Connect with us

Economy

Rosną koszty tankowania: czy warto jechać do Czech i Polski?

Published

on

Jesienne wakacje rozpoczęły się w Saksonii. Każdy, kto chce pojechać na wakacje samochodem i zatankować, płaci obecnie wygórowane ceny. W niektórych miejscach w tym tygodniu trzeba było zapłacić około 2 euro za litr benzyny premium. Według ADAC stracono zaledwie kilka groszy, zanim przekroczono poprzednie rekordowe ceny z 2012 r. Motorem napędowym nie jest tylko cena ropy.

Czy tankowanie w Saksonii jest drogie czy stosunkowo tanie?

Ankiety przeprowadzone przez serwis informacji konsumenckiej Clever Tanken pokazują ponadprzeciętne ceny, przynajmniej w dużych miastach. Kierowcy w Lipsku w zeszłym miesiącu zapłacili średnio 382,54 euro za cztery 60-litrowe zbiorniki E10. Cena była wyższa tylko w Wuppertalu, gdzie wynosiła 383,07 euro. W porównaniu z 20 największymi niemieckimi miastami Drezno zajmuje dziesiąte miejsce z 377,74 euro. Średnia krajowa wynosi 371,50 euro.

Kiedy ostatnio ceny paliw były tak wysokie w Niemczech?

Według statystyk ADAC ostatni odnotowany wzrost miał miejsce dziewięć lat temu. 13 września 2012 r. Super E10 kosztował średnio w całym kraju nieco poniżej 1,71 euro, czyli o sześć centów więcej niż w tamtym tygodniu. Tak więc diesel był najdroższy w dniu 26 sierpnia 2012 roku za około 1,55 euro. Nawet tej standardowej wartości brakuje tylko trzech centów. Clever Tanken odnotował niską wartość szczytową jesienią 2012 r. i dlatego już pobito rekord diesla.

Czy wkrótce ceny paliw nadal będą rosły?

Jest to trudne do przewidzenia, ponieważ rozwój zależy od wielu różnych czynników, w tym od ceny ropy naftowej i kursu euro w stosunku do dolara – mówi Catherine van Randenburg z Abu Dhabi Airports. Prawda jest taka, że ​​cena ropy znacznie wzrosła w ostatnim czasie. Cena baryłki ropy Brent (159 litrów) w piątek wynosiła około 84,60 USD. Ten poziom nie istniał trzy lata temu. OPEC Plus, do którego należy 13 krajów produkujących, zdecydował się na zwiększenie produkcji, ale docelowa wielkość pozostała poniżej oczekiwań. Ale wkrótce coś się powtórzy, jeśli chodzi o udział państwa w kosztach paliwa: ponieważ cena CO2 zostanie podniesiona z 25 do 30 euro za tonę na początku 2022 roku, każdy litr oleju napędowego i benzyny będzie kosztował cent lub dwa. . Droższe od stycznia. Ziemia teraz W przypadku benzyny około 64 procent rachunku za paliwo to podatek płacony przez państwo.

READ  Wojna na Ukrainie – Unia Europejska zaprosiła prezydenta Ukrainy Zełenskiego do Brukseli w lutym

Czy w najbliższych latach ceny dwutlenku węgla będą nadal rosły?

Tak, to jest planowane. Cena dwutlenku węgla ma wzrosnąć do 55 euro za tonę do 2025 roku. W zależności od odmiany i dodanej zawartości organicznej, może to zwiększyć koszt paliwa o kolejne siedem do dziewięciu centów.

Czy wszyscy, którzy są uzależnieni od samochodu, nie powinni czuć się teraz dobrze?

Szef ADAC Traffic Gerhard Hillebrand zaapelował w tym tygodniu do Future Alliance, „Powstrzymaj się od wszelkich gierek myślowych o szybszym wzroście ceny dwutlenku węgla”. Ponadto należy zwiększyć dodatek podróżny. Obecnie obowiązuje stawka 35 centów od dwudziestego pierwszego kilometra. Od 2024 r. wzrośnie do 38 centów za kilometr. Minister transportu Andreas Scheuer (CSU) wezwał następny rząd do wkroczenia i obniżenia podatków najpóźniej do 1,99 euro za litr.

© Grafika: FP Tilo Steiner

Czy ta granica na autostradach nie została przekroczona dawno temu?

Czasem tak. Jeśli porównasz ceny na stacjach obsługi przy autostradach z cenami na najbliższych postojach ciężarówek, olej napędowy kosztuje średnio 25 centów więcej, a E10 Super nawet 26 centów. przynajmniej jeden ma Porównanie cen opublikowanych przez Abu Dhabi Airports Company we wtorek. Stacja serwisowa Weiskirchen-Nord na A3 w Hesji poinformowała ostatnio, że za litr Super Plusa przypada 2,27 euro, jak twierdzi Steffen Bock, założyciel Clever-Tanken. Jeśli sytuacja będzie nadal napięta, zimą może „niestety wyobrazić sobie 2,50 euro za Super Plus”. Oznacza to, że żądanie pięciu marek niemieckich na litr benzyny przez Federalną Konferencję Delegatów Zielonych w 1998 r. może wkrótce stać się rzeczywistością.

Stephen Bock jest dyrektorem zarządzającym InfoRoad GmbH, która oferuje również usługę smart-tanken.de.

Stephen Bock jest dyrektorem zarządzającym InfoRoad GmbH, która oferuje również usługę smart-tanken.de. © Michael Reichel / Inforoad GmbH

Ile oszczędności przynosi przejście z E5 na E10?

Chociaż wiele silników jest zatwierdzonych do E10, większość właścicieli samochodów nadal używa Super E5. Benzyna o maksymalnej zawartości biopaliwa wynoszącej pięć procent jest o sześć centów droższa niż Super E10 o zawartości organicznej 10 procent. Ustawa Bundeskartellamt stanowi, że ta różnica „nie wydaje się skutkować większą chęcią zakupu”. Od stycznia do lipca 2021 r. udział E10 w całkowitej sprzedaży benzyny wyniósł zaledwie 15,7 proc. Jest to oparte na danych Federalnego Urzędu Gospodarki i Kontroli Eksportu (Bafa). Nie ma nowszych numerów. Jan Alexander Fichte, właściciel czarteru stacji benzynowej z lokalizacjami w Cummins, Huerzuerda, Bernsdorf i Klitowitz, poinformował, że on sam nie był jeszcze w stanie wykryć stagnacji lub nawet spadku sprzedaży paliw. Jednak gdzie indziej jest skąpa. „Ludzie kupują paczkę papierosów po zatankowaniu. Ale teraz robią to bez kiełbasy i kawy.”

Co można zaoszczędzić tankując w Polsce i Czechach?

Wyrywkowe kontrole przeprowadzone przez SZ wczoraj, w piątek, pokazały następujący obraz: Podczas gdy był w Chlumcu w Czechach (niedaleko Ústí nad Labem) ONO .stacja benzynowa Diesel o 11:30 za 1,26 euro i Super E5 za 1,32 euro, to samo paliwo w Altenbergu, 25 kilometrów dalej, za cenę odpowiednio 1,48 i 1,67 euro. W Vogtland kierowcy zaoszczędzili 30 centów za litr Super E5, jeśli nie skorzystali ze stacji benzynowej Star w Klingenthal około 10.15, ale zamiast tego Gaz F1 W oddalonych o kilka kilometrów Kraslicach. W przypadku oleju napędowego oszczędności w tym momencie wyniosły 24 centy za litr. Istniały również znaczne różnice na pograniczu polsko-niemieckim. Rano o 6:15 kierowcy tankują przy moście miejskim w Zgorzelcu za 1,33 euro – Super E5 i diesel. Markowe stacje benzynowe na zachód od Nysy w Görlitz pobierały jednocześnie prawie 46 centów za E5 i około 25 centów za olej napędowy.

Popularny cel dla saksońskiego turysty czołgowego: Diesel był dostępny na stacji benzynowej Uno w czeskim Klomecku w piątek o 11:30 za 1,26 euro.  Koszt Natural 95 (Super E5) to 1,32 euro.

Popularny cel dla saksońskiego turysty czołgowego: Diesel był dostępny na stacji benzynowej Uno w czeskim Klomecku w piątek o 11:30 za 1,26 euro. Koszt Natural 95 (Super E5) to 1,32 euro. © Christian Chaugan

Jak powstają te różnice cenowe?

Opierał się głównie na różnych stawkach podatkowych, mówi Alexander von Giersdorf z Mineralölwirtschaftsverband (MWV). Im europaweiten Vergleich am teuersten war Super zuletzt in den Niederlanden (im Schnitt 1,97 Euro) und Dänemark (1,80 Euro), Diesel kostete laut ADAC in der Schweiz (1,64 Euro) und w Großbritannien (1,60 Euro) często.

Kiedy przerzucenie się na tani czołg już nie działa?

Zasadniczo: „Im wyższa różnica cen między obszarami w pobliżu granicy, tym silniejsza turystyka czołgowa” – mówi Catherine Van Randenburg, rzeczniczka Abu Dhabi Airports. Jednak kierowcy muszą dokładnie obliczyć, co zrobią podczas krótkiej podróży tankowania. Według Tüv Süd koszty czystego paliwa wynoszą około czterech euro na 20-kilometrową podróż w obie strony, w oparciu o zużycie paliwa przez samochód klasy średniej. Automobile Club zaleca poszukiwanie niedrogich punktów zaczepienia na już zaplanowanych trasach.

Jaki jest najlepszy czas na zatrzymanie się na paliwo?

Według przeprowadzonej przez ADAC analizy ruchów cen na około 14 tys. stacji benzynowych, paliwo tanieje wieczorem między 18:00 a 19:00 oraz między 20:00 a 22:00. Natomiast dzienny szczyt cenowy osiągany jest tuż po 7 rano. W ciągu dnia jest podobnie do Historia cen stopniowo opadającej krzywej zygzakowatej. Aby uchwycić krótkie, korzystne momenty, aplikacje na smartfony pomagają pokazać, ile czasu minęło od ostatniej zmiany ceny.

Jeśli nie mogę uzyskać znacznych oszczędności przy zakupie paliwa, jak mogę to zrobić?

Nadal najlepszą strategią jest „rozsądne użycie przepustnicy i hamulca” – mówi Jean-Alexandre Fichte. ADAC zaleca również wyłączanie silnika na biegu jałowym, wyjmowanie ciężkich przedmiotów z bagażnika, wyłączanie nieistotnych odbiorników energii elektrycznej oraz nieznaczne zwiększanie zalecanego przez fabrykę ciśnienia w oponach lub zakładanie opon energooszczędnych. (z stn, tb i dpa)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Telewizja kablowa wkrótce stanie się droższa: oto alternatywy

Published

on

Telewizja kablowa wkrótce stanie się droższa: oto alternatywy
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Podłączenie kabla do ściany © IMAGO/Piero Nigro

Czy kiedykolwiek płaciłeś za połączenie kablowe dodatkowymi kosztami? Nie dłużej niż do lipca 2024 r. O czym powinieneś pomyśleć już teraz.

Od lipca 2024 r. przekroczenia kosztów telewizji kablowej nie będą już dozwolone Dodatkowe koszty Jest pociągnięty do odpowiedzialności. Powód: Przywilej kosztów dodatkowych zostanie anulowany. Do tej pory właściciele domów i zarządcy nieruchomości zawierali układy zbiorowe z operatorami sieci kablowych. Koszty zostały następnie rozdzielone pomiędzy wszystkich najemców i zafakturowane jako koszty dodatkowe.

Od lipca będziesz mieć swobodę wyboru odbioru telewizji i nie będziesz już musiał ponosić tych kosztów. Następnie masz następujące opcje:

1. Podłącz kabel

Jeśli jesteś zadowolony z obecnego dostawcy telewizji kablowej, możesz zachować sieć kablową i po prostu podpisać umowę z jednym użytkownikiem. Rozliczeniami nie będzie już wówczas zajmował się właściciel nieruchomości. Umowa indywidualna będzie prawdopodobnie nieco droższa, ale według Centrum Doradztwa Konsumenckiego będzie to tylko około 2-3 euro miesięcznie. Wstępne doświadczenia pokazują, że po rozwiązaniu układów zbiorowych koszty indywidualnych połączeń kablowych ustabilizowały się na poziomie 8–10 euro miesięcznie.

2. Zachowujesz tylko część połączenia

Możesz także zachować połączenia internetowe i telefoniczne. W zależności od rodzaju i wieku mieszkania usługodawca zainstaluje na Twoim kablu odpowiednią skrzynkę filtrującą lub zorganizuje całość za pośrednictwem dystrybutora w piwnicy. Również w tym przypadku podpisujesz umowę z jednym użytkownikiem z operatorem sieci kablowej, która obejmuje wyłącznie telefon i Internet za pośrednictwem połączenia kablowego.

3. Wybierasz alternatywne połączenie

Jeśli nie chcesz już podłączać kabla, zostanie on zablokowany przez dystrybutora na dole lub otrzymasz skrzynkę blokującą na złączu w Twoim mieszkaniu. Następnie możesz samodzielnie znaleźć alternatywne połączenie z Internetem (np. Włókno szklane, w DSL). Podczas oglądania telewizji masz następujące możliwości:

READ  Badanie: 44% błędnie oblicza koszty pojazdów elektrycznych

DVB-T2 HD: Telewizja poprzez małą antenę wewnętrzną, dzięki której można odbierać około 40 kanałów w jakości HD, szczególnie w dużych miastach. Możesz oglądać kanały telewizji publicznej za darmo. Za kanały prywatne płaci się około 8 euro miesięcznie.

transmisja IPTV (przepływ):L telewizja internetowaAby odbierać telewizję bezpośrednio przez Internet, potrzebne jest stabilne łącze internetowe o prędkości 16 Mbit/s lub większej oraz smart TV lub pendrive HDMI (np. Google Chromecast lub Amazon Fire TV Stick). Następnie możesz użyć aplikacji Smart TV lub pamięci HDMI, aby wybrać kanały telewizyjne na żywo i uzyskać dostęp do ich bibliotek multimediów. Koszty: Płacisz za połączenie internetowe co miesiąc, może jednorazową opłatę za urządzenie HDMI, ale nic za telewizor.

IPTV od dostawcy VDSL: Możesz także uzyskać odbiór telewizji od swojego dostawcy VDSL, a także połączenie internetowe. the dostawca usług internetowych Zapewnia nie tylko modem lub router do połączenia z Internetem, ale także odbiornik, który można podłączyć do telewizora. Wybór programu odpowiada klasycznemu połączeniu telewizji kablowej. Koszt: około 5 euro miesięcznie.

Telewizja satelitarna: Ponieważ sygnał telewizyjny pochodzi z anteny satelitarnej, ta alternatywa jest odpowiednia tylko w ograniczonym zakresie. Antenę satelitarną na elewacji domu można zainstalować tylko za pozwoleniem. Koszt montażu i konfiguracji również waha się od 550 do 1100 euro.

Uważaj na sprzedaż obwoźną

Tylko nie daj się zaskoczyć tzw. konsultantom medialnym. Obecnie działają w imieniu operatorów sieci kablowych i sieją panikę. Nikt nie straci połączenia z telewizją z dnia na dzień. Jest wystarczająco dużo czasu, aby dowiedzieć się więcej o swoich możliwościach – i lepiej to mieć Przewodnik po poradach finansowych dotyczących odbioru telewizji.

Podpisałeś już coś? Następnie użyj własnego, jeśli to konieczne Anulowanie 14 dni.

READ  Wojna z Ukrainą w centrum uwagi: Indeks DAX zamyka się na czarno - Musk jest teraz największym dostawcą na Twitterze - Tesla z nowym rekordem w dostawach - Delivery Hero, Nordex, Bayer, BMW i GAZPROM w centrum uwagi | biuletyn

Bądź na bieżąco z tematami finansowymi dzięki biuletynowi Finanztip

Ten artykuł został udostępniony IPPEN.MEDIA w ramach współpracy z przewodnikiem finansowym non-profit Finanztip – oryginalny tekst tego artykułu »Telewizja kablowa wkrótce stanie się droższa: oto dostępne alternatywyPobrane z cotygodniowego biuletynu Finanztip z 15 marca 2024 r.

Ponad milion czytelników: Subskrybuj za darmo Biuletyn porad finansowych W każdy piątek otrzymuj najlepsze wskazówki od naszego „Edytora biznesowego roku 2021” — porady podatkowe, oferty, szablony i rekomendacje produktów, na których możesz polegać.

Continue Reading

Economy

Mniej Polaków chce euro

Published

on

Mniej Polaków chce euro

Jak wynika z badań, poparcie dla przystąpienia do strefy euro wśród polskiego społeczeństwa systematycznie maleje. Rząd kraju nie chce też ustalać daty wprowadzenia jednolitej waluty.

Polska straciła entuzjazm wobec przystąpienia do wspólnej europejskiej waluty – euro. Według opublikowanego w czwartek sondażu Central Bank of Sudan, 68% obywateli sprzeciwia się przejściu na wspólną walutę, a 24% je popiera. Instytut Badania Opinii podał, że od lutego 2013 r. wskaźnik poparcia spadł o pięć punktów procentowych. To „jedna z najniższych wartości w historii naszych sondaży”.

Z informacji wynika, że ​​64% Polaków spodziewa się wzrostu cen po wprowadzeniu euro. Rząd w Warszawie przygotowuje się do wejścia do strefy euro, ale nie ustalił daty. Eksperci, z którymi rozmawiała agencja Reuters, wątpią, czy stanie się to w ciągu obecnej dekady.

Badanie przeprowadzone przez firmę badawczą GfK w październiku wykazało, że 38% Polaków „zdecydowanie sprzeciwiało się” przyjęciu wspólnej waluty, a kolejne 38% było „w pewnym stopniu przeciwne”.

Rząd kraju dał jednak jasno do zrozumienia, że ​​nie oznacza to, że życzenia Polski dotyczące członkostwa nie są uwzględniane. Minister spraw zagranicznych powiedział, że kraj podjął podstawową decyzję o przystąpieniu do strefy euro dziesięć lat temu i nie zamierza się od niej odsunąć Grzegorza Szytina W czwartek podczas prezentacji w polskim parlamencie koncepcji polityki zagranicznej na przyszły rok. Ale jest za wcześnie, aby ustalać datę. „Musimy najpierw dokończyć reformowanie naszej gospodarki i zadbać o to, aby unia gospodarcza i walutowa była stabilna i bezpieczna” – stwierdziła Chetina.

Rząd odkłada przyłączenie

Nastroje panujące wśród polskiego społeczeństwa korespondowały z postępowaniem wielu przedstawicieli polskiego rządu. Wicepremier i Minister Gospodarki Janusz Piechociński W październiku powiedział na przykład w wywiadzie radiowym: „Do strefy euro wejdziemy najwcześniej po 2020 roku”. Podobne odczucia miał nowy premier. Ewy Kobach wyraziłem. A także jej poprzedniczka, która przeniosła się do Brukseli Donalda Tuska Nie chciała się zobowiązywać do konkretnej daty przystąpienia do euro.

READ  Przed głównymi znakami w USA: Keep Wait

Kopacz ogłosił niedawno rygorystyczne warunki zastąpienia krajowej waluty złotym. Kilka tygodni temu dałem jasno do zrozumienia, że ​​nie można sobie wyobrazić, że Polska będzie wykluczona na dłuższą metę. Aby jednak tak się stało, muszą zostać spełnione dwa warunki: bezpieczna i wolna od kryzysu strefa euro oraz stabilna polska gospodarka w dobrej kondycji.

Polska jest jednym z młodszych krajów członkowskich UE, które musi podjąć długoterminową decyzję o przystąpieniu. Traktaty UE zobowiązują je do ostatecznego przystąpienia do unii walutowej. Do krajów tych należą także Estonia, Łotwa, Słowenia i Słowacja, które są już w strefie euro. W przyszłym roku sąsiad Polski, Litwa, jako 19. kraj przystąpi do wspólnej europejskiej waluty.

Continue Reading

Economy

Dlaczego niemiecki agent polega na chińskim producencie samochodów BYD?

Published

on

Dlaczego niemiecki agent polega na chińskim producencie samochodów BYD?

Stan na: 27 marca 2024 r. o 12:18

Chiński producent samochodów BYD rozszerza swoją działalność na Niemcy i współpracuje z lokalnymi dealerami samochodowymi. Dane dotyczące sprzedaży są obecnie raczej słabe, ale w średnim okresie może się to zmienić.

Chiński gigant samochodowy BYD nie wydaje się jeszcze szczególnie popularny w Niemczech. „Pierwsze pytanie zwykle dotyczy wymowy marki” – mówi Andreas Knipp, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za BYD w grupie dealerów samochodowych Senger.

Następnie on i jego pracownicy wyjaśniają, że nazwę wymawia się po angielsku klientom, którzy chcą obejrzeć chińskie samochody elektryczne w sklepie Senger w centrum Kolonii.

BYD zmierza w stronę rynku niemieckiego

Założona w latach 50-tych Grupa Singer od kilkudziesięciu lat zajmuje się sprzedażą samochodów niemieckich firm Volkswagen i Mercedes. BYD dołączyło pod koniec 2022 roku. Według dyrektora zarządzającego Kneipa jego firma chciała bardziej skoncentrować się na e-mobilności; Chiński producent samochodów pojawił się we właściwym czasie.

„Decydującym czynnikiem była dla nas wiedza BYD w zakresie akumulatorów” – mówi Knip. Senger prowadzi obecnie także salony samochodowe BYD w Dortmundzie i Bielefeld, a planowane jest otwarcie kolejnych salonów.

Współpraca z dealerami samochodowymi w Niemczech wpisuje się w nową strategię ekspansji BYD. Chiński producent samochodów z dużą presją wkracza na rynek europejski. Dedykowany statek towarowy transportuje pojazdy z Chin do Bremerhaven, a BYD jest oficjalnym partnerem reklamowym Mistrzostw Europy w Niemczech.

W Chinach, gdzie Volkswagen jest liderem rynku od lat 80. XX wieku, w ubiegłym roku BYD zdetronizowało niemieckiego producenta samochodów. Czy coś takiego mogłoby mieć miejsce także w Niemczech?

Luty: 94 nowo zarejestrowane pojazdy BYD

Dotychczasowe dane dotyczące sprzedaży prawdopodobnie uspokoją niemieckich producentów samochodów. Według Federalnego Urzędu ds. Transportu Samochodowego w lutym w całym kraju zarejestrowano łącznie 94 pojazdy BYD. W zaokrągleniu odpowiada to udziałowi w rynku wynoszącemu 0,0 procent. Dla porównania: Volkswagen sprzedał w tym samym miesiącu ponad 40 tys. samochodów.

READ  Głośniki bluetooth Sony w świetnej cenie na Amazon

To, że dane chińskiego producenta samochodów elektrycznych są obecnie tak złe, wynika również z faktu, że rząd federalny niespodziewanie anulował w grudniu premię za zakup samochodów elektrycznych. Jednak współpraca z BYD to decyzja długoterminowa, podkreśla Nepp.

Ekspert: BYD zadomowi się w Europie

W perspektywie średnioterminowej sytuacja dla niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego z pewnością może stać się niekomfortowa. „BYD z pewnością zadomowi się w Europie” – mówi Helena Weisbert, profesor ekonomii motoryzacji na Uniwersytecie Westfalii w Wolfsburgu. BYD postawiło sobie za cel uzyskanie od pięciu do dziesięciu procent udziału w rynku pojazdów elektrycznych w Niemczech.

Chiński producent samochodów już zmusza innych producentów do wojny cenowej. „VW musiał pójść w ich ślady, obniżając ceny samochodów elektrycznych” – mówi Weisbert. „To spirala wywołana przez BYD”.

Klienci mogą zyskać na wojnach cenowych

Weisbert z pewnością nie chce spisać na straty niemieckich producentów samochodów. „W Niemczech nadal istnieje siła innowacji” – mówi. Ponadto niemieckie marki cieszą się dobrą opinią. Grupa dealerów samochodowych Senger również pozostaje zaangażowana w swoje niemieckie samochody. Zdaniem spółki chodzi o dywersyfikację.

Sytuacja na rynku niemieckim wyraźnie się pogorszy, jeśli BYD faktycznie zdobędzie tu przyczółek na dużą skalę. Cena i konkurencja prawdopodobnie doprowadzą do strat w przemyśle samochodowym. Z drugiej strony mogą na tym skorzystać nabywcy samochodów elektrycznych w Niemczech.

Continue Reading

Trending