Connect with us

Economy

Park handlowy w Arneburgu jest teraz miejscem przyszłości

Published

on

Park handlowy w Arneburgu jest teraz miejscem przyszłości

Przez MDR SAXONY-ANHALT

Od 17 marca 2023 o 19:50

Zielona energia i elektryczność wytwarzana we własnym zakresie: te tematy sprawiły, że kompleks przemysłowo-handlowy w Arneburgu jest teraz miejscem przyszłości. To sprawia, że ​​jest to jedna z 13 wyróżnionych witryn. Przegląd.

W regionie Erneburga Stendal otrzymał w piątek od ministra gospodarki Saksonii-Anhalt Svena Scholza (CDU) park przemysłowo-handlowy Altmark (IGPA). IGPA nazwał 13. syndykiem Saksonii-Anhalt. Obecnie istnieje 25 firm i usługodawców zatrudniających około 1200 pracowników. Jednym z nich jest Mercer Stendhal, ten, który tam jest Według Ministerstwa Gospodarki Prowadzi największą elektrownię na biomasę w Niemczech.

Schulze urNagrodę ustanawia się w następujący sposób: „Elektryczność i ciepło wytwarzane są na miejscu na potrzeby własnej produkcji. Tak traktuje się zieloną energię, w przyszłości stanie się to standardem”. „Wyjątkową ofertę sprzedaży witryny uzupełniają inne innowacyjne firmy o wysokim poziomie wiedzy specjalistycznej w zakresie zielonej energii i szczególnej solidarności z badaniami” – dodał.

To jest miejsce przyszłościZgodnie z ideą Saksonii-Anhalt nauka, badania i biznes powinny być skoncentrowane w tzw. miejscach przyszłości. Do tej pory 13 lokalizacji jest rozsianych po całym kraju – niedawno nagrodzona IGPA jest pierwszą dla Altmark.

1 Park Agrochemiczny Piesteritz

Według firmy inwestycyjno-marketingowej Saksonia-Anhalt (IMG) Do Parku Agrochemicznego w Piesteritz należy 45 firm. Trzon firmy stanowi Zakład Azotowy w Piesteritz, w którym produkowany jest amoniak i mocznik. Produkty zawierają również dodatek do oleju napędowego „AdBlue”, który jest niezbędny m.in. podczas jazdy samochodem ciężarowym. W ubiegłym roku istniało ryzyko niedoboru, ponieważ biznes azotowy wstrzymał produkcję częściowo z powodu zbliżającego się podatku od gazu. Aby zapewnić dostawę gazu ziemnego w przyszłości, firma bada odnawialne źródła energii jako alternatywę.

2 Biopharma Park Dessau

3 Park chemiczny Bitterfeld-Wolfen

Bitterfeld-Wolfen Chemical Park zatrudnia około 15 000 pracowników. W przeszłości osiedlały się tu tylko klasyczne firmy chemiczne. Tymczasem teren ten jest wykorzystywany także przez inne gałęzie przemysłu – m.in. jedyną w Europie rafinerię litu. Prezes parku w czerwcu 2022 r., Patrice Heine, powiedział, że kompleks chemiczny chce bardziej skupić się na chemii baterii. To świadoma decyzja podążania za trendem e-mobilności.

4 Park Chemiczny Leona

Park Chemiczny Leuna jest Według firmy inwestycyjno-marketingowej Saksonia-Anhalt, największy zakład chemiczny w Niemczech. Inwestują w nie także międzynarodowe firmy, m.in. Fińska firma biochemiczna UPM buduje tam obecnie biorafinerię za 550 mln euro. W nim z drewna produkowane są biochemikalia, które są wykorzystywane na przykład w kosmetykach i detergentach. Według własnych informacji firmy UPM, Planowane otwarcie w 2023 roku – produkcja powinna ruszyć w 2024 roku.

5 Kompleks chemiczno-przemysłowy Zeitz

Około 200 milionów euro zostanie zainwestowanych w kompleks chemiczno-przemysłowy Zeitz w 2023 roku. Oznacza to 100 nowych miejsc pracy, powiedział Arvid Friebe, dyrektor zarządzający firmy usługowej Infra-Zeitz. Planowane inwestycje koncentrują się na zrównoważonym rozwoju i recyklingu, podobnie jak budowa zakładu Cropenergies do produkcji biochemikaliów. W porównaniu z Leuna, Schkopau i Bitterfeld-Wolfen region ten jest jednym z najmniejszych parków chemicznych w Niemczech. Produkowane są surowce chemiczne, oleje smarowe i specjalne chemikalia.

6 Dow Value Park Schopau i Bohlen

Do Dow Valuepark należy 27 firm. Jednym z nich jest polska grupa Synthos, która w zeszłym roku ogłosiła, że ​​będzie rozwijać rodzimą produkcję. Zatrudniony zostanie nowy personel, aby w 2023 roku można było uruchomić nowy zakład produkcji gumy. Grupa Dow sama produkuje tworzywa sztuczne i specjalistyczne chemikalia, takie jak produkty higieniczne i opakowania.

„Dow działa w środkowych Niemczech od 1995 roku, co czyni go jednym z pierwszych międzynarodowych inwestorów w regionie. W celu wymiany surowców chemicznych zakłady Dow w Schkopau, Böhlen, Leuna i Teutschenthal są połączone siecią rurociągów, tworząc zintegrowany zakład produkcyjny”, wyjaśnia firma Inwestycje i marketing Saksonia-Anhalt.

READ  Aldi stale podnosi cenę: trzeba obliczyć premię cenową w wysokości 550 procent

7 stymulujący kampus Magdeburg

Jednym z głównych obszarów motywacyjnego kampusu badawczego są minimalnie inwazyjne interwencje sterowane obrazem, które są stosowane na przykład w leczeniu nowotworów i chorób naczyniowych. Ponadto należy tam stosować i stosować innowacyjne technologie. Na przykład startup Neoscan Solutions opracował urządzenie MRI dla noworodków.

8 Zielona Brama Gatersleben

Green Gate Gatersleben to według IMG inicjatywa firm i organizacji zajmujących się technologią roślin. Wyjaśnia: „W zależności od swoich kompetencji partnerzy Green Gate Gatersleben świadczą usługi badawcze i kontraktowe dla przemysłu rolnego, farmaceutycznego i chemicznego, od hodowli nowych odmian, hodowli tkanek roślinnych, zaawansowanych analiz z użyciem markerów molekularnych, ekranów literatury i eksploracji danych do analizy aminokwasów”.

9 Niemieckie Centralne Centrum Informacji Halle

Jak wyjaśnia firma inwestycyjno-marketingowa Saxony-Anhalt, już ponad 150 startupów zaczęło ją rozwijać w centralnym niemieckim hubie medialnym. Na miejscu znajdują się również studia, które można wynająć na potrzeby produkcji filmowych i dźwiękowych. Aktywni są tam także studenci z Instytutu Studiów nad Mediami i Komunikacją Uniwersytetu w Halle.


Niemieckie centrum medialne Halle Central jest jedną z 13 przyszłych lokalizacji w Saksonii-Anhalt.
Źródło obrazu: MDR/Ingmar Leue

10 Park Technologiczny Ostfalen Barleben

Tematy w Technologiepark Ostfalen Barleben obejmują mobilność elektryczną i efektywność energetyczną. Na przykład japońska grupa Horiba buduje tam swoje centrum kompetencyjne w zakresie ogniw paliwowych i akumulatorów, a w 2022 r., po około 18 miesiącach budowy, odda do użytku nową fabrykę. Houriba powiedział wówczas, że zainwestowano w niego około 30 milionów euro.

11 Kampus Weinberg Park Technologiczny Halle

Według IMG Weinberg Campus jest największym parkiem technologicznym w środkowych Niemczech. Istnieje ponad 100 firm, które zajmują się takimi tematami jak nauki przyrodnicze, biomedycyna i materiałoznawstwo. Na przykład w połowie 2022 roku Wacker rozpocznie budowę własnego centrum kompetencyjnego dla aktywnych komponentów mRNA w kampusie Weinberg. Według oświadczenia firmy, nowy budynek powinien być gotowy za niecałe 24 miesiące. Produkcja ma ruszyć w 2024 roku.

READ  Daimler Truck nie może dostarczyć tysięcy ciężarówek

12 Przystań naukowa w Magdeburgu

„Science Harbor zapewnia idealne środowisko zwłaszcza dla start-upów i firm wyłaniających się z sektora uniwersyteckiego. Firmy z dziedzin technologii medycznej, inteligentnej mobilności i cyfryzacji są w centrum uwagi Science Harbor i oferują możliwości współpracy”, mówi IMG. Na przykład Uniwersytet w Magdeburgu, Instytut Fraunhofera i Instytut Maxa Plancka znajdują się bardzo blisko.

13 Park Przemysłowo-Handlowy Altmark (IGPA)

Najmniejszą przyszłą lokalizacją jest park przemysłowo-handlowy Altmark, który został wyznaczony dopiero w połowie marca 2023 r. przez ministra gospodarki Saksonii-Anhalt Svena Schulza (CDU). Tam Mercer Stendal produkuje i eksploatuje do 740 000 ton celulozy rocznie. Według Ministerstwa Gospodarki Największa elektrownia na biomasę w Niemczech. Oprócz Mercera istnieją 24 inne firmy.

Więcej o „Badania przyszłości”

Ten temat w programie:MDR SACHSEN-ANHALT – Radio takie jak my | 17 marca 2023 | 16:30

Pokaż wszystkie

Pokaż wszystkie

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Praca w Polsce: Jak powstają miejsca pracy między Kostrzynem a Słubicami
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Daimler Truck nie może dostarczyć tysięcy ciężarówek
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Daimler Truck nie może dostarczyć tysięcy ciężarówek

Continue Reading

Trending