Connect with us

Economy

Inwestorzy wciąż się wahają: DAX oscyluje wokół 16 000

Published

on


Raport rynkowy

Stan: 10.11.2021 12:15

Po kilku podróżach poniżej 16 000 punktów, niemiecki benchmark oscyluje wokół poziomu z dnia poprzedniego w południe. Inwestorzy pozostają ostrożni wobec ważnych danych o inflacji w USA.

Jak dotąd indeks DAX poruszał się wokół znaku tysiąca w ciągu dnia handlowego. Oczekiwane dziś po południu dane z USA o zmianach cen konsumenckich mogą wskazać drogę do dodatkowej trajektorii dla rynku akcji.

Globalny wzrost cen

Istnieje już konsensus co do kolejnego wzrostu inflacji. „Dla giełd, ustawianie liczby przed przecinkiem może mieć kluczowe znaczenie” – mówi Thomas Altmann z QC Partners. „Maklerzy giełdowi są już przyzwyczajeni do „piątki”.” Inwestorzy na całym świecie nie rezygnują obecnie z kwestii inflacji Również w Chinach ceny nadal rosną Producenci, będący ogólnie ważnym zwiastunem wyższego poziomu cen, rosną.Rosnące ceny energii i wpływ podatku od wartości dodanej spowodował wzrost inflacji w Niemczech w październiku.Ceny dla konsumentów wyniosły 4,5 procent wyższy od poziomu z tego samego miesiąca ubiegłego roku, według statystyk Federalny Urząd.

Zagrożenia dla niemieckiej gospodarki

Jednocześnie do końca roku niemiecka gospodarka nie nabierze rozpędu, jak oczekiwano. Według rady doradczej rządu federalnego w rocznym raporcie, który zostanie zaprezentowany rano, w 2021 r. wzrośnie tylko o 2,7 procent. „Mędrcy ekonomii” widzą wielkie zagrożenia dla rozwoju niemieckiej gospodarki. Należą do nich przedłużające się wąskie gardła podczas porodów i epidemia ponownie w zimie.

Przy 1,1570 USD euro nadal znajduje się poniżej poziomu 1,16 USD, na którym krążyło od tygodni. Ceny ropy wzrosły w środę od poprzedniego dnia. Obserwatorzy rynku powołali się na raport z USA, który sprawił, że uwolnienie części krajowych rezerw ropy wydaje się mniej prawdopodobne. Cena baryłki Brent North Sea 84,60 USD, wzrost o pół procenta od wczoraj. Cena uncji złota wynosi obecnie 1,826 USD.

Problemy ze spółką zależną Siemens Gamesa zajmującą się energetyką wiatrową oraz trwająca restrukturyzacja technologii energetycznych obciążały firmę Siemens Energy w minionym roku finansowym. Spółka planuje jednak wypłacić akcjonariuszom niewielką dywidendę w pierwszym pełnym roku swojego istnienia. Analityk Simon Tonsen z banku inwestycyjnego Jefferies również potwierdził, że wyniki dywizji gazu i energii były mocne. Od tego czasu akcje Siemens Energy zajmują szczyt indeksu DAX ze wzrostem cen o 1,5%. W roku obrotowym 2020/21 (stan na koniec września) była spółka zależna Siemensa, Siemens Energy, odnotowała stratę w wysokości 560 mln euro.

Akcje Infineon są również jednym ze zwycięzców indeksu DAX. Dzięki rosnącemu popytowi na chipy firma zajmująca się półprzewodnikami jest bardziej optymistyczna patrząc na bieżący rok fiskalny i oczekuje nieco lepszej wartości zysku w swojej podstawowej działalności niż na początku października. Marża oparta na wyniku operacyjnym, czyli tzw. wyniku segmentu, ma wynieść około 21 proc. w okresie dwunastu miesięcy do końca września 2022 roku. W minionym roku obrotowym 2020/21 Infineon – jak już wiadomo – silnie urosła. Dywidendy wzrosną o 5 centów do 27 centów na akcję.

W ostatnim kwartale spółka energetyczna wykorzystała zimną pogodę, oszczędzając koszty i eliminując negatywne skutki Corony. Skorygowany zysk przed odliczeniem odsetek i podatków (EBIT) od lipca do września wzrósł o 52 procent do 765 mln euro w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Sprzedaż wzrosła z 12,8 do 15,1 mld euro, częściowo dzięki przejęciu. Zrewidowany wynik grupy wzrósł ze 139 do 424 mln euro.

Do południa liście Adidasa tracą ponad pięć procent. Globalne problemy z dostawami i spadający popyt w Chinach spowodowały więcej kłopotów dla producenta artykułów sportowych, niż wcześniej oczekiwano. Dyrektor generalny Casper Rorsted potwierdził całoroczne perspektywy po spadku zysków w trzecim kwartale. Jednak wzrost będzie na dolnym końcu określonego zakresu. Zysk z działalności kontynuowanej spadł o 10,4% do 479 mln euro. Sprzedaż wzrosła o 3,4 procent do 5,75 miliarda euro. Wyniki były nieco niższe od oczekiwań analityków.

Operacyjnie Allianz jest na dobrej drodze do osiągnięcia w tym roku rekordowych wyników. Wynik operacyjny wyniesie około 13 miliardów euro, jak poinformował ubezpieczyciel rano. Jeden z traderów powiedział, że dane z trzeciego kwartału były powyżej oczekiwań, napędzane przez wszystkie obszary działalności, a zwłaszcza wzrost w zarządzaniu aktywami był „imponujący”.

W trzecim kwartale zyski chińskiego giganta technologicznego wzrosły o trzy procent do 39,5 miliarda juanów (około 5,3 miliarda euro). Tym samym Tencent przekroczył średnią ocenę analityków. Sprzedaż wzrosła o 13% do 142,4 mld juanów. Chociaż od sierpnia chiński rząd nie zatwierdził żadnych nowych gier online, Tencent zwiększył sprzedaż gier mobilnych o dziewięć procent. Największa chińska firma pod względem wartości rynkowej, podobnie jak inni producenci gier wideo w kraju azjatyckim, została dotknięta nowymi środkami przeciwko uzależnieniu od hazardu wśród nastolatków.

Do południa udziały grupy zajmującej się technologią fotowoltaiczną zyskują w TecDAX o około 16 procent. Pomimo niedoboru materiałów SMA odnotowała skok zysków w pierwszych dziewięciu miesiącach. Do końca września firma osiągnęła wynik operacyjny (Ebitda) w wysokości około 53 mln euro po 41,4 mln rok wcześniej. Jednak sprzedaż spadła z 774 do 745 milionów euro. Zarząd zapowiedział, że niedobory materiałowe wpłyną również na ostatni kwartał. Dlatego podkreślił już obniżoną prognozę roczną. Ale zaległości związane z wysokimi zamówieniami wskazują na znaczny wzrost sprzedaży w 2022 roku.

Pierwsza oferta publiczna producenta żywności pochodzenia roślinnego Vegans jak dotąd nie zakończyła się sukcesem. Pierwsza cena wynosiła 86,90 euro, potem spadła do 84,40 euro. W porównaniu z ceną emisyjną 87 euro oznacza to 3-procentową zniżkę. Spółka wcześniej ustaliła cenę emisyjną mniej więcej na dolnym końcu swojego przedziału cen docelowych, który wynosił od 85 do 110 euro za akcję. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami Fiegritz cena emisyjna spowodowała, że ​​łączny wolumen pierwszej oferty publicznej wyniósł około 47,6 mln euro, wyceniając spółkę na ponad 106 mln euro.

W przeciwieństwie do tego, dzisiejsza pierwsza oferta publiczna producenta samochodów elektrycznych Rivian, wspieranego przez Amazon i Ford, może odnieść ogromny sukces w Stanach Zjednoczonych. W środę firma ogłosiła ustalenie ceny emisyjnej jednej akcji na 78 dolarów i zwiększenie liczby oferowanych do sprzedaży akcji do 153 mln ze 135 mln. W skarbcu Rivian można wydać prawie dwanaście miliardów dolarów – cztery miliardy więcej niż pierwotnie planowano.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Published

on

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Przejęcia po upadłości
Hussle, Arco i Els zostają połknięci przez gigantycznego Nougata Vibę

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W lutym sieci sklepów cukierniczych Hussle, Arco i Ails ogłosiły upadłość. Tradycyjne marki mają teraz nową siedzibę w firmie cukierniczej Viba w Turyngii. Planowane jest utrzymanie około 160 oddziałów z 200 oddziałów.

Producent słodyczy Viba Sweets z Turyngii przejął sieci sprzedaży słodyczy Hussel, Arko i Eilles. Firma ogłosiła, że ​​około 160 z obecnych 200 lokalizacji trzech marek, łącznie z franczyzobiorcami, zostanie zachowanych. Zwolnionych zostanie 600 stanowisk pracy. Arko GmbH w północnych Niemczech jako sprzedawca detaliczny kawy, Hussel GmbH jako firma cukiernicza oraz Eilles GmbH & CO. KG jako sprzedawców herbaty Deutsche Confiserie Holding i na początku lutego ogłosiła upadłość. Według raportu opublikowanego wówczas przez gazetę „Wirtschaftswoche”, w trzech firmach z siedzibą w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie pracowało ostatnio około 1200 pracowników.

Arco, Husel i Iles samodzielnie ogłosiły upadłość w 2021 r. w wyniku kryzysu koronowego i ostatecznie były w stanie się uratować. Arko wraz z Eillesem objęły kierownictwo nad Hussel we wrześniu 2018 r. Fuzja ta powinna stworzyć „atrakcyjne korzyści skali” i „podstawę wspólnego wzrostu”. Firma Arko została założona w 1948 roku w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie, a Hösel w 1949 roku w Hagen. Iles nabył Arko od JJ Darboven w 2016 roku.

Burzliwe czasy ze względu na ceny kakao

„Jeśli uda nam się sprawić, że zakupy w naszych oddziałach będą dla klientów doświadczeniem, mamy pewność, że nasze sklepy specjalistyczne ugruntują swoją pozycję na rynku i pozostaną cennym elementem w atrakcyjnych centrach miast” – wyjaśnił Karl-Heinz Einhauser, udziałowiec Viba Sweets GmbH. Oraz Holger Storch w oświadczeniu.

Przejęcie ma nastąpić 1 maja tego roku. Według własnych danych Viba Sweets wzrośnie z około 450 obecnych pracowników do ponad 1000 pracowników. Powiedziała, że ​​do fuzji doszło w czasach niespokojnych gospodarczo, zwłaszcza w związku ze wzrostem cen ważnych surowców, takich jak kakao. „Zdajemy sobie sprawę, że wspólna podróż będzie trudna” – stwierdziła firma z siedzibą w Fluhse-Seligenthal w Turyngii. Słynie z produktów nugatowych marek Viba i Heilemann.

READ  Niemieckie firmy mają nadzieję na kontynuację dobrej koniunktury - DW - 17 października 2023
Continue Reading

Economy

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa

Published

on

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Zgiełk we Włoszech: Alfa Romeo zmienia nazwę nowego modelu samochodu w związku z interpretacją prawa Berlusconiego przez rząd Meloniego. (Kolekcja obrazów archiwalnych) © Kolekcja: obrazy dpa/SOPA za pośrednictwem ZUMA Press Wire | Vincenzo Nozzolisi // IMAGO / Belga

Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.

Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.

Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.

Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami

Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że ​​produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.

Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że ​​rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.

Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę

Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”

READ  Inwestorzy ponownie ostrzegają: Obawy inflacyjne powstrzymują DAX

Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.

Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji

Co sprawia, że ​​zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.

Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.

wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)

Continue Reading

Economy

Czy browar tego nie docenił?

Published

on

Czy browar tego nie docenił?
  1. tz
  2. Monachium
  3. miasto

Naciska

Augustiner był również dostępny bez alkoholu przez cztery tygodnie. Hałas w Monachium jest ogromny. W Sklepie Alkoholowym zapasy nie wytrzymują już 48 godzin.

Monachium – 19 marca 2023 roku był historycznym dniem dla Augustinera. Po niemal 700 latach tradycyjny browar po raz pierwszy wprowadził na rynek piwo bezalkoholowe. Wygląda na to, że wielu mieszkańców Monachium od dawna czekało na tę innowację. Jasne piwo bez alkoholu jest na ustach wszystkich. Jeśli chcesz go kupić, musisz się spieszyć – lub chcieć podróżować na duże odległości.

Napoje bezalkoholowe Augustiner's sprzedawane są na wielu targowiskach w Monachium

To niemal znajomy widok na wielu monachijskich targach z napojami: luka, w której powinny już znajdować się skrzynki nowego piwa Augustiner. Od lat coraz większą popularnością cieszą się bezalkoholowe wersje soku słodowego. W Niemczech może to nastąpić wkrótce Dziesięć procent wszystkich warzonych piw jest bezalkoholowych On jest. To trend, który już dawno dotarł do stolicy stanu.

Jest to szczególnie widoczne w kolekcji Orterer. W samym Monachium firma prowadzi około 30 sklepów z napojami. Jak potwierdził pracownik, produkt bezalkoholowy Augustiner jest obecnie niedostępny w wielu oddziałach. Jeśli nie możesz już dostać tego na zaufanym rynku, powinieneś przejść na inny rynek. O ile jest tam jeszcze dostępny.

Mieszkańcy Monachium uwielbiają napoje bezalkoholowe Augustiner's. Prawdopodobnie lepiej niż oczekiwał browar. © Imago/Wolfgang Maria Weber

(Nasz biuletyn monachijski regularnie informuje Cię o wszystkich ważnych historiach z Isara. Zarejestruj się tutaj.)

Dostawa w czwartek, wyprzedane w piątek: Pospiesz się, aby kupić nowe piwo Augustiner w Unterschleißheim

W oddziale Orterer w Unterschleißheim zapasy bezalkoholowego Augustinera wyczerpują się coraz szybciej. Często zamówienie nie trwa 48 godzin, jak wyjaśnia pracownik Matthias Wunderlich na przykładzie z ostatnich kilku tygodni: „Dostawa przyszła w czwartek, wszystko poszło w piątek i wydaje się, że zamówienie z Monachium się nie zatrzymało”. Niedawno ekspert przyjrzał się bliżej ofercie bezalkoholowej w stolicy stanu.

Przesyłka przyszła w czwartek, a w piątek już wszystkiego nie było.

Na początku produkcja w Unterschleißheim trwała co najmniej do soboty. Rynek napojów jest nadal zaopatrzony w 75 pudełek. Nawet jeśli chcesz stracić tam większą kwotę, obecnie jest ich tylko 30. Wydaje się, że w tej chwili więcej nie jest możliwe. To samo mówi mężczyzna pracujący przy poidełku w rzeźni. Pożądany produkt jest również sprzedawany „w kółko” na rynku napojów w Isarvorstadt.

READ  Inwestorzy ponownie ostrzegają: Obawy inflacyjne powstrzymują DAX

Augustiner nie chciał komentować tej sytuacji

Doniesienia z rynków napojów rodzą pytanie, czy Augustiner po prostu nie może oferować piwa bezalkoholowego w większych ilościach. Czy browar zbagatelizował szum wokół nowego produktu? Tradycyjna firma chciała dołączyć na podstawie prośby Monachium Mercur/tz Brak komentarza na temat obecnej sytuacji. (TCH)

Continue Reading

Trending