Connect with us

Economy

Rosną koszty tankowania: czy warto jechać do Czech i Polski?

Published

on

Rosną koszty tankowania: czy warto jechać do Czech i Polski?

Jesienne wakacje rozpoczęły się w Saksonii. Każdy, kto chce pojechać na wakacje samochodem i zatankować, płaci obecnie wygórowane ceny. W niektórych miejscach w tym tygodniu trzeba było zapłacić około 2 euro za litr benzyny premium. Według ADAC stracono zaledwie kilka groszy, zanim przekroczono poprzednie rekordowe ceny z 2012 r. Motorem napędowym nie jest tylko cena ropy.

Czy tankowanie w Saksonii jest drogie czy stosunkowo tanie?

Ankiety przeprowadzone przez serwis informacji konsumenckiej Clever Tanken pokazują ponadprzeciętne ceny, przynajmniej w dużych miastach. Kierowcy w Lipsku w zeszłym miesiącu zapłacili średnio 382,54 euro za cztery 60-litrowe zbiorniki E10. Cena była wyższa tylko w Wuppertalu, gdzie wynosiła 383,07 euro. W porównaniu z 20 największymi niemieckimi miastami Drezno zajmuje dziesiąte miejsce z 377,74 euro. Średnia krajowa wynosi 371,50 euro.

Kiedy ostatnio ceny paliw były tak wysokie w Niemczech?

Według statystyk ADAC ostatni odnotowany wzrost miał miejsce dziewięć lat temu. 13 września 2012 r. Super E10 kosztował średnio w całym kraju nieco poniżej 1,71 euro, czyli o sześć centów więcej niż w tamtym tygodniu. Tak więc diesel był najdroższy w dniu 26 sierpnia 2012 roku za około 1,55 euro. Nawet tej standardowej wartości brakuje tylko trzech centów. Clever Tanken odnotował niską wartość szczytową jesienią 2012 r. i dlatego już pobito rekord diesla.

Czy wkrótce ceny paliw nadal będą rosły?

Jest to trudne do przewidzenia, ponieważ rozwój zależy od wielu różnych czynników, w tym od ceny ropy naftowej i kursu euro w stosunku do dolara – mówi Catherine van Randenburg z Abu Dhabi Airports. Prawda jest taka, że ​​cena ropy znacznie wzrosła w ostatnim czasie. Cena baryłki ropy Brent (159 litrów) w piątek wynosiła około 84,60 USD. Ten poziom nie istniał trzy lata temu. OPEC Plus, do którego należy 13 krajów produkujących, zdecydował się na zwiększenie produkcji, ale docelowa wielkość pozostała poniżej oczekiwań. Ale wkrótce coś się powtórzy, jeśli chodzi o udział państwa w kosztach paliwa: ponieważ cena CO2 zostanie podniesiona z 25 do 30 euro za tonę na początku 2022 roku, każdy litr oleju napędowego i benzyny będzie kosztował cent lub dwa. . Droższe od stycznia. Ziemia teraz W przypadku benzyny około 64 procent rachunku za paliwo to podatek płacony przez państwo.

READ  DAX pozostaje w tyle: brak poprawy po Wielkanocy

Czy w najbliższych latach ceny dwutlenku węgla będą nadal rosły?

Tak, to jest planowane. Cena dwutlenku węgla ma wzrosnąć do 55 euro za tonę do 2025 roku. W zależności od odmiany i dodanej zawartości organicznej, może to zwiększyć koszt paliwa o kolejne siedem do dziewięciu centów.

Czy wszyscy, którzy są uzależnieni od samochodu, nie powinni czuć się teraz dobrze?

Szef ADAC Traffic Gerhard Hillebrand zaapelował w tym tygodniu do Future Alliance, „Powstrzymaj się od wszelkich gierek myślowych o szybszym wzroście ceny dwutlenku węgla”. Ponadto należy zwiększyć dodatek podróżny. Obecnie obowiązuje stawka 35 centów od dwudziestego pierwszego kilometra. Od 2024 r. wzrośnie do 38 centów za kilometr. Minister transportu Andreas Scheuer (CSU) wezwał następny rząd do wkroczenia i obniżenia podatków najpóźniej do 1,99 euro za litr.

© Grafika: FP Tilo Steiner

Czy ta granica na autostradach nie została przekroczona dawno temu?

Czasem tak. Jeśli porównasz ceny na stacjach obsługi przy autostradach z cenami na najbliższych postojach ciężarówek, olej napędowy kosztuje średnio 25 centów więcej, a E10 Super nawet 26 centów. przynajmniej jeden ma Porównanie cen opublikowanych przez Abu Dhabi Airports Company we wtorek. Stacja serwisowa Weiskirchen-Nord na A3 w Hesji poinformowała ostatnio, że za litr Super Plusa przypada 2,27 euro, jak twierdzi Steffen Bock, założyciel Clever-Tanken. Jeśli sytuacja będzie nadal napięta, zimą może „niestety wyobrazić sobie 2,50 euro za Super Plus”. Oznacza to, że żądanie pięciu marek niemieckich na litr benzyny przez Federalną Konferencję Delegatów Zielonych w 1998 r. może wkrótce stać się rzeczywistością.

Stephen Bock jest dyrektorem zarządzającym InfoRoad GmbH, która oferuje również usługę smart-tanken.de.

Stephen Bock jest dyrektorem zarządzającym InfoRoad GmbH, która oferuje również usługę smart-tanken.de. © Michael Reichel / Inforoad GmbH

Ile oszczędności przynosi przejście z E5 na E10?

Chociaż wiele silników jest zatwierdzonych do E10, większość właścicieli samochodów nadal używa Super E5. Benzyna o maksymalnej zawartości biopaliwa wynoszącej pięć procent jest o sześć centów droższa niż Super E10 o zawartości organicznej 10 procent. Ustawa Bundeskartellamt stanowi, że ta różnica „nie wydaje się skutkować większą chęcią zakupu”. Od stycznia do lipca 2021 r. udział E10 w całkowitej sprzedaży benzyny wyniósł zaledwie 15,7 proc. Jest to oparte na danych Federalnego Urzędu Gospodarki i Kontroli Eksportu (Bafa). Nie ma nowszych numerów. Jan Alexander Fichte, właściciel czarteru stacji benzynowej z lokalizacjami w Cummins, Huerzuerda, Bernsdorf i Klitowitz, poinformował, że on sam nie był jeszcze w stanie wykryć stagnacji lub nawet spadku sprzedaży paliw. Jednak gdzie indziej jest skąpa. „Ludzie kupują paczkę papierosów po zatankowaniu. Ale teraz robią to bez kiełbasy i kawy.”

Co można zaoszczędzić tankując w Polsce i Czechach?

Wyrywkowe kontrole przeprowadzone przez SZ wczoraj, w piątek, pokazały następujący obraz: Podczas gdy był w Chlumcu w Czechach (niedaleko Ústí nad Labem) ONO .stacja benzynowa Diesel o 11:30 za 1,26 euro i Super E5 za 1,32 euro, to samo paliwo w Altenbergu, 25 kilometrów dalej, za cenę odpowiednio 1,48 i 1,67 euro. W Vogtland kierowcy zaoszczędzili 30 centów za litr Super E5, jeśli nie skorzystali ze stacji benzynowej Star w Klingenthal około 10.15, ale zamiast tego Gaz F1 W oddalonych o kilka kilometrów Kraslicach. W przypadku oleju napędowego oszczędności w tym momencie wyniosły 24 centy za litr. Istniały również znaczne różnice na pograniczu polsko-niemieckim. Rano o 6:15 kierowcy tankują przy moście miejskim w Zgorzelcu za 1,33 euro – Super E5 i diesel. Markowe stacje benzynowe na zachód od Nysy w Görlitz pobierały jednocześnie prawie 46 centów za E5 i około 25 centów za olej napędowy.

Popularny cel dla saksońskiego turysty czołgowego: Diesel był dostępny na stacji benzynowej Uno w czeskim Klomecku w piątek o 11:30 za 1,26 euro.  Koszt Natural 95 (Super E5) to 1,32 euro.

Popularny cel dla saksońskiego turysty czołgowego: Diesel był dostępny na stacji benzynowej Uno w czeskim Klomecku w piątek o 11:30 za 1,26 euro. Koszt Natural 95 (Super E5) to 1,32 euro. © Christian Chaugan

Jak powstają te różnice cenowe?

Opierał się głównie na różnych stawkach podatkowych, mówi Alexander von Giersdorf z Mineralölwirtschaftsverband (MWV). Im europaweiten Vergleich am teuersten war Super zuletzt in den Niederlanden (im Schnitt 1,97 Euro) und Dänemark (1,80 Euro), Diesel kostete laut ADAC in der Schweiz (1,64 Euro) und w Großbritannien (1,60 Euro) często.

Kiedy przerzucenie się na tani czołg już nie działa?

Zasadniczo: „Im wyższa różnica cen między obszarami w pobliżu granicy, tym silniejsza turystyka czołgowa” – mówi Catherine Van Randenburg, rzeczniczka Abu Dhabi Airports. Jednak kierowcy muszą dokładnie obliczyć, co zrobią podczas krótkiej podróży tankowania. Według Tüv Süd koszty czystego paliwa wynoszą około czterech euro na 20-kilometrową podróż w obie strony, w oparciu o zużycie paliwa przez samochód klasy średniej. Automobile Club zaleca poszukiwanie niedrogich punktów zaczepienia na już zaplanowanych trasach.

Jaki jest najlepszy czas na zatrzymanie się na paliwo?

Według przeprowadzonej przez ADAC analizy ruchów cen na około 14 tys. stacji benzynowych, paliwo tanieje wieczorem między 18:00 a 19:00 oraz między 20:00 a 22:00. Natomiast dzienny szczyt cenowy osiągany jest tuż po 7 rano. W ciągu dnia jest podobnie do Historia cen stopniowo opadającej krzywej zygzakowatej. Aby uchwycić krótkie, korzystne momenty, aplikacje na smartfony pomagają pokazać, ile czasu minęło od ostatniej zmiany ceny.

Jeśli nie mogę uzyskać znacznych oszczędności przy zakupie paliwa, jak mogę to zrobić?

Nadal najlepszą strategią jest „rozsądne użycie przepustnicy i hamulca” – mówi Jean-Alexandre Fichte. ADAC zaleca również wyłączanie silnika na biegu jałowym, wyjmowanie ciężkich przedmiotów z bagażnika, wyłączanie nieistotnych odbiorników energii elektrycznej oraz nieznaczne zwiększanie zalecanego przez fabrykę ciśnienia w oponach lub zakładanie opon energooszczędnych. (z stn, tb i dpa)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Ogromne pytanie w czasach kryzysu: czy nowy statek Disneya może uratować Meyer Werft?

Published

on

Ogromne pytanie w czasach kryzysu: czy nowy statek Disneya może uratować Meyer Werft?

Ogromny system w czasach kryzysu
Czy nowy statek Disneya może uratować Mayera Werft?

Napisane przez Katię Michel

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Tradycyjny Meyer Werft od tygodni walczy o życie. Wiadomość, że gigant wycieczkowy ma teraz budować kolejnego korporacyjnego giganta w Japonii, przynosi ulgę. Ale jest w tym haczyk.

Wreszcie wydawało się, że to dobra wiadomość: mocno uderzony Meyer Werft otrzymał nowe zamówienie. Starszy partner Bernard Meyer, będący w szóstym pokoleniu dyrektorem firmy, podpisał we wtorek umowę z firmą Oriental Land Company (OLC) w Tokio. Japońska firma jest partnerem Grupy Disney i zamówiła nowy statek wycieczkowy Disneya w firmie Meyer Werft. Gigantyczny statek ma zostać dostarczony w 2028 r., a jego pierwszy rejs odbędzie się w 2029 r.

Bernard Meyer (z prawej) i Kenji Yoshida z podpisanym kontraktem

Bernard Meyer (z prawej) i Kenji Yoshida z podpisanym kontraktem

„Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę dzisiaj podpisać to ważne zamówienie w Tokio i móc pozyskać dla firmy Meyer Werft kolejnego klienta z Japonii” – powiedział Bernhard Meyer w komunikacie prasowym stoczni. „To ważny element długoterminowej przyszłości przemysłu stoczniowego w Papenburgu”. Wtorkowe zdjęcie z Japonii przedstawia uśmiechniętego patriarchę obok prezydenta OLC Kenjiego Yoshidy, gdy dumnie trzymają przed aparatem podpisany kontrakt.

Do 2027 roku deficyt wyniesie około 2,8 miliarda euro

To mogła być przydatna podróż dla Mayera. Ponieważ w domu, w Papenburgu w Dolnej Saksonii, ponad 9 000 kilometrów od Tokio, przyszłość przemysłu stoczniowego, o którym mówi Mayer, jest niepewna. Firma rodzinna ma ponad 200 lat. Firma Meyer Werft jest znana na całym świecie ze swoich statków wycieczkowych i ma inne lokalizacje w Rostocku i Turku w Finlandii. Jednak tradycyjna stocznia od tygodni walczy o przetrwanie. To najgorszy kryzys w historii firmy. Mayer Werft do 2027 roku straci około 2,8 miliarda euro.

Na początku wydaje się to sprzeczne. Księga zamówień Myera jest już dobrze wypełniona. W związku z tym nowe zamówienia, takie jak te na nowy statek Disneya, nie rozwiążą kryzysu. „Nowe zamówienie ma sens, ponieważ pokazuje, że Disney w dalszym ciągu polega na Meyer Werft, ale to nie rozwiązuje problemu finansowania” – mówi Heiko Messerschmidt, kurator regionu IG Metall Coast.

Ponieważ problemy leżą gdzie indziej: klienci zamawiający statki płacą początkowo tylko 20 procent wartości zamówienia. Pozostałe 80 procent popłynie dopiero po dostarczeniu statków. Dlatego stocznie muszą je finansować z góry. Jednak obecnie Meyer Werft nie ma na to wsparcia finansowego.

Powodem jest epidemia. W czasach korony, kiedy statki wycieczkowe uważano za nośniki wirusów, a całe parowce przewożące tysiące pasażerów często poddawano kwarantannie, działalność wycieczkowa praktycznie ustała. W związku z tym przedsiębiorstwa żeglugowe nie zamówiły w tym okresie żadnych nowych statków wycieczkowych.

Meyer Werft utrzymał się na powierzchni, ale został zmuszony do zaciągnięcia długów. Ze względu na lukę w popycie w związku z pandemią korony dostarczanych i opłacanych jest obecnie mniej statków niż zwykle. Ponadto przemysł stoczniowy stał się znacznie droższy ze względu na inflację, na przykład z powodu rosnących cen stali i kosztów personelu. Ponieważ ceny statków są wyraźnie negocjowane z przedsiębiorstwami żeglugowymi, Meyer Werft nie może obecnie przenosić dodatkowych kosztów na swoich klientów.

Walka o przetrwanie na wybrzeżu to także tysiące miejsc pracy. Według własnych informacji firma zatrudnia około 7 tys. osób. Największym pracodawcą w regionie jest przedsiębiorstwo stoczniowe w Papenburgu. Kryzys prawdopodobnie dotknie nie tylko około 3600 osób pracujących bezpośrednio w stoczni. Tysiące innych miejsc pracy zależy od dostawców, takich jak tapicerskie czy stoczniowe lakiernie. Upadłość byłaby druzgocąca dla całego regionu. „Nastroje w okolicy są bardzo napięte” – mówi związkowiec Messerschmid. „Czy to w restauracji, czy w supermarkecie, kryzys w Meyer Werft stanowi problem wszędzie”.

Pieniądze z podatków na ratowanie stoczni?

Aby uzyskać kredyt, Mayer Werft potrzebuje 400 milionów euro. Od tygodni pojawiało się pytanie, czy kraj związkowy Dolna Saksonia i rząd federalny wkroczą, aby uratować stocznię za pieniądze podatników. Inwestorzy prywatni nie wydają się jeszcze wykazywać zainteresowania. Według NDR rządy stanowe i federalne zainwestowały już w stocznię od 2005 roku ponad 1 miliard euro, na przykład w pogłębienie kontrowersyjnej rzeki Ems, aby ogromne statki wycieczkowe ze stoczni mogły pływać na Morze Północne. Politycy obwarowują obecnie warunki potencjalnej pomocy. Meyer Holding przeniósł kiedyś swoją siedzibę z Ems do Luksemburga, aby nie musieć tworzyć rady nadzorczej. Teraz jest zgoda na przywrócenie siedziby, musi też powstać rada nadzorcza.

W przyszłości wpływy rodziny Mayerów mogą się zmniejszyć. Jak po raz pierwszy podała gazeta Osnabrücker Zeitung, Tim i Jan Mayer, synowie starszego wspólnika Bernharda Mayera, opuścili kierownictwo w czerwcu. Według NDR banki i klienci wywierają presję na zarząd stoczni. NDR zacytowała także Bernharda Mayera, który powiedział, że rodzina jest gotowa wnieść swój wkład. Nie jest jasne, czy oznacza to również, że rodzina zapłaci żądane 400 mln euro.

Rodzina Myersów to jedna z najbogatszych rodzin w kraju. Ostatni raz pojawili się na liście 500 najbogatszych Niemców magazynu Manager w 2021 r. i od tego czasu się tam nie pojawiają. Szacunkowa suma aktywów w tamtym czasie: 400 milionów euro.

Artykuł ukazał się po raz pierwszy na Capital.de

READ  Ekspresy do kawy Black Friday: te ekspresy do kawy są na wystawie
Continue Reading

Economy

Według Federal Network Agency w pierwszej połowie roku 20 184 skarg: Deutsche Post coraz bardziej irytuje klientów

Published

on

Według Federal Network Agency w pierwszej połowie roku 20 184 skarg: Deutsche Post coraz bardziej irytuje klientów

Negatywny rekord dla żółtego olbrzyma
Coraz więcej klientów skarży się na usługi pocztowe

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Gdzie jest wiadomość i dlaczego paczka znajduje się w miejscu tak odmiennym od oczekiwanego? Każdy, kto narzeka na jakość usług pocztowych, może skontaktować się z Federalną Agencją ds. Sieci. W pierwszym półroczu organ naliczył znacznie większą liczbę skarg w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Niezadowolenie obywateli rośnie.

Znacznie więcej obywateli skarżyło się na opóźnione lub brakujące listy i paczki wysłane do Deutsche Post w pierwszej połowie 2024 r. niż w przeszłości. Federal Network Agency ogłosiła, że ​​wpłynęła 20 184 skargi pocztowe, o jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Około dwie trzecie skarg dotyczyło listów, a jedna trzecia dotyczyła paczek. 88 procent krytycznych komentarzy było skierowanych przeciwko liderowi rynku DHL i jego oddziałowi pocztowemu Deutsche Post, a pozostała część dotyczyła konkurentów. Jeżeli w drugiej połowie roku poziom skarg utrzyma się na bardzo wysokim poziomie, pod koniec 2024 r. Urząd Nadzoru w Bonn otrzyma w ciągu jednego roku więcej skarg pocztowych niż kiedykolwiek wcześniej.

Kary pieniężne powinny wkrótce stać się możliwe

Federal Network Agency na razie nie jest w stanie wiele tutaj zdziałać – w ostatecznym rozrachunku może jedynie kiwnąć ostrzegawczo palcem i wezwać żółtego giganta do poprawy. W wyniku reformy prawa pocztowego władza wkrótce otrzyma ostrzejszy miecz; Może wówczas nałożyć kary i grzywny, zwiększając w ten sposób presję na grupę logistyczną z Bonn.

Reforma zakłada jednak również, że poczta ma mniejszą presję czasu podczas transportu listów. Nawet teraz 80 procent wiadomości opublikowanych dzisiaj powinno dotrzeć następnego dnia roboczego. W przyszłości pierwsza obowiązkowa wartość będzie stosowana dopiero trzeciego dnia roboczego po jej opublikowaniu – wtedy trzeba będzie spełnić 95 proc. Oznacza to, że w przyszłości konsumenci będą musieli wykazać się nieco większą cierpliwością niż dotychczas.

Tylko kilka skarg w oparciu o kwotę przesyłki

Liczba reklamacji znacząco wzrosła w drugiej połowie 2022 r., kiedy w niektórych miejscach Poczty brakowało personelu. Następnie firma podjęła niezbędne działania w celu opanowania problemu. Jeśli przyjąć za kryterium liczbę skarg, nie będzie to krytyczny sukces.

Jednak odsetek reklamacji w porównaniu do całkowitego wolumenu – łącznie 15 miliardów paczek i listów w 2023 r. dla samego DHL – jest znikomy.

Prawdopodobnie rolę odgrywa również to, że możliwość złożenia skargi stała się z biegiem lat coraz bardziej znana – duża liczba może przynajmniej częściowo wynikać z faktu, że niektóre osoby nie skontaktowały się wcześniej z Federalną Agencją ds. Sieci, ponieważ nie były świadomy kanału skarg.

Odpowiedź od DHL

W odpowiedzi na dane półroczne rzecznik DHL stwierdził, że statystyki nie odzwierciedlają opinii grupy. „Wiele otrzymywanych przez nas skarg nie ma nic wspólnego z działalnością Deutsche Post”.

Przykładowo wiele opóźnień wynika z faktu, że pisma od klientów biznesowych, które nasi konkurenci wprowadzili do sieci pocztowej, docierają na pocztę dopiero ze znacznym opóźnieniem. „Jednak każda skarga to o jedną skargę za dużo i przykro nam, jeśli klienci nie są zadowoleni z naszych usług”.

Konsumenci mogą nie tylko skontaktować się z agencją sieciową, ale także bezpośrednio skontaktować się z DHL. Rzecznik firmy poinformował, że w maju i czerwcu do jego firmy wpłynęło więcej skarg niż wcześniej. Czasami podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego występowała nieoczekiwanie duża liczba przesyłek paczek i duża liczba przesyłek pocztowych, co skutkowało opóźnieniami. W niektórych miejscach wielu pracowników zachorowało, co czasami również spowalniało działalność.

READ  NRD ponoszą ryzyko embarga na ropę
Continue Reading

Economy

Sarrazin: W ten sposób budżet federalny znów staje się zdrowy

Published

on

W latach 2002-2009 podciął budżet Berlina i uratował miasto przed ruiną. Były senator finansów socjaldemokratów, następnie bankier federalny i dziennikarz Thilo Sarrazin opowiada o tym, jak zrestrukturyzować budżet federalny

Zdaniem byłego berlińskiego senatora ds. finansów Thilo Sarrazina, początkowe pytanie w przypadku jakiejkolwiek restrukturyzacji finansów państwa brzmi: „Gdzie nie są pokrywane niezbędne wydatki, a gdzie wydatki niepotrzebne?”

Brakuje środków na obronę narodową i infrastrukturę. Co roku do armii niemieckiej powinno wpływać 40 miliardów euro, na autostrady od pięciu do sześciu miliardów euro, a kolejne pięć miliardów do Deutsche Bahn.

Dodatkowe wydatki należy zaoszczędzić gdzie indziej. Tutaj Sarrazin proponuje: zmniejszenie funduszy obywateli i umożliwienie mniejszej liczbie beneficjentów składek – oszczędność 30 miliardów euro. Obetnij pomoc rozwojową, ponieważ jest „w dużej mierze niepotrzebna lub nawet szkodliwa dla odbiorców”: kolejne dwanaście miliardów.

Dodatkowe pięć miliardów można by zaoszczędzić, gdyby wyeliminowano wydatki pozadyplomatyczne w Departamencie Stanu – na przykład prezenty wręczane przez minister spraw zagranicznych Annalenę Baerbock podczas jej podróży; Powstało tu swego rodzaju drugie Ministerstwo Pomocy Rozwojowej.

Bariera konfliktu dla rodziny

„Lukę między rozumem a nonsensem wypełnia się pastą państwową”.

„Jeśli teraz zwolnicie sześciu z siedmiu ministrów stanu Roberta Habecka, aby poprawić jakość jego pracy, a następnie zaczniecie tam ponownie pracować i zmniejszycie liczbę urzędników państwowych, zaoszczędzicie jeszcze kilkaset milionów” – szacuje Sarrazin. Ministerstwo Gospodarki.

Bo to nie tylko przyciągnęło uwagę ministrów stanu z lobby klimatycznego, ale także spowodowało wysokie koszty doradztwa. „Myśląc samodzielnie i korzystając z wiedzy urzędników ministerstwa, jakość wszystkich decyzji ulegnie poprawie, a na głowy decydentów wiać zupełnie inne wiatry. Umożliwiłoby to nowe, nieznane oszczędności, które szacuję na kolejne 20 miliardów euro.

„Te propozycje są w 98% poważne” – podsumowuje Sarrazin ironicznie. Uważa, że ​​obecny rząd „nie ma pomysłów ani woli politycznej, aby przeprowadzić niezbędną reorganizację”.

READ  Szczyt UE zobowiązuje się do konkretnych celów społecznych - Polska i Węgry blokują słowo „równość płci”

Można by pomyśleć, że Christian Lindner i FDP to partnerzy koalicji w rządzie, którzy chcą i potrafią wdrożyć oszczędności. Zamiast jednak wyznaczać cele w zakresie oszczędności, Lindner wysłał okólniki do swoich kolegów z gabinetu, prosząc ich o sugestie. „żart!” Komentarz Sarrazina. Minister, który nie chce oszczędzać, „zaproponuje dokładnie te rzeczy, które są politycznie kontrowersyjne lub niemożliwe do zrealizowania”. Podważałoby to wysiłki oszczędnościowe.

„Nigdy nie udało się przekonać ministra, aby zaoszczędził pieniądze, przekonując go”. Ponieważ „kwestie przywództwa są także kwestiami władzy”, celem kanclerza jest jedynie utrzymanie się przy władzy do końca kadencji. Oszczędzanie nie pomaga. Rada Sarrazina: Schulz będzie musiał sporządzić z Lindnerem listę oszczędności i jej przestrzegać.

Wydany 27 sierpnia:
Thilo Sarrazin, Niemcy są na złej drodze Dokąd zmierza nasz kraj? LMV, twarda oprawa z obwolutą, 288 stron, 26,00 €.
Zamów już teraz w przedsprzedaży w sklepie TE!!!


Kupując w sklepie TE, wspierasz niezależne dziennikarstwo Tichys Insight! Dziękuję bardzo za to!!>>>

Continue Reading

Trending