Connect with us

Economy

Rosną koszty tankowania: czy warto jechać do Czech i Polski?

Published

on

Jesienne wakacje rozpoczęły się w Saksonii. Każdy, kto chce pojechać na wakacje samochodem i zatankować, płaci obecnie wygórowane ceny. W niektórych miejscach w tym tygodniu trzeba było zapłacić około 2 euro za litr benzyny premium. Według ADAC stracono zaledwie kilka groszy, zanim przekroczono poprzednie rekordowe ceny z 2012 r. Motorem napędowym nie jest tylko cena ropy.

Czy tankowanie w Saksonii jest drogie czy stosunkowo tanie?

Ankiety przeprowadzone przez serwis informacji konsumenckiej Clever Tanken pokazują ponadprzeciętne ceny, przynajmniej w dużych miastach. Kierowcy w Lipsku w zeszłym miesiącu zapłacili średnio 382,54 euro za cztery 60-litrowe zbiorniki E10. Cena była wyższa tylko w Wuppertalu, gdzie wynosiła 383,07 euro. W porównaniu z 20 największymi niemieckimi miastami Drezno zajmuje dziesiąte miejsce z 377,74 euro. Średnia krajowa wynosi 371,50 euro.

Kiedy ostatnio ceny paliw były tak wysokie w Niemczech?

Według statystyk ADAC ostatni odnotowany wzrost miał miejsce dziewięć lat temu. 13 września 2012 r. Super E10 kosztował średnio w całym kraju nieco poniżej 1,71 euro, czyli o sześć centów więcej niż w tamtym tygodniu. Tak więc diesel był najdroższy w dniu 26 sierpnia 2012 roku za około 1,55 euro. Nawet tej standardowej wartości brakuje tylko trzech centów. Clever Tanken odnotował niską wartość szczytową jesienią 2012 r. i dlatego już pobito rekord diesla.

Czy wkrótce ceny paliw nadal będą rosły?

Jest to trudne do przewidzenia, ponieważ rozwój zależy od wielu różnych czynników, w tym od ceny ropy naftowej i kursu euro w stosunku do dolara – mówi Catherine van Randenburg z Abu Dhabi Airports. Prawda jest taka, że ​​cena ropy znacznie wzrosła w ostatnim czasie. Cena baryłki ropy Brent (159 litrów) w piątek wynosiła około 84,60 USD. Ten poziom nie istniał trzy lata temu. OPEC Plus, do którego należy 13 krajów produkujących, zdecydował się na zwiększenie produkcji, ale docelowa wielkość pozostała poniżej oczekiwań. Ale wkrótce coś się powtórzy, jeśli chodzi o udział państwa w kosztach paliwa: ponieważ cena CO2 zostanie podniesiona z 25 do 30 euro za tonę na początku 2022 roku, każdy litr oleju napędowego i benzyny będzie kosztował cent lub dwa. . Droższe od stycznia. Ziemia teraz W przypadku benzyny około 64 procent rachunku za paliwo to podatek płacony przez państwo.

READ  Rewe, Aldi, Lidl i Spółka: Sytuacja Corona się pogarsza - to zmieni się w listopadzie w supermarketach

Czy w najbliższych latach ceny dwutlenku węgla będą nadal rosły?

Tak, to jest planowane. Cena dwutlenku węgla ma wzrosnąć do 55 euro za tonę do 2025 roku. W zależności od odmiany i dodanej zawartości organicznej, może to zwiększyć koszt paliwa o kolejne siedem do dziewięciu centów.

Czy wszyscy, którzy są uzależnieni od samochodu, nie powinni czuć się teraz dobrze?

Szef ADAC Traffic Gerhard Hillebrand zaapelował w tym tygodniu do Future Alliance, „Powstrzymaj się od wszelkich gierek myślowych o szybszym wzroście ceny dwutlenku węgla”. Ponadto należy zwiększyć dodatek podróżny. Obecnie obowiązuje stawka 35 centów od dwudziestego pierwszego kilometra. Od 2024 r. wzrośnie do 38 centów za kilometr. Minister transportu Andreas Scheuer (CSU) wezwał następny rząd do wkroczenia i obniżenia podatków najpóźniej do 1,99 euro za litr.

© Grafika: FP Tilo Steiner

Czy ta granica na autostradach nie została przekroczona dawno temu?

Czasem tak. Jeśli porównasz ceny na stacjach obsługi przy autostradach z cenami na najbliższych postojach ciężarówek, olej napędowy kosztuje średnio 25 centów więcej, a E10 Super nawet 26 centów. przynajmniej jeden ma Porównanie cen opublikowanych przez Abu Dhabi Airports Company we wtorek. Stacja serwisowa Weiskirchen-Nord na A3 w Hesji poinformowała ostatnio, że za litr Super Plusa przypada 2,27 euro, jak twierdzi Steffen Bock, założyciel Clever-Tanken. Jeśli sytuacja będzie nadal napięta, zimą może „niestety wyobrazić sobie 2,50 euro za Super Plus”. Oznacza to, że żądanie pięciu marek niemieckich na litr benzyny przez Federalną Konferencję Delegatów Zielonych w 1998 r. może wkrótce stać się rzeczywistością.

Stephen Bock jest dyrektorem zarządzającym InfoRoad GmbH, która oferuje również usługę smart-tanken.de.

Stephen Bock jest dyrektorem zarządzającym InfoRoad GmbH, która oferuje również usługę smart-tanken.de. © Michael Reichel / Inforoad GmbH

Ile oszczędności przynosi przejście z E5 na E10?

Chociaż wiele silników jest zatwierdzonych do E10, większość właścicieli samochodów nadal używa Super E5. Benzyna o maksymalnej zawartości biopaliwa wynoszącej pięć procent jest o sześć centów droższa niż Super E10 o zawartości organicznej 10 procent. Ustawa Bundeskartellamt stanowi, że ta różnica „nie wydaje się skutkować większą chęcią zakupu”. Od stycznia do lipca 2021 r. udział E10 w całkowitej sprzedaży benzyny wyniósł zaledwie 15,7 proc. Jest to oparte na danych Federalnego Urzędu Gospodarki i Kontroli Eksportu (Bafa). Nie ma nowszych numerów. Jan Alexander Fichte, właściciel czarteru stacji benzynowej z lokalizacjami w Cummins, Huerzuerda, Bernsdorf i Klitowitz, poinformował, że on sam nie był jeszcze w stanie wykryć stagnacji lub nawet spadku sprzedaży paliw. Jednak gdzie indziej jest skąpa. „Ludzie kupują paczkę papierosów po zatankowaniu. Ale teraz robią to bez kiełbasy i kawy.”

Co można zaoszczędzić tankując w Polsce i Czechach?

Wyrywkowe kontrole przeprowadzone przez SZ wczoraj, w piątek, pokazały następujący obraz: Podczas gdy był w Chlumcu w Czechach (niedaleko Ústí nad Labem) ONO .stacja benzynowa Diesel o 11:30 za 1,26 euro i Super E5 za 1,32 euro, to samo paliwo w Altenbergu, 25 kilometrów dalej, za cenę odpowiednio 1,48 i 1,67 euro. W Vogtland kierowcy zaoszczędzili 30 centów za litr Super E5, jeśli nie skorzystali ze stacji benzynowej Star w Klingenthal około 10.15, ale zamiast tego Gaz F1 W oddalonych o kilka kilometrów Kraslicach. W przypadku oleju napędowego oszczędności w tym momencie wyniosły 24 centy za litr. Istniały również znaczne różnice na pograniczu polsko-niemieckim. Rano o 6:15 kierowcy tankują przy moście miejskim w Zgorzelcu za 1,33 euro – Super E5 i diesel. Markowe stacje benzynowe na zachód od Nysy w Görlitz pobierały jednocześnie prawie 46 centów za E5 i około 25 centów za olej napędowy.

Popularny cel dla saksońskiego turysty czołgowego: Diesel był dostępny na stacji benzynowej Uno w czeskim Klomecku w piątek o 11:30 za 1,26 euro.  Koszt Natural 95 (Super E5) to 1,32 euro.

Popularny cel dla saksońskiego turysty czołgowego: Diesel był dostępny na stacji benzynowej Uno w czeskim Klomecku w piątek o 11:30 za 1,26 euro. Koszt Natural 95 (Super E5) to 1,32 euro. © Christian Chaugan

Jak powstają te różnice cenowe?

Opierał się głównie na różnych stawkach podatkowych, mówi Alexander von Giersdorf z Mineralölwirtschaftsverband (MWV). Im europaweiten Vergleich am teuersten war Super zuletzt in den Niederlanden (im Schnitt 1,97 Euro) und Dänemark (1,80 Euro), Diesel kostete laut ADAC in der Schweiz (1,64 Euro) und w Großbritannien (1,60 Euro) często.

Kiedy przerzucenie się na tani czołg już nie działa?

Zasadniczo: „Im wyższa różnica cen między obszarami w pobliżu granicy, tym silniejsza turystyka czołgowa” – mówi Catherine Van Randenburg, rzeczniczka Abu Dhabi Airports. Jednak kierowcy muszą dokładnie obliczyć, co zrobią podczas krótkiej podróży tankowania. Według Tüv Süd koszty czystego paliwa wynoszą około czterech euro na 20-kilometrową podróż w obie strony, w oparciu o zużycie paliwa przez samochód klasy średniej. Automobile Club zaleca poszukiwanie niedrogich punktów zaczepienia na już zaplanowanych trasach.

Jaki jest najlepszy czas na zatrzymanie się na paliwo?

Według przeprowadzonej przez ADAC analizy ruchów cen na około 14 tys. stacji benzynowych, paliwo tanieje wieczorem między 18:00 a 19:00 oraz między 20:00 a 22:00. Natomiast dzienny szczyt cenowy osiągany jest tuż po 7 rano. W ciągu dnia jest podobnie do Historia cen stopniowo opadającej krzywej zygzakowatej. Aby uchwycić krótkie, korzystne momenty, aplikacje na smartfony pomagają pokazać, ile czasu minęło od ostatniej zmiany ceny.

Jeśli nie mogę uzyskać znacznych oszczędności przy zakupie paliwa, jak mogę to zrobić?

Nadal najlepszą strategią jest „rozsądne użycie przepustnicy i hamulca” – mówi Jean-Alexandre Fichte. ADAC zaleca również wyłączanie silnika na biegu jałowym, wyjmowanie ciężkich przedmiotów z bagażnika, wyłączanie nieistotnych odbiorników energii elektrycznej oraz nieznaczne zwiększanie zalecanego przez fabrykę ciśnienia w oponach lub zakładanie opon energooszczędnych. (z stn, tb i dpa)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Published

on

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Incydent w Nowym Jorku
Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Lista części, które samoloty Boeinga gubią podczas lotu, jest coraz dłuższa. Ale na szczęście incydent w Nowym Jorku również przebiegł gładko. Po zaginionym chipie awaryjnym nie ma jednak śladu.

Tuż po starcie w piątek inny samolot Boeinga stracił część samolotu. Jak podają agencje informacyjne AP i Reuters, w samolocie linii Delta Airlines doszło do awaryjnego poślizgu. Piloci poczuli wibracje w samolocie i zawrócili. Samolot bezpiecznie wylądował na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku, skąd również wystartował.

Linie Delta Air Lines podały, że po starcie piloci otrzymali ostrzeżenie o awaryjnym poślizgu po prawej stronie samolotu i usłyszeli nietypowy dźwięk Boeinga 767 dochodzący z tego obszaru. Następnie według doniesień piloci ogłosili sytuację awaryjną, aby można było szybko wrócić na lot. na lotnisko. Linie lotnicze podały, że samolot zbudowany w 1990 r. wylądował i skierował się do bramki o własnych siłach.

Mówi się, że na pokładzie samolotu, który miał lecieć do Los Angeles, było 176 pasażerów, dwóch pilotów i pięć stewardów. Według doniesień Delta pasażerowie zostali przeniesieni innym samolotem do Kalifornii. Uszkodzony samolot został wycofany z eksploatacji w celu dalszych badań. Współpracują ze śledczymi i nadal szukają zaginionego chipa. Agencja podała, że ​​Federalna Administracja Lotnicza prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie incydentów.

Ten wypadek jest jednym z ostatnich z serii niefortunnych wypadków, które miały miejsce u producenta samolotów Boeing. Na początku stycznia zamieszanie wywołała część kadłuba, która w nowym 737 MAX 9 po prostu odłamała się podczas lotu. Cudem nikt z pasażerów nie odniósł obrażeń. Samolot Alaska Airlines udało się bezpiecznie wylądować. Na początku marca tuż po starcie inny Boeing 777 stracił oponę. Uszkodzonych zostało kilka samochodów. Miesiąc później samolot 737-800 musiał zawrócić, ponieważ osłona silnika oddzieliła się podczas startu i uderzyła w klapę skrzydła.

READ  Przypomnienie jaj Rewe: QC ujawniło wątpliwości
Continue Reading

Economy

Zadzwoń do cukierka – możliwe jest uszkodzenie genetyczne

Published

on

Zadzwoń do cukierka – możliwe jest uszkodzenie genetyczne
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Ponieważ zakazany dodatek może mieć działanie szkodliwe genetycznie, popularny produkt dla dzieci jest obecnie wycofywany z rynku. Dotyczy to dwóch typów.

Monachium – Niestety nierzadko zdarza się, że produkty są wadliwe lub szkodliwe dla konsumentów. Produkty są regularnie wycofywane przez producentów i sieci supermarketów. Teraz dotyczy to popularnego produktu cukierniczego, który prawdopodobnie spożywany jest głównie przez dzieci. Konsumenci nie powinni już spożywać dwóch rodzajów.

Krajowe wycofanie słodyczy – dotyczy dwóch rodzajów

Jak podaje Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności na swojej stronie głównej, jest to informacja z bieżącej strony On pamięta Na produkt Sour Patch Kids wpłynęła marka KKB Sweet & More ze Szlezwiku-Holsztynu. Z komunikatu otrzymanego z portalu foodwarning.de wynika, że ​​dotknięte są dwa gatunki: „Tropikalny” i „Arbuz”. Jak wyjaśniło FBI, produkty zawierają zakazany dodatek tlenek tytanu (E171). W związku z tym nie można całkowicie wykluczyć działania szkodliwego genetycznie.

Konsumenci powinni zaprzestać spożywania dotkniętych produktów w opakowaniach 99 g lub 102 g. Ma to wpływ na wszystkie daty ważności, podobnie jak wszystkie daty produkcji. Dlatego też dotyczy to wszystkich partii zawierających składnik E 171 lub dwutlenek tytanu.

Zaledwie kilka dni temu… Zwrócił uwagę na przyprawę, która również zawiera substancję potencjalnie mutagenną On był. Były to jednak wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (WWA).

Dotknięte wycofaniem: odmiany Sour Patch Kids, „Tropical” i „Arbuz” © KKB Sweet & More/lebensmittelwarning.de

Produkty objęte wycofaniem były sprzedawane na terenie całych Niemiec. Na razie oficjalnie nie wiadomo, czy konsumenci będą mogli kupować słodycze wyłącznie za pośrednictwem sklepu internetowego firmy, czy może także w sklepach, a nawet supermarketach. Natomiast produkty w sklepach internetowych Roy,Rossman W Kaufland dołączony. Nie jest również jasne, czy konsumenci mogą zwrócić producentowi wadliwą żywność w celu uzyskania zwrotu ceny zakupu.

READ  Rewe, Aldi, Lidl i Spółka: Sytuacja Corona się pogarsza - to zmieni się w listopadzie w supermarketach

Obecnie wycofywane jest także kilka innych produktów

Inni producenci i supermarkety wycofują obecnie produkty z różnych powodów. Zdaniem producenta towar marki Aldi's Gut Bio może być zanieczyszczony patogenami i zostanie wycofany. Problem dotyczy wielu krajów związkowych. W tej chwili musisz przestać jeść niektóre rodzaje sera. Przywołanie ma wpływ na trzy typy. A Tymczasem producent sushi wpływa na Edikę i Ryo, W przypadku połknięcia istnieje ryzyko infekcji.

Continue Reading

Economy

Raport rynkowy: Pierwszy plus po trzech tygodniach strat na DAX

Published

on

Raport rynkowy: Pierwszy plus po trzech tygodniach strat na DAX


Raport rynkowy

Stan na: 26 kwietnia 2024 o 22:12

Na koniec tygodnia giełdy DAX i USA odrobiły już straty z dnia poprzedniego. Dobre nastroje wśród inwestorów poprawiły dobre dane z amerykańskich spółek technologicznych.

Po trzech tygodniach strat z rzędu optymistyczne dane kwartalne amerykańskich firm technologicznych dały głównemu niemieckiemu indeksowi DAX mocne tygodniowe wzrosty. W Nowym Jorku pogoda również dopisała. Po tym, jak Meta spowodowała wczoraj spadek cen, wzrost sprzedaży i zysków Alphabetu i Microsoftu, spółki-matki Google, podsycił nastrój zakupowy.

Indeks DAX zamknął się o 1,36 procent wyżej, osiągając 18 161 punktów. Tym samym indeks giełdowy zanotował tygodniowy wzrost o 2,4%. O rozczarowaniu nakazowymi prognozami zapomniano już, pisze zarządzający portfelem Thomas Altman z QC Partners. „Gwałtowna korekta, która miała miejsce w międzyczasie, należy już do przeszłości”. Uderzająco wysoka sprzedaż detaliczna wskazuje również, że wiele osób wykorzystywało je do zakupu nowych towarów.

Odbicie cen niekoniecznie było zaskoczeniem dla statystyków. Ponieważ trzy kolejne tygodnie z ujemnymi notowaniami są rzadkością w przypadku niemieckich akcji referencyjnych. Ponadto, po trzytygodniowej suszy strat, wyniki DAX wyniosły średnio 0,5%, jak stwierdzili w bieżącej analizie eksperci HSBC ds. technologii wykresów.

Alphabet, spółka matka Google, zyskała uznanie inwestorów zaskakująco wysokim wzrostem dywidendy, pierwszą w historii dywidendą i wykupem akcji. Akcje wzrosły do ​​rekordowego poziomu 174,71 dolarów. Tym samym wartość rynkowa przekroczyła próg dwóch bilionów dolarów. Microsoft przekroczył także oczekiwania inwestorów pod względem sprzedaży i zysków, w dużej mierze dzięki wprowadzeniu sztucznej inteligencji (AI) we wszystkich swoich usługach w chmurze.

Giełdy w USA również dzisiaj wzrosły. „Po upadku Meta właśnie tego potrzebowały rynki” – powiedział Johan Gavius, główny ekonomista SEB. Podczas gdy indeks Nasdaq 100, w którym dominowały spółki technologiczne, wzrósł o 1,65 proc. Na całym rynku indeks S&P 500 wzrósł o około jeden procent. Indeks Dow Jones zanotował stosunkowo umiarkowany wzrost o 0,4 proc. Przy poziomie 38 240 punktów główny amerykański indeks zyskał w ciągu tygodnia o około 0,7 procent.

Dzisiejszy sezon dobrych raportów i ponownej euforii w sektorze technologii przyćmił świadomość, że inflacja w USA pozostaje uparta. Inflacja cen tam, mierzona wskaźnikiem cen PCE, była w marcu wyższa od oczekiwań. Konstantin Loer z NordLB podkreślił, że dane mogły utwierdzić Fed w przekonaniu, że nie chce on zbyt szybko obniżać podstawowych stóp procentowych. Ale to odkrycie nie jest wcale nowe.

READ  Nowe BMW X2 po raz pierwszy zjeżdża z linii montażowej w Regensburgu – zakład przechodzi na pracę trzyzmianową

Tymczasem amerykańscy konsumenci byli bardzo zadowoleni z marcowych wydatków, pomimo rosnącej inflacji. Zwiększyli swoje spożycie o 0,8 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca.

Kurs euro w dalszym ciągu oscylował wokół poziomu 1,07 dolara. Ostatnio notowano dokładnie 1,07 dolara.

Jen japoński nadal tracił na wartości. Po decyzji Banku Japonii w sprawie stóp procentowych waluta ponownie spadła do najniższego poziomu od 1990 roku. Po raz pierwszy od 34 lat za jednego dolara trzeba było zapłacić ponad 156 jenów.

Ceny ropy naftowej dzisiaj nieznacznie spadły. Po lekkich wzrostach na początku handlu, po południu ceny zmieniły kolor na czerwony. Koszt baryłki (159 litrów) ropy Brent z Morza Północnego z dostawą w czerwcu wyniósł 88,85 dolarów. To o 16 centów mniej niż dzień wcześniej. Cena baryłki amerykańskiej ropy West Texas Intermediate (WTI) spadła o 15 centów do 83,42 dolarów.

Krótko przed weekendem silniejszy dolar osłabił popyt i odbił się na cenach ropy. Ale sytuacja rosła z tygodnia na tydzień. Od poniedziałku cena ropy Brent wzrosła o około 2 dolary za baryłkę. Jednym z czynników mających na to wpływ jest niedawny rozwój zasobów ropy naftowej w Stanach Zjednoczonych. Dane rządowe pokazały niedawno, że w zeszłym tygodniu te wskaźniki gwałtownie spadły.

Tematem dnia w przypadku niemieckich spółek indywidualnych było rozwiązanie problemu słabego działu stali Thyssenkrupp. Po miesiącach negocjacji firma zgodziła się dołączyć do spółki z czeskim miliarderem Danielem Kretinskim. Akcje Thyssenkrupp chwilowo wzrosły dwucyfrowo. Ostatecznie nastąpił wzrost o 6,6 proc. Thyssenkrupp odniósł największy zysk na MDAX.

Przejęcie Postbanku może mieć kosztowne konsekwencje dla Deutsche Banku. W sporze z byłymi akcjonariuszami przejętego przedsiębiorstwa dotyczącym adekwatności ceny przejęcia Wyższy Sąd Krajowy w Kolonii wskazał dziś, że część tych roszczeń może uznać za uzasadnioną w późniejszym postanowieniu, ogłosiła pod koniec roku spółka z siedzibą we Frankfurcie . wieczór. Nadal zdecydowanie nie można zgodzić się z taką oceną. Wypowiedzi sądu wpłynęły jednak na ocenę prawdopodobieństwa spłaty zobowiązań przez bank w przyszłości.

Monachium, producent samochodów BMW, chce wyposażyć swój zakład w chińskim mieście Shenyang kwotą o równowartości 2,5 miliarda euro na produkcję samochodów elektrycznych z rodziny modeli „Neue Klasse”. Podobną deklarację woli podpisały BMW i prowincja Liaoning, w której zlokalizowane są fabryki BMW. Większa część kwoty została przeznaczona dla fabryki w Dadong. Firma podała, że ​​planuje, aby pojazdy zjeżdżały z tamtejszej linii montażowej od 2026 r. Szef BMW Oliver Zipse powiedział, że „Neue Klasse” była niewątpliwie największą inwestycją w dotychczasowej historii jego firmy.

READ  Wycofanie Lidla w całych Niemczech: Nigdy nie jedz zamrożonego produktu

Były Członek Zarządu SAP Michael Kleinmeier na stałe przewodniczy Radzie Nadzorczej firmy farmaceutyczno-chemicznej Merck. Jak ogłosił w Darmstadt DAX, po dorocznym walnym zgromadzeniu Merck 67-latek został wybrany na przewodniczącego komisji na czteroletnią kadencję. Absolwent Business Administration jest członkiem Rady Nadzorczej Merck od 2019 roku.

Producent pojazdów sportowych i terenowych Porsche rozpoczął nowy rok znacznie słabiej ze względu na odnowienie kilku modeli. Spółka podała, że ​​sprzedaż w okresie od stycznia do marca spadła o ponad dziesiątą rok do roku do 9,01 miliarda euro. Wyniki operacyjne grupy, wynoszące 1,28 miliarda euro, były o około 30 procent niższe w porównaniu z rokiem poprzednim.

Europejski inwestor finansowy CVC Capital Partners dokonał imponującego debiutu na giełdzie. Pierwsza cena akcji na giełdzie w Amsterdamie zanotowana została dziś na poziomie 17,34 euro. To o ponad jedną czwartą więcej niż cena emisyjna. Pierwsza oferta publiczna spółki inwestycyjnej, do której należy m.in. większość sieci perfum Douglas i dostawcy zakładów sportowych Tipico, będzie kosztować od 2,0 do 2,3 miliarda euro.

Producent chipów Siltronic nastawił się na bieżący rok bardziej pesymistycznie ze względu na utrzymujący się słaby popyt. Spółka spodziewa się dalszego opóźnienia w ożywieniu rynku, ponieważ klienci wolniej niż oczekiwano zmniejszają swoje wysokie zapasy. Dlatego Siltronic spodziewa się spadku sprzedaży w 2024 r. o około 10 procent. Oczekuje się, że marża Ebitda spadnie do 21–25 procent.

Prezes Bayeru, Bill Anderson, podczas swojego pierwszego publicznego spotkania musiał stawić czoła krytyce ze strony inwestorów; Firma inwestycyjna Decca nie chciała zwolnić Andersona. „Panie Anderson, przez pierwszy rok nie udało się panu zbudować zaufania do rynku kapitałowego” – poskarżył się Ingo Speich, ekspert Decca. Od ostatniego walnego zgromadzenia cena akcji spadła o 52 proc.

Amerykański koncern naftowo-gazowy Chevron osiągnął w pierwszym kwartale niższe zyski w porównaniu do roku ubiegłego. Dzięki niedawnym przejęciom grupa odniosła korzyści ze zwiększonego wydobycia ropy. Jednak niższe przychody z wytwarzanych produktów i niższe ceny gazu ziemnego zmniejszyły zyski do 5,5 miliarda dolarów. W zeszłym roku Chevron zarobił około 6,6 miliarda dolarów.

READ  Biały Dom prosi o kolejne 24 miliardy dolarów na wojnę z Ukrainą

Amerykańskiej spółce zależnej Deutsche Telekom, T-Mobile US, udało się na początku roku pozyskać nieoczekiwaną liczbę klientów mobilnych. Liczba nowych klientów kontraktowych, po uwzględnieniu rezygnacji, wzrosła o 532 tys. Oznacza to, że T-Mobile w dalszym ciągu zostawia konkurencję w tyle.

W pierwszym kwartale Airbus, największy na świecie producent samolotów, musiał stawić czoła pogorszeniu wyników operacyjnych, po uwzględnieniu efektów specjalnych, takich jak wahania kursów walut, o jedną czwartą do 577 mln euro. Tłem tego jest m.in. plan zwiększenia udziału pracowników.

Dzięki dobremu biznesowi wokół marki HDI Grupa Talanx Insurance osiągnęła w pierwszym kwartale znacznie wyższe zyski niż w roku ubiegłym, czego oczekiwali eksperci. Zyski wzrosły o 35 procent do 572 milionów euro.

Wysokie ceny sprzedaży zapewniły na początku roku wzrost działalności VW w zakresie pojazdów użytkowych Traton. Firma podała, że ​​chociaż sprzedaż spadła o cztery procent do 81 100 pojazdów, sprzedaż i zyski operacyjne wzrosły. Cena akcji osiągnęła dziś tymczasowo nowy szczyt.

Broker internetowy FlatexDegiro nabrał nieco więcej optymizmu po mocnym początku roku i obecnie oczekuje, że wzrost sprzedaży i zysków będzie w górnej granicy prognozowanego przedziału. W związku z tym sprzedaż powinna wzrosnąć o 5 do 15 procent, a zyski o 25 do 50 procent.

Wczoraj wieczorem po zamknięciu amerykańskiej giełdy zarówno Google, jak i Microsoft podały dane kwartalne znacznie powyżej oczekiwań. Alphabet, spółka matka Google, zwiększyła swoje zyski do 23,66 miliardów dolarów z 15 miliardów dolarów w roku poprzednim. Działalność reklamowa Google jak dotąd z łatwością rzuciła wyzwanie rywalom ze sztucznej inteligencji, a przychody z reklam wzrosły o 13% do 61,7 miliarda dolarów.

Rywal Microsoft dał też wyraźny sygnał, że jego inwestycje w chmurę i sztuczną inteligencję procentują. Microsoft zwiększył swoją sprzedaż w trzecim kwartale, który zakończył się pod koniec marca, o 17 procent rok do roku, do prawie 62 miliardów dolarów. Zyski wzrosły o jedną piątą, do prawie 22 miliardów dolarów.

W branży internetowej wciąż napływają dobre wieści od Snapa; Chwilami cena akcji wzrosła o 29% do najwyższego poziomu od grudnia 2023 roku. Spółka-matka aplikacji fotograficznej Snapchat zaimponowała znacznym wzrostem sprzedaży w ostatnim kwartale. .

Continue Reading

Trending