Economy
Dobra wiadomość: akcje Volkswagena rosną po godzinach: Volkswagen może znacząco zwiększyć zyski – wysokie zyski | biuletyn
Jak poinformowała w piątek wieczorem firma z Wolfsburga, na podstawie wstępnych danych, zyski największej grupy samochodowej w Europie wzrosły o około 75 procent do 15,4 miliarda euro w porównaniu do 2020 roku. Sprzedaż wzrosła również po trudnościach związanych z Coroną w poprzednim roku . Wzrósł o 12,3 procent do 250,2 miliarda euro.
Volkswagenowi udało się przekonać swoją marżą operacyjną, która jest bardzo ceniona na giełdzie. Przed odsetkami, podatkami i pozycjami specjalnymi, osiem procent sprzedaży pozostało jako zarobki – więcej niż analitycy wcześniej szacowali. W tym roku Volkswagen dąży do przedziału od 7 do 8,5 procent, czyli mniej więcej tyle, ile eksperci mieli na papierowym kuponie. Oferta dywidendy jest zaskakująco wysoka i wynosi 7,56 euro na akcję uprzywilejowaną. Akcje, które są notowane na DAX, wzrosły o 2,2 procent na platformie transakcyjnej Tradegate w porównaniu z zamknięciem giełdy Xetra. Jose Asumendi, analityk JPMorgan, uważa prognozy na 2022 r. za bardzo dobre. Jednak wskaźnik wypłat poniżej 30 proc. może budzić wątpliwości wśród inwestorów.
Wielu klientów Volkswagena musi obecnie długo czekać na swoje samochody. Dyrektor Finansowy Arno Antlitz zauważył, że ceny mogą również wzrosnąć w wyniku wyższych kosztów energii i surowców. Wiele zależy od rozwoju i czasu trwania konfliktu w Europie Wschodniej. Jeśli będzie się to utrzymywać przez dłuższy czas, prawdopodobne jest, że w firmie pojawią się dodatkowe oszczędności. Volkswagen angażuje się w inwestycje.
Podczas gdy w 2021 r. wyniki finansowe uległy znacznej poprawie, grupa wypadła gorzej pod względem dostaw. Liczba pojazdów dostarczonych na całym świecie spadła o 4,5 procent do prawie 8,9 miliona. Spadek odnotowano również po pierwszych dwóch miesiącach tego roku, o około jedną szóstą. Podstawowa marka właśnie wymusiła zamrożenie zamówień na hybrydy typu plug-in z powodu braku części. Szczególnie bolesny dla VW: jego najważniejszy rynek, Chiny, spadł w styczniu i lutym o prawie 17 procent.
Grupa Toyota Motor Group dostarczyła około 10,5 miliona pojazdów i objęła prowadzenie pod tym względem. Sprzedaż Grupy Volkswagen była w ostatnim czasie o 2,4 mln niższa niż wartość z roku przed Coroną 2019. Jednak popyt na samochody elektryczne i hybrydowe rozwinął się dobrze. Opłaty za samochody czysto elektryczne prawie się podwoiły.
Wąskie gardła w komponentach elektronicznych poważnie dotknęły branżę w ostatnich miesiącach. Niedobór prawdopodobnie utrzyma się jeszcze przez jakiś czas. Antlitz był stosunkowo pewny siebie: „Widzimy, że podaż półprzewodników ulegnie poprawie, zwłaszcza w drugiej połowie roku”. Brak chipów jest nadal problemem strukturalnym.
Wielkie ambicje noworoczne. Volkswagen spodziewa się, że – jeśli wszystko pójdzie dobrze – przy wyższej sile zysku sprzedaż powinna wzrosnąć od 8 do 13 procent. „Ale to wszystko wymaga dalszego rozwoju”, mówi Antlitz. „Pozostaje niejasne, jak konflikt na Ukrainie wpłynie na cały łańcuch dostaw i światową gospodarkę”.
Na przykład w Volkswagenie niektóre zakłady już wyschły, ponieważ na zachodniej Ukrainie nie produkuje się taśm kablowych. Po fabrykach w Saksonii powinny być zmiany i krótki czas ponownie w centrali Wolfsburga. „W tej chwili wciąż otrzymujemy pewne dostawy, ale oczywiście jest to trudne” – powiedział dyrektor finansowy ds. sytuacji na Ukrainie. „Staramy się wspierać dostawców. Jednak w ciągu najbliższych kilku dni pojawią się inne ograniczenia. Pracujemy również nad strategiami przejścia na innych dostawców w Europie i Ameryce Północnej”.
Nie można wykluczyć, że część wyższych cen energii ostatecznie będzie musiała zostać przerzucona na konsumentów. Odpowiednie współczynniki hedgingu zapewniły stabilność. „Ale oczywiście wpłynie to na naszą działalność w perspektywie średnioterminowej – i oczywiście trzeba przekreślić jedno lub drugie”.
Administracja wykluczyła nowe programy oszczędnościowe po rozłamie między przewodniczącą Rady Pracy Danielą Cavallo a dyrektorem generalnym Herbertem Diesem pod koniec zeszłego roku. Jeśli koszty muszą być dalej obniżane, to tylko w ramach istniejących umów. Do 2023 roku planowana jest redukcja o 5 proc. W odniesieniu do Ukrainy Antlets powiedział, że duże projekty inwestycyjne będą kontynuowane. Ale: „Jeśli kryzys się utrzyma, może dojść do sytuacji, w której będziesz musiał dokonać znacznych korekt w normalnych kosztach stałych”.
Przede wszystkim Diess dąży do większej produktywności i wydajności. Jednocześnie grupa inwestuje dużą kwotę, wielokrotność 1 miliarda dolarów, w modele cyfrowe i elektroniczne w ciągu najbliższych pięciu lat. Na koniec 2021 roku Grupa VW zatrudniała około 672 800 pracowników.
Podobnie jak wiele innych firm, Volkswagen początkowo chce zawiesić produkcję w Rosji. To samo dotyczy eksportu samochodów do kraju. Dess ostrzegł, że wojna może mieć poważniejsze skutki dla europejskiej gospodarki niż kryzys koronowy. Dyrektor powiedział niedawno Financial Times, że przedłużający się konflikt militarny prawdopodobnie uderzy w region „o wiele gorzej” niż rozprzestrzenianie się patogenu Covid 19. Trwale uszkodzone globalne łańcuchy dostaw prawdopodobnie doprowadzą do „ogromnego wzrostu cen, niedoborów energii i inflacji ”. „Może to być bardzo ryzykowne dla gospodarki europejskiej i niemieckiej”.
W tej chwili zyski znów rosną – akcjonariusze powinni na tym skorzystać. Na dorocznym walnym zgromadzeniu w dniu 12 maja zostanie zaproponowana dywidenda w wysokości 7,50 euro na akcję zwykłą i 7,56 euro na akcję uprzywilejowaną, czyli ponad połowę kwoty z roku poprzedniego. Porsche SE, w którym rodziny Porsche i Piëch połączyły swoje udziały w VW, spodziewa się wpływów przed opodatkowaniem z dystrybucji w wysokości około 1,18 miliarda euro.
IPO / VW CFO: przygotowania do debiutu Porsche idą zgodnie z planem
Pomimo zawirowań na rynkach finansowych, Grupa Volkswagen zamierza kontynuować planowaną pierwszą ofertę publiczną spółki sportowej Porsche. „Nie zatrzymaliśmy przygotowań. Wręcz przeciwnie, postępują zgodnie z planem” – powiedział dyrektor finansowy Volkswagena Arno Antlitz podczas telekonferencji z dziennikarzami w piątek. Jeśli to możliwe, Volkswagen chce w tym roku rozpocząć masową ofertę publiczną i celował w to w czwarty kwartał. „Jesteśmy pewni, że nadal możemy przejść przez to okno” – powiedział Antlitz.
Wojna Rosji z Ukrainą wywołała poważne zamieszanie na rynkach akcji, obligacji, surowców i walut. Wiodący niemiecki indeks Dax (DAX 40) spadł z około 15 500 punktów w połowie lutego do mniej niż 12 500 punktów w miniony poniedziałek w wyniku inwazji armii rosyjskiej na Ukrainę. Duża zmienność giełdowa jest zwykle toksyczna dla planowanych IPO.
Tymczasem właściciel Porsche SE (PSE) Volkswagena może oczekiwać nieoczekiwanych zysków z Wolfsburga. Przy proponowanej dywidendzie w wysokości 7,50 euro na akcję zwykłą Volkswagena, PSE otrzymałyby około 1,18 mld euro. Rzecznik holdingu Stuttgart sprzeciwił się jednak, aby rodziny Porsche i Piëch musiały najpierw zapłacić fiskusowi ponad 300 mln euro ze względu na zmianę wytycznych podatkowych dla holdingów.
W ramach pierwszej oferty publicznej Porsche chce przejąć 25 procent udziałów w Porsche AG, aby rodziny mogły ponownie mieć bezpośredni dostęp do rodzinnego producenta samochodów. Porsche SE, obecnie również notowane w Dax, zamierza w najbliższych tygodniach złożyć akcjonariuszom propozycję dywidendy.
Wolfsburg (dpa-AFX)
Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20
Brak danych
Więcej wiadomości o Porsche SE Vz
Źródła obrazu: Gl0ck / Shutterstock.com, FotograFFF / Shutterstock.com
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
„Silniki spalinowe mają gwarancję na następne sto lat”.
Naciska
Kupujący samochody mogą liczyć na zwiększone rabaty – ale tylko na modele z silnikiem spalinowym. Z punktu widzenia ekspertów winna jest polityka.
Berlin – Sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech spada. Jednym z powodów jest nagłe zakończenie finansowania państwowego w grudniu. Ale zły wizerunek Strummera prawdopodobnie również odgrywa pewną rolę. Ale nie tylko sprzedaż samochodów elektrycznych, ale cały rynek nowych samochodów rozwija się słabo.
Badanie Ferdinanda Dudenhöfera: Rabaty przy zakupie silników spalinowych są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych
W odpowiedzi producenci samochodów ponownie w coraz większym stopniu polegali na modelach z silnikami spalinowymi. Według badań Ferdinanda Dudenhofera, eksperta samochodowego z Bochum, próbował Volkswagena, BMW, Stellantis & Co., w celu zwiększenia sprzedaży modeli benzynowych i wysokoprężnych dzięki wysokim rabatom. Pokazuje to analiza rabatów w marcu. W związku z tym rabaty przy zakupie silnika spalinowego są średnio wyższe niż w przypadku samochodów elektrycznych.
Według Dudenhofera nabywcy samochodów mogą w marcu spodziewać się średnio 16,8 proc. rabatu na samochody benzynowe i diesla, podczas gdy na samochody elektryczne wyniosło to zaledwie 16,2 proc. W lutym rabaty na oba typy dysków pozostały takie same. Ocena opiera się na danych zebranych od niezależnych brokerów nowych samochodów w Internecie. Zbadano piętnaście modeli spalinowych i elektrycznych jedenastu producentów.
Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Zwłaszcza Volkswagen zwiększa swoje rabaty
Z badania wynika, że w marcu Volkswagen szczególnie zwiększył rabaty na modele spalinowe. Zaktualizowana wersja Golfa 8, która została zaprezentowana w styczniu i której dostawę zaplanowano na lato, była oferowana online z 17,5% rabatem od ceny katalogowej. W lutym osiągnęło ono 13,8 proc. Dudenhofer twierdzi, że tak wysokie rabaty są niezwykłe w przypadku nowego modelu.
Oznacza to, że poziom rabatów jest zbliżony do modeli elektrycznych Volkswagena. Tam Volkswagen w dalszym ciągu oferuje wyższe rabaty na ID.4, sięgające 21,7 procent. W porównaniu do lutego poziom utrzymał się na stabilnym poziomie. W przypadku pozostałych objętych badaniem producentów rabaty w marcu pozostały na zasadniczo stabilnym poziomie. Jednak według Dudenhofera dla większości z nich rabaty na silniki spalinowe były już w lutym wyższe niż na samochody elektryczne.
Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Na silnikach spalinowych można zarobić więcej niż na samochodach elektrycznych
Po wygaśnięciu z końcem 2023 roku premii za zakup samochodów elektrycznych w Niemczech producenci otrzymali rabaty Samochody elektryczne Początkowo znacznie wzrosła, aby zrekompensować utratę składki. Jednak w międzyczasie widać zmianę w sposobie myślenia, mówi Dudenhofer. W związku z ogólnie słabym popytem podejmowane są próby ożywienia działalności w oparciu o nadal dominujące silniki spalinowe i tym samym maksymalne wykorzystanie własnych zakładów.
„Słaby rynek samochodowy przechodzi zwrot” – powiedział Dudenhofer. „Pojazdy elektryczne są również w mniejszym stopniu promowane wśród producentów samochodów”. Biorąc pod uwagę wyższe marże zysku silników spalinowych, producentom łatwiej jest tutaj udzielać rabatów. Jednak w przypadku samochodów elektrycznych po zniesieniu rządowej premii za zakup możliwe były jedynie niewielkie zyski, a nawet straty. W dobie kryzysu producenci w coraz większym stopniu polegają na silnikach spalinowych, które w dalszym ciągu „dobrze zarabiają”.
Badanie Ferdinanda Dudenhofera: Politycy zniszczyli samochody elektryczne
Dudenhöffer broni jednak producentów samochodów. Po zniesieniu dotacji na elektromobilność nie mieli już innej możliwości pełnego wykorzystania swoich fabryk. „To nie producenci samochodów zniszczyli samochód elektryczny, ale politycy” – stwierdził ekspert instytutu ds. motoryzacji. Tydzień pracy. Jako główną osobę odpowiedzialną wskazuje federalnego ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), który wolałby opiekować się „domami z kukułką” jak produkcją zielonej stali, niż pielęgnować przemysł samochodowy.
ale również Unia EuropejskaWedług Dudenhofera przewodnicząca Komisji Ursula von der Leyen (CDU) przyczynia się do złego stanu samochodów elektrycznych, potwierdzając przegląd zakazu silników spalinowych w 2026 r. W świetle obecnego rozwoju sytuacji Dudenhofer Tydzień pracy Do następującego wniosku: „Silnik spalinowy jest bezpieczny na następne sto lat”.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Samochody używane z najwyższymi wynikami: taka jest cena 13 zwycięzców testu długoterminowego | Życie i wiedza
Über 80 Fahrzeuge mussten sich seit 2014 im AUTO BILD-Dauertest beweisen. Über 100 000 Kilometer werden die Autos auf Herz und Nieren geprüft– und am Ende in ihre Einzelteile zerlegt. Erst dann zeigen sich die nicht sofort sichtbaren Mängel.
▶︎ BILD hat die dreizehn Modelle mit der Bestnote „glatte Eins“ für Sie zusammengestellt. Die Dauertest-Sieger sind auch heute noch beliebte Kandidaten am Gebrauchtwagenmarkt und zählen zu den zuverlässigen Modellen. Echte Kauftipps also.
Besser geht’s nicht!
In der Liste der dreizehn besten Dauertest-Modellen sticht ein Kandidat besonders hervor: der [–>Audi A3 Sportback g-tron[–> (Teststart: 2015 – Platz: 1). Mit seinem Erdgas-Antrieb zählt er zwar zu den Exoten und ist am Gebrauchtwagenmarkt nicht in Hülle und Fülle anzutreffen, doch während des 100 000-Kilometer-Tests überzeugte er die Prüfer. Keine Ausfälle, keine Schäden! Auch die Abschlussuntersuchung nach Demontage bringt nichts Auffälliges zutage.
Fehlerpunkte: 0. Note: 1+
▶︎ Audi A3 g-tron: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*
Spaßfaktor, Alltagstauglichkeit und Qualität sind top
Der [–>BMW Z4[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) hat den Dauertest praktisch verschleißfrei und ohne Komplikationen weggesteckt. Während des gesamten Dauertests musste er nie unplanmäßig in die Werkstatt. Auch die Zerlegung unter den strengen Augen der DEKRA förderte weder Mängel noch nennenswerten Verschleiß zutage.
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ BMW Z4 sDrive 30i: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 35 000 Euro*
Business-Kombi mit Bestnote
Auch der [–>Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronic[–> (Teststart: 2019 – Platz: 2) holte eine Bestplatzierung. Bis auf einen Parksensor, der immer wieder für Fehlermeldungen sorgte, gab es keine Ausfälle. Haltbar bis zum Schluss – nach fast 115 000 Kilometern.
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ Audi A6 Avant 40 TDI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 24 000 Euro*
Spanische Glanzleistung mit Mini-Mängeln
Nach Langstrecken klagen mehrere Fahrer über Rückenschmerzen und eingeschlafene Hinterteile. Das trübt mit einem Strafpunkt den tollen, ansonsten fehlerfreien Auftritt. Das ist aber nur der Zwischenstand: Der [–>Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style [–>(Teststart: 2018 – Platz: 2) wurde nach Erreichen der 100.000 Kilometer nicht demontiert – er ging in die Verlängerung.
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ Seat Ateca 1.4 EcoTSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 15 000 Euro*
Vorsprung durch Qualität
Beim Zerlegen nach 100 000 Kilometern zeigt sich die Zuverlässigkeit des [–>Audi A4 Avant [–>(Teststart: 2017 – Platz 2). Weder bei der Technik noch bei der Innenausstattung oder Verarbeitung gibt es Probleme oder Grund für Klagen. Das beschert dem dritten Audi im Best-Of-Dauertest die Note 1!
Fehlerpunkte: 2. Note: 1
▶︎ [–> Audi A4 Avant 2.0 TFSI ultra: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 17 000 Euro*[–>
Der Überraschungs-Kandidat
Auch ein eher exotisches Modell im Dauertest-Sieger-Ranking holt die Bestnote: der postgelbe [–>Suzuki Swift Sport [–>(Teststart: 2018 – Platz: 6). Der Japaner kam ohne Probleme durch den Dauertest. Erst bei der Zerlegung stießen die Tester auf einen Mangel: (noch harmloser) Rost in den Längsträgern. Der Korrosionsschutz war nicht ausreichend.
Fehlerpunkte: 3. Note: 1
▶︎ Suzuki Swift Sport: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 4000 Euro*[–>
Der zuverlässige Japaner
Auch der [–>Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD[–> (Teststart: 2019 – Platz: 6) meisterte den Dauertest ohne Probleme. Lediglich unter der Kofferraumdichtung fand man bei der Zerlegung beginnende, aber noch harmlose Korrosion. Der 2,2-Liter-Diesel hat sich von den 100 000 Kilometern nicht übermäßig beeindrucken lassen.
Fehlerpunkte: 3. Note: 1
▶︎ CX-5 mit Diesel. [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt: ab rund 9000 Euro*[–>
Spitzen-Kombi-Note
Den 100 000-Kilometer-Test hat der [–>BMW 3er Touring[–> (Teststart: 2020 – Platz 6) problemlos abgespult. Ein paar funktionale Schwächen im Alltag, ein paar (eher kosmetische) Beanstandungen bei der Zerlegung und der hohe Preis – mehr ist auf der Negativseite nicht zu notieren.
Fehlerpunkte: 3. Note: 1
▶︎ BMW 320 d Touring: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 20 000 Euro*[–>
Stern mit Bestnote
Auch der [–>Mercedes A 220 d[–> (Teststart: 2019 – Platz: 9) stellt sich dem Dauertest-Prozedere. Bis auf kleine Punkte überzeugte er die Tester. Vor allem beim Thema Reisen und Komfort waren sich die Tester einig: Eins mit Sternchen. Und auch sonst gab es nur wenig zu bemängeln.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Mercedes A 220 d: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 23 000 Euro*[–>
Prima-Prius
Die technischen Komponenten des [–>Toyota Prius IV [–>(Teststart: 2017 – Platz: 9) ließen bei der Zerlegung keinen nennenswerten Verschleiß erkennen. Die Haltbarkeit der Innenraum-Materialien verdiente ein Extra-Lob. Lediglich in den Hohlräumen der Karosserie spürten die Tester Spuren von Korrosion auf – kleine braune Fleckchen auf der ansonsten blütenweißen Weste.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Toyota Prius IV: [–>Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 16 000 Euro*[–>
Bestnote auch nach Verlängerung
Der [–>Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline[–> (Teststart: 2015 – Platz: 9) hatte die 100 000 Kilometer so überzeugend und pannenfrei überstanden, dass der Test um weitere 50 000 Kilometer verlängert wurde. Und auch die hat er fast klaglos absolviert. Es gab nur Kleinigkeiten.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Golf Sportsvan 1.4 TSI: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 500 Euro*[–>
Koreaner auf Top-Niveau
Die 100 000 Kilometer meisterte der [–>Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Spirit [–>(Teststart: 2014 – Platz: 9) ohne jede Panne. Völlig unauffällig blieb der Sportage auch bei der abschließenden Untersuchung im demontierten Zustand.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ [–> Kia Sportage mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 11 000 Euro*[–>
Der Beste im Norden
Ein Edel-SUV, das den hohen Preis mit vorbildlicher Zuverlässigkeit rechtfertigt. Antrieb, Platzangebot und Dauerqualität des [–>Volvo XC60 D4 Summum FWD[–> (Teststart: – Platz: 9) überzeugten – es mangelt nur bei Kleinigkeiten. Der Motor war nach 100.000 Kilometern noch immer topfit, wie sich bei der abschließenden Untersuchung zeigte.
Fehlerpunkte: 4. Note: 1
▶︎ Volvo XC60 mit Diesel: Preise am Gebrauchtwagenmarkt ab rund 12 000 Euro*[–>
(*) Preise beziehen sind auf das jeweilige Modell mit einer maximalen Laufleistung von 150 000 Kilometer.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Prezes UBS Sergio Ermotti: 9 miesięcy pracy z pensją 14 mln euro | pieniądze
Bei dieser Summe müssen selbst die finanzfreundlichen Schweizer schlucken. UBS-Chef Sergio Ermotti (63) bekommt für neun Monate Arbeit im vergangenen Jahr insgesamt 14,4 Millionen Franken (umgerechnet 14,7 Millionen Euro) ausbezahlt. Das berichtet der „Blick“.
Das Geld teilt sich auf in ein Fixgehalt von 2,1 Millionen Franken, plus Bonus in Höhe von 12,3 Millionen Franken. Hinzukommen 300 000 Franken für Ermottis Pensionskasse.
Viel Unverständnis für das XXL-Gehalt
Hintergrund des XXL-Gehalts: Sergio Ermotti hatte 2020 bei der Großbank eigentlich aufgehört. Im Zuge der Übernahme der taumelnden Credit Suisse durch die UBS wurde der heute 63-Jährige im April 2023 wieder an die Spitze des Kreditinstituts berufen.
Die fürstliche Bezahlung stößt nicht überall auf Verständnis.
▶ Der Präsident der Schweizer Liberalen, Thierry Burkhart (48, FDP), pestet bei X/Twitter: „Die anmaßenden Boni-Exzesse einiger Top-Manager zerstören das Vertrauen der Bevölkerung in die Wirtschaft als Ganzes. Gerade bei Banken, deren Geschäftsrisiken faktisch die Bevölkerung trägt, wäre mehr Bescheidenheit angebracht.“
+++ App-Nutzer kommen hier zu unserer Umfrage: Sollten Managergehälter gedeckelt werden? +++
▶ [–>Mark Balsiger (57), Analyst und Autor, schreibt in dem Netzwerk: „Ich zweifle nicht an seinen Fähigkeiten, aber weiterhin an der Boni-Kultur bei den Großbanken. Nichts rechtfertigt solche Gehälter.“ Stefan Müller-Altermatt (47, Die Mitte): „Mein Kopf schmerzt vom vielen Schütteln.“
UBS mit 28 Mrd. Dollar Gewinn
Sergio Ermottis Vorgänger Ralph Hamers (58) verdiente in zwölf Monaten des Jahres 2022 „nur“ 12,6 Millionen Franken.
Immerhin: Für das Geschäftsjahr 2023, das Ermotti zu neun Zwölfteln zu verantworten hat, weist die UBS einen Reingewinn von 27,8 Milliarden US-Dollar aus (entspricht 25,7 Milliarden Euro). Dafür schüttet sich die gesamte Geschäftsleitung um den 63-Jährigen insgesamt 140,3 Millionen Franken aus. Ein Plus von mehr als 33 Millionen im Vergleich zum Vorjahr.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech3 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de