Connect with us

Economy

Rafineria PCK: Te cztery firmy konkurują o rafinerie

Published

on

Rafineria PCK w Schwedt prawdopodobnie zostanie częściowo sprzedana.

Rafineria PCK w Schwedt prawdopodobnie zostanie częściowo sprzedana.
Getty Images, sojusz wizerunkowy, kolaż: Dominik Schmitt

Wkrótce może dojść do sprzedaży udziałów Rosniefti w rafinerii PCK. Przynajmniej Bundestag umożliwił to poprzez zmianę prawa.

Zainteresowanych jest wielu: Orlen z Polski, Alcmene z Austrii i dwie firmy niemieckie.

Tutaj możesz przeczytać o ich możliwościach io tym, jak rafineria w Brandenburgii może przetrwać.

Historia Rafinerii PCK to zawsze pasmo sukcesów. Po zjednoczeniu Schwedt nad Odrą stało się jednym z najważniejszych ośrodków handlowych w Niemczech Wschodnich.

Miasto i jego rafineria produkują benzynę i olej napędowy dla kierowców w Brandenburgii i Berlinie, naftę do samolotów na stołecznych lotniskach oraz bitumy ważne dla budowy dróg. Bez PCK gospodarka NRD stanęłaby w miejscu. Przepis na sukces rafinerii: ropa naftowa z Rosji. Prawie 100 procent ropy przetwarzanej w Schwedt będzie pochodzić bezpośrednio z Rosji rurociągiem Przyjaźń do 2022 roku.

I to właśnie ta ropa z Rosji spowodowała, że ​​historia sukcesu zakończyła się nagle wraz z inwazją Rosji na Ukrainę. W ciągu kilku miesięcy świat 1200 pracowników został wywrócony do góry nogami. We wrześniu 2022 roku należąca do 54 proc. Rosnieftu Niemcy została oddana pod powiernictwo państwa niemieckiego. Na przełomie roku weszło w życie embargo na ropę wobec Rosji. Od tego czasu PCK musi dostarczać ropę tankowcami do Rostocku i Gdańska (Polska), aby następnie skierować ją do rafinerii. Ponadto konieczne było zawarcie umów z dostawcami ropy z Kazachstanu.

Jednak pomimo tych wszystkich wysiłków stopień wykorzystania rafinerii w ciągu ostatnich czterech miesięcy wyniósł zaledwie 58 procent. Według ankiety przeprowadzonej przez Brandenburską Agencję Rozwoju Gospodarczego dostawcy i wykonawcy rafinerii mają obecnie problemy egzystencjalne.

READ  Prezes Fed walczy o zaufanie publiczne

Co dalej z akcjami Rosnieftu?

Ale jest też dobra wiadomość. Ponieważ rząd federalny wydaje się rozumieć znaczenie tego miejsca. Tym samym to, co dalej stanie się z udziałami Rosniefti w rafinerii PCK, będzie jednym z ważnych elementów akcji ratunkowej. Niemieckie zarządzanie powiernicze rosyjskich akcji kończy się we wrześniu i nie może zostać ponownie przedłużone. Jeśli rząd federalny nie chce oddać rosyjskiej ważnej niemieckiej infrastruktury z powrotem, musi szybko znaleźć rozwiązanie. Z dużym prawdopodobieństwem mogłoby to doprowadzić do sprzedaży akcji.

Przeczytaj także

Dzięki umowie z Kazachstanem: mimo embarga na ropę z Niemiec Putin może wkrótce zebrać miliony euro

Bundestag już wyznaczył swój kurs. Niedawno zatwierdził przepisy, które ułatwiłyby rządowi federalnemu sprzedaż akcji. Teraz pytanie brzmi: kto się kwalifikuje?

Od miesięcy wymieniane są nazwy firm zainteresowanych przejęciami. Polski półpaństwowy koncern naftowy Orlen, austriacka Grupa Alcmene, Dolna Saksonia Hoyer GmbH czy Enertag z Brandenburgii.

Sytuacja jest trudna i poprzez Orlen nabiera też elementu politycznego. Bo polski rząd od miesięcy naciska na rząd federalny, żeby wyciągnął Rosnieft z rafinerii. Z badań Business Insider wynika, że ​​Polska m.in. odmówiła wyładunku w Gdańsku statków zamówionych przez Rosnieft dla PCK.

Przeczytaj także

Przestępstwo PCK: Polska blokuje dostawy ropy do rafinerii w Brandenburgii – jakie są tego motywy?

Kolejna sprzedaż akcji za granicą?

Rząd federalny od miesięcy prowadzi trudne rozmowy ze stroną polską w sprawie większych przesyłek przez gdański port. Orlin Z tego powodu w kręgach branżowych istnieją obecnie dobre okazje do faktycznego otrzymania akcji. Zapytana, firma zachowała dyskrecję i powiedziała, że ​​„stale monitoruje sytuację rynkową w regionie pod kątem potencjalnych fuzji i przejęć”. „O planowanych lub realizowanych projektach i inwestycjach poinformujemy następnie oficjalnymi kanałami komunikacji po podjęciu odpowiednich decyzji” – napisał rzecznik na prośbę naszego rzecznika.

READ  Dotacje rządowe: to jest powód rozdawania miliardów od Tesli

Jeszcze zanim kryzys gospodarczy PKK osiągnął swój szczyt, Austriak grupa zasadzek, firma energetyczna, wyraziła zainteresowanie. Pierwotnie jednak chodziło o akcje Shella (37,5 proc.). Biuro federalne kartelu już zgodziło się na zakup udziałów. Do tej pory jednak żaden zakup nie został sfinalizowany. Zapytany jednak Alcmene wyjaśnił, że „pozostaje bardzo zainteresowany nabyciem udziałów w rafinerii PCK. Widzimy w tej okazji duży potencjał i uważamy, że dobrze wpisuje się ona w nasze długoterminowe strategie biznesowe”.

Enertrag prowadzi atak wodorowy

Ale są też interesy z Niemiec. the Hoyer GmbH Mówi się, że brał udział także z Dolnej Saksonii. Firma obsługuje stacje paliw i świadczy usługi spedycyjne dla gazu i ropy. Ściśle współpracują już PCK i produkcja energii. Brandenburska firma specjalizuje się w energii odnawialnej i zleciła rafinerii opracowanie. Chodzi o przekształcenie rafinerii w fabrykę wodoru, którą rząd federalny również promuje za pieniądze z podatków.

W czasopiśmie wydawanym przez Enertag firma zapowiada współpracę. „Budując zieloną rafinerię w Uckermark, ENERTRAG i PCK pomagają pobudzić regionalną gospodarkę w regionie, który jest strukturalnie słaby. Powinno to stworzyć trwałe miejsca pracy i poprawić długoterminową ochronę terenu PCK.” Po opublikowaniu badania, wiedza zdobyta w badaniu powinna zostać wdrożona. Projekt „np. w formie joint venture pomiędzy ENERTRAG i PCK dla nowo budowanych inwestycji”.

Przeczytaj także

Ubezpieczyciele twierdzą, że ciemna rosyjska flota tankowców zwiększa ryzyko kolizji na morzu

Kto ostatecznie wygra wyścig, jest nadal otwarty. Możliwe będzie również łączenie sił przez różne firmy. Różne doświadczenia firm powinny pomóc.

Ale jedno jest pewne: rząd federalny musiał znaleźć rozwiązanie do września, aby historia sukcesu PKK się nie skończyła. Ponieważ konsekwencje byłyby katastrofalne dla miejscowej ludności i gospodarki NRD.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Dotacje rządowe: to jest powód rozdawania miliardów od Tesli
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Strona w Walencji staje się coraz droższa

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Domy w Japonii są bardzo tanie, jeśli ktoś ma w nich wypadek
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending