Connect with us

Economy

Udany początek roku: indeks DAX wzrósł o ponad 14 000 punktów

Published

on

Udany początek roku: indeks DAX wzrósł o ponad 14 000 punktów


Raport rynkowy

Stan: 01.02.2023 12:31

Indeks DAX rozpoczął nowy rok giełdowy mocnymi wzrostami cen. Obserwatorzy rynku są generalnie dość pewni co do roku 2023 pomimo obecnej niepewności.

DAX wzrósł w południe o 0,8 proc. i utrzymał się powyżej 14 000 punktów. Z technicznego punktu widzenia wykresu jest to dobry znak: jeśli dojdzie do trwałego wybicia ceny powyżej 14 014 punktów, wygenerowany zostanie długi sygnał i prawdopodobny jest wzrost ceny do 14 200 i 14 700 punktów, jak ustalili obserwatorzy rynku ING.

Jednak co najmniej wątpliwe jest, jak znaczące będą dzisiejsze ruchy cen. Wiele głównych giełd zostanie zatrzymanych na kolejny dzień. Wall Street nie wznowi handlu do wtorku, a Australia, Chiny, Japonia i Wielka Brytania nie będą dziś handlować. Bez czynników napędzających – zwłaszcza z USA – sprzedaż detaliczna prawdopodobnie pozostanie relatywnie słaba.

Kredyty hipoteczne w nowym roku giełdy

Ponadto wielu ekspertów przewiduje trudny początek roku. „DAX przenosi ciężkie kredyty hipoteczne ze starego roku giełdowego na nowy rok giełdowy” — powiedział menedżer portfela Thomas Altmann z doradcy inwestycyjnego QC Partners. Z jednej strony stopy procentowe gwałtownie wzrosły pod koniec roku. Z drugiej strony opublikowane w sylwestra chińskie PMI dla Chin nieoczekiwanie mocno spadły. „A kiedy cierpi tak ważny niemiecki partner handlowy, cierpią też niemieckie firmy”.

„Wiele zależy teraz od danych ekonomicznych i tego, jak firmy planują przygotować się na potencjalną nadchodzącą recesję” – powiedział Craig Erlam, obserwator rynku w brokerze Oanda.

mały zgrzyt?

Obliczany w ciągu roku indeks DAX stracił w 2022 roku ponad dwanaście procent. Oczywiście inwestorzy liczą teraz na odwrócenie sytuacji: oferta na pierwszy rzut oka wygląda rozczarowująco, ale na tle ubiegłorocznych kryzysów, wszystko mogło być znacznie gorsze, mówi ekspert inwestycyjny Jürgen Molnar z biura maklerskiego RoboMarkets.

READ  Dlaczego kraje Morza Bałtyckiego opierają się na energii jądrowej?

Według Molnara, dla inwestorów z perspektywą długoterminową rok 2022 nadal będzie „tylko lekkim spadkiem na wykresie”. Zdaniem eksperta, w krótkim okresie pierwsze sześć miesięcy na giełdzie powinno pozostać trudne. Ponowna zmiana polityki pieniężnej może zmotywować inwestorów do wejścia na giełdę.

Presja inflacyjna powinna spaść

Robert Halver, strateg rynkowy w Baader Bank, uważa, że ​​kontynuowanie problemów z 2022 roku w przyszłości jest błędem: „To, co do tej pory powodowało wiatr w żagle, przyniesie wiatr w żagle w 2023 roku” – mówi Halver. Coraz więcej przerwanych łańcuchów dostaw prawdopodobnie się ustabilizuje. Będzie to miało również konsekwencje dla cen.

Halfer spodziewa się, że presja inflacyjna będzie się zmniejszać, „ponieważ od wiosny fundamentalny wpływ podwyżek cen surowców i wąskich gardeł w dostawach będzie się coraz bardziej zmniejszał w porównaniu z poprzednim rokiem”. I to nie wszystko. Przewiduje, że „pod koniec 2023 r. możliwa jest zmiana stóp procentowych”.

Eksperci z firmy Helaba są nieco optymistyczni. Jej zdaniem wiele negatywnych czynników zostało już zdyskontowanych: „Szanse na osiągnięcie dna niemieckiego indeksu giełdowego nie są złe. Do końca 2023 roku DAX powinien zbliżyć się do poziomu 16 000”.

Brak poważnego spowolnienia gospodarczego

Szef banku centralnego Niemiec, Joachim Nagel, nie widzi zagrożenia ostrym spadkiem gospodarczym w nowym roku, pomimo dalszych podwyżek stóp procentowych. „Jestem optymistą, że możemy uniknąć poważnej recesji” – powiedział w wywiadzie dla Journal of the Whole Banking System. Nagel spodziewa się, że inflacja spadnie w 2023 r. Nie będzie to jednak na tyle silne, aby udało się osiągnąć docelową wartość 2 proc., do której dąży EBC. „Dla mnie to oznacza, że ​​nasza praca jeszcze się nie skończyła. Musimy podjąć dalsze działania” – powiedział prezes banku centralnego.

READ  15 lutego 2022 r. – Międzynarodowy komunikat prasowy

Rekordowa liczba osób w pracy

Z niemieckiego rynku pracy napływają pozytywne wieści: w ubiegłym roku w niemieckiej gospodarce zatrudnionych było więcej osób niż kiedykolwiek od zjednoczenia. Według Federalnego Urzędu Statystycznego liczba ta wzrosła o 1,3% do średnio 45,6 mln osób w ciągu roku. To dogoniło Koronę i przekroczyło poprzednie maksimum 45,3 miliona z przedkryzysowego roku 2019, zgodnie z tym, co podał urząd.

Wymagany jest akt własności

W szczególności ubiegłoroczni przegrani na giełdzie okazali się na początku nowego roku dodatni dla rynku akcji. Według jednego z traderów inwestorzy mają nadzieję, że wszystko, co poszło nie tak w 2022 r., „może się poprawić” w tym roku. Europejski indeks giełdowy Stoxx 600, który stracił w zeszłym roku prawie 40 procent, wzrósł, ponieważ indeks z najsłabszym wynikiem w regionie odnotował znaczny wzrost. Wśród największych wygranych znalazł się indeks DAX, maruderzy MDAX Vonovia i TAG Immobilien.

Rheinmetall: duże zamówienie na części do pojazdów elektrycznych

Grupa zbrojeniowa i dostawca motoryzacyjny Rheinmetall otrzymały duże zamówienie na wymianę części ochronnych w pojazdach elektrycznych. Całkowita wartość zamówienia to ponad ćwierć miliarda euro, podał MDAX. W związku z tym od 2025 r. Rheinmetall będzie dostarczać niemieckiemu producentowi premium styczniki do nowej platformy pojazdów elektrycznych. Kontrahenci muszą umożliwiać bezpieczne uruchamianie i zatrzymywanie pojazdów elektrycznych z układem elektrycznym wysokiego napięcia 900 V. Rheinmetall nie podał nazwy klienta.

Airbus jest zainteresowany działem IT Atos

Według doniesień prasowych, Airbus chce nabyć mniejszościowy pakiet udziałów w dziale bezpieczeństwa cybernetycznego Atos. Dlatego producent samolotów rozpoczął wstępne rozmowy z firmą informatyczną, pisze Les Echoes, powołując się na poinformowane źródła.

Atos powiedział, że trwają rozmowy z potencjalnymi nabywcami przyszłej samodzielnej firmy Evidian, w której Atos tworzy dział cyberbezpieczeństwa i kilka innych obszarów działalności. Rozmowy są jednak wciąż na wczesnym etapie. Airbus odmówił komentarza w sprawie doniesień prasowych.

READ  Wycofanie słodyczy z powodu zanieczyszczenia: Globalna marka ostrzega przed konsumpcją

Sartorius zamierza trzymać się strategii wykupu

Dostawca laboratoriów Sartorius planuje w najbliższych latach akwizycje kolejnych firm. Strategia zakładająca uśrednianie akwizycji dwa razy w roku powinna być kontynuowana – powiedział dpa dyrektor generalny Sartorius Joachim Kreuzberg. „Ciągle analizujemy potencjalnych kandydatów do przejęcia.” Dzięki nim firma zdobywa wiedzę.

„Nie kupujemy dużych firm, aby kupować udziały w rynku” – powiedział Kreuzberg. „Zamiast tego staramy się dodawać technologie, które poszerzają naszą ofertę i sprawiają, że jesteśmy bardziej odpowiedni dla naszych klientów”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Energia jądrowa: Chińczycy również mogą na niej polegać
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Wycofanie słodyczy z powodu zanieczyszczenia: Globalna marka ostrzega przed konsumpcją

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Porsche 968 Turbo S: 650 000 euro za czterocylindrowy silnik
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending