Connect with us

Economy

Inwestorzy wciąż się wahają: DAX oscyluje wokół 16 000

Published

on


Raport rynkowy

Stan: 10.11.2021 12:15

Po kilku podróżach poniżej 16 000 punktów, niemiecki benchmark oscyluje wokół poziomu z dnia poprzedniego w południe. Inwestorzy pozostają ostrożni wobec ważnych danych o inflacji w USA.

Jak dotąd indeks DAX poruszał się wokół znaku tysiąca w ciągu dnia handlowego. Oczekiwane dziś po południu dane z USA o zmianach cen konsumenckich mogą wskazać drogę do dodatkowej trajektorii dla rynku akcji.

Globalny wzrost cen

Istnieje już konsensus co do kolejnego wzrostu inflacji. „Dla giełd, ustawianie liczby przed przecinkiem może mieć kluczowe znaczenie” – mówi Thomas Altmann z QC Partners. „Maklerzy giełdowi są już przyzwyczajeni do „piątki”.” Inwestorzy na całym świecie nie rezygnują obecnie z kwestii inflacji Również w Chinach ceny nadal rosną Producenci, będący ogólnie ważnym zwiastunem wyższego poziomu cen, rosną.Rosnące ceny energii i wpływ podatku od wartości dodanej spowodował wzrost inflacji w Niemczech w październiku.Ceny dla konsumentów wyniosły 4,5 procent wyższy od poziomu z tego samego miesiąca ubiegłego roku, według statystyk Federalny Urząd.

Zagrożenia dla niemieckiej gospodarki

Jednocześnie do końca roku niemiecka gospodarka nie nabierze rozpędu, jak oczekiwano. Według rady doradczej rządu federalnego w rocznym raporcie, który zostanie zaprezentowany rano, w 2021 r. wzrośnie tylko o 2,7 procent. „Mędrcy ekonomii” widzą wielkie zagrożenia dla rozwoju niemieckiej gospodarki. Należą do nich przedłużające się wąskie gardła podczas porodów i epidemia ponownie w zimie.

Przy 1,1570 USD euro nadal znajduje się poniżej poziomu 1,16 USD, na którym krążyło od tygodni. Ceny ropy wzrosły w środę od poprzedniego dnia. Obserwatorzy rynku powołali się na raport z USA, który sprawił, że uwolnienie części krajowych rezerw ropy wydaje się mniej prawdopodobne. Cena baryłki Brent North Sea 84,60 USD, wzrost o pół procenta od wczoraj. Cena uncji złota wynosi obecnie 1,826 USD.

Problemy ze spółką zależną Siemens Gamesa zajmującą się energetyką wiatrową oraz trwająca restrukturyzacja technologii energetycznych obciążały firmę Siemens Energy w minionym roku finansowym. Spółka planuje jednak wypłacić akcjonariuszom niewielką dywidendę w pierwszym pełnym roku swojego istnienia. Analityk Simon Tonsen z banku inwestycyjnego Jefferies również potwierdził, że wyniki dywizji gazu i energii były mocne. Od tego czasu akcje Siemens Energy zajmują szczyt indeksu DAX ze wzrostem cen o 1,5%. W roku obrotowym 2020/21 (stan na koniec września) była spółka zależna Siemensa, Siemens Energy, odnotowała stratę w wysokości 560 mln euro.

Akcje Infineon są również jednym ze zwycięzców indeksu DAX. Dzięki rosnącemu popytowi na chipy firma zajmująca się półprzewodnikami jest bardziej optymistyczna patrząc na bieżący rok fiskalny i oczekuje nieco lepszej wartości zysku w swojej podstawowej działalności niż na początku października. Marża oparta na wyniku operacyjnym, czyli tzw. wyniku segmentu, ma wynieść około 21 proc. w okresie dwunastu miesięcy do końca września 2022 roku. W minionym roku obrotowym 2020/21 Infineon – jak już wiadomo – silnie urosła. Dywidendy wzrosną o 5 centów do 27 centów na akcję.

W ostatnim kwartale spółka energetyczna wykorzystała zimną pogodę, oszczędzając koszty i eliminując negatywne skutki Corony. Skorygowany zysk przed odliczeniem odsetek i podatków (EBIT) od lipca do września wzrósł o 52 procent do 765 mln euro w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Sprzedaż wzrosła z 12,8 do 15,1 mld euro, częściowo dzięki przejęciu. Zrewidowany wynik grupy wzrósł ze 139 do 424 mln euro.

Do południa liście Adidasa tracą ponad pięć procent. Globalne problemy z dostawami i spadający popyt w Chinach spowodowały więcej kłopotów dla producenta artykułów sportowych, niż wcześniej oczekiwano. Dyrektor generalny Casper Rorsted potwierdził całoroczne perspektywy po spadku zysków w trzecim kwartale. Jednak wzrost będzie na dolnym końcu określonego zakresu. Zysk z działalności kontynuowanej spadł o 10,4% do 479 mln euro. Sprzedaż wzrosła o 3,4 procent do 5,75 miliarda euro. Wyniki były nieco niższe od oczekiwań analityków.

Operacyjnie Allianz jest na dobrej drodze do osiągnięcia w tym roku rekordowych wyników. Wynik operacyjny wyniesie około 13 miliardów euro, jak poinformował ubezpieczyciel rano. Jeden z traderów powiedział, że dane z trzeciego kwartału były powyżej oczekiwań, napędzane przez wszystkie obszary działalności, a zwłaszcza wzrost w zarządzaniu aktywami był „imponujący”.

W trzecim kwartale zyski chińskiego giganta technologicznego wzrosły o trzy procent do 39,5 miliarda juanów (około 5,3 miliarda euro). Tym samym Tencent przekroczył średnią ocenę analityków. Sprzedaż wzrosła o 13% do 142,4 mld juanów. Chociaż od sierpnia chiński rząd nie zatwierdził żadnych nowych gier online, Tencent zwiększył sprzedaż gier mobilnych o dziewięć procent. Największa chińska firma pod względem wartości rynkowej, podobnie jak inni producenci gier wideo w kraju azjatyckim, została dotknięta nowymi środkami przeciwko uzależnieniu od hazardu wśród nastolatków.

Do południa udziały grupy zajmującej się technologią fotowoltaiczną zyskują w TecDAX o około 16 procent. Pomimo niedoboru materiałów SMA odnotowała skok zysków w pierwszych dziewięciu miesiącach. Do końca września firma osiągnęła wynik operacyjny (Ebitda) w wysokości około 53 mln euro po 41,4 mln rok wcześniej. Jednak sprzedaż spadła z 774 do 745 milionów euro. Zarząd zapowiedział, że niedobory materiałowe wpłyną również na ostatni kwartał. Dlatego podkreślił już obniżoną prognozę roczną. Ale zaległości związane z wysokimi zamówieniami wskazują na znaczny wzrost sprzedaży w 2022 roku.

Pierwsza oferta publiczna producenta żywności pochodzenia roślinnego Vegans jak dotąd nie zakończyła się sukcesem. Pierwsza cena wynosiła 86,90 euro, potem spadła do 84,40 euro. W porównaniu z ceną emisyjną 87 euro oznacza to 3-procentową zniżkę. Spółka wcześniej ustaliła cenę emisyjną mniej więcej na dolnym końcu swojego przedziału cen docelowych, który wynosił od 85 do 110 euro za akcję. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami Fiegritz cena emisyjna spowodowała, że ​​łączny wolumen pierwszej oferty publicznej wyniósł około 47,6 mln euro, wyceniając spółkę na ponad 106 mln euro.

W przeciwieństwie do tego, dzisiejsza pierwsza oferta publiczna producenta samochodów elektrycznych Rivian, wspieranego przez Amazon i Ford, może odnieść ogromny sukces w Stanach Zjednoczonych. W środę firma ogłosiła ustalenie ceny emisyjnej jednej akcji na 78 dolarów i zwiększenie liczby oferowanych do sprzedaży akcji do 153 mln ze 135 mln. W skarbcu Rivian można wydać prawie dwanaście miliardów dolarów – cztery miliardy więcej niż pierwotnie planowano.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Produkcja profili aluminiowych w Polsce: motor polskiej gospodarki

Published

on

Produkcja profili aluminiowych w Polsce: motor polskiej gospodarki

Polska jest jednym z wiodących producentów profili aluminiowych w Europie. Przemysł odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce, tworząc miejsca pracy i przyczyniając się do rozwoju wielu sektorów. W artykule przyjrzymy się bliżej produkcji profili aluminiowych w Polsce oraz omówimy jej historię, stan obecny i perspektywy na przyszłość.

Historia produkcji profili aluminiowych w Polsce

Produkcja z Profile aluminiowe Polska ma długą historię sięgającą lat 60. XX wieku. Powstały wówczas na Górnym Śląsku pierwsze huty aluminium, a wraz z rozwojem gospodarki socjalistycznej przemysł przeżywał dynamiczny rozwój. Po przemianach politycznych w 1989 roku wiele państwowych hut zostało sprywatyzowanych, a na rynek weszły nowe prywatne firmy.

reklama

Obecnie w Polsce działa kilkudziesięciu producentów profili aluminiowych. Głównymi ośrodkami produkcji profili aluminiowych w Polsce są:

  • Górny Śląsk: W tym regionie zlokalizowana jest największa w Polsce huta aluminium – Huta Aluminium Konin. Oprócz Huty Aluminium Konin w regionie działa szereg innych fabryk produkujących profile aluminiowe.
  • Wielkopolska: W Wielkopolsce działa szereg firm zajmujących się produkcją profili aluminiowych do różnorodnych zastosowań m.in. w budownictwie, motoryzacji czy meblarstwie.
  • Dolny Śląsk: Na Dolnym Śląsku działa kilku znaczących producentów profili aluminiowych, m.in. KGHM Polska Miedź SA i Aleris Aluminium.

Aktualny stan branży

Polska jest obecnie jednym z największych producentów profili aluminiowych w Europie. W 2023 roku produkcja osiągnęła poziom około 1,2 mln ton, co stanowiło około 5% produkcji światowej. Profile aluminiowe eksportujemy z Polski na cały świat, a głównymi odbiorcami są Niemcy, Francja, Włochy i Wielka Brytania.

Polska branża produkcji profili aluminiowych jest nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się. Firmy inwestują w nowe technologie i maszyny, dzięki czemu mogą zwiększać swoją efektywność i produktywność. Ważną rolę odgrywa także jakość produktu, która przekłada się na jego konkurencyjność na rynku światowym.

czynniki sukcesu

Sukces produkcji polskich profili aluminiowych zależy od kilku filarów. Po pierwsze, polskie firmy korzystają z wysokiej jakości surowców, czyli wytapiania aluminium. Po drugie, stosowane są nowoczesne technologie produkcji, które zapewniają wysoką wydajność i precyzję. Po trzecie, polskie firmy oferują konkurencyjne ceny, co czyni ich produkty atrakcyjnymi dla klientów na całym świecie.

READ  Kolejne bankructwo: Upadłość niemieckiego producenta napojów

Istotnym czynnikiem jest także położenie geograficzne Polski. Bliskość rynków Europy Zachodniej oraz dostęp do portów morskich ułatwia eksport produktów.

Znaczenie produkcji profili aluminiowych dla polskiej gospodarki

Produkcja profili aluminiowych odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce. Przemysł tworzy tysiące miejsc pracy i przyczynia się do rozwoju wielu sektorów takich jak: b. Przemysł budowlany, przemysł samochodowy, przemysł meblarski i przemysł transportowy.

Ponadto produkcja profili aluminiowych jest ważnym źródłem dochodów państwa. W 2023 roku wartość eksportu profili aluminiowych z Polski wyniosła około 5 miliardów złotych.

Prognozy na przyszłość

Pomimo dynamicznego rozwoju, produkcja profili aluminiowych w Polsce stoi przed wieloma wyzwaniami. Jednym z tych wyzwań jest rosnąca konkurencja ze strony innych krajów, takich jak Chiny i Indie. Kolejnym wyzwaniem są wysokie ceny energii, które są ważnym czynnikiem kosztowym w produkcji aluminium.

Pomimo tych wyzwań perspektywy dla tej branży są optymistyczne. Oczekuje się, że w nadchodzących latach światowy rynek profili aluminiowych będzie się rozwijał, co będzie stanowić impuls do rozwoju branży. Wzrostu spodziewają się zwłaszcza producenci profili aluminiowych stosowanych w budownictwie i przemyśle motoryzacyjnym.

Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju branży jest wzrost świadomości ekologicznej. Aluminium jest materiałem w całości nadającym się do recyklingu, co czyni go atrakcyjnym materiałem dla producentów i konsumentów.

Wyzwania i perspektywy

Polska ma potencjał, aby stać się jednym z czołowych producentów profili aluminiowych na świecie. Aby to osiągnąć, konieczne jest ciągłe inwestowanie w nowoczesne technologie, podnoszenie kwalifikacji pracowników i poszukiwanie nowych rynków zbytu.

streszczenie

Produkcja profili aluminiowych w Polsce to silna i dynamicznie rozwijająca się branża, która odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce. Przyszłość branży rysuje się obiecująco, a Polska ma szansę utrzymać pozycję jednego z czołowych producentów profili aluminiowych w Europie.

/Treść partnera/

Continue Reading

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Impuls do transformacji energetycznej, podpisanie polsko-niemieckiej umowy o współpracy, Gütsel Online, OWL na żywo

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Impuls do transformacji energetycznej, podpisanie polsko-niemieckiej umowy o współpracy, Gütsel Online, OWL na żywo

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Trending