Connect with us

sport

Mick Schumacher bez przyszłości w Formule 1? Haas grozi niemieckim dylematem z Nico Hulkenbergiem

Published

on

Mick Schumacher bez przyszłości w Formule 1?  Haas grozi niemieckim dylematem z Nico Hulkenbergiem

Gene Haas przyłożył broń do piersi Micka Schumachera przed Grand Prix Meksyku: „Jeśli chce z nami zostać, musi pokazać, że może zdobyć więcej punktów”.

Amerykański zespół wyścigowy chce dać synowi rekordowego mistrza świata Michaela Schumachera „jak najwięcej czasu, aby zobaczyć, co potrafi”.

Rozczarowujące 16 miejsce w Autódromo Hermanos Rodríguez w ostatnią niedzielę Nie spełnił oczekiwań właściciela zespołu Haasa – i może teraz okazać się fatalny dla Schumachera.

Meksykański GP

Verstappen jako Voldemort? Hamilton nie używa mojego nazwiska.

Aktualizacja wczoraj o 09:18

Kokpit Schumachera jako jedyny nie został jeszcze poświęcony sezonowi 2023. Decyzja o jego przyszłości musi zapaść przed finałem Pucharu Świata w Abu Zabi. W rozmowie z „RTL” „Jesteśmy blisko” – powiedział we wtorek szef zespołu Gunther Steiner.

To sprawia, że ​​mistrz Formuły 2 2020 jest jedynym wyścigiem w Brazylii (11-13 listopada), który zaimponuje urzędnikom. A może jego ostatnia szansa już minęła?

Schumacher wyjaśnia: Szybkość Haasa słabnie

Według Schumachera w Mexico City i tak niewiele można było zyskać. „Nawet przy dobrym starcie moglibyśmy zostać rozdzieleni. Tempa wyścigu nie było dzisiaj” – powiedział przez mikrofon w Sky TV.

Po tym, jak Haas wyglądał tak zwinnie i szybko tydzień temu w Austin oraz w sobotnich kwalifikacjach, nie było tego śladu następnego dnia.

„W Austin mieliśmy tempo, by ukończyć punkty. Ale dzisiaj nie było tempa, widać to z obydwoma samochodami” – kontynuował Schumacher. „W związku z tym nie sądzę, że będzie odgrywał główną rolę w rozmowach o kontrakcie” – podkreśla 23-latek.

W końcu Schumacher kontynuował swoją passę sukcesów w wewnętrznym pojedynku drużynowym z Kevinem Magnussenem w Meksyku. Od czasu Silverstone zakończył sezon siedmiokrotnie przed swoim duńskim kolegą z drużyny w jedenastu wyścigach, przegrywając tylko cztery razy w bezpośrednim porównaniu. Statystyka, która przemawia w imieniu Niemca i ukrywa niebezpieczny fakt.

READ  Downhill in Val Gardena: Jocher prowadzi na szczyt świata – amerykański chłopak oszukuje najlepszych kandydatów w Saslong

Trend mówi o Schumacherze – ale brakuje punktów

Z liczbami należy obchodzić się ostrożnie. Zarówno na Silverstone (P8), jak i tydzień później na Spielbergu (P6), Schumacher zakończył na punktach i pokazał swój potencjał. W tym samym okresie Magnussen trzykrotnie zdobył punkty i obronił przewagę nad kolegami z drużyny w klasyfikacji generalnej (24:12).

To jest sedno sprawy. Dla Haasa w trudnej bitwie projektantów jest tylko jedna waluta: punkty. Dlatego wyniki Magnussena, który spisał się świetnie na początku sezonu, są na wagę złota dla Gene Haasa i szefa zespołu Gunthera Steinera.

Patrząc na sezon jako całość, Schumacher może prowadzić bezpośrednie porównanie z 11: 7. Ale kiedy przyszło do tego, Magnussen był człowiekiem z punktami – człowiekiem do przetrwania.

Mick Schumacher (z prawej) w rozmowie z Kevinem Magnussenem

Źródło obrazu: Getty Images

Krytyczne głosy prezesa firmy Haas: zbyt duży potencjał – zbyt drogi?

Haas pozostaje przekonany o niekwestionowanym talencie Schumachera. Szef zespołu Haas pochwalił swojego ucznia „Myślę, że Mick ma duży potencjał”. Ale podobnie jak w innych dyscyplinach, pieniądze również odgrywają ważną rolę w Formule 1.

„Ale kosztuje nas to fortunę i zniszczyło wiele samochodów” – skrytykował Haas. „Kosztowało nas to dużo pieniędzy, których nie mamy”.

Amerykanin miał na myśli wiele wypadków Schumachera w tym roku. W Arabii Saudyjskiej wypadek w kwalifikacjach kosztował go udział w wyścigu. Pod Imola starł się z Fernando Alonso. Wypadek z Sebastianem Vettelem w Miami kosztował go ważne punkty. W klasycznym Monako jego samochód prawie złamał się na pół. Jego wypadek na treningu z Suzuką był jego ostatnim dużym potknięciem.

Oprócz obaw ekonomicznych niepokojących amerykański zespół wyścigowy, Schumacher może również być śmiertelny z powodu widocznej utraty zaufania ze strony Ferrari.

Jak się okazało pod koniec sierpnia, Niemiec nie będzie częścią Akademii Ferrari od 2023 r.. To dałoby Haasowi, który ściśle współpracuje z Ferrari, kolejny powód, by szukać innych miejsc na rynku kierowców.

Schumacher grozi zwrotem „Hulka”?

Mówi się, że w centrum uwagi w tych badaniach postawił siebie stary znajomy: Nico Hulkenberg. Wybór, który ma sens, biorąc pod uwagę ogromne doświadczenie 35-latka.

READ  Czy Bayern uderzy teraz?

W ciągu dziewięciu lat bycia zwykłym kierowcą, Hülkenberg brał udział 177 razy w Grand Prix Formuły 1 i zdobył punkty dla czterech różnych zespołów. Bitwa na środku pola została zaprojektowana specjalnie dla Niemców. Nieoczekiwany atut Haasa?

Hulkenberg również dwukrotnie wystąpił w tym sezonie, aby zastąpić chorego Sebastiana Vettela. Od razu zrobił na nim wrażenie i zajął 12. miejsce w Arabii Saudyjskiej.

Nico Hulkenberg zastąpił Sebastiana Vettela w Aston Martinie na pierwsze dwa wyścigi sezonu

Źródło obrazu: Getty Images

Ponadto doceniane jest również techniczne powinowactwo Hülkenberga. Według zespołu wyścigowego, jego dwa występy jako kierowca rezerwowy w Racing Point na torze Silverstone w 2020 roku były tak imponujące, że wyciągnięte wnioski odegrały ważną rolę w opracowaniu głównego pakietu ulepszeń, który nastąpił później. W rezultacie Racing Point zdobył dwa miejsca na podium, w tym wygrywając Grand Prix Bahrajnu.

W związku z tym Hülkenberg byłby dobrym odpowiednikiem Magnussena. Choć Duńczyk regularnie osiąga świetne wyniki, wciąż można mu zarzucić niekonsekwencję. Co więcej, 30-latek jest znany z tego, że wydobywa z tandetnego samochodu to, co najlepsze, zamiast używać swoich notatek technicznych do jego ulepszania.

Schumacher wciąż ma szansę

Na pierwszy rzut oka zaangażowanie Hulkenberga miałoby sens. Ale sytuacja jest o wiele bardziej skomplikowana, niż można to rozwiązać za pomocą prostych gier liczbowych.

Na przykład zastąpienie obiecującego Schumachera kierowcą, który nie ukończył trzyletniego sezonu Formuły 1, niesie ze sobą ogromne ryzyko. Plus: Jak duże jest pragnienie Hulkenberga do roli zwykłego pilota?

Przed podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie przyszłości Schumachera w Formule 1 jedno jest pewne. W Brazylii 23-latek sam to sobie wymyślił. „Przyszłość Micka zadecyduje Mick” – powiedział niedawno właściciel zespołu Haas.

Schumacher będzie miał taką nadzieję również w Sao Paulo.

Możesz być zainteresowanym także tym: dlaczego zawsze ja? Alonso stawia Alpy na dnie skalnym

Meksykański GP

Lepiej niż Schumacher i Vettel: Verstappen bije rekord F1

Aktualizacja wczoraj o 22:03

Meksykański GP

Verstappen bije rekord zwycięstwa i dokonuje kolejnej wypowiedzenia wojny

Aktualizacja wczoraj o 21:43

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sport

Niemiecka Liga Koszykówki: Nagle na boisko weszła kobieta w szpilkach! | Sporty

Published

on

Niemiecka Liga Koszykówki: Nagle na boisko weszła kobieta w szpilkach!  |  Sporty

Katerstimmung bei den Niners Chemnitz!

Drei Tage nach dem Sensations-Erfolg im Fiba Europe Cup gibt es in der easycredit Basketball-Bundesliga eine megaknappe Niederlage in Ludwigsburg. Ein Dämpfer im Kampf um Platz eins oder zwei in der Tabelle — und dem damit verbundenen möglichen Heim-Vorteils im Play-off-Halbfinale.

So oder so: Die Chemnitzer werden am Sonntag ab 15 Uhr auf dem Marktplatz gefeiert. Der große Empfang für die Euro-Helden!

MHP Riesen Ludwigsburg — Niners Chemnitz 96:93

Überraschende Unterbrechung beim Stand von 39:37 drei Minuten und 41 Sekunden vor Ende des zweiten Viertels:[–> Plötzlich kommt eine dunkelhaarige Frau im schwarzen Blazer, mit schwarzer Hose — und mit gelben High Heels, also hochhackigen Schuhen aufs Parkett. Mit Teppichmesser und rotem Klebeband bewaffnet! Sie schneidet ein Stück Werbe-Aufkleber ab, der sich vom Boden gelöst hat. Zudem streicht sie mit einem Spachtel alles wieder glatt. Sie geht vom Feld, die Applaus von einigen Fans ist zu hören. Das Spiel kann weitergehen.

Die Parkett-„Retterin“ geht vom Spielfeld. Der Schiedsrichter lässt weiterspielen

Foto: Dyn

Die Ludwigsburger gehen mit einer 51:44-Führung in die Pause. Vorher geht es hin und her. Die Chemnitzer wirken keine 72 Stunden nach ihrem Europokal-Triumph in Istanbul ein bisschen müde. Daher schleichen sich kleine Fehler ein.

Zum Beispiel zu Beginn des zweiten Viertels:[–> Nach einem Missverständnis mit Landsdowne kann Kevin Yebo, den Ludwigsburger Melson nur mit einer Trikot-Bremse an der Mittellinie stoppen. Er reißt am gelben Jersey seines Gegenspielers, um dessen Fastbreak zu unterbinden. Sportliches Foul! Zwei Freiwürfe!

Vor dem Spiel spricht Yebo bei Dyn über den Chemnitzer Euroerfolg, den vorher nur fünf andere deutsche Teams (Berlin, Weißenfels, Frankfurt, Göttingen und Bonn) geschafft haben — und verrät, was er mit den goldenen Schuhen macht, die ihm Weltmeister und NBA-Star Dennis Schröder geschenkt hatte für das Spiel.

Yebo:[–> „Dennis hat mir ein Paar Schuhe geschenkt fürs Finale. Damit man mit der richtigen Einstellung da rein geht. Die behalte ich natürlich. Ich habe heute jetzt andere Schuhe an. Die werde ich nicht mehr anziehen. Die werden ein Erinnerungsstück sein, die werde ich zu Hause hinstellen. Damit die mich an den Tag erinnern. An dieser Stelle danke an Dennis für die Schuhe.“

Zu Beginn des dritten Viertels geht der Ludwigsburger Desure Buie plötzlich vom Feld. Er muss seine Kontaktlinse wieder einsetzen.

Die Gastgeber führen zwischendurch sogar mit 18 Punkten Vorsprung, müssen am Ende noch zittern. Die Chemnitzer sind sogar kurz auf drei Punkte dran wenige Sekunden vor Schluss.

Nach Euroleague-SpielSchiedsrichter beim Klauen erwischt!

Quelle: X: Dragi Kenta

Telekom Baskets Bonn — Rostock Seawolves 112:89

Die Baskets machen die Play-ins klar mit diesem Sieg!

Nach der unerwarteten Pleite gegen Kellerkind Crailsheim schafft Bonn die Wiedergutmachung — und verpasst den Rostockern einen Dämpfer nach dem Überraschungs-Sieg in Würzburg.

Brian Fobbs ist bester Bonner Werfer mit 23 Punkten.

Continue Reading

sport

320 milionów euro! DAZN strzela do DFL

Published

on

320 milionów euro!  DAZN strzela do DFL

{ „placeholderType”: „BANNER” }

320 milionów! DAZN strzela do DFL

Kolejna runda sporu o prawa telewizyjne: DAZN wysyła list do klubów Bundesligi.

DAZN strzela ostro w bramkę Niemieckiej Ligi Piłkarskiej
© Imago/Giuseppe Mafia

Sport1
Sport1

Firma zajmująca się transmisją na żywo DAZN zaostrzyła otwarty spór z Niemiecką Ligą Piłkarską w sprawie przydziału praw do transmisji. W piśmie do 36 klubów Bundesligi DAZN oskarżył Bundesligę o „oszczerstwo”, któremu dostawca transmisji strumieniowej musiał „zdecydowanie zaprzeczyć”.

{ „placeholderType”: „MREC” }

Niemiecka Bundesliga wystosowała w piątek list do klubów, w którym zarzuca DAZN „celowe zniekształcanie faktów, udzielanie rabatów i próbę wprowadzenia opinii publicznej w błąd”. Liga stwierdziła, że ​​nadawca działał w ten sposób, aby „wbić klin w ligę i zasiać podejrzenia, że ​​ludzie w komisjach i zarządzie działają wyłącznie w interesie Bundesligi i drugiej Bundesligi”. .

Szykuje się długi spór prawny

DAZN z kolei odrzucił tę reprezentację. W liście od kierownictwa Niemieckiej Ligi Piłki Nożnej „odnosi się wrażenie, że DAZN celowo spowodował znaczne opóźnienia w 36 klubach Bundesligi i Drugiej Ligi” – DAZN napisał do klubów Bundesligi: „Mówimy: To jest błąd (…).”

W związku ze sporem z DAZN niemiecka Bundesliga zawiesiła w połowie kwietnia aukcję praw do transmisji w mediach niemieckojęzycznych na cztery sezony od 2025/26 do 2028/29.

{ „placeholderType”: „MREC” }

DAZN publicznie zagroził sporem prawnym, „który będzie trwał rok”, a teraz ponownie potwierdził, że „podjęto już kroki prawne, aby położyć kres całej sprawie, a do kierownictwa Niemieckiej Ligi Piłki Nożnej wysłano ostrzeżenie „, ale sprawa jest nadal aktualna. Firma „Szczególnie ważne jest, aby skontaktować się z Tobą i klubami w celu pełnego wyjaśnienia sytuacji”.

W trakcie przyznawania praw medialnych Bundeslidze doszło do ostrego sporu pomiędzy DAZN a DFL. Dotyczy Pakietu Praw B, który obejmuje mecze Bundesligi w sobotę o 15:30, a także mecze indywidualne w piątkowy wieczór oraz spadki. Firma czuje się pokrzywdzona, ponieważ jej oferta dotycząca tego pakietu praw została odrzucona, mimo że była „najbardziej atrakcyjna i przekonująca finansowo”.

READ  Downhill in Val Gardena: Jocher prowadzi na szczyt świata – amerykański chłopak oszukuje najlepszych kandydatów w Saslong

320 milionów euro? DAZN podaje konkretne liczby

W nowej wiadomości DAZN po raz pierwszy wspomniał także o konkretnych liczbach. „W trakcie cyklu praw” jego oferta była „prawdopodobnie o co najmniej 320 mln euro wyższa” niż oferta najbliższego konkurenta. Stanowi to „niezbędną szansę rozwoju dla lig i klubów”.

Niemiecka Liga Piłkarska poinformowała niedawno kluby, że będą musiały spodziewać się strat finansowych z powodu braku płatności od partnerów medialnych. DAZN nie został wyraźnie wymieniony, ale firma przyznała, że ​​„skontaktowała się z zarządem Niemieckiej Ligi Piłki Nożnej”, aby „dostosować warunki płatności specjalnie dla rat marcowych i kwietniowych i zaplanować je w grudniu”.

{ „placeholderType”: „MREC” }

Jest to „normalny proces zarządzania kapitałem obrotowym pomiędzy partnerami biznesowymi, szczególnie w przypadku firm globalnych, takich jak DAZN, które mają miliardową sprzedaż”. DAZN potwierdził również: „O ile nam wiadomo, Bundesliga również odłożyła płatności na rzecz innych partnerów”.

Continue Reading

sport

Joan Mir (Honda/9.): Nieuczciwy atak Marqueza/MotoGP

Published

on

Joan Mir (Honda/9.): Nieuczciwy atak Marqueza/MotoGP

Po burzliwym wypadku motocyklowym kierowca fabryki Repsol, Joan Mir, nagle stał się czołowym kierowcą Hondy w Jerez de la Frontera i bardzo otwarcie wypowiadał się na temat stylu jazdy gwiazdy Gresini, Marca Marqueza.

Scena wypadku podczas wyścigu MotoGP w Jerez nie była dla osób o słabym sercu. Upadło 15 kierowców, a późnym popołudniem kary nałożono łącznie na pięciu kierowców. Gdy Johann Zarco wjechał swoją LCR Hondą w żwir w ostatnim zakręcie, były mistrz świata Joan Mir (26 l.) nagle stał się najlepszym reprezentantem Hondy.

Mirowi udało się zdobyć przynajmniej jeden punkt w swoim pierwszym domowym wyścigu z Repsol Honda. „Szczerze mówiąc, to było trochę niesprawiedliwe” – narzekał Hiszpan. „Miałem naprawdę dobry start, miałem kontakt w drugiej turze i straciłem miejsca. Potem udało mi się wyprzedzić grupę z Miguelem Oliveirą. Byłem wtedy za Raulem Fernandezem i chciałem to zrobić gotowy do ataku w końcówce, a potem w ostatnim zakręcie wjechał Marc i uderzył mnie. „Straciłem cztery miejsca”.

Ale to nie wystarczy – mówi Mir. „Potem Marc zrobił to samo z Miguelem Oliveirą i również go wyrzucił. Ostatni raz dostałem karę w Portimao w wyścigu w 2023 roku. Wtedy wyprzedziłem Fabio i go wyrzuciłem – wtedy też upadłem. Fabio stracił pozycje, a ja leżałem na ziemi. Potem dali mi podwójną karę za długie okrążenie wyścigu.

„Mark mnie wyprzedził, nie rozbił się, ale straciłem cztery miejsca. Później Marek musiał zrezygnować tylko z jednego stanowiska. Chcę tylko zrozumieć, jak to jest możliwe! »

Ja znowu: „Nie mam nic przeciwko manewrom Marka. Jeśli zaczeka trzy sekundy, będzie mógł mnie wyprzedzić na prostej. Nie do końca to rozumiem – cóż, jeśli mamy walczyć o podium, to tak. Ale to niewiarygodne, jak Stewartowie wszystko ocenili i zarządzili strzelaninę. Lubię wyprzedzać przez kontakt, ponieważ obecnie skrzydła są bardzo trudne. Mały kontakt wystarczy. Ale inną rzeczą jest wypchnięcie przeciwnika, który prowadzi samochód przed tobą. Sędziowie powinni na to spojrzeć zupełnie inaczej – nie rozumiem tego!”

READ  Nagranie na żywo Werder Brema przeciwko Heeslinger SC: pełne bramek! Mecz testowy na żywo!

Hiszpan skomentował także warunki na torze w sobotę w Jerez: „Być może nie było tego widać w telewizji i nie można zrozumieć, dlaczego tak wielu zawodników upadło, ale w piątym zakręcie były mokre miejsca to dokładnie te lokalizacje, o które chodziło. „To samo stało się dzisiaj w ósmym zakręcie. Mogłem dzisiaj zająć lepsze szóste miejsce”.

Po sprincie w Jerez Joan Mir jest także najlepszym z czterech kierowców Hondy występujących w harmonogramie Mistrzostw Świata. Hiszpan zajmuje szesnaste miejsce ze skromnymi ośmioma punktami.

Wyniki MotoGP Sprint Jerez (27 kwietnia):
1. Jorge Martin (E), Ducati, 12 okrążeń w 19:52,682 minuty
2. Pedro Acosta (E), KTM, +2,970 sekundy
3. Dani Pedrosa (E), KTM, +7.102
4. Franco Morbidelli (I), Ducati, +8481
5. Fabio Quartararo (F), Yamaha, +15.052
6. Marc Marquez (E), Ducati, +18.131
7. Augusto Fernandez (E), KTM, +18.278
8. Miguel Oliveira (F), Aprilia, +18418
9. Joan Mir (E), Honda, +18.553
10. Takaaki Nakagami (Niemcy), Honda, +21.136
11. Johann Zarco (F) Honda, +21948
12. Raul Fernandez* (E), Aprilia, +23882
13. Fabio Di Giannantonio (I), Ducati, +31478
14. Jack Miller* (Australia), KTM, +45.901
15. Alex Rins (E), Yamaha, +1:10,288 min
16. Lorenzo Savadori (I), Aprilia, +1:22.979
– Luca Marini (I), Honda, jedno okrążenie do tyłu
– Stefan Bradl (Niemcy), Honda, jedno okrążenie do tyłu
– Maverick Viñales (E), Aprilia, 3 okrążenia do tyłu
– Marco Bezzecki (I), Ducati, 4 okrążenia do tyłu
– Alex Marquez (E), Ducati, 4 okrążenia do tyłu
– Brad Bender (ZA), KTM, 4 okrążenia do tyłu
– Enea Bastianini (I), Ducati, 4 okrążenia do tyłu
– Francesco Bagnaia (I), Ducati, 10 okrążeń do tyłu
– Aleix Espargaro (E), Aprilia, pierwsze okrążenie nie zostało ukończone

READ  Skandal szachowy: Magnus Carlsen: „Hans Niemann dużo oszukiwał”

• Osiem sekund kary za niewystarczające ciśnienie w oponach

Klasyfikacja Mistrzostw Świata po 7 z 42 wyścigów:
1. Marcin 92 punkty. 2. Acosta 63. 3. Bastianini 59. 4. Viñales 56. 5. Bagnaia 50. 6. Bender 49. 7. Marc Marquez 40. 8. Aleix Espargaro 39. 9. Di Giannantonio 25. 10. Quartararo 24. 11. Miller 22. 12. Pizzicchi 20. 13. Oliveira 15. 14. Alex Marquez 14. 15. Augusto Fernandez 10. 16. Mir 8. 17. Pedrosa 7. 18. Raul Fernandez 7. 19. Morbidelli 6. 20. Zarco 5 21. Panuje 3. 22. Nakagami 2.

Mistrzostwa Świata Konstruktorów:
1. Ducati, 108 punktów. 2. KTM 85. 3. Aprilia 74. 4. Yamaha 24. Honda 9.

Zespoły Pucharu Świata:
1. Zespół Lenovo Ducati, 109 punktów. 2. Prema Pramac Racing 98. 3. Aprilia Racing 95. 4. Red Bull Gasgas Tech 3 73. 5. Red Bull KTM Factory Racing 71. 6. Gresini Racing 54. 7. Pertamina Enduro Team VR46 Racing 45. 8. Monster Energy Yamaha 9/27. Wyścigi na torze 10/22. Repsol Honda Team 8. 11. LCR Honda 7.

Continue Reading

Trending