Connect with us

Economy

Czy Wielka Brytania powinna prowadzić konfrontację z Rosją?

Published

on

BILD: Rada Geostrategiczna

Rząd brytyjski prawdopodobnie będzie forsował na prośbę USA, dalszą eskalację konfliktu i chciałby zbudować oś Wielka Brytania-Polska-Ukraina.

Brytyjska minister spraw zagranicznych Liz Truss wygłosiła przemówienie w Instytucie Lowy’ego w Australii 21 stycznia, na dzień przed „ujawnieniem” rzekomego planu Kremla utworzenia marionetkowego rządu w następstwie inwazji na Ukrainę. Nie chodziło tylko o politykę przeciwko Chinom, ale oczywiście o Rosję, która nie wyciągnęła lekcji historii.

Zapowiedziała, że ​​na Ukrainę zostanie wysłanych więcej broni i szkoleniowców, a poważne środki finansowe przeciwko rosyjskiej gospodarce i personelowi zostaną omówione z partnerami w przypadku inwazji. Pokrótce wspomniała o wzmocnieniu nowych stosunków trójstronnych między Ukrainą, Polską i Wielką Brytanią. Kilka dni temu usłyszało o tym polskie MSZ RozmawiaćPolska, Ukraina i Wielka Brytania „intensyfikują współpracę w obliczu zagrożeń bezpieczeństwa w Europie Środkowo-Wschodniej”.

Jest to bardzo interesujące, ponieważ oznacza to, że Wielka Brytania nie tylko chce podjąć działania przeciwko Rosji z NATO, ale także chce rozszerzyć swoją pobrexitową pozycję jako „Globalnej Wielkiej Brytanii” poprzez własne sojusze, tak jak zrobiła to już z Australią i Stany Zjednoczone AUKUS Wydarzenie. Jedność Unii Europejskiej nie odgrywa tu żadnej roli, a Wielka Brytania chce się wyrobić sobie jako wiodąca potęga w walce o Rosję i Ukrainę, którą ma osłaniać Waszyngton, który mimo wewnętrznych nieporozumień chce kierować swoją polityki i rozmieszczenie sił zbrojnych. Przeciwko Chinom – a może nie tak niedawno, jak upada pozycja Borisa Johnsona w Wielkiej Brytanii.

Geographical Strategy Board, grupa lobbingowa, która chce uczynić Wielką Brytanię „silniejszą”, ma ją na miejscu Mapa Słupek, na którym rysowana jest nowa oś. Ściślejsza współpraca wojskowa została zapowiedziana podczas wizyty brytyjskiego sekretarza obrony Wallace’a w Polsce i na Ukrainie w listopadzie 2021 roku. Chodziło głównie o zakup brytyjskich systemów uzbrojenia dla modernizacji sił polskich (system obrony przeciwlotniczej) i ukraińskich (okręty). W podziękowaniu Wielka Brytania wysłała do Polski 150 inżynierów wojskowych, aby wesprzeć rozbudowę ochrony granicy, czyli obrony przed migrantami, na granicy z Białorusią.

READ  Selenskyj w Niemczech: broń obietnicy i nagroda Karola Wielkiego

W tym samym dniu Truss wygłosiła swoje przemówienie, wzmiankowany Gazeta British Times poinformowała, że ​​Wielka Brytania jest gotowa do rozmieszczenia setek oddziałów bojowych w krajach bałtyckich i Polsce jako środka odstraszającego. Poniedziałek wytłumaczyć Siły NATO są w pogotowiu i że więcej okrętów wojennych i samolotów bojowych jest wysyłanych do Europy Wschodniej.

Fakt, że Wielka Brytania posuwa się do przodu w konfrontacji z Rosją, jest tak New York Times Zauważyłem. „Ujawnienie” informacji wywiadowczych na temat marionetkowego rządu rzekomo spiskującego przez Kreml miało pokazać, że Wielka Brytania znajduje się na czele najpoważniejszego kryzysu bezpieczeństwa w Europie od dziesięcioleci. Dwa lata po Brexicie Wielka Brytania chce zdystansować się od Niemiec i Francji, a nawet od USA:

Kiedy sekretarz stanu Anthony J. Blinken w Kijowie w zeszłym tygodniu w celu rozmów o siłach rosyjskich na granicy z Ukrainą, jego samolot przeleciał przez samolot transportowy RAF C-17, który rozładowywał broń przeciwpancerną dla ukraińskiej armii. „Wielka Brytania dystansuje się od Niemiec i Francji oraz do pewnego stopnia od Stanów Zjednoczonych” – powiedział Malcolm Chalmers, zastępca dyrektora generalnego Royal United Services Institute, londyńskiego think tanku. „Chodzi o Brexit i poczucie, że musimy zdefiniować siebie jako niezależną średnią siłę”. – The New York Times

Premier brytyjski ostrzeżony Rosja, inwazja na Ukrainę doprowadzi do nowej Czeczenii. Wyjaśnił, że rozsądnie było ewakuować personel ambasady, ponieważ istnieją oznaki „blitzkriegu, który może wyrzucić Kijów z interesu”. Wielka Brytania jest liderem w tworzeniu pakietu sankcji: „Zadaniem Wielkiej Brytanii jest upewnienie się, że nasi przyjaciele i partnerzy na całym świecie, zwłaszcza w Europie, to zrozumieją i że przygotujemy wystarczająco twardy pakiet sankcji”.

ten opiekun W oświadczeniu z Downing Street widzi wysiłek, jaki Johnson podjął teraz u steru antyrosyjskiej koalicji. Sekretarz obrony Wallace wysłany do Kijowa, a Sekretarz Stanu do Moskwy i Kijowa. Johnson powiedział przeciwko Francji, że teraz nie jest czas na rozważanie strategicznej autonomii Europy lub nowej architektury bezpieczeństwa, a ostatecznie rozważenie rozmów z Rosją o architekturze bezpieczeństwa jako niepotrzebnej i pełnej konfrontacji. Naiwnością jest zakładanie, że Rosję mogą ułagodzić zmiany w europejskiej architekturze bezpieczeństwa, a zachowanie Kremla przez cały czas to potwierdzało. Krytykując Niemcy, nazwał Nord Stream 2 „poważnym problemem strategicznym dla bezpieczeństwa europejskiego”.

READ  Paliwo na stacji benzynowej wreszcie jest tańsze? Ceny ropy są prawie tak niskie, jak przez cały rok

Można przypuszczać, że postępy rządu brytyjskiego w konflikcie z Rosją zostały uzgodnione z Waszyngtonem. Przynajmniej część Białego Domu stojąca za prezydentem Joe Bidenem może chcieć pójść na ustępstwa wobec Rosji w dialogu, aby dalej wycofać się z Europy i zwrócić się do Chin. Do tego dochodzi rosnąca obawa, że ​​presja na Rosję wzmocni sojusz chińsko-rosyjski, podczas gdy Stany Zjednoczone zamierzają teraz izolować i powstrzymywać Chiny. Wielka Brytania może tu znów zagrać w pudle. Wielka Brytania prawdopodobnie nie wyśle ​​wojsk na Ukrainę.

Niezależnie od tego, czy Johnson szuka nowych sojuszy poza NATO, UE i USA i chce odgrywać międzynarodową rolę jako „Globalna Wielka Brytania”, aby uchronić się przed wewnętrznymi awanturami politycznymi, czy też sekretarz stanu Truss próbuje wyrobić sobie markę w tło upadku Johnsona w przejęciu władzy, stanowisko premiera jest oczywiście spekulacją. Z punktu widzenia USA wydaje się jasne, że Wielka Brytania powinna odgrywać większą rolę w konfrontacji z Rosją. Daje to Waszyngtonowi większe pole manewru, docelowo jest zainteresowany zbliżeniem się do Rosji w geopolitycznej grze w szachy z Chinami, ale też zapobieżeniem bliższemu zbliżeniu Rosji z Europą, czemu od dawna starają się zapobiec Stany Zjednoczone. . , wykorzystując podział Unii Europejskiej na starą i nową Europę.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Fabryka Bosch w Dreźnie: oto, co nowy kierownik budowy mówi o swojej pracy

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Economy

Dacia Duster w relacji z jazdy – dużo auta za te pieniądze

Published

on

Dacia Duster w relacji z jazdy – dużo auta za te pieniądze

Dacia Duster pozostaje najtańszym SUV-em w Niemczech. Ale wraz z trzecią generacją porzuca swój tani wizerunek i zachwyca jako niedrogi SUV: solidna technologia terenowa z przełączanym napędem na wszystkie koła i różnymi programami terenowymi za mniej niż 25 000 euro.

Aby poznać charakter Dacii Duster polecamy wycieczkę do Republiki Południowej Afryki lub Namibii. Tysiące wypożyczonych Dusterów czeka tam na żądnych przygód turystów, którzy chcą poznać Republikę Południowej Afryki na niekończących się piaszczystych i żwirowych drogach. Duster zawsze cieszył się dużą popularnością wśród lokalnych firm leasingowych, ponieważ wiedzą, że zwrot jest przyzwoity, ponieważ nigdzie nie mogą dostać więcej samochodu za swoje pieniądze.

Dacia Duster to samochód wszechstronny, mocny, uniwersalny i niedrogi.

Dacia Duster to samochód wszechstronny, mocny, uniwersalny i niedrogi.

(Zdjęcie: Dacia)

Dotyczy to również nowo wydanej trzeciej generacji. Potężna technologia terenowa z włączanym napędem na wszystkie koła i różnymi programami terenowymi za mniej niż 25 000 euro. Gdzie to można dostać?

Jest też wystarczająco dużo miejsca na tylnym siedzeniu i bardzo akceptowalny bagażnik, który z łatwością pomieści bagaż trzyosobowej rodziny. Wszystko to mieści się w atrakcyjnym nadwoziu o długości zaledwie 4,34 m, które nie wpisuje się w coraz cięższy trend panujący wśród SUV-ów.

Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.

Wnętrze Dacii Duster także robi wrażenie.

(Zdjęcie: Dacia)

Wnętrze również robi wrażenie. Dawno minęły czasy zwisających dywanów i gołego metalu pojawiającego się w wielu miejscach. Dziś czysty plastik dominuje w stylowym wystroju wnętrz. Oczywiście nie jest delikatnie pienisty i pozbawiony typowego chichi. Ale kto ciągle wali w deskę rozdzielczą?

Popraw projekt, jakość i wizerunek

Trudno uwierzyć, jak szybko Rumuni poprawili design i jakość swoich modeli, jednocześnie dopracowując swój wizerunek. Każdy, kto jeździ Dacią, nie będzie już wyśmiewany z litości. Dziś Rumuni przyciągają klientów nawet do marek premium, które nie akceptują już stałych korekt cen wielu producentów.

Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.

Dacia Duster ma bardzo akceptowalny bagażnik.

(Zdjęcie: Dacia)

Niskie ceny zależą od konsekwentnej strategii marketingu wtórnego, która zmniejsza koszty rozwoju i produkcji. Pod blachą Dacii kryje się tylko technologia opracowana i opracowana przez Renault, dostosowana do jego własnych potrzeb. Na przykład silnik hybrydowy jest dobry na 140 KM. Jest to jedyna wersja automatyczna, która łączy w sobie silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, silnik elektryczny i generator rozrusznika.

READ  Scholz w Bukareszcie: Rumunia jako potencjalny główny partner dla Niemiec

Ekonomiczne i płynne użytkowanie pojazdów hybrydowych stało się możliwe dzięki przejściu na platformę CMF-B firmy Renault. Oznacza to, że Rumuni mogą korzystać z silników częściowo elektrycznych, takich jak łagodna hybryda o mocy 131 KM, pojemności skokowej 1,2 litra i zasilaniu 48 V. Natomiast jeśli chcesz ograniczyć się do podstaw i zaoszczędzić budżet, możesz zdecydować się na silnik bazowy w wyposażeniu podstawowym. Za 18 950 z podwórza zjeżdża Duster z napędem na przednie koła i silnikiem LPG o mocy 101 KM, bez żadnych bajerów jak szyba czy aluminiowe felgi, za to z klimatyzacją, światłami LED, tempomatem czy rozpoznawaniem znaków drogowych.

LPG – alternatywa warta rozważenia

ciekły gaz z ropy naftowej? Choć w Niemczech jest na niego mniejszy popyt niż np. w Polsce, to zdecydowanie jest to alternatywa warta rozważenia, jeśli chodzi o oszczędzanie. Kosztuje 90 centów za litr, a tankowanie jest bardzo łatwe, ponieważ przyłącze gazu jest chronione pod korkiem wlewu paliwa, tuż obok szyjki wlewu benzyny. W zależności od stylu jazdy potrzebujesz około 9 litrów na 100 km – a taniej nie może być.

Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.

Od drugiej wersji wyposażenia nad konsolą środkową znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon.

(Zdjęcie: Dacia)

W przypadku trzeciej generacji Duster jest droższy o 1500 euro, ale nadal ma rozsądną cenę. Nowa architektura nie tylko zapewnia więcej miejsca we wnętrzu, ale także przenosi małego SUV-a na obecny poziom techniczny. Uwagę przyciągają bardzo czytelne cyfrowe wskaźniki, a w zależności od wyposażenia jest ich więcej niż wymaganych prawem asystentów jazdy.

Tak, Duster emituje teraz również dźwięk ostrzegawczy, gdy tylko kierowca zignoruje ograniczenie prędkości lub zjedzie z pasa ruchu. Ale sam fakt, że marka nie toleruje przesady technicznej wielu modeli, sprawia, że ​​prowadzenie tego samochodu jest przyjemnością. Począwszy od drugiej wersji wyposażenia, nad konsolą środkową znajduje się rozsądny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon. Nawigacja i radio nie są dostępne, należy pobrać aplikację Dacia Media Control. To nie ma znaczenia, telefon komórkowy można w mgnieniu oka zintegrować bezprzewodowo, a internetowe stacje radiowe i usługi przesyłania strumieniowego można uzyskać za pośrednictwem dużego ekranu. Nawigacja odbywa się poprzez Apple Car Play lub Android Auto. To działa dobrze i to wszystko, czego potrzebujesz. Jeśli tak: Dwa najwyższe poziomy wyposażenia obejmują zintegrowany system nawigacji, który uwzględnia dane w czasie rzeczywistym.

READ  Negocjacje Wywiad: Założyciel FTX, Sam Bankman-Fred, żałuje bankructwa Crypto Exchange - Roszczenia od nowego CEO | biuletyn Informacyjny

Już po kilku kilometrach można poczuć i doświadczyć postępu. Nadwozie nie jest zbyt izolowane, ale przynajmniej dwa zelektryfikowane silniki pracują tak cicho, że słychać jedynie wiatr wiejący wokół kanciastego nadwozia na autostradzie.

Przekonujący pomysł

Szczególnie przekonujące wrażenie robi silnik 1.2 TCe o mocy 131 KM, dostępny z napędem na przednie lub na wszystkie koła: tłumi typowe dla trzycylindrowych drgań i pomimo małej pojemności skokowej ma wystarczającą moc, aby szybko jechać. Nawet na stromym terenie, gdzie potrzebny jest moment obrotowy, nigdy nie poczujesz, że masz za mało mocy. Pomaga to, że Duster z napędem na wszystkie koła jest bardzo lekki i waży 1465 kg. Jedyna wada miękkiej hybrydy: jest dostępna tylko jako przełącznik ręczny.

Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.

Fotele w Dacii Duster: bardzo miękkie.

(Zdjęcie: Dacia)

Hulk nieco stracił swoją dawną potężną osobowość. Zamiast tego miotełka odbija się bardzo dobrze i jest prawie za miękka. Ładowanie jest nieco obojętne w szybkich seriach zakrętów, ale jest to również wina miękkich, niepodtrzymujących foteli.

Ale można z tym żyć i nie zmienia to jego charakteru jako potężnego, uniwersalnego programu typu „wszystko w jednym”, dostępnego na każdą kieszeń. Nasza rada: TCe 130 4×4 w wyposażeniu podstawowym za 24 650 euro. Oprócz Pakietu Zimowego z podgrzewanymi siedzeniami i kierownicą (350 euro) oraz Pakietu Spania o wartości 1590 euro ze schowkami i materacami.

Dacia Duster – dane techniczne

Pięciodrzwiowy SUV; Długość: 4,34 m, szerokość: 1,81 m (z lusterkiem zewnętrznym: 2,07 m), wysokość: 1666 m, rozstaw osi: 2,66 m, pojemność bagażnika: 453-1545 l (wersja na autogaz); 517-1609L (TCe 130); 456-1548 l (TCe 130 4×4)

Eco-G100 (gaz samochodowy)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 999 cm3/3; Moc: 74 kW/101 KM; Moment obrotowy: 170 Nm/2000 obr./min
  • Sześciobiegowa manualna, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 13,2 sekundy, prędkość maksymalna: 168 km/h
  • Zużycie: 8,0 LPG/100 km, emisja CO2: 126 g/km
  • Cena: 18.950 euro (podstawowa)
READ  Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

TCe 130 (łagodna hybryda 48 V)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1199 cm3/3; Moc: 96 kW/131 KM; Moment obrotowy: 230 Nm/2100 obr./min
  • Sześciobiegowa manualna, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 9,9 sekundy, prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Zużycie: 5,5 l/100 km, emisja CO2: 123 g/km
  • Cena: 22.150 euro (ekspres)

TCe 130 4×4 (łagodna hybryda 48 V)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1199 cm3/3; Moc: 96 kW/131 KM; Moment obrotowy: 230 Nm/2100 obr./min
  • Skrzynia sześciobiegowa, napęd na cztery koła
  • 0-100 km/h: 11,0 sekundy, prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Zużycie: 6,1 l/100 km, emisja CO2: 135 g/km
  • Cena: 24.650 euro (ekspresowa)

Hybrid 140 (napęd w pełni hybrydowy)

  • Pojemność skokowa/cylinder: 1598 cm3/4; Moc: 69 kW/84 KM; Moment obrotowy: 148 Nm/3600 obr./min
  • Silnik elektryczny: 36 kW/49 KM
  • Wydajność systemu: 104 kW/140 KM
  • Automatyczna wielotrybowa skrzynia biegów, napęd na przednie koła
  • 0-100 km/h: 10,1 sekundy, prędkość maksymalna: 160 km/h
  • Zużycie: 5,0 l/100 km, emisja CO2: 113 g/km
  • Cena: od 25 850 euro (ekspres)
Continue Reading

Trending