części, które samoloty Boeinga gubią podczas lotu, jest coraz dłuższa. Ale na szczęście incydent w Nowym Jorku również przebiegł gładko. Po zaginionym chipie awaryjnym nie ma jednak śladu.

Tuż po starcie w piątek inny samolot Boeinga stracił część samolotu. Jak podają agencje informacyjne AP i Reuters, w samolocie linii Delta Airlines doszło do awaryjnego poślizgu. Piloci poczuli wibracje w samolocie i zawrócili. Samolot bezpiecznie wylądował na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku, skąd również wystartował.

Linie Delta Air Lines podały, że po starcie piloci otrzymali ostrzeżenie o awaryjnym poślizgu po prawej stronie samolotu i usłyszeli nietypowy dźwięk Boeinga 767 dochodzący z tego obszaru. Następnie według doniesień piloci ogłosili sytuację awaryjną, aby można było szybko wrócić na lot. na lotnisko. Linie lotnicze podały, że samolot zbudowany w 1990 r. wylądował i skierował się do bramki o własnych siłach.

Mówi się, że na pokładzie samolotu, który miał lecieć do Los Angeles, było 176 pasażerów, dwóch pilotów i pięć stewardów. Według doniesień Delta pasażerowie zostali przeniesieni innym samolotem do Kalifornii. Uszkodzony samolot został wycofany z eksploatacji w celu dalszych badań. Współpracują ze śledczymi i nadal szukają zaginionego chipa. Agencja podała, że ​​Federalna Administracja Lotnicza prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie incydentów.

Ten wypadek jest jednym z ostatnich z serii niefortunnych wypadków, które miały miejsce u producenta samolotów Boeing. Na początku stycznia zamieszanie wywołała część kadłuba, która w nowym 737 MAX 9 po prostu odłamała się podczas lotu. Cudem nikt z pasażerów nie odniósł obrażeń. Samolot Alaska Airlines udało się bezpiecznie wylądować. Na początku marca tuż po starcie inny Boeing 777 stracił oponę. Uszkodzonych zostało kilka samochodów. Miesiąc później samolot 737-800 musiał zawrócić, ponieważ osłona silnika oddzieliła się podczas startu i uderzyła w klapę skrzydła.

READ  Raport rynkowy: DAX jest o krok od rekordowego maksimum
Continue Reading

Trending