Connect with us

Economy

Konferencja Klimatyczna COP26: Niemcy obierają osobną ścieżkę, jeśli chodzi o silnik spalinowy – Gospodarka

Published

on

Oczywiste jest, że Niemcy, Stany Zjednoczone i Chiny, a także niemieccy producenci samochodów Volkswagen i BMW odmawiają wycofania wcześniejszego silnika spalinowego. W przeciwieństwie do 30 innych krajów, operatorów flot i regionów, a także producentów Forda, General Motors i Daimlera, nie chcą angażować się w silnik spalinowy.

Taka jest przynajmniej lekcja z ostatnich kilku dni na Światowej Konferencji Klimatycznej w Glasgow. W szczególności ma to związek z faktem, że do 2040 r. na całym świecie i na wiodących rynkach do 2035 r. na całym świecie i na wiodących rynkach będą mogły być sprzedawane wyłącznie samochody o zerowej emisji, jak podano w reklamie dostępnej dla Tagesspiegel.

Jest to inicjatywa brytyjska. Reklamodawcy również nie widzą rozwiązania neutralnego dla klimatu w e-paliwach. Wśród 30 sygnatariuszy są Wielka Brytania, Kanada, Holandia, Nowa Zelandia, Irlandia, Polska, Turcja, Indie, Ghana, Meksyk i wszystkie kraje skandynawskie. Istnieje również 19 operatorów flotowych, w tym Uber, Ikea i Siemens, a także sześć regionów i miast, w tym Kalifornia, Waszyngton i Katalonia.

Gdzie BMW może nadal sprzedawać samochody?

Według informacji, którymi dysponuje Tagesspiegel, sygnatariusze deklaracji reprezentują około 15 procent światowego rynku motoryzacyjnego (11,5 mln pojazdów). Jeśli dodać inne kraje i regiony, które również ogłosiły daty wycofywania silników spalinowych, zwłaszcza Unię Europejską, udział ten wzrośnie do ponad 29 procent globalnej sprzedaży samochodów. Oznacza to, że ponad 26 procent obecnej sprzedaży BMW pochodzi z krajów, które chcą zastąpić silniki spalinowe pojazdami o zerowej emisji.

BMW powiedziało, że nie może być ustalonej daty końcowej, dopóki stworzenie wystarczającej infrastruktury ładowania zielonej energii elektrycznej jest niepewne. „Uważamy, że to źle wpływa na klimat” – powiedział na konferencji branżowej dla Handelsblatt. Ponieważ w wielu miejscach na świecie stare samochody o wysokiej emisji CO2 będą nadal jeździć z powodu braku punktów ładowania. Jednak BMW dąży do neutralności pod względem emisji CO2 w 2050 r., zgodnie z paryskim porozumieniem klimatycznym.

READ  Ostrzeżenie przed kolejnym załamaniem lira: sukces Erdogana powoduje załamanie giełdy w Stambule

[Aktuell beliebt bei T+: E-Auto zweiter Klasse – Können Plug-in-Hybride bald nicht mehr an allen Säulen laden? Lesen Sie hier, weshalb es mit Zuschüssen und Vorteilen für PHEVs bald vorbei sein könnte]

Volkswagen potwierdził, że szybko przekształci swoją gamę modeli w samochody zasilane bateriami. Jednak tempo tej transformacji różni się w zależności od regionu, w zależności od lokalnej polityki, która może napędzać inwestycje w pojazdy elektroniczne i infrastrukturę ładowania. Volkswagen chce wyjść z handlu samochodami spalinowymi w Europie w latach 2033-2035, a nieco później w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Prezes Volkswagena Herbert Diess powiedział na konferencji Handelsblatt, że nie chce zobowiązać się do daty ostatniego silnika spalinowego. „Może mieć sens w Ameryce Południowej napędzanie spalania surowcami odnawialnymi w 2035 roku”.

Daimler widzi to inaczej niż VW i BMW

Spośród niemieckich producentów tylko Daimler był jednym z sygnatariuszy LOI. Prezes Grupy Ola Källenius powiedział na konferencji „Handelsblatt”, że zaangażowanie nie jest sprzeczne z dobrze znanym celem Mercedes-Benz. Oznacza to, że do 2030 roku chcemy oferować wyłącznie auta wyłącznie elektryczne z dodatkiem: pod warunkiem, że pozwolą na to warunki rynkowe. To również pozostawia otwarte drzwi. Callinius podkreślił również, że nie należy „rozmawiać o prohibicji, ale o tym, co robimy, aby to zadziałało”. Chodzi o to, że wszystko jest potrzebne jednocześnie: szereg pojazdów elektrycznych, infrastruktura ładowania i zielona energia elektryczna.

znaki dymne. Niemcy nie chcą zobowiązać się do wyłączenia silnika spalinowego w określonym terminie.Markus Führer / d

Biorąc pod uwagę rozwój sytuacji na świecie, jest to kluczowe. Chociaż na przykład w Niemczech istnieje ostrożna tendencja do odchodzenia od samochodu, w innych krajach pasja do samochodów polega tylko na zwiększaniu prędkości. Do 2050 r. liczba samochodów na całym świecie wzrośnie o około 1 miliard – 99 procent w krajach o niższych średnich dochodach. Obejmuje to kraje Banku Światowego o rocznym dochodzie na mieszkańca od 1046 do 4125 USD, na przykład wiele krajów Afryki i Ameryki Środkowej, a także Indie, Indonezję, Wietnam i Ukrainę.

READ  Młoda załoga budzi śpiącego „Pelikana”.

Mobilność elektryczna jest niezbędna w krajach wschodzących

Dwa z trzech pojazdów będą znajdować się w tych krajach do 2050 r., powiedział Rob de Jong, szef Jednostki ds. Mobilności Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska (UNEP) podczas Międzynarodowego Forum Transportu na COP26 w tym tygodniu. ale jeśli nie zmienią kierunku jazdy, osiągnięcie paryskich celów klimatycznych będzie prawdopodobnie niemożliwe. „Jeśli te kraje nie przyłączą się do globalnego przejścia na pojazdy bezemisyjne i mobilność elektryczną, staniemy przed ogromnym problemem” – ostrzegł de Jong.

[Wenn Sie alle aktuellen Entwicklungen zur Coronavirus-Pandemie live auf Ihr Handy haben wollen, empfehlen wir Ihnen unsere App, die Sie hier für Apple- und Android-Geräte herunterladen können.]

Dostrzega w tych krajach dobre możliwości dla zrównoważonej mobilności: sprowadzają głównie pojazdy z zagranicy, a większość z nich nie produkuje dla siebie ani samochodów, ani paliwa. Jednak na razie rządy te nie podjęły żadnych zobowiązań dotyczących celów klimatycznych, na przykład w postaci odmowy importu pojazdów z silnikami spalinowymi.

De Jong powiedział, że brakuje niezbędnych regulacji i standardów, finansowania początkowo droższej mobilności elektrycznej, niezbędnej infrastruktury i recyklingu starych baterii. Ale jego zdaniem jest to przede wszystkim kwestia świadomości: „Te kraje są gotowe nadążyć za zmianami”.

Jednak poziom odniesienia jest bardzo wysoki: sektor transportu musi zredukować emisje gazów cieplarnianych o 80 procent na całym świecie do 2050 r. – przy spodziewanym wzroście mobilności. „Pojazdy elektryczne zasilane energią elektryczną ze źródeł odnawialnych są w zasadzie jedynym sposobem osiągnięcia tych celów w samochodach” – powiedziała Rachel Moncrieff, zastępca dyrektora Międzynarodowej Rady ds. Czystego Transportu (ICCT) i zwolenniczka Tymczasowej Rady ds. Pojazdów o Zerowej Emisji. Mincrief podkreślił, że aby sektor transportu był neutralny dla klimatu za 30 lat, tylko e-samochody powinny być sprzedawane od 2035 roku, aby mieć wystarczająco dużo czasu na przebudowę. Do tej pory udział samochodów elektronicznych w całkowitej światowej sprzedaży wyniósł zaledwie 0,5 proc.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Published

on

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Jak daleko mogą przejechać obecne samochody elektryczne na jednym ładowaniu akumulatora? Tutaj znajdziesz odpowiedź – z liczbami od producentów i praktycznym asortymentem.

Lęk przed zasięgiem – zaledwie kilka lat temu tak nazywano zjawisko kierowców pojazdów elektrycznych obawiających się, że prąd nie dotrze do celu. Ale technologia znacznie się poprawiła: każdy, kto dziś kupi samochód zasilany akumulatorem, może spodziewać się zasięgu 300 kilometrów lub więcej.

Oto dziesięć samochodów o najwyższych zasięgach

Ale które samochody mają największy zasięg? W celu zapewnienia porównywalności poniższe informacje opierają się na tzw. standardzie WLTP, który stosowany jest również przez producentów samochodów. W tym celu wszystkie specyficzne dla modelu kombinacje silnika i skrzyni biegów, w tym wyposażenie specjalne, są testowane w ciągu 30 minut na dystansie 23,25 km. Temperatury wahają się tutaj od 23 do 14 stopni Celsjusza.

Samochody o największym zasięgu to często większe pojazdy, niektóre SUV-y – i żaden z nich nie jest tani. Aby osiągnąć duży zasięg, często potrzebne są duże baterie. I to jest drogie. Oto pierwsza dziesiątka:

  1. Zasięg wersji Lucid Air Dream: 883 km
  2. Mercedes EQS 450+: 753 km
  3. Tesla Model S 19-calowy, dwusilnikowy: 723 km
  4. SUV Mercedes EQS 450+: 720 km
  5. Fisker Ocean One/Extreme: 707 km
  6. Tesla Model 3 dalekiego zasięgu 18 cali: 678 km
  7. Jednosilnikowy Polestar 2, duży zasięg: 655 km
  8. BMW iX xDrive50: 633 km
  9. SUV Mercedes EQE 350+: 628 km
  10. BMW i7 xDrive60: 625 km

Model Tesli

Jednak wartości te mogą się szybko zmieniać: w przypadku nowych wariantów akumulatorów lub zmian w oprogramowaniu lub silnikach zasięg (ale także cena) może w krótkim okresie wzrosnąć – lub spaść.

Dostęp ma wiele czynników

O czym nie należy zapominać: zasięg na papierze to jedno, praktyka to drugie: podobnie jak w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla i silnikami benzynowymi, wiele zależy od tego, gdzie i jak samochód jest prowadzony. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h zużycie jest znacznie wyższe niż podczas ciągłej podróży po wiejskiej drodze. Ruch miejski może również mieć różny wpływ na maksymalny zasięg, w zależności od stylu jazdy. Istnieją również czynniki takie jak temperatura: jeśli jest zimno, samochód zużywa więcej energii na ogrzewanie, a ogniwa akumulatora szybciej się wyczerpują.

Tak daleko mogą praktycznie pojechać samochody elektryczne

Jeszcze dziesięć lat temu przeciętny samochód elektryczny mógł przejechać średnio zaledwie 167 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. I dzisiaj? Wartość ta podwoiła się, jak wykazała ocena przeprowadzona przez Abu Dhabi Airports Company.

Traffic Club przyjrzał się bliżej testom 39 samochodów elektrycznych przeprowadzonych w 2023 r. Pojazdy na jednym ładowaniu akumulatora przejechały średnio 393 km, o siedem kilometrów więcej niż w 2022 r. i aż o 60 km więcej niż w 2021 r. (333 km).

Ecotest: tak mierzy ADAC

W ramach testowania pojazdów ADAC wykorzystuje połączenie standardowego zalecanego cyklu testowego WLTP i standardowej podróży autostradą, aby sprawdzić, jaki dystans mogą pokonać samochody elektryczne w życiu codziennym. Dzięki własnym procedurom testowym testerzy obiecują bardziej realistyczne informacje na temat zużycia i zasięgu.

Lider wśród samochodów testowanych w zeszłym roku: Hyundai IONIQ 6 z zasięgiem 555 km. Siedem innych samochodów również przekroczyło granicę 500 km.

Spośród wszystkich samochodów elektrycznych przetestowanych na lotniskach w Abu Zabi dwanaście ma najwyższy ogólny zasięg:

  1. BMW iX xDrive 50: 610 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 105,2 kWh)
  2. Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD: 610 km (rozmiar akumulatora producenta: 112 kWh netto)
  3. Mercedes EQS 450+ typ elektryczny: 575 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 107,8 kWh netto)
  4. Hyundai Ioniq 6 Pakiet Uniq 2WD: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 77,4 kWh netto)
  5. Mercedes EQE SUV 350+ Electric Art Advanced: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  6. BMW i7 xDrive 60: 545 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 101,7 kWh)
  7. Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 108,4 kWh netto)
  8. Mercedes EQE 350+: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  9. Pojedynczy Polestar 2 dalekiego zasięgu (82 kWh): 530 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
  10. Nio ET5 Touring (100 kWh): 515 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 90 kWh)
  11. Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 106 kWh)
  12. Volvo XC40 Naładuj czysty el. Zwiększony zasięg na jednym silniku: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
READ  Daimler dzieli się wiadomością: Daimler nabiera tempa

Z tyłu znajdują się Renault Twingo Electric Intens (150 km), Fiat 500e (23,8 kWh RED) z przebiegiem 150 km i Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto z przebiegiem 170 km.

A na autostradzie?

Continue Reading

Economy

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –

Published

on

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Chińskie aplikacje zakupowe przyciągają klientów ogromnymi rabatami. Szef Otto Austria Group wyjaśnia, jakie triki można w tym osiągnąć. I krytykował.

Monachium – W gigantycznym sklepie Timo wiele produktów jest znacznie tańszych niż w lokalnych sklepach. Dostawca Otto ostro krytykuje machinacje chińskiego konkurenta i oskarża Timo o oszustwo.

Chińska aplikacja zakupowa Temu: Otto mówi o „systematycznym oszustwie”

Timo od dawna był krytykowany z wielu stron. Konkurencja mówi teraz także: „Nie boimy się konkurencji, ale ogólne warunki są nieuczciwe. To, co robią ci dostawcy, to systematyczne oszustwa” – powiedział Harald Götsche, prezes grupy Auto Austria korona.at Zacytowany. Jak twierdzi Gucci, około 65 procent paczek pochodzących z Chin jest błędnie deklarowanych. Jest on albo wart więcej niż podano, albo zamówienie jest pakowane w pojedyncze przesyłki, dzięki czemu nie trzeba płacić cła.

Grupa Otto jest bardzo wściekła na machinacje chińskiej aplikacji zakupowej Temu. © SOPA Obrazy/Imago

Jak twierdzi Gucci, konkurencji w jej obecnym kształcie nie da się już utrzymać: „Wiele kryzysów uderzyło w handel detaliczny jak nigdy dotąd, brakuje pieniędzy na giełdzie” – twierdzi Grupa Otto Austria W ubiegłym roku o 3,8 proc. Dopiero od 2028 r. zostaną podjęte działania przeciwko machinacjom Temu i innych usługodawców, krytykuje Juche, i do tego czasu oczekuje się, że co roku będzie przybywać od dwóch do czterech miliardów paczek Unia Europejska nadawca.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego rozważa podjęcie kroków prawnych przeciwko gigantowi handlowemu Temu

Chiński sprzedawca internetowy jest także solą w oku obrońców praw konsumentów. Centrum Doradztwa Konsumenckiego bada obecnie środki prawne przeciwko Timo. Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv) ostrzegało już firmę kilkakrotnie. Jak stwierdziła Ramona Pope, prezes vzbv, platforma będzie dezorientować potencjalnych klientów przypadkowymi rabatami i manipulacyjnymi projektami. Bardzo młoda grupa docelowa jest na to szczególnie narażona.

READ  Przyszła korekta: czy akcje Apple'a osiągnęły szczyt? | Wiadomość

Obecnie w Centrum Doradztwa Konsumenckiego trwa proces koordynacji w sprawie ewentualnego skierowania pozwu przeciwko Timo. Krytykowane jest przede wszystkim to, że dla klientów nie jest jasne, skąd biorą się wysokie rabaty. Temu odpowiedział już na roszczenia rzeczników konsumentów. Firma twierdzi, że z radością przyjmuje możliwość współpracy z grupami konsumentów: „Chcemy mieć pewność, że nasze praktyki są uczciwe”.rd/dpa)

Continue Reading

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Trending