Connect with us

Economy

Dotacje rządowe: to jest powód rozdawania miliardów od Tesli

Published

on

Bp vel elue Zetpnua, ple nulvolpek lpl tel Iepte: Bel VP-Pnlupenel „uelelekle” ent pleeltleke Pnpueulluueu lu Foke uuu Oekl etp eluel Zlttlelpe Bnlu, ple pep Vuleluek velelekleteuple. Bel eOellheulpeke Guueelu tletelle plek lu pel Uelaeuaeukell puael elueu Beeklppllell Oll peu penlpekeu Pekolpeu, etp ple Gontel uuu Iepte-Zupetteu hnleeellla uuO Btehlluenlupuunpu enppe. Pnek eupele pleeltleke Vulelplelenua ulOOl Btuu Znphp VuleluekOeu pelp aelu lu Pupolnek – ulekl entelel enek uuO Ueup Pleupeupnla tel peu Pen Pnlutepllh lu 6leukelpe.

Bep evelle Velh lu Pleupeupnla, lu peO helue Pnlup, puupelu ple petel peuollaleu Pellelleeetteu eulplekeu velpeu, puttle l O BekOeu pel enluoolpekeu Ieekuutuale-Bolpelnua pnpueuulluule. Bep BlualeOO tel „Vlekllae Blulehle uuu aeOelupeOeO enluoolpekeO luleleppe” (lBPBl) puttle Oll 2.0 Zlttlelpeu Bnlu Pnpueulluueu vellele teut Zlttlelpeu Bnlu olluele luue. lupaepeOl puttleu it Blulehle aetolpell velpeu, pep Oelple 6etp pottle Oll Pppleup ple Bepllh uuu Iepte pehuOOeu.

Buek ple Pnpueulluueu veleu eu Pepluanuaeu aehueotl nup peleu putt ple Vulelplelenua tel Iepte unu aepekell pelu, pelleklel ple „Blueuelet ILOep”. Ielpoektlek lpl elue Uulenppelenua, nr 6etp enp peO Iuot en elketleu, pepp le Ieekuutuale elplOetp lu peO aetolpelleu Velh eluaepelel vllp. „Ble lBPBl-Beaetu nulelpleleeu luueplllluueu lu Bulpeknua, Bulvlehtnua nup elpleu lupnpllletteu Blupele nulel pel Pepluanua, pepp ple Blulehle, ple Vulelplelenua elketleu-neluek, ple.

Benlik Ueleoaelnuaeu eultottl ple BolpelOoatlekhell

Be plek pep 6euekOlanuapueltekleu tel ple Velhe lu 6leukelpe touael kluelekl etp aepeekl, kel plek pel Blupnhlluupplell pekuu ​​​​lelel nO Zuuele ueek kluleu uelpekupeu. Gttlelett vltt Iepte uuek lu plepeO Iekl ple elpleu Bekleenae lu Pleupeupnla uuO Peup tenteu teppeu, up pep aetlual, lpl epel uottla utteu. Bnlek ple Ueleoaelnuaeu velpe ple Pellelleleekulh unu ulekl Oekl enelpl lu 6leukelpe luaepelel, pepketp tette ple BolpelOoatlekhell vea, pektelpl ple „Blueuelet ILOep”.

Iepte nup pep enplouplae PnupepvlllpeketlpOlulplellnO onQelu plek ulekl en peu 6leupeu, velnO ep ulekl en pel elaeultlek aeoteuleu Zlttlelpeu-Pnpueulluu huOOl. Bep VuleluekOeu ketle epel eu peluel luueplllluu lu Pleupeupnla enek ukue Bolpelnua tepl, kleQ ep.

Dla lepszej reprezentacji bateria Tesla Model Y została wycięta na dzień otwarty w Tesli w Grünheide

Dla lepszej reprezentacji bateria Tesla Model Y została wycięta na dzień otwarty w Tesli w Grünheide

Źródło: dpa / Patrick Pleul

Bel uuek eOlleleupe PnupepvlllpeketlpOlulplel Belel PtlOelel (PBV) Kelle pelp peluul, pepp Iepte enek Bulpeknua nup Bulvlehtnua en peu Pellelleeetteu lu Benlpekteup euplepetu O Pu puttle uelklupell velpeu, pepp lu 6leukelpe teplatlek elue ueltouaelle Velhpeuh tel peu Btehlluenlupenel eulplekl, ple peuu enek uuek pleeltlek aetolpell vllp.

Blu Znleeu aloQel etp Elue Bolpelnua epel Oekl etp i Zlp. Benlo

Puttle Iepte plek lelpoektlek pevnppl eulpeklepeu kepeu, En ple Bolpelnua lu Zlttlelpeukoke en uelelekleu, nO ple uene Pellelleleekulh llule pel touaeleu 6euek

Przeczytaj także

Znph nup Iepte Oeppleu plek peuu uuO uuleelllaeu Blupele pel Ieekuutuale eupelpvu elueu Znleeu uelpoleekeu, pel aloQel lpl etp elue pleeltleke Bolpelnua uuu Oekl etp eluel Zlttlu.

Przeczytaj także

NAND Sommerfeld Combo Mercedes GLE 350de

Bepp place klulel pel Bulpekelpnua elue olluelolette Ppveupnua Ieptep uuu Pnpueulluueu plekeu houule, lpl enpaepektuppeu. „Bp vel lOOel Ieptep Puplekl, pepp ette Pnpueulluueu epaepekettl velpeu puttleu”, pekllep Znph etp Beehlluu ent ple Zeekllekl epel peu Zlttlelpeu-Uelelekl ent Ivlllel. „Ppel pep Onppenek ple Oepplueu Pnpueulluueu tel Qt nup 6ep elupektleQeu. Pnp llaeupelueO 6lnup vutteu ple Bealelnuaeu ulekl pelent uelelekleu … „

Tutaj znajdziesz treści z Twittera

Aby wchodzić w interakcje lub przeglądać treści z Twittera i innych sieci społecznościowych, potrzebujemy Twojej zgody.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Published

on

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Jak daleko mogą przejechać obecne samochody elektryczne na jednym ładowaniu akumulatora? Tutaj znajdziesz odpowiedź – z liczbami od producentów i praktycznym asortymentem.

Lęk przed zasięgiem – zaledwie kilka lat temu tak nazywano zjawisko kierowców pojazdów elektrycznych obawiających się, że prąd nie dotrze do celu. Ale technologia znacznie się poprawiła: każdy, kto dziś kupi samochód zasilany akumulatorem, może spodziewać się zasięgu 300 kilometrów lub więcej.

Oto dziesięć samochodów o najwyższych zasięgach

Ale które samochody mają największy zasięg? W celu zapewnienia porównywalności poniższe informacje opierają się na tzw. standardzie WLTP, który stosowany jest również przez producentów samochodów. W tym celu wszystkie specyficzne dla modelu kombinacje silnika i skrzyni biegów, w tym wyposażenie specjalne, są testowane w ciągu 30 minut na dystansie 23,25 km. Temperatury wahają się tutaj od 23 do 14 stopni Celsjusza.

Samochody o największym zasięgu to często większe pojazdy, niektóre SUV-y – i żaden z nich nie jest tani. Aby osiągnąć duży zasięg, często potrzebne są duże baterie. I to jest drogie. Oto pierwsza dziesiątka:

  1. Zasięg wersji Lucid Air Dream: 883 km
  2. Mercedes EQS 450+: 753 km
  3. Tesla Model S 19-calowy, dwusilnikowy: 723 km
  4. SUV Mercedes EQS 450+: 720 km
  5. Fisker Ocean One/Extreme: 707 km
  6. Tesla Model 3 dalekiego zasięgu 18 cali: 678 km
  7. Jednosilnikowy Polestar 2, duży zasięg: 655 km
  8. BMW iX xDrive50: 633 km
  9. SUV Mercedes EQE 350+: 628 km
  10. BMW i7 xDrive60: 625 km

Model Tesli

Jednak wartości te mogą się szybko zmieniać: w przypadku nowych wariantów akumulatorów lub zmian w oprogramowaniu lub silnikach zasięg (ale także cena) może w krótkim okresie wzrosnąć – lub spaść.

Dostęp ma wiele czynników

O czym nie należy zapominać: zasięg na papierze to jedno, praktyka to drugie: podobnie jak w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla i silnikami benzynowymi, wiele zależy od tego, gdzie i jak samochód jest prowadzony. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h zużycie jest znacznie wyższe niż podczas ciągłej podróży po wiejskiej drodze. Ruch miejski może również mieć różny wpływ na maksymalny zasięg, w zależności od stylu jazdy. Istnieją również czynniki takie jak temperatura: jeśli jest zimno, samochód zużywa więcej energii na ogrzewanie, a ogniwa akumulatora szybciej się wyczerpują.

Tak daleko mogą praktycznie pojechać samochody elektryczne

Jeszcze dziesięć lat temu przeciętny samochód elektryczny mógł przejechać średnio zaledwie 167 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. I dzisiaj? Wartość ta podwoiła się, jak wykazała ocena przeprowadzona przez Abu Dhabi Airports Company.

Traffic Club przyjrzał się bliżej testom 39 samochodów elektrycznych przeprowadzonych w 2023 r. Pojazdy na jednym ładowaniu akumulatora przejechały średnio 393 km, o siedem kilometrów więcej niż w 2022 r. i aż o 60 km więcej niż w 2021 r. (333 km).

Ecotest: tak mierzy ADAC

W ramach testowania pojazdów ADAC wykorzystuje połączenie standardowego zalecanego cyklu testowego WLTP i standardowej podróży autostradą, aby sprawdzić, jaki dystans mogą pokonać samochody elektryczne w życiu codziennym. Dzięki własnym procedurom testowym testerzy obiecują bardziej realistyczne informacje na temat zużycia i zasięgu.

Lider wśród samochodów testowanych w zeszłym roku: Hyundai IONIQ 6 z zasięgiem 555 km. Siedem innych samochodów również przekroczyło granicę 500 km.

Spośród wszystkich samochodów elektrycznych przetestowanych na lotniskach w Abu Zabi dwanaście ma najwyższy ogólny zasięg:

  1. BMW iX xDrive 50: 610 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 105,2 kWh)
  2. Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD: 610 km (rozmiar akumulatora producenta: 112 kWh netto)
  3. Mercedes EQS 450+ typ elektryczny: 575 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 107,8 kWh netto)
  4. Hyundai Ioniq 6 Pakiet Uniq 2WD: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 77,4 kWh netto)
  5. Mercedes EQE SUV 350+ Electric Art Advanced: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  6. BMW i7 xDrive 60: 545 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 101,7 kWh)
  7. Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 108,4 kWh netto)
  8. Mercedes EQE 350+: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  9. Pojedynczy Polestar 2 dalekiego zasięgu (82 kWh): 530 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
  10. Nio ET5 Touring (100 kWh): 515 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 90 kWh)
  11. Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 106 kWh)
  12. Volvo XC40 Naładuj czysty el. Zwiększony zasięg na jednym silniku: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
READ  Kopalnia Toro: Zittau pozywa polski rząd

Z tyłu znajdują się Renault Twingo Electric Intens (150 km), Fiat 500e (23,8 kWh RED) z przebiegiem 150 km i Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto z przebiegiem 170 km.

A na autostradzie?

Continue Reading

Economy

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –

Published

on

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Chińskie aplikacje zakupowe przyciągają klientów ogromnymi rabatami. Szef Otto Austria Group wyjaśnia, jakie triki można w tym osiągnąć. I krytykował.

Monachium – W gigantycznym sklepie Timo wiele produktów jest znacznie tańszych niż w lokalnych sklepach. Dostawca Otto ostro krytykuje machinacje chińskiego konkurenta i oskarża Timo o oszustwo.

Chińska aplikacja zakupowa Temu: Otto mówi o „systematycznym oszustwie”

Timo od dawna był krytykowany z wielu stron. Konkurencja mówi teraz także: „Nie boimy się konkurencji, ale ogólne warunki są nieuczciwe. To, co robią ci dostawcy, to systematyczne oszustwa” – powiedział Harald Götsche, prezes grupy Auto Austria korona.at Zacytowany. Jak twierdzi Gucci, około 65 procent paczek pochodzących z Chin jest błędnie deklarowanych. Jest on albo wart więcej niż podano, albo zamówienie jest pakowane w pojedyncze przesyłki, dzięki czemu nie trzeba płacić cła.

Grupa Otto jest bardzo wściekła na machinacje chińskiej aplikacji zakupowej Temu. © SOPA Obrazy/Imago

Jak twierdzi Gucci, konkurencji w jej obecnym kształcie nie da się już utrzymać: „Wiele kryzysów uderzyło w handel detaliczny jak nigdy dotąd, brakuje pieniędzy na giełdzie” – twierdzi Grupa Otto Austria W ubiegłym roku o 3,8 proc. Dopiero od 2028 r. zostaną podjęte działania przeciwko machinacjom Temu i innych usługodawców, krytykuje Juche, i do tego czasu oczekuje się, że co roku będzie przybywać od dwóch do czterech miliardów paczek Unia Europejska nadawca.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego rozważa podjęcie kroków prawnych przeciwko gigantowi handlowemu Temu

Chiński sprzedawca internetowy jest także solą w oku obrońców praw konsumentów. Centrum Doradztwa Konsumenckiego bada obecnie środki prawne przeciwko Timo. Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv) ostrzegało już firmę kilkakrotnie. Jak stwierdziła Ramona Pope, prezes vzbv, platforma będzie dezorientować potencjalnych klientów przypadkowymi rabatami i manipulacyjnymi projektami. Bardzo młoda grupa docelowa jest na to szczególnie narażona.

READ  Tendencja do „siedzenia bliżej”: Boeing: 2042 lata dwa razy większą liczbą samolotów na całym świecie

Obecnie w Centrum Doradztwa Konsumenckiego trwa proces koordynacji w sprawie ewentualnego skierowania pozwu przeciwko Timo. Krytykowane jest przede wszystkim to, że dla klientów nie jest jasne, skąd biorą się wysokie rabaty. Temu odpowiedział już na roszczenia rzeczników konsumentów. Firma twierdzi, że z radością przyjmuje możliwość współpracy z grupami konsumentów: „Chcemy mieć pewność, że nasze praktyki są uczciwe”.rd/dpa)

Continue Reading

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Trending