Na krótko przed Bożym Narodzeniem zaufanie konsumentów w USA nieoczekiwanie znacznie się poprawiło. To satysfakcjonuje inwestorów z Wall Street. Kontynuuj szaleństwo zakupów.
Na długo przed Bożym Narodzeniem na giełdach panował spokój. Ale po powolnym starcie Wall Street mimo wszystko wystartowała. Dow Jones rozszerzył swoje wzrosty cenowe i zamknął się o 0,7 procent mocniej. To był drugi dzień z rzędu. Indeks S&P 500 o szerokiej bazie wzrósł, a zaawansowany technologicznie Nasdaq wzrósł jeszcze bardziej.
Nastroje amerykańskich konsumentów rosną pomimo Omikron
Pozytywne dane gospodarcze pobudziły amerykańskie giełdy. W grudniu nastroje amerykańskich konsumentów znacznie się poprawiły, pomimo utrzymujących się obaw związanych z koronawirusem. Miara nastrojów konsumenckich wzrosła z 111,9 punktu w listopadzie do 115,8 punktu, jak podał w swoim badaniu Conference Board. Ekonomiści oczekiwali jedynie niewielkiego wzrostu.
Ponadto gospodarka amerykańska rosła latem szybciej niż oczekiwano, a w 2021 r. prawdopodobnie będzie rosła jeszcze szybciej niż przez dziesięciolecia. Według Departamentu Handlu PKB wzrósł w trzecim kwartale o 2,3% w ciągu roku. W poprzednich szacunkach było to 2,1 proc.
DAX przychodzi późno
W ślad za zaprzyjaźnioną Wall Street wzrósł również DAX. Zamknął się prawie o jeden procent wyżej. Od początku tygodnia z nawiązką odrobił straty. Jednocześnie maklerzy mówili o przedświątecznym zastoju z gwałtownym spadkiem obrotów giełdowych. W poniedziałek DAX spadł do najniższego poziomu od końca listopada za sprawą silnej ekspansji zmiennej Omikron.
Nadzieja na paradę bożonarodzeniową
Wzrosły szanse na paradę bożonarodzeniową. Spotkanie bożonarodzeniowe, znane również jako Marsz Świętego Mikołaja, zwykle odbywa się w ciągu ostatnich pięciu dni handlowych roku i dwóch pierwszych dni handlowych nowego roku. Wielu obserwatorów rynku wątpiło ostatnio, że ten efekt kalendarzowy wystąpi również w tym roku. Zmienna Corona Omikron spowolniła optymizm inwestorów.
zgrywać inwestorów
Krótko przed długim weekendem świątecznym i biorąc pod uwagę utrzymujące się obawy dotyczące Corony, inwestorzy początkowo unikali jasnych pozycji. „Podczas gdy niektórzy nie chcą przegapić potencjalnego biegu Mikołaja po wakacjach i po nich, a tym samym pozostać na rynku, inni wolą zdjąć trochę pieniędzy ze stołu w obawie przed negatywnymi wiadomościami i zarażeniem, które rozprzestrzenią się ponownie w dłuższej perspektywie ”, powiedział Jürgen Molnar, strateg rynku kapitałowego w RoboMarkets. weekend”.
Dobre globalne warunki gospodarcze
Ale Kerry Craig, analityk inwestycyjny z amerykańskiego banku JPMorgan Asset Management, powiedział, że nie ma większych spadków cen. „Inwestorzy patrzą na podstawy światowej gospodarki, co przedstawia wiele pozytywów”. Amortyzacja i zyski firm są nadal bardzo wysokie. Ponadto inwestorzy obstawiają, że nowe ograniczenia w zwalczaniu wariantu Omikron będą krótkotrwałe.
Samir Ibrahim, dział kadr, z informacjami o giełdzie
Codzienne wiadomości 12:00 22.12.2021
Jak niska będzie inflacja?
Ponadto rynki finansowe również borykają się z wysokimi wskaźnikami inflacji. Według Europejskiego Banku Centralnego (EBC) konsumenci w strefie euro będą musieli dłużej żyć z wyższą niż oczekiwano inflacją. „Wiemy, że inflacja będzie przez jakiś czas wysoka, ale spadnie również w przyszłym roku. Jesteśmy mniej pewni, jak szybki i silny będzie spadek” – powiedziała członkini Rady Prezesów EBC Isabelle Schnabel z francuskiej firmy. Gazeta codzienna „Le Monde”. W przyszłym roku europejskie władze monetarne spodziewają się średniorocznego wzrostu stóp w strefie euro o 3,2%.
Ceny prądu i gazu spadają
Tymczasem warunki na rynku energii nieco się polepszyły. Oczekuje się, że w czwartek ilość energii elektrycznej wytwarzanej przez turbiny wiatrowe wzrośnie ponad trzykrotnie. Ten kontrakt forward na dostawę megawatogodziny następnego dnia czasami pchał o ponad 33 procent do 284 euro, po tym jak we wtorek osiągnął rekordowe 428 euro.
Na razie przerwano także poszukiwanie ewidencji gazu ziemnego. Realizacja zysków spowodowała spadek cen w wyznaczającej trendy przyszłości o 3,4 procent do 174,80 euro za megawatogodzinę. Wczoraj wzrósł do 184,95 euro. Jednak drugi dzień z rzędu gazociągiem jamalskim do Niemiec nie popłynął żaden rosyjski gaz. Analitycy Rabobanku uważają, że ze względu na ponadprzeciętne ceny w tym kraju coraz więcej tankowców z gazem płynnym będzie kierowanych do Europy.
Euro i ropa są trochę droższe
Dziś euro odrobiło straty w stosunku do dolara i przez noc było notowane na poziomie 1,1325 USD. Wzrosły również ceny ropy. Cena baryłki ropy naftowej z Morza Północnego (159 litrów) wieczorem wyniosła 74,74 USD. Wczoraj American Petroleum Institute poinformował o znaczącym spadku zapasów ropy naftowej w całym kraju.
Airbus z przodu, dostawcy z tyłu
W indeksie DAX udziały producenta samolotów Airbus były jednymi z największych zwycięzców cenowych, ze wzrostem o cztery procent. Producent silników MTU i Siemens Healthineers również osiągnęli lepsze wyniki niż cały rynek. Na liście przegranych znalazły się natomiast akcje RWE i Eon.
Pochwała dla Beersdorf
Grupa Beiersdorf otrzymała pozytywne opinie od analityków po tym, jak ogłosiła, że przejmie markę kosmetyków Chantecaille Beaute. W efekcie grupa dywersyfikuje swoją działalność w kierunku prestiżowych kosmetyków i umacnia swoją pozycję rynkową w Azji (Chiny/Korea) i Ameryce Północnej – pisze DZ Bank. Przejęcie dobrze wpisuje się w strategię firmy. Nowojorska firma będzie nadal komplementarna, eklektyczna marka Grupy Beiersdorf wraz z La Prairie.
Akcje Delivery Hero wzrosły dziś o ponad siedem procent. Dostawca żywności po krótkim czasie zakończył dostawę na swoim rodzimym rynku w Niemczech. Dodała, że Foodpanda Germany zakończy swoją działalność w sześciu niemieckich miastach, a potem będzie miała już tylko jeden dział rozwoju w Berlinie. Dopiero w maju berlińczycy ogłosili, że po raz kolejny zaoferują dostawę w niemieckich miastach. Oczekuje się również, że w pierwszym kwartale 2022 roku sprzedaż Foodpanda w Japonii zostanie sprzedana.
Mniejszy zysk w Hornbach
Grupa sklepów żelaznych Hornbach zwiększyła w minionym kwartale przychody, ale odnotowała spadek zysków. Sprzedaż wzrosła o dobre 2% do 1,4 miliarda euro. Nadwyżka spadła o osiem procent do 31,6 mln euro. Kierownictwo trzyma się swoich wysokich oczekiwań. W związku z tym do końca lutego sprzedaż netto w bieżącym roku podatkowym ma wzrosnąć o 2-7 proc. Skorygowany EBIT powinien wynosić od 330 do 380 mln euro.
Sprzedaż wyobraźni w MorphoSys
Akcje firmy biotechnologicznej MorphoSys w SDAX wzrosły o ponad 2%. W ten sposób odpowiedzieli na uwagi dyrektora finansowego Song Lee. „W 2025 roku moglibyśmy mieć na rynku dwa leki krwiotwórcze” – powiedział dyrektor Börsen-Zeitung. Rok później firma chciała być rentowna i generować dodatnie przepływy pieniężne. „Do 2026 roku jeszcze długa droga, ale optymistyczny ton może mieć pozytywny wpływ na nastrój” – powiedzieli dealerzy.
Dommermuth przejmuje większość w swojej firmie United Internet
Niemiecki miliarder telekomunikacyjny Ralph Dommermuth nabył firmę United Internet zajmującą się Internetem i telefonią komórkową, którą założył i którą prowadzi. Holding kontrolowany przez Dommermuth zawarł umowy kupna 15,2 mln akcji, poinformowano wieczorem. Dommermuth kontroluje teraz około 50,1 procent MDax. Wygląda na to, że szef firmy musiał wydać około 530 mln euro na zwiększenie udziałów. Jak dotąd nie jest jasne, kto sprzedał bloki akcji Domermouth.
Home24 chce kupić służących
Internetowy sprzedawca mebli Home24 również ogłosił tego wieczoru niespodziankę. Przejął zarządzanie komercyjną firmą usługową. Zdecydowanie uzgodniono 65 procent ceny zakupu akcji. Jest wart 48,6 mln euro. Pozostałe 35 procent ceny zakupu zostanie ustalone w oparciu o osiągnięcie wartości docelowej Ebitda w dwunastomiesięcznym okresie referencyjnym, pomniejszone o 35 procent zobowiązań finansowych netto na dzień sprawozdawczy. Butlers to niemiecka firma handlowa, która sprzedaje pomysły na stół, akcesoria do domu, artykuły dekoracyjne i upominki.
Największa na świecie firma zajmująca się transportem kontenerów przejmuje LF Logistics z Hongkongu za 3,6 miliarda dolarów, kontynuując w ten sposób serię przejęć w branży kontenerowej. Maersk kupuje LF Logistics od głównego udziałowca Li & Fung Ltd oraz od Temasek Holdings z siedzibą w Singapurze. Umowa powinna zostać podpisana i zawarta w 2022 roku. LF Logistics prowadzi działalność w logistyce lądowej i zatrudnia około 10 000 pracowników w 14 krajach azjatyckich.
AstraZeneca szuka szczepionki Omicron
Wydaje się, że firma farmaceutyczna AstraZeneca i Uniwersytet Oksfordzki rozpoczęły prace nad szczepionką przeciwko wariantowi Omicron. Jako środek ostrożności, należy podjąć pierwsze kroki, mówi Financial Times Sandy Douglas, lider oksfordzkiej grupy badawczej. Mainz BioNTech i jej amerykański partner Pfizer od dłuższego czasu pracują nad szczepionką adaptującą wariant Omikron.
Zielone światło dla tabletek Corona firmy Pfizer w Stanach Zjednoczonych
Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) udzieliła dziś awaryjnej zgody na lek koronowy Paxlovid od amerykańskiego giganta farmaceutycznego Pfizer. Władza mówiła o „wielkim kroku w walce z tą globalną epidemią”. Tabletki Paxlovid są stosowane u pacjentów wysokiego ryzyka z objawami łagodnymi do umiarkowanych i, według Pfizera, zmniejszają ryzyko hospitalizacji lub zgonu o prawie 90%. Akcje Pfizera zyskały dobry jeden procent.
Cena Tesli wróciła do ponad 1000 USD
Akcje Tesli były dziś szczególnie popularne. Skoczyli o 7,5 procent i przekroczyli granicę 1000 dolarów. Prezes firmy Elon Musk wprowadził na rynek kolejne akcje o wartości 528 mln USD, ale jednocześnie zaznaczył, że nie chce w tej chwili rezygnować z kolejnych pakietów. Aby zapłacić podatki, Musk zarobił teraz około 13,5 miliona akcji Tesli. Na początku listopada Musk głosował na Twitterze, czy powinien zrezygnować z jednej dziesiątej swoich udziałów w Tesli. Większość użytkowników Twittera odpowiedziała „tak”.
Restauracja McDonald’s w Japonii
Sieć fast foodów McDonald’s w Japonii sprzedaje tylko małe porcje frytek przez tydzień z powodu problemów z dostawą. Firma poinformowała, że od 24 do 30 grudnia wielkość porcji będzie ograniczona, aby uniknąć dalszych wąskich gardeł. Opóźnienia w imporcie ziemniaków – spowodowane powodziami w porcie Vancouver w Kanadzie oraz ogólnymi problemami logistycznymi spowodowanymi kryzysem Corona. Aby to zrekompensować, starają się importować samolotem – powiedziała.
Frankfurt nad Odrą (dpa) – Premier Brandenburgii Dietmar Woidke chce współpracować z Polską, aby zmniejszyć ryzyko korków we Frankfurcie nad Odrą w świetle wprowadzonych kontroli granicznych przeciwko nielegalnej migracji. „Chcielibyśmy oczywiście, aby kontrole graniczne nie utrudniały w miarę możliwości normalnego ruchu. Ze stroną polską toczy się szereg rozmów w tej sprawie i myślę, że teraz z nowym polskim rządem jest to łatwiejsze do osiągnięcia niż miało to miejsce pół roku temu. temu” – Woidke powiedział gazecie Märkische Oderzeitung (wtorek). Rządy Niemiec i Polski muszą połączyć siły, aby znaleźć wspólne rozwiązania. „Niestety, od prawie ośmiu lat nie było żadnych konsultacji rządowych. Myślę, że to bardzo dobry znak i cieszę się, że w końcu ogłoszono, że zostanie on ogłoszony na ten rok. „Dlatego istnieje wielka nadzieja na znalezienie lepszych rozwiązań”.
Ze względu na kontrole graniczne na moście miejskim we Frankfurcie nad Odrą i na autostradzie A12 często tworzą się długie korki. Od miesięcy słyszymy skargi od pasażerów, zwłaszcza z branży logistycznej.
W wywiadzie dla gazety „Märkische Oderzeitung” premier Fedke podkreślił znaczenie Europejskiego Uniwersytetu Viadrina we Frankfurcie nad Odrą w świetle prowadzonych tam studiów ukraińskich. „Po niedzielnych przemówieniach, które często słyszeliśmy na temat przystąpienia do UE i innych tematów, musimy teraz podjąć praktyczne kroki, a konkretnie: w jaki sposób Ukraina może teraz zbliżyć się do Europy Zachodniej? I to jest proces, w którym Viadryna – która ma z najwyższym Doświadczenia ukraińskie w Niemczech – główna rola.
Obecnie trwa wycofywanie kiełbas Aldi Nord. Klienci, którzy je spożywają, mogą spodziewać się nieprzyjemnych objawów.
Dortmund – Za kilka dni nastąpi kolejne wycofanie z Aldi. Tym razem szczególnie miłośnicy mięsa powinni zwrócić uwagę na rodzaj kiełbasy, którą jedzą, czyli w tym przypadku: lepiej jej nie jeść.
Przypomnienie od Aldi: Pod żadnym pozorem nie jedz kiełbasek
Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. KG Zaproszenie do artykułu”Dobre trzy dębowe kiełbaski wieprzowe Harz„Zaczęło się Data przydatności do spożycia (BBD) 3 maja 2024 r Bierzemy. Odbywa się to ze względów zapobiegawczych w zakresie ochrony konsumentów. Ostrzeżenie opublikowano 24 kwietnia.
Podczas badania wewnętrznego w próbce wykryto salmonellę, która może powodować choroby przewodu pokarmowego i objawy grypopodobne. Konsumenci proszeni są o nie spożywanie wycofywanego produktu.
Co to jest salmonella?
Salmonella to bakteria, która często powoduje zakażenia przenoszone przez żywność, zwłaszcza poprzez spożycie skażonego mięsa, jaj lub produktów mlecznych. Zakażenie Salmonellą, znane również jako salmonelloza, zwykle objawia się takimi objawami, jak biegunka, skurcze brzucha i gorączka, które zwykle pojawiają się w ciągu 12 do 72 godzin od spożycia skażonej żywności.
Chociaż większość zarażonych osób wraca do zdrowia w ciągu kilku dni bez specjalnego leczenia, infekcja salmonellą może być poważniejsza u niemowląt, osób starszych i osób z osłabionym układem odpornościowym. Aby zapobiec salmonellozie, ważne jest przestrzeganie dobrych praktyk higienicznych podczas przygotowywania i podgrzewania żywności.
Przypomnij Aldi: Nie jedz kiełbasek przecenionych w niektórych obszarach
Wycofana kiełbasa była dostępna w oddziałach Aldi Nord w regionach Datlen, Laert-Severhausen, Hahn. Mundena, Salzgittera i Wehrla Sprzedany. Zarówno Gmyrek, jak i Aldi Nord natychmiast zareagowały i wycofały kiełbaski ze sprzedaży.
Klienci, którzy zakupili kiełbaski wieprzowe, mogą je zwrócić w dowolnym oddziale Aldi Nord bez okazywania paragonu. Cena zakupu zostanie zwrócona.
Przypomnijmy z Aldi: Producent kiełbasy dostarcza więcej informacji
Bieżące wycofanie dotyczy wyłącznie produktów z określoną datą przydatności do spożycia. Nie ma to wpływu na inne produkty producenta lub inne produkty marki „Gut Drei Eichen”.
Gmyrek Fleisch- und Wurstwaren GmbH & Co. przeprasza. KG zapewnia konsumentom ulgę w niedogodnościach i wsparcie w przypadku jakichkolwiek pytań za pośrednictwem adresu e-mail [email protected].
Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.
Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.
Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.
Drzwi bezramowe – odważne
Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.
Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.
Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.
Stosunkowo powolne ładowanie
Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.
Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.
Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.
W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.
Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.
W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.
To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.
GWM Ora 07 – dane techniczne
czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l
Aura 07 Czysta
Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro
Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €