Connect with us

Economy

Kampania wyborcza w Polsce: „Retoryka antyniemiecka ma konsekwencje”

Published

on

Kampania wyborcza w Polsce: „Retoryka antyniemiecka ma konsekwencje”
Lider PiS Jarosław Kaczyński podczas kampanii wyborczej często używa języka antyniemieckiego.Źródło: Reuters


Nie ma dnia w kampanii wyborczej, żeby Jarosław Kaczyński i jego partia PiS nie zwracali na siebie uwagi antyniemieckim tonem. Kilka tygodni temu zamieszanie wywołała reklama kampanii wyborczej, w której lider PiS odbył fałszywą rozmowę z ambasadorem Niemiec i odwołał kanclerza Schulza. Wizerunek wroga ma też twarz: lider opozycji Donald Tusk zostaje oskarżony o służalczość wobec Berlina.

Polska politolog Agnieszka Łada Koneva opowiada o przyczynach i motywacjach retoryki antyniemieckiej oraz jej konsekwencjach dla stosunków niemiecko-polskich.

ZDF: Rząd od wielu lat posługuje się antyniemiecką kartą, ale w tej kampanii wyborczej wydaje się to bardziej niż kiedykolwiek. Co się za tym kryje?

Agnieszka Łada-Confal: PiS posługuje się kartą antyniemiecką, bo chce zaimponować bardzo konserwatywnym wyborcom krytycznym wobec Niemiec. Trwa walka pomiędzy PiS a Konfederacją – prawicową partią populistyczną – o kilka punktów procentowych wyborców, którzy mogliby głosować na Konfederację, a może na PiS. PiS walczy o każdy głos, dlatego partia musi nasilić antyniemiecką retorykę.

Wybory odbędą się w Polsce 15 października. Najnowsze sondaże wskazują na prowadzenie rządzącej partii Prawo i Sprawiedliwość.

20 września 2023 | 02:11 minut


ZDF: Co PiS chce w ten sposób osiągnąć?

Łada-Convale: Kiedy PiS posługuje się retoryką antyniemiecką, chodzi przede wszystkim o zdobywanie punktów u siebie. Nie jest ważne, co myślą Niemcy i jakie to ma konsekwencje dla stosunków niemiecko-polskich. I odwrotnie, ludzie dużo myślą o polityce wewnętrznej. Przede wszystkim ludzie myślą tylko o krótkoterminowych konsekwencjach, a nie o tym, co to oznacza dla stosunków niemiecko-polskich w dłuższej perspektywie.

…polski politolog i zastępca dyrektora Instytutu Niemiecko-Polskiego w Darmstadcie. Łada Konval jest współautorką regularnie publikowanego opracowania „Skala niemiecko-polska”.

Łada-Convale: Już teraz można zauważyć pewną utratę zaufania ze strony Niemiec. Nie można ufać ludziom, którzy posługują się taką antyniemiecką retoryką. Nie można ufać, jeśli coś przedyskutujesz i skonsultujesz ze stroną polską, a potem w polskich mediach usłyszysz coś innego, co strona polska przedstawia inaczej. Nie można sobie ufać ani konstruktywnie współpracować, jeśli słyszy się wyłącznie obelgi. Więc oczywiście ma to swoje konsekwencje.

Wielu urzędników, dyplomatów i polityków nie jest już zainteresowanych współpracą z Polską. Prawdopodobnie będą chcieli zrobić coś z innymi krajami. Dlatego też można spodziewać się mniejszej liczby inicjatyw niemiecko-polskich, choć dziś bardzo potrzebnych.

Kampania wyborcza w Polsce jest trudna. Prawicowi ekstremiści mogą zadecydować o zakończeniu wyborów.

11 października 2023 | 06:37 minut


ZDF: Czy stosunki niemiecko-polskie osiągnęły najniższy poziom?

Łada-Convale: Jeśli patrzeć na stosunki niemiecko-polskie jedynie z poziomu politycznego, to już jest to najniższy punkt. Wiek związków jest bardzo zimny. Ale dzięki Bogu, relacje to nie tylko polityka. To także gospodarka, która nadal bardzo dobrze się rozwija. Trzeba jednak w tym miejscu powiedzieć, że niemieckie firmy monitorują antyniemiecką retorykę i są zaniepokojone. Ma to także konsekwencje dla niemiecko-polskiej gospodarki.

Ale stosunki niemiecko-polskie obejmują także społeczeństwo obywatelskie, partnerstwo miast i wymianę studencką. To wszystko ewoluuje. Ale zła atmosfera wokół Niemiec w Polsce jest oczywiście szkodliwa, także dla innych poziomów stosunków, i dlatego nie powinna być kontynuowana.

Polska ma wybrać nowy parlament 15 października. Opozycja nawoływała do „Marszu Miliona Serc”, skierowanego przeciwko polityce konserwatywnego, nacjonalistycznego rządu PiS.

1 października 2023 | 02:57 minut


ZDF: Czy to wystąpienie wpływa na wizerunek Niemiec w Polsce?

Łada-Convale: Ta antyniemiecka retoryka ma konsekwencje, także dla społeczeństwa. Odczuwamy to szczególnie w niemiecko-polskim Barometrze w reprezentatywnym badaniu dotyczącym postrzegania Niemców i Polaków. Wizerunek Niemiec w Polsce nie jest już tak pozytywny jak przed laty. Nie stała się ona bardziej negatywna, ale po prostu krąg osób niezdecydowanych, osób o neutralnym wizerunku, znacznie się powiększył.

Wywiad przeprowadzono w studiu ZDF w Warszawie.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Potencjalnie poważne obrażenia – dotyczy to dwóch typów obrażeń

Published

on

Potencjalnie poważne obrażenia – dotyczy to dwóch typów obrażeń
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Producent przestrzega przed spożywaniem oferowanych przez niego wyrobów z pieczywa tostowego. Chleb może zawierać części plastikowe. Zdecydowanie odradza się spożywanie.

Frankfurt – Zachowaj ostrożność podczas jedzenia tostów. Obrońcy konsumentów ostrzegają obecnie przed dwoma dostępnymi rodzajami rabatów Lidla Został sprzedany. Konsumentom zdecydowanie zaleca się, aby go nie spożywali – podobnie jak w przypadku pilnego wycofania z rynku 16 rodzajów sera.

Wycofanie tostów z Lidla: ryzyko krwawienia wewnętrznego oraz obrażeń jamy ustnej i gardła

W szczególności są to produkty z chleba tostowego „Grafschafter Weizen Sandwich American Style, 750g” i „Grafschafter Whole Grain Sandwich American Style, 750g” holenderskiego producenta Bakkerij Holland. Dotyczy to dwóch pozycji ze wszystkimi datami preferencji do 21 maja 2024 r. włącznie.

Jako powód tego On pamięta Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności stwierdza, że ​​nie można wykluczyć obecności obcych przedmiotów z tworzyw sztucznych w tostach. Przedmiotowe produkty były sprzedawane wyłącznie w sklepach Lidl w Nadrenii Północnej-Westfalii. Dlatego konsumenci powinni zachować ostrożność podczas jedzenia tostów. Fragmenty plastiku znalezione w jamie ustnej i gardle, a także wewnątrz ciała mogą prowadzić do obrażeń wewnętrznych lub krwawień.

Wycofanie chleba z Lidla: Holenderski producent Bakkerij Holland zgłosił wycofanie swoich produktów „Grafschafter Weizen Sandwich American Style, 750 g” i „Grafschafter Whole Grain Sandwich American Style, 750 g”. (Zdjęcie produktu) © lebensmittelwarning.de
twórca Piekarnia Holenderska
dystrybucja Lidla
produkty Grafsheder Kanapka pszenna po amerykańsku, 750 gramów
Grafsheder Kanapka pełnoziarnista w stylu amerykańskim, 750 gramów
Lepiej przed spotkaniem Do 21 maja 2024 r
Powód przypomnienia Plastikowe ciała obce
Dotknięty stan federalny Nadrenia Północna-Westfalia
Skontaktuj się z producentem infobakkerijholland.nl

Lidl wycofał już ze sprzedaży przedmiotowy towar. Można go zwrócić w dowolnym z oddziałów dyskontowych, a cena zakupu zostanie zwrócona.

Lidl wycofuje tosty ze sprzedaży: Liczba wycofań gwałtownie rośnie – najczęstszą przyczyną jest skażenie mikrobiologiczne

Od 2015 r. liczba wycofań gwałtownie wzrosła. Chociaż w 2015 r. wydano zaledwie 100 ostrzeżeń, w 2023 r. ich liczba wzrosła do 310. To pokazuje, że jedno Analiza przeprowadzona przez Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Najczęstszymi przyczynami wycofania produktów są obecność bakterii salmonelli lub grupy coli oraz obecność cząstek szkła, metalu lub plastiku.

READ  Ze Schottenhamel Wirtshaus: Nowy budynek w Schwabing zostanie otwarty w 2024 roku

Na przykład fragmenty szkła odkryto w fali Dunaju, a także w jednej W salami Edica znajdowały się niepożądane ciała obce.

Najczęstsze przyczyny ostrzeżeń w 2023 roku (Źródło: lebensmittelwarning.de):

  • Skażenie mikrobiologiczne: 102
  • Przekroczenia limitów: 55
  • Zakazane składniki: 61
  • Alergeny: 33
  • Ciało obce: 46
  • Inne: 13

Ochrona Konsumentów zaleca, aby konsumenci kontaktowali się z właściwym urzędem kontroli żywności w przypadku wykrycia w produkcie niepożądanych ciał obcych. Obowiązki są jednak odmiennie regulowane w różnych krajach związkowych. Dlatego zaleca się najpierw skontaktować się z lokalnym urzędem ds. zdrowia. Inną możliwością jest złożenie skargi bezpośrednio u producenta wadliwego produktu lub sprzedawcy.

Konsumenci, którzy po spożyciu produktu poczują się źle, powinni koniecznie zgłosić się do lekarza. Zgodnie z ogólną zasadą, przysługuje Ci prawo do odszkodowania lub rekompensaty tylko wtedy, gdy można udowodnić, że „choroba lub niepełnosprawność fizyczna faktycznie wynika z określonego produktu” – twierdzi Consumer Protection. (s)

Continue Reading

Economy

Popularni sprzedawcy detaliczni oferują kontrowersyjne opcje płatności kartą EC

Published

on

Popularni sprzedawcy detaliczni oferują kontrowersyjne opcje płatności kartą EC

Wkrótce wprowadzono innowacje konsumenckie w zakresie płatności kartami. Foto: obrazy imago/MiS

Pieniądze i zakupy

Natalia Trapp

Przy kasie w supermarkecie jest sytuacja, która brzmi jak banał, ale przynajmniej raz w tygodniu staje się rzeczywistością w Twoim codziennym życiu: starsza osoba staje przed Tobą w kolejce i nagle, z całym spokojem, wyławia rybę resztę, którą zbierałeś z portfela przez ostatnie pięć lat.

Z drugiej strony młodsze pokolenie jest obecnie w dużym stopniu uzależnione od płatności kartami, zwłaszcza od czasu wprowadzenia w smartfonach usług NFC. Jednak eksperci ostrzegają teraz przed nową formą płatności kartą. Już wkrótce podpowiemy Ci, gdzie możesz takiego spotkać i na co powinieneś uważać.

Wieloautoryzacja: rośnie popularność nowej metody płatności

Dostawcy usług płatniczych już opisują nowe, tzw. wielokrotne autoryzacje polecenia zapłaty, jako „rewolucję w procesie płatności”. Obrońcy konsumentów dostrzegają jednak niebezpieczeństwo, że rzekomo wygodna płatność wprowadza także dużą niepewność do naszego codziennego systemu płatności.

Konkretnie, wielokrotne autoryzacje oznaczają, że w przyszłości na wybranych rynkach przy płatności kartą nie będzie już potrzebny podpis ani PIN. W tym celu konsumenci muszą jedynie uzyskać zgodę odpowiedniej firmy na jednokrotne obciążenie swojego rachunku.

Jak dotąd dostępna jest jedynie opcja płatności zbliżeniowych, w przypadku której nie jest wymagana autoryzacja w przypadku kwot poniżej 50 euro.

Ci handlowcy korzystają już z nowej autoryzacji wielokrotnej

Raporty z „żeton”Jak podają portale, duże sieci handlowe, takie jak dm, Edeka i Rewe, jak dotąd sprzeciwiały się wprowadzeniu odpowiedniego środka. Natomiast klienci sieci aptek Rossmann i sklepów Alnatura mają już możliwość wystawienia wielokrotnego upoważnienia.

W aptece dm prawie nie ma ruchu klientów ze względu na koronę, epidemię, rozprzestrzenianie się, trzecią falę, wysoki wskaźnik infekcji, kryzys koronowy, koronawirus, wirus, gałąź patogenu, sklep, sklep, wejście, kasy fiskalne, kasa, strefa wejściowa…

Sieć aptek dm dotychczas nie zdecydowała się na wielokrotne zezwolenia.Zdjęcie: Imago Images/Frank Hoermann/Sven Simon

To żądanie jest ważne nawet w przypadku kwot przekraczających limit 50 €, dla których na większości rynków wymagane jest najpóźniej PIN. Proces ten jest możliwy dzięki prywatnym dostawcom usług płatniczych, takim jak Nexi i Payone.

READ  Chiny ostrzegają przed niewypłacalnością grupy

Funkcja opiera się na znanym od lat systemie polecenia zapłaty SEPA. Konsumenci udzielają sprzedawcy pozwolenia na jednorazowe lub regularne obciążanie środków za pomocą odpowiedniego upoważnienia.

Watson jest teraz na WhatsApp

Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.

Jednak banki obecnie wymagane wielokrotne zezwolenia są krytykowane jako „szara strefa”. Dlatego obecne plany nie zawierają wystarczających zezwoleń, co może prowadzić do luk w zabezpieczeniach.

Dla wielu konsumentów nowy proces i tak może nie wchodzić w grę. Ankiety Według Instytutu Detalicznego EHI od 2023 r. ponad jedna trzecia płatności detalicznych nadal dokonywana jest w gotówce.

Continue Reading

Economy

Upadłość – Sieć sprzedaży outdoorowej „skutecznie” zamyka wszystkie swoje oddziały.

Published

on

Upadłość – Sieć sprzedaży outdoorowej „skutecznie” zamyka wszystkie swoje oddziały.
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W marcu niemiecka sieć handlowa McTrek ogłosiła upadłość. Teraz nadeszła zła wiadomość dla pracowników i dostawców: firma zamyka wszystkie swoje oddziały.

Hanau – Tak W marcu tego roku sieć detaliczna McTreck ogłosiła upadłość. W zeszłym tygodniu doszło do kolejnego gorzkiego rozczarowania pracowników i dostawców. Jeden z pracowników powiedział, że wiedział, że jego firma walczy o przetrwanie Wirtschaftswoche (WiWo). Kiedy jednak ogłoszono, że „wszystkie oddziały zostaną zamknięte ze skutkiem natychmiastowym”, ludzie nadal byli w szoku.

„Działalność biznesowa w jedenastu obecnie otwartych lokalizacjach została wstrzymana 1 maja 2024 r.” – stwierdzono w oświadczeniu syndyka masy upadłościowej Tobiasa Kampfa, dostępnym dla Business Journal. Sklep internetowy jest już zamknięty. McTrek obecnie kontynuuje rozwiązywanie stosunków pracy ze swoimi pracownikami. Dotyczy to 87 pracowników. Dostawcy od jakiegoś czasu skarżą się na zaległe faktury, których McTrek nie płaci. „Od stycznia 2024 r. nie jesteśmy też w stanie płacić w całości wynagrodzeń i czynszu”. powiedział prawnik Kampf der Woo.

Droga do bankructwa nie była dla sieci outdoorowej McTrek niczym nowym. © Mago / Manfred Seegerer

McTrek: Pomimo pomocy założyciela Jacka Wolfskina nie udało się znaleźć nowego inwestora

Droga do bankructwa nie była dla sieci outdoorowej niczym nowym. Spółka niedawno ogłosiła upadłość w 2020 roku. W tym czasie menadżer znalazł nowego inwestora. Jednak cztery lata temu podczas procesu restrukturyzacji zwolniono miejsca pracy i zamknięto oddziały. Jednak w tamtym czasie nowy zespół zarządzający McTrek był pewny siebie: Christian Müller, prezes McTrek Retail, był przekonany, że kryzys związany z Covid-19 trwale pobudzi trend w kierunku podróżowania zrównoważonego i bliskiego naturze, a także bardziej ekologicznego świadoma mobilność. O tym poinformował magazyn branżowy Gospodarka tekstylna. Nadzieje te ledwo się spełniły.

Tegoroczne postępowanie upadłościowe do samego końca było emocjonujące – także dlatego, że syndyk z Hanau sprowadził na swoją stronę znanego doradcę. Ulrich Daussian, założyciel marki mody outdoorowej Jack Wolfskin, miał wykorzystać swoje znajomości w branży, aby uprościć proces znalezienia nabywcy. Nadal pasjonuje się tą branżą i podobno zaoferował wsparcie potencjalnemu nowemu właścicielowi Woo. Ostatecznie jednak nic to nie pomogło – zespołowi upadłościowemu nie udało się znaleźć nowego inwestora dla sieci detalicznej.

READ  Ten dawno opuszczony oddział McDonald's oferuje niesamowite ceny od 1994 roku

Continue Reading

Trending