Connect with us

Economy

Nadciągają przeciwne wiatry: Akcje NVIDIA: gwałtowne tempo wzrostu NVIDIA – co może przywrócić segment gigantów | biuletyn

Published

on

Nadciągają przeciwne wiatry: Akcje NVIDIA: gwałtowne tempo wzrostu NVIDIA – co może przywrócić segment gigantów |  biuletyn

Firma NVIDIA kwitnie
Silne perspektywy rozwoju w przyszłości
Przeciwności zagrażają warunkom rynkowym i konkurencji

Producent kart graficznych i chipsetów NVIDIA odnotował 53-procentowy wzrost sprzedaży w poprzednim kwartale biznesowym. Przychody wzrosły do ​​7,6 miliarda dolarów, a zysk netto wyniósł 3 miliardy dolarów – mniej więcej dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Jeśli NVIDIA postawi na swoim, rozwój ten powinien być kontynuowany również w bieżącym kwartale: Grupa spodziewa się, że sprzedaż wzrośnie do 8,1 miliarda dolarów, co oznacza, że ​​cele grupy są bardziej optymistyczne niż szacunki ekspertów.

Biznes napędzany silnym popytem

NVIDIA czerpie korzyści z silnej aktywności popytowej na kilku poziomach. Z drugiej strony producent chipów działa w branży, w której popyt jest obecnie bardzo wysoki. Popyt na chipy, zwłaszcza w obszarze sztucznej inteligencji, utrzymuje się na wysokim poziomie, a globalny niedobór chipów prawdopodobnie utrzyma się jeszcze przez jakiś czas. Zwłaszcza w branży motoryzacyjnej NVIDIA spodziewa się znacznej penetracji rynku własnymi produktami: w ciągu dziesięciu lat firma chce posiadać około dziesięciu milionów pojazdów wyposażonych w chipy NVIDIA. Ostatnio Amerykanie musieli pogodzić się z niepowodzeniem: ponieważ wielu producentów samochodów musiało spowolnić produkcję z powodu niedoborów półprzewodników, aw niektórych przypadkach musiało je zamknąć, przychody NVIDII w segmencie motoryzacyjnym spadły w czwartym kwartale o 14 procent.

Praca z centrami danych była znacznie lepsza i tutaj popyt na produkty NVIDIA również pozostał wysoki. Z przychodami w wysokości 3,26 miliarda dolarów segment ten zbliża się niemal do największego silnika sprzedaży firmy, segmentu gier. NVIDIA wygenerowała tam przychody w wysokości 3,42 miliarda dolarów w cytowanym kwartale – około 37 procent więcej niż w zeszłym roku. W tej branży to w szczególności karty graficzne NVIDIA przyczyniły się do sprzedaży.

READ  Skup się na stawce BYD: Po spadkach cen: konkurent Tesli BYD jest teraz okazją? | biuletyn

W niedawnej przeszłości ceny kart graficznych firmy gwałtownie wzrosły, ponieważ w szczególności modele NVIDIA GeForce są coraz częściej wykorzystywane przez górników kryptowalut do kopania kryptowalut. NVIDIA ogłosiła następnie swoją sieć kryptograficzną, aby pomieścić krytyczną grupę klientów w segmencie gier, a jednocześnie zaspokoić nowo pojawiający się popyt z segmentu kryptowalut.

Dobre perspektywy dzięki silnej koncentracji na biznesie

Dostosowanie działalności firmy NVIDIA — skupiającej się na sztucznej inteligencji, centrach danych i grach — powinno utrzymać firmę na ścieżce rozwoju w przyszłości. Ponieważ wszystkie obszary działalności są przygotowane na przyszłość – istnieje również obowiązek w przestrzeni kryptograficznej.

Inwestorzy powinni bacznie przyglądać się wysiłkom w Metaverse, które NVIDIA określa jako Omniverse. Sztuczna inteligencja będzie odgrywać znaczącą rolę w tym sektorze, a NVIDIA chce zbudować silną pozycję na rynku. Firmy już używają wirtualnego środowiska Omniverse do testowania warunków produkcyjnych lub badania optymalizacji w realistycznych warunkach 3D.

Oczekuje się, że branża motoryzacyjna, koncentrująca się na pojazdach autonomicznych, pozostanie silnie uzależniona od półprzewodników i utrzyma wysoki popyt na produkty NVIDIA.

Zagrożenia dla akcji NVIDIA

Z czysto operacyjnego punktu widzenia, rozwój firmy NVIDIA w perspektywie krótko- i średnioterminowej musi być zapewniony. Grupa amerykańska nie może jednak oddzielić się od bieżących wydarzeń na rynku, zwłaszcza jeśli chodzi o wydarzenia na giełdzie.

Akcje firm technologicznych mocno ucierpiały na giełdach amerykańskich w ostatnich miesiącach: akcje NVIDIA straciły od początku roku ponad 17 procent, a wycena giełdy spadła o prawie jedną czwartą w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Rynki zaczęły ostatnio odchodzić od wysoko zarabiających akcji technologicznych, w tym NVIDIA, w kierunku wartościowych akcji.

Nadchodząca zmiana stóp procentowych była szczególnie odpowiedzialna za ostatnie spadki spółek technologicznych. Biorąc pod uwagę wysoką stopę inflacji, amerykański bank centralny prawdopodobnie zmieni stopy procentowe już w marcu, a amerykański bank Goldman Sachs przewiduje obecnie siedem podwyżek stóp w tym roku, aby kontrolować stopę inflacji.

READ  Południe Przegląd / Ekonomia, banki centralne, polityka

NVIDIA ma również większe problemy z rosnącą konkurencją. Tymczasem giganci technologiczni niezwiązani z fizyczną chmurą NVIDIA współpracują również z Alphabet, Microsoft lub Amazon nad opracowaniem układów AI. Grupa amerykańska może tutaj stracić udział w rynku.

Ponadto spodziewana jest normalizacja cen kart graficznych, zwłaszcza gdy konkurenci Intel i NVIDIA wprowadzają na rynek produkty zaprojektowane specjalnie dla docelowej grupy kryptowalut. Grupa docelowa graczy, która jest ważna dla NVIDII i która ostatnio ucierpiała z powodu podwyżek cen, prawdopodobnie ponownie ochłodzi ten rozwój, ale może to wpłynąć na wzrost w segmencie gier – a także na udział NVIDII.

Jednak w średnim terminie nadchodzący wykup akcji może mieć pozytywny wpływ na akcje NVIDIA. Nieudana akwizycja Armu daje inwestorom nadzieję na program skupu, w którym spółka będzie mogła zadowolić swoich inwestorów. Nadal nie ma komunikatu w tym zakresie.

redakcja finanzen.net

Wybrane produkty dźwigowe w alfabecie C (np. Google)Dzięki nokautom inwestorzy spekulacyjni mogą nieproporcjonalnie uczestniczyć w ruchach cenowych. Po prostu wybierz żądaną dźwignię, a my pokażemy Ci odpowiednie produkty w Alfabecie C (np. Google)

Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20

Brak danych

Więcej wiadomości o Alfabecie C (dawniej Google)

Źródła obrazu: michelmond / Shutterstock.com, Katherine Welles / Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski | regionalny

Published

on

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski |  regionalny

Düsseldorf – [–>Den Kampf um die deutsche Nationalmannschaft hat Adidas gegen Nike verloren. Jetzt schlägt das Drei-Streifen-Imperium zurück! Adidas klagt gegen Klamotten von Nike, die auch Streifen haben. Die Anwälte brachten zur Verstärkung eine Puppe mit!

Schauplatz: Oberlandesgericht Düsseldorf. Corpus Delikti: fünf Hosen einer Billig-Linie von Nike, die an der Seite Streifen haben. Mal zwei, aber sogar auch mal drei Streifen – allerdings farblich unterschiedlich oder auch unterschiedlich breit.

Drei Streifen sind aber DAS Markenzeichen von Adidas. Adidas-Anwalt Dr. Christian Rassmann in scharfem Ton: „Das ist ein gezielter Angriff auf die berühmte Marke Adidas und ihre drei Streifen.“ Zu viele Streifenhosen würden den Markenkern der deutschen Sportikone verwässern.

Um diese fünf Streifenhosen von Nike geht es in dem Verfahren. Drei haben zwei Streifen an der Seite, zwei drei. Die weiße Hose, von dem Pariser Sportclub PSG, hat drei gleich breite Streifen in zwei Farben. Richter Schüttpelz: „Mit ihr tun wir uns am schwersten“

Foto: David Young

Der Anwalt: „Funktioniert meine Marke noch, wenn ein Wettbewerber anfängt, in großer Menge ähnliche Produkte auf den Markt zu bringen?“

Um zu zeigen, wie erfolgreich Adidas vor Gericht schon war, breiteten die 4 (!) Anwälte Klamotten auf dem Saalboden aus: Hier, alles Hosen, gegen die wir vor anderen Gerichten erfolgreich geklagt haben.

Als Höhepunkt der Präsentation schleppte die Adidas-Seite eine Puppe in den Saal. Sie hat sogar einen Namen. John trug Adidas-Langarmshirt, Nike-Hose, Adidas-Schuhe. Aber John war so geheim, dass kein Fotograf ihn knipsen sollte. Schnell warf ein Adidas-Anwalt seine Robe über Drei-Streifen-John.

READ  Południe Przegląd / Ekonomia, banki centralne, polityka

Der bizarre Streifen-Streit hat übrigens seine Vorgeschichte. 2005 setzte sich Adidas gegen Nike durch. Die Amerikaner durften danach keine Zwei-Streifen-Hosen mehr verkaufen. 2019 unterlag Adidas vor dem Gericht der Europäischen Union. Es entschied, dass die drei Streifen von Adidas nicht in jeder Form markenrechtlich geschützt sind.

Im aktuellen Fall will das Gericht über jede Hose, über jeden einzelnen Streifen entscheiden. Das Urteil soll am 28. Mai verkündet werden. Zwei Wochen später beginnt die Europameisterschaft. Deutschland spielt noch in Adidas. Wie es sich gehört in drei Streifen.

Continue Reading

Economy

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Published

on

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Jak daleko mogą przejechać obecne samochody elektryczne na jednym ładowaniu akumulatora? Tutaj znajdziesz odpowiedź – z liczbami od producentów i praktycznym asortymentem.

Lęk przed zasięgiem – zaledwie kilka lat temu tak nazywano zjawisko kierowców pojazdów elektrycznych obawiających się, że prąd nie dotrze do celu. Ale technologia znacznie się poprawiła: każdy, kto dziś kupi samochód zasilany akumulatorem, może spodziewać się zasięgu 300 kilometrów lub więcej.

Oto dziesięć samochodów o najwyższych zasięgach

Ale które samochody mają największy zasięg? W celu zapewnienia porównywalności poniższe informacje opierają się na tzw. standardzie WLTP, który stosowany jest również przez producentów samochodów. W tym celu wszystkie specyficzne dla modelu kombinacje silnika i skrzyni biegów, w tym wyposażenie specjalne, są testowane w ciągu 30 minut na dystansie 23,25 km. Temperatury wahają się tutaj od 23 do 14 stopni Celsjusza.

Samochody o największym zasięgu to często większe pojazdy, niektóre SUV-y – i żaden z nich nie jest tani. Aby osiągnąć duży zasięg, często potrzebne są duże baterie. I to jest drogie. Oto pierwsza dziesiątka:

  1. Zasięg wersji Lucid Air Dream: 883 km
  2. Mercedes EQS 450+: 753 km
  3. Tesla Model S 19-calowy, dwusilnikowy: 723 km
  4. SUV Mercedes EQS 450+: 720 km
  5. Fisker Ocean One/Extreme: 707 km
  6. Tesla Model 3 dalekiego zasięgu 18 cali: 678 km
  7. Jednosilnikowy Polestar 2, duży zasięg: 655 km
  8. BMW iX xDrive50: 633 km
  9. SUV Mercedes EQE 350+: 628 km
  10. BMW i7 xDrive60: 625 km

Model Tesli

Jednak wartości te mogą się szybko zmieniać: w przypadku nowych wariantów akumulatorów lub zmian w oprogramowaniu lub silnikach zasięg (ale także cena) może w krótkim okresie wzrosnąć – lub spaść.

Dostęp ma wiele czynników

O czym nie należy zapominać: zasięg na papierze to jedno, praktyka to drugie: podobnie jak w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla i silnikami benzynowymi, wiele zależy od tego, gdzie i jak samochód jest prowadzony. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h zużycie jest znacznie wyższe niż podczas ciągłej podróży po wiejskiej drodze. Ruch miejski może również mieć różny wpływ na maksymalny zasięg, w zależności od stylu jazdy. Istnieją również czynniki takie jak temperatura: jeśli jest zimno, samochód zużywa więcej energii na ogrzewanie, a ogniwa akumulatora szybciej się wyczerpują.

Tak daleko mogą praktycznie pojechać samochody elektryczne

Jeszcze dziesięć lat temu przeciętny samochód elektryczny mógł przejechać średnio zaledwie 167 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. I dzisiaj? Wartość ta podwoiła się, jak wykazała ocena przeprowadzona przez Abu Dhabi Airports Company.

Traffic Club przyjrzał się bliżej testom 39 samochodów elektrycznych przeprowadzonych w 2023 r. Pojazdy na jednym ładowaniu akumulatora przejechały średnio 393 km, o siedem kilometrów więcej niż w 2022 r. i aż o 60 km więcej niż w 2021 r. (333 km).

Ecotest: tak mierzy ADAC

W ramach testowania pojazdów ADAC wykorzystuje połączenie standardowego zalecanego cyklu testowego WLTP i standardowej podróży autostradą, aby sprawdzić, jaki dystans mogą pokonać samochody elektryczne w życiu codziennym. Dzięki własnym procedurom testowym testerzy obiecują bardziej realistyczne informacje na temat zużycia i zasięgu.

Lider wśród samochodów testowanych w zeszłym roku: Hyundai IONIQ 6 z zasięgiem 555 km. Siedem innych samochodów również przekroczyło granicę 500 km.

Spośród wszystkich samochodów elektrycznych przetestowanych na lotniskach w Abu Zabi dwanaście ma najwyższy ogólny zasięg:

  1. BMW iX xDrive 50: 610 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 105,2 kWh)
  2. Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD: 610 km (rozmiar akumulatora producenta: 112 kWh netto)
  3. Mercedes EQS 450+ typ elektryczny: 575 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 107,8 kWh netto)
  4. Hyundai Ioniq 6 Pakiet Uniq 2WD: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 77,4 kWh netto)
  5. Mercedes EQE SUV 350+ Electric Art Advanced: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  6. BMW i7 xDrive 60: 545 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 101,7 kWh)
  7. Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 108,4 kWh netto)
  8. Mercedes EQE 350+: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  9. Pojedynczy Polestar 2 dalekiego zasięgu (82 kWh): 530 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
  10. Nio ET5 Touring (100 kWh): 515 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 90 kWh)
  11. Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 106 kWh)
  12. Volvo XC40 Naładuj czysty el. Zwiększony zasięg na jednym silniku: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
READ  Jak Niemcy stały się zależne od rosyjskiej energii

Z tyłu znajdują się Renault Twingo Electric Intens (150 km), Fiat 500e (23,8 kWh RED) z przebiegiem 150 km i Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto z przebiegiem 170 km.

A na autostradzie?

Continue Reading

Economy

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –

Published

on

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Chińskie aplikacje zakupowe przyciągają klientów ogromnymi rabatami. Szef Otto Austria Group wyjaśnia, jakie triki można w tym osiągnąć. I krytykował.

Monachium – W gigantycznym sklepie Timo wiele produktów jest znacznie tańszych niż w lokalnych sklepach. Dostawca Otto ostro krytykuje machinacje chińskiego konkurenta i oskarża Timo o oszustwo.

Chińska aplikacja zakupowa Temu: Otto mówi o „systematycznym oszustwie”

Timo od dawna był krytykowany z wielu stron. Konkurencja mówi teraz także: „Nie boimy się konkurencji, ale ogólne warunki są nieuczciwe. To, co robią ci dostawcy, to systematyczne oszustwa” – powiedział Harald Götsche, prezes grupy Auto Austria korona.at Zacytowany. Jak twierdzi Gucci, około 65 procent paczek pochodzących z Chin jest błędnie deklarowanych. Jest on albo wart więcej niż podano, albo zamówienie jest pakowane w pojedyncze przesyłki, dzięki czemu nie trzeba płacić cła.

Grupa Otto jest bardzo wściekła na machinacje chińskiej aplikacji zakupowej Temu. © SOPA Obrazy/Imago

Jak twierdzi Gucci, konkurencji w jej obecnym kształcie nie da się już utrzymać: „Wiele kryzysów uderzyło w handel detaliczny jak nigdy dotąd, brakuje pieniędzy na giełdzie” – twierdzi Grupa Otto Austria W ubiegłym roku o 3,8 proc. Dopiero od 2028 r. zostaną podjęte działania przeciwko machinacjom Temu i innych usługodawców, krytykuje Juche, i do tego czasu oczekuje się, że co roku będzie przybywać od dwóch do czterech miliardów paczek Unia Europejska nadawca.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego rozważa podjęcie kroków prawnych przeciwko gigantowi handlowemu Temu

Chiński sprzedawca internetowy jest także solą w oku obrońców praw konsumentów. Centrum Doradztwa Konsumenckiego bada obecnie środki prawne przeciwko Timo. Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv) ostrzegało już firmę kilkakrotnie. Jak stwierdziła Ramona Pope, prezes vzbv, platforma będzie dezorientować potencjalnych klientów przypadkowymi rabatami i manipulacyjnymi projektami. Bardzo młoda grupa docelowa jest na to szczególnie narażona.

READ  DAX rośnie przed przemówieniem Powella: Na co inwestorzy mogą teraz liczyć

Obecnie w Centrum Doradztwa Konsumenckiego trwa proces koordynacji w sprawie ewentualnego skierowania pozwu przeciwko Timo. Krytykowane jest przede wszystkim to, że dla klientów nie jest jasne, skąd biorą się wysokie rabaty. Temu odpowiedział już na roszczenia rzeczników konsumentów. Firma twierdzi, że z radością przyjmuje możliwość współpracy z grupami konsumentów: „Chcemy mieć pewność, że nasze praktyki są uczciwe”.rd/dpa)

Continue Reading

Trending