Connect with us

Economy

Teatr: Polska Gospodarka: Udana premiera grupy teatralnej „Mir för Öch” w wyprzedanym Pałacu św. Pawła w Langenfeld-Berghausen

Published

on

Teatr: Polska Gospodarka: Udana premiera grupy teatralnej „Mir för Öch” w wyprzedanym Pałacu św. Pawła w Langenfeld-Berghausen

Farsa „Polska gospodarka, czyli dobre kłamstwa żyją dłużej” Bernda Gumbolda zainspirowała publiczność radością grania i entuzjazmem 10 aktorów-amatorów z trupy teatralnej „Mir för Öch”, podgrupy kfd St. (katoliczki z Niemiec).

Manfred Müller (Birgitte Constanti) i jego żona Monica (Susanne Koenig) prowadzą mały warsztat samochodowy, ale chodzą po głowie! Firma jest na minusie, bank grozi odcięciem dopływu pieniędzy, władze żądają warunków, a burmistrz (Birgit Bergermann) zapowiada przymusową egzekucję zaległych długów. Nic dziwnego, że rodzina Muellerów jest zdesperowana. Pełen dobrych intencji, ale nie zawsze porada prawna udzielana przez jej rozwiązłą polską agentkę Kasmir (Sina Freytag), która wpada w konflikt z niemiecką biurokracją i stara się ją przechytrzyć, gdy tylko jest to możliwe, nie pomaga. Odczuwa to również Heinrich Hargenau (Andrea Friedensdorf), niezwykle pracowity pracownik Urzędu Pracy, który bezskutecznie szuka nieuprawnionego pracownika i za każdym razem gryzie granit. Na domiar złego Müller toleruje najemcę ich domu Matthiasa (Sunny Freytag), który uważa się za genialnego wynalazcę, ale nie płaci czynszu i mieszka z Müllerem jako „Made im Speck”. Jego „wynalazki” to po prostu szalone rzeczy, które nie działają i nie przynoszą żadnych zysków.

Kiedy skorumpowany dyrektor banku d. Z zyskiem (Stephanie Reuter) chce tylko pozbyć się finansowo właściciela małego warsztatu, nowy szalony „wynalazek” Matthiasa pojawia się w samą porę, by zmienić kierunek. Prosty przerobiony odkurzacz jest przedstawiany kierownikowi banku jako genialny wynalazek właściciela warsztatu Manfreda Müllera, który podobno jest w stanie wytwarzać paliwo ze spalin samochodowych. Menedżer banku, który nie jest zbyt zorientowany w kwestiach technicznych, wpada w to oszustwo i chce wywrócić przemysł samochodowy do góry nogami za pomocą tego cudu technologii! W tej trudnej sytuacji czarnoskóry robotnik Kazimierz udaje dyrektora polskiej firmy samochodowej, która żywo interesuje się wynalazkiem. W ten sposób menedżer banku jest kuszony do angażowania się w wysoce ryzykowne i spekulacyjne transakcje giełdowe. Kiedy uprzywilejowane ciotki Kazimierza, Stanisława (Marion Pullman) i Olga (Petra Trettin), przyjeżdżają z Polski, aby przekazać spadek siostrzeńcowi, zamieszanie jest idealne.

READ  Brak inwestycji długoterminowych: awaria kryptowalut z konsekwencjami: Bank of America stracił połowę swoich klientów kryptograficznych | biuletyn Informacyjny

Wszystko potoczyłoby się dobrze, gdyby nie Paola (Cara Lecce), szaleńczo zakochana w Kazimierzu. W swój bezpośredni i nieco niegrzeczny sposób mimowolnie łapie oszustwo. Na szczęście Mueller wie, jak wybrnąć z tej sprawy podstępem…

Z wielkim entuzjazmem i dbałością o szczegóły kobiety ze sceny po raz kolejny wyczarowały zabawną i zabawną sztukę na scenie domowej parafii. Na ogromne uznanie za swoje występy zasługują nie tylko zawodnicy, ale także motywatorzy Michaela Friedensdorf i Marlies Siemann, którzy wraz ze wsparciem technicznym Julii Meyer i Markusa Schulza pewnie prowadzą zawodników przez występy.

Premiera zakończyła się sukcesem, choć wciąż były problemy ze scenariuszem i przebiegiem gry. Publiczność była podekscytowana, zwłaszcza że zawsze ciekawie jest zobaczyć, jak te kobiety wcielają się w męskie role.

Wielu pomocników z kfd i z kręgu znajomych ponownie wolontarystycznie wspiera maseczkami, jedzeniem i sprzedażą biletów. Ponieważ celem spektakli jest przekazywanie dochodów z przedstawień teatralnych na projekty społeczne. W ostatnich latach pieniądze zostały przekazane na rzecz „die Tüte”, a organizacja pomocy uchodźcom w Langenfeld i inne organizacje charytatywne Langenfeld również skorzystały z dochodów. W tym roku część dochodu zostanie przeznaczona na stowarzyszenie „Engonzi” ks. Flow Roberta Motjekiego. W swoim rodzinnym kraju Botiteti w Ugandzie stowarzyszenie chce zbudować dom dla dzieci, które straciły rodziców i rodzeństwo z powodu AIDS.

Ostatni (wyprzedany) spektakl odbędzie się 26 marca 2023 roku, by po likwidacji teatru panie teatralne mogły wyjechać na zasłużone wakacje do czasu ponownego rozpoczęcia prób do nowego spektaklu we wrześniu. Terminy na to zostały już ustalone: ​​09.03 i 10.03. Oprócz 16. i 17.03.2024 odbędą się cztery przedstawienia na plebanii św. Pawła. Bilety na Targ Kreatywny, również na Rektoracie, będą dostępne od 2 grudnia 2023 roku.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Brak inwestycji długoterminowych: awaria kryptowalut z konsekwencjami: Bank of America stracił połowę swoich klientów kryptograficznych | biuletyn Informacyjny

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Następny producent samochodów będzie elektryczny

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Rosnące ceny w Polsce: „tarcza” przed inflacją

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending