Connect with us

Economy

64-kilometrowy konwój Putina w drodze do Kijowa – BZ Berlin

Published

on

64-kilometrowy konwój Putina w drodze do Kijowa – BZ Berlin

Dzień 6 inwazji Putina: Nowo uzyskane zdjęcia satelitarne pokazują niekończący się rosyjski konwój wojskowy na północ od stolicy Ukrainy, Kijowa!

MO Rühle, J Plaumann, R Garzke, B Wenge, P Fabian i G Gomolka

Konwój przebył 64 kilometry, a zatem jest znacznie dłuższy niż początkowo zgłoszone 27 kilometrów, amerykańska firma Maxar Technologies wyjaśnia o nagraniach.

Konwój czołgów i innych pojazdów wojskowych kursuje z lotniska Hostomil w północno-zachodnim Kijowie do wsi Pribersk, która leży między Kijowem a Czarnobylem.

Dodatkowe wojska lądowe i śmigłowce bojowe widziano także na południu Białorusi, mniej niż 20 mil na północ od granicy z Ukrainą.

44-letni prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski opublikował późnym poniedziałkowym wieczorem wiadomość na swoim Facebooku i kanale Telegram, w której wyjaśnił, że Kijów jest głównym celem armii rosyjskiej: „Dla wroga Kijów jest ważnym celem. stolica jest w ciągłym zagrożeniu”.

Rosja wysyła sabotażystów do stolicy. Rozbroimy ich wszystkich – dodał wojowniczo Zełenski.

Oto zmiany na blogu na żywo

7:28: Musk dostarcza Ukrainie satelitarne systemy odbioru Internetu

Po aktywacji Internetu satelitarnego Starlink dla Ukrainy na potrzeby ataku na Rosję miliarder technologii Elon Musk wysłał również dostawę niezbędnych systemów odbiorczych. Wicepremier Ukrainy Michajło Fiodorow podziękował Muskowi za pośrednictwem Twittera zdjęciem przedstawiającym dziesiątki pudełek z urządzeniami w ciężarówce. A amerykański biznesmen napisał we wtorek wieczorem: „Proszę bardzo”.

Tutaj znajdziesz treści z Twittera

Aby wchodzić w interakcje lub przeglądać treści z sieci społecznościowych, potrzebujemy Twojej zgody.

7.20: Rosja chce, aby żołnierze byli klasyfikowani jako weterani

Zgodnie z wolą MON Moskwy rosyjscy żołnierze walczący na Ukrainie powinni być uważani za weteranów. Wojsko może wtedy otrzymać więcej emerytur i bonów na rehabilitację. Mieliby też korzyści urlopowe i mogliby na przykład łatwiej otrzymać protezy na rany wojenne. Według raportu Ministerstwo Obrony szacuje koszty na bieżący rok na równowartość ok. 43 mln euro. Przywództwo w Moskwie określa wojnę z Ukrainą jako „specjalną operację wojskową”.

READ  Laureat Nagrody Nobla w dziedzinie medycyny, fizyki, chemii, literatury, ekonomii i pokoju

7.15: USA planują pakiet miliardów dolarów dla Ukrainy

Administracja prezydenta USA Joe Bidena zwróciła się do Kongresu o 6,4 miliarda dolarów pomocy dla Ukrainy. Pakiet ten stanowi uzupełnienie niedawnej pomocy wojskowej rządu USA w wysokości 350 milionów dolarów dla Ukrainy.

7.12: Broń z Australii

Australijski rząd chce wesprzeć Ukrainę sprzętem wojskowym i pomocą humanitarną o łącznej wartości 105 mln dolarów australijskich (68 mln euro). Premier Scott Morrison powiedział we wtorek, że dwie trzecie pieniędzy trafi na „obronę, śmiercionośny i nieśmiercionośny sprzęt”.

7.10: Prezydent Green: Putin nie dba o dobro Rosjan

Według lidera Partii Zielonych, Omida Nouripura, wysiłki dyplomatyczne podjęte w ciągu ostatnich kilku tygodni „opadły w cień”, ponieważ Putin „nie był bardziej zainteresowany dobrobytem swojego narodu i gospodarki. że cena inwazji na Ukrainę byłaby zbyt wysoka.

Zdjęcie archiwalne posła Omida Nouripura (2016) (fot. Photo Alliance / Andreas Arnol)
Zdjęcie akt przedstawiciela Omida Nouripura (zdjęcie: Photo Alliance / Andreas Arnol)

6:40: Facebook i Twitter ograniczają rosyjską propagandę

W świetle zarzutów o dezinformację w wojnie na Ukrainie wiele firm internetowych ogranicza rozpowszechnianie rosyjskich mediów państwowych. Meta, spółka matka Facebooka, ogłosiła w poniedziałek, że ograniczy dostęp do RT i Sputnika w Unii Europejskiej. Twitter wcześniej ogłosił, że doda etykiety ostrzegawcze do wiadomości powiązanych z rosyjskimi mediami propaństwowymi.

5:30: Zestrzelono pięć rosyjskich myśliwców

Według niemieckiej agencji informacyjnej (dpa) armia ukraińska stwierdziła, że ​​zestrzeliła kilka samolotów bojowych z drugiej strony. Podczas poniedziałkowych nalotów zestrzelono w sumie pięć rosyjskich samolotów bojowych i jeden śmigłowiec – napisała we wtorek „Okrańska Prawda”, powołując się na ukraińskie Ministerstwo Obrony. Te liczby podało również Ukraińskie Siły Powietrzne. Informacje nie mogą być niezależnie zweryfikowane.

5 rano: DRK przygotowuje się do transportu pomocy

Dziś Niemiecki Czerwony Krzyż (DRK) przygotowuje się do udzielenia pomocy Lublinowi w Polsce. Jak poinformowała rzeczniczka, do centrum logistycznego DRK w Schönefeld zostaną załadowane między innymi zestawy higieniczne, łóżka polowe i maty do spania. Lublin położony jest we wschodniej Polsce w pobliżu granicy z Ukrainą. Stamtąd towary mogą być dostarczane na Ukrainę w celu zaopatrzenia ludności, a także dystrybuowane, aby pomóc uciekającym ludziom.

READ  Najlepsze aplikacje do wędrówek w teście: Stiftung Warentest poleca te dwie aplikacje nawigacyjne

3.40: Serwis informacyjny: Mariupol nadal jest pod kontrolą Ukrainy

Port Mariupol na południu Ukrainy znajduje się pod kontrolą armii ukraińskiej, według oficjalnych informacji opublikowanych we wtorek we wczesnych godzinach rannych. Jednak z powodu nalotu miasto w obwodzie donieckim jest prawie pozbawione elektryczności, jak poinformowała Państwowa Służba Informacyjna Ukrainy, powołując się na burmistrza miasta. Istnieją również przerwy w dostępie do Internetu i telefonów komórkowych. Miasto pozostaje sporne w poniedziałek.


Oto archiwum bloga na żywo:

ONZ spodziewa się nawet czterech milionów uchodźców z Ukrainy i Rosji

Ukraine Live Blog: Białoruś przed możliwością przystąpienia do wojny

Tysiące gromadzą się na antywojennym wiecu w Berlinie

„Nuklearna bomba ekonomiczna” – decyzja o wykluczeniu rosyjskich banków ze SWIFT

Walki uliczne i ostrzał artyleryjski podbija Kijów – wszystko o tym na blogu na żywo

Rosyjskie spadochrony pod Kijowem

100 000 uciekło na Ukrainę, najechało Czarnobyl

Putin gotowy do „negocjacji na wysokim szczeblu” z Ukrainą

Wyją syreny! Bitwa o Kijów nabiera tempa!

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Postępowanie upadłościowe Gallerii Karstadt Kaufhof: 68 mln w 8 miesięcy | pieniądze

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  W 2024 roku Kaufland zamknie kilka oddziałów: Te lokalizacje są zamknięte
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Spadek celów korporacyjnych: spadki akcji adidas: Adidas ogranicza prognozy dotyczące zysków - koniec rosyjskiego biznesu | biuletyn Informacyjny

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Trending