Connect with us

Economy

20 tysięcy żołnierzy, oblężona wioska i góra śmieci o znaczeniu strategicznym

Published

on

20 tysięcy żołnierzy, oblężona wioska i góra śmieci o znaczeniu strategicznym

Od dwóch tygodni armia rosyjska wszelkimi sposobami i być może do ostatnich sił próbuje przełamać ukraińską linię obronną wokół miasta Awdijówka pod Donieckiem. Jak na razie w dużej mierze bezskutecznie. Straty są ogromne. Według źródeł ukraińskich armia rosyjska straciła dotychczas około 200 pojazdów opancerzonych. Na nagraniach z dronów ze spornych pól widać dużą liczbę ciał rosyjskich żołnierzy. Według ukraińskich informacji straty po stronie ukraińskiej są również duże.

Cel Rosjan w operacji: Oblegać miasto Awdijówka i zmusić Ukraińców do odwrotu. Usprawniłoby to rosyjską logistykę na całej południowej Ukrainie, gdzie w pobliżu Awdijwki przebiega autostrada i linia kolejowa. Ze względu na bliskość frontu Rosja nie może obecnie skorzystać z żadnego z nich. Sukces w regionie byłby więc symbolicznym i strategicznie ważnym sukcesem przed zimą.

Szczególnie dwa miejsca są obecnie przedmiotem gorącego sporu i mają strategiczne znaczenie. Dawno, dawno temu w północno-wschodniej części Awdijiwki znajdowała się góra śmieci wysoka na 30 metrów. Umożliwiają przegląd otaczającego terenu. Na południowy zachód od Góry Śmieci Rosjanie próbują także zająć wieś Siewiern, przez którą Ukraińcy transportują zaopatrzenie do Awdijiwki. Do tej pory Ukraińcy trzymają Severn. Jednak według niepotwierdzonych doniesień Rosjanom po ciężkich walkach udało się w poniedziałek lub wtorek zająć Górę Śmieci.

Zniszczone przedszkole w Awdijce.
© Till Mayer

Polski analityk Konrad Muzycka zakłada, że ​​Rosjanie wkrótce dołączą kolejne jednostki ze względu na duże straty. Fakt, że w obecnych ofensywach bierze udział tak duża liczba żołnierzy, pokazuje, że Rosjanie z pewnością chcą tu odnieść sukces lub że rosyjscy generałowie też tego potrzebują.

Co prowadzi nas do Moskwy. Jak wyjaśnia amerykańska analityk Dara Massicot, rosyjski atak w Awdijiwce jest opatrzony podpisem szefa rosyjskiego Sztabu Generalnego Walerija Gierasimowa. Dlatego Gierasimow wierzy w skuteczność ataków militarnych, nawet jeśli jego armia jest osłabiona; W całkowitym przeciwieństwie do Siergieja Surowikina, który do stycznia dowodził siłami na Ukrainie i m.in. budował obronę na południu Ukrainy.

READ  Czy są jeszcze świąteczne okazje?

Teraz Gierasimow przypuścił największy atak od miesięcyMassicot szacuje, że liczy do 20 000 żołnierzy. Analityk wyjaśnia, że ​​prawdopodobnie prędko nie zakończy sprawy. Chyba że ktoś w armii zbuntuje się przeciwko niemu lub rosyjski atak się powiedzie.

Najważniejsza wiadomość dzisiejszego dnia:

  • Domniemany zawał serca: Zawsze pojawiają się spekulacje na temat stanu zdrowia rosyjskiego prezydenta. Teraz Kreml jest zmuszony ponownie temu zaprzeczyć. Więcej tutaj.
  • Izolacja krytyków Kremla: Rosyjski polityk opozycyjny Aleksiej Nawalny po raz 21. trafił do celi karnej. Mówi się, że obraził przełożonego. Więcej tutaj.
  • Ukraińskie ataki na Krym wywarły wpływ także na rosyjską opinię publiczną. Według władz lokalnych liczba rosyjskich turystów znacznie spada. W 2019 roku Krym odwiedziło dziewięć milionów Rosjan, w 2022 – sześć milionów, a w 2023 – jak dotąd – nieco ponad cztery miliony. „The New York Times” napisał, że tysiące Rosjan, którzy osiedlili się na Krymie lub kupili tam nieruchomości po jego aneksji w 2014 roku, również sprzedali swoje nieruchomości. Więcej na naszym blogu informacyjnym.
  • Rosja twierdzi, że może sobie pozwolić na nienakładanie dalszych sankcji ze strony Zachodu. Rzecznik prezydenta Dmitrij Pieskow twierdzi, że lokalna gospodarka dobrze dostosowała się do sankcji i dlatego nie boi się podjąć dalszych działań. Zamiast tego sankcje pomogły zwiększyć rosyjską produkcję przemysłową.
  • Rozpoczęło działalność wspólne przedsięwzięcie Rheinmetall i ukraińskiego państwowego koncernu zbrojeniowego. Od zeszłego tygodnia ukraiński producent obronności Rheinmetall działa w formie spółki, ogłosił we wtorek w Düsseldorfie największy niemiecki producent broni.
  • Według premiera Denisa Szmyhala Ukraina ma nadzieję, że Unia Europejska wypłaci temu krajowi wsparcie budżetowe w wysokości 18 miliardów euro w 2024 roku, tak jak to uczyniła w tym roku. Mówi, że całkowite zapotrzebowanie na pomoc partnerów międzynarodowych w przyszłym roku sięgnie 42 miliardów euro.
  • Pomimo dramatycznych wydarzeń na Bliskim Wschodzie kanclerz Olaf Scholz (SPD) w dalszym ciągu obiecuje Ukrainie nieograniczoną pomoc finansową i wojskową. Schulz powiedział we wtorek na niemiecko-ukraińskim Forum Ekonomicznym w Berlinie, że straszne wydarzenia towarzyszące atakowi Hamasu na Izrael nie będą miały „w żaden sposób” wpływu na poparcie dla Ukrainy. Nasza niezachwiana solidarność łączy się z obydwoma krajami – Izraelem i Ukrainą”.
  • Oczekuje, że amerykański ośrodek badawczy „Instytut Studiów nad Wojną”. Rosja może w dużej mierze utrzymać dostawy amunicji dla swoich jednostek artylerii w 2024 roku. Powinna się do tego przyczynić zwiększona produkcja w przemyśle obronnym kraju, a także import z Korei Północnej.
  • Przed rozpoczęciem Niemiecko-Ukraińskiego Forum Ekonomicznego w Berlinie stowarzyszenia przedsiębiorców podkreślają możliwości inwestycyjne w tym kraju Europy Wschodniej. „Oprócz wojny rozpoczęto już dziesiątki projektów inwestycyjnych. Niemieckie firmy ubiegają się obecnie o gwarancje inwestycyjne od rządu federalnego na dodatkowe 30 projektów” – powiedział we wtorek w Berlinie wiceprzewodniczący Komisji Wschodniej Christian Bruch. Proces odbudowy i Uczestniczą w nim niemieckie firmy.”
  • Według doniesień mediów Rosja rozpoczęła rekrutację kobiet do misji bojowych w wojnie z Ukrainą. Niezależny portal internetowy „Stories” napisał w poniedziałek, że trwa rekrutacja kobiet-snajperów i operatorek dronów do jednostki najemnej „REDOT” rosyjskiego Ministerstwa Obrony. Do tej pory kobiety były zatrudnione w armii rosyjskiej wyłącznie jako sanitariuszki i w kuchni.
READ  Przesył energii w domu? Boom słoneczny na balkonie
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Published

on

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Badanie wymaga działania Unikalne wydarzenia historyczne Wróćmy do wyjaśnienia rozmieszczenia ukraińskich uchodźców w Polsce. Po II wojnie światowej większość Ukraińców zamieszkujących nowe granice Polski została przesiedlona do Związku Radzieckiego. Pozostała mniejszość – około 1Ukraińcówktóry mieszkał głównie w południowo-wschodniej Polsce – był częścią Eksploatacja Wisły (Działanie Wisły) W kwietniu 1947 r Obowiązkowy Z Ludowego Wojska Polskiego Zostali przesiedleni na terenie Polski. Oficjalnym celem tego przymusowego przeniesienia było zapobieżenie werbowaniu nowych członków do Ukraińskiej Powstańczej Armii (UPA) i stłumienie wszelkiej potencjalnej współpracy z tą ukraińską nacjonalistyczną formacją paramilitarną. Ukraińców, którzy mieszkali w południowo-wschodniej Polsce, należy „rozdzielić wśród ludności polskiej, aby nie stanowili zagrożenia”. [für die Polnische Volksrepublik] Reprezentuj w ten sposób Jak podaje historyk Eugeniusz Mysilo.
Wysiłki polskich władz zmierzające do stworzenia zjednoczonego państwa i stłumienia ukraińskiej tożsamości narodowej doprowadziły na początku lat pięćdziesiątych do wprowadzenia zakazu języka i kultury ukraińskiej. Z biegiem czasu przepisy te złagodzono, a w Polsce rozwinęły się ukraińskie instytucje i sieci. Obecność tych ośrodków przyciągnęła także współczesnych pracowników migrujących z Ukrainy. Dane historyczne wyjaśniają obecne rozmieszczenie ukraińskich uchodźców: osiedlali się oni daleko od granicy z Ukrainą i w miejscach niezamieszkanych przez Ukraińców przed II wojną światową.

READ  Czy muszę płacić opłaty za przesyłanie strumieniowe nawet bez kabla?
Continue Reading

Economy

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Published

on

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Branża samochodowa słabnie
Tesla po raz kolejny przeciwstawia się oczekiwaniom – niepokoją się analitycy

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Dawno minęły czasy, gdy klienci musieli stać w kolejkach w Tesli. Konkurencja wzrosła, a samochody pionierów pojazdów elektrycznych nie sprzedają się już same, co widać wyraźnie w bilansie.

Wojna cenowa na rynku samochodów elektrycznych odcisnęła głębokie piętno na bilansie amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych Tesli. Firma odnotowała najniższą marżę zysku od ponad pięciu lat po zamknięciu rynku amerykańskiego. Zysk netto spadł o prawie połowę, do nieco poniżej 1,5 miliarda dolarów. Elon Musk wspomniał o chwilowym zastoju popytu na samochody elektryczne i wskazał na możliwości wzrostu, jakie oferuje branża samochodów autonomicznych. Szczegóły dotyczące automatycznej taksówki ogłoszono 10 października, dwa miesiące później niż pierwotnie planowano.

Tesli
Tesli 219,95

Wśród inwestorów rosną jednak wątpliwości. Akcje spadły o siedem procent w handlu po godzinach. „Inwestorzy Tesli prawdopodobnie potrzebują wyników bardziej niż kiedykolwiek w najnowszej historii firmy” – powiedział Thomas Montero, analityk Investing.com. „Te rzeczy muszą nastąpić szybko – zarówno w przypadku robotów humanoidalnych, jak i robo-taksówek”. Tesla od czterech kwartałów z rzędu przewyższa oczekiwania analityków, powiedział Dan Coatsworth, analityk w AJ Bell. „Tesla musi teraz szybko znaleźć lepszy sposób radzenia sobie z trudnym środowiskiem dla pojazdów elektrycznych”.

Musk: „Był nadmiernym optymistą”

Musk zapowiedział, że jego firma będzie w coraz większym stopniu skupiać się na taksówkach i sztucznej inteligencji. Ważną rolę powierzono także humanoidalnemu robotowi Optimus, który początkowo zostanie wykorzystany w produkcji. „Elon jest dobry w rzucaniu marchewek przed inwestorami, ale nowe pomysły mają zwykle dużą wizję, ale słabe wykonanie” – powiedział David Wagner, zarządzający portfelem w inwestorze Tesli, Aptus Capital Advisors.

Musk powiedział, że Tesla w ostatnim czasie poczyniła duże postępy w dziedzinie robotyki. „W przeszłości moje oczekiwania były zbyt optymistyczne” – przyznał. „Byłbym zszokowany, gdyby Tesla w przyszłym roku nie pojechała autonomicznie bez bezpiecznego kierowcy”. W odróżnieniu od Mercedesa czy BMW Tesla nie oferuje jeszcze systemu wspomagania prowadzenia pojazdu, który pozwalałby kierowcy odwrócić jego uwagę od drogi. Ale to musi się zmienić. Musk powiedział, że Tesla złoży wniosek o zatwierdzenie systemu „w pełni autonomicznego prowadzenia pojazdu” w Europie i Chinach, a zatwierdzenie prawdopodobnie nastąpi przed końcem roku.

Tańsze samochody Tesli ruszą w przyszłym roku

Ale branża samochodowa również powinna się odbić, zwłaszcza dzięki nowym modelom. Tesla spodziewała się zwiększyć produkcję w trzecim kwartale. Firma stwierdziła, że ​​realizuje swój plan oferowania tańszych samochodów od pierwszej połowy 2025 r. Jednak korzyści kosztowe będą prawdopodobnie mniejsze niż pierwotnie oczekiwano. Musk niedawno wstrzymał prace nad nowym modelem podstawowym i zamiast tego konieczne będzie zmodyfikowanie istniejących modeli. Zareagował także na spadający popyt na samochody elektryczne. W sektorze motoryzacyjnym przychody spadły w drugim kwartale o siedem procent do 19,9 miliarda dolarów, głównie z powodu mniejszej sprzedaży samochodów niż rok temu.

Większemu niedoborowi zapobiegł fakt, że inni producenci samochodów zakupili od Tesli więcej certyfikatów emisji niż w roku poprzednim. Po wyłączeniu tych certyfikatów marża zysku brutto wyniosła 14,65%, znacznie poniżej oczekiwań analityków. Poprawiła się sytuacja w dziedzinie energii, która obejmuje magazynowanie baterii w domach. Uwzględniając te usługi i dział usług, przychody nieznacznie wzrosły do ​​25,5 miliarda dolarów.

READ  Czy są jeszcze świąteczne okazje?
Continue Reading

Economy

Mercedes eliminuje stałe ceny: rewolucja cenowa u producenta samochodów

Published

on

Mercedes eliminuje stałe ceny: rewolucja cenowa u producenta samochodów

Rewolucja cenowa Mercedesa: od środy klienci nie będą już mogli poznać prawdziwego kosztu swojego samochodu. Co to znaczy? Jaki jest sens?

Koniec mercedesów z cenami: od środy luksusowa marka nie będzie już informować klientów, ile faktycznie kosztuje samochód. Również ceny poszczególnych dodatków będą w przyszłości zupełnie niejasne. Mercedes obiecuje swoim klientom większy komfort. Ale prawdziwy zamiar może być inny. Tutaj jesteś informowany o wszystkim, co ważne.

Zwykły, stały cennik pojazdów Mercedes należy już do przeszłości. Zamiast tego ceny mogą się zmieniać w zależności od warunków rynkowych – podobnie jak ceny akcji na giełdzie. Od tej chwili rzeczywistą cenę sprzedaży pojazdu zobaczysz jedynie na stronach internetowych Mercedesa, w sklepie internetowym i w konfiguratorze. Wciąż nie jest jasne, skąd ta cena. Ponadto w przyszłości Mercedes skupi się na miesięcznej stawce wynajmu, a nie na całkowitej cenie samochodu.

Producent obiecuje klientom szereg korzyści wynikających z tego posunięcia: takich jak bardziej elastyczne ceny, które pozwalają szybciej dostosować się do warunków rynkowych. Zakupy w Internecie powinny także stać się łatwiejsze, ponieważ klienci będą mogli indywidualnie ustalać stawki czynszu. Mercedes twierdzi, że dzięki temu zakup samochodu będzie wygodniejszy.

W przyszłości w Mercedesie będzie mniejsza przejrzystość cen. Bez stałego cennika trudno jest porównać oferty i tym samym oszacować cenę modelu. Dla klientów nadal nie jest do końca jasne, czy reklamowana cena samochodu może znacząco przewyższać jego wartość. Szczególnie niedoświadczeni nabywcy mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji, ponieważ mają mniejszą zdolność oceny cen rynkowych.

Zamiast rozmawiać z dealerem, klienci muszą po prostu dogadać się z Mercedesem online. Po tym terminie negocjacje nie były już możliwe. Nie ma też zniżek.

Jako nabywca Mercedesa będziesz musiał w przyszłości lepiej współpracować z rynkiem, aby znaleźć dobre oferty. Przed podjęciem decyzji o zakupie sensowne może być monitorowanie cen przez dłuższy okres czasu. Wymaga to więcej czasu i uwagi w procesie zakupowym. Mercedes twierdzi, że dzięki temu zakup samochodu jest wygodniejszy. Prawdopodobnie stanie się przede wszystkim jednym: znów droższym.

READ  Przesył energii w domu? Boom słoneczny na balkonie
Continue Reading

Trending