Economy
Istnieje groźba odwrócenia trendu cen ropy i gazu
Z tygodnia na tydzień ceny energii na rynkach europejskich spadają, zapewniając dobre możliwości magazynowania. Jednak w tym roku raczej nie będzie tak tanio jak przed kryzysem: eksperci spodziewają się wyższych cen gazu, energii elektrycznej i olejów opałowych.
Monachium – prąd i gaz-
Taryfy pod hamulcem cenowym, olej opałowy poniżej 1 euro: energia jest tania jak przed wojną na Ukrainie i daje konsumentom szansę na odrobienie rekordów w 2022 roku. Jednak niskie ceny i skuteczne hamulce cen energii nie powinny osłabiać rozsądku konsumentów bezpieczeństwa: nadchodząca zima jest już przesądzona.
Gaz
Ceny gazu obecnie znają tylko jeden sposób: w dół. Koszt megawatogodziny na rynku hurtowym jest obecnie o około 80 procent niższy niż we wrześniu i wynosi mniej niż 45 euro. Tobias Federico, szef agencji konsultingowej Energie-Brainpool uważa, że przy pełnych magazynach gazu (ok. 70 proc.) możliwy jest dalszy spadek cen: „Z czysto technicznego punktu widzenia minimum 40 euro za megawat na godzinę, to koszty produkcji i transportu poza USA. Jednak wiele pozytywnych zmian zostało już wycenionych: „Myślę, że potencjalny spadek jest mniejszy niż potencjał wzrostu”.
Ale jest mało prawdopodobne, aby było tak źle, jak w 2022 r.: „Jeśli opuścimy okres grzewczy z poziomem wypełnienia 60 punktów procentowych, nie sądzę, że zobaczymy ekstremalne ceny”. W tym roku, w perspektywie średnio- i długoterminowej, spodziewa się umów konsumenckich związanych z taryfami między 40 a 60 euro.
Tymczasem Ciaran Rowe, starszy analityk LNG w serwisie informacyjnym S&P Global, uważa, że nawet przy normalnej zimie ceny znacznie wzrosną: „Nasze prognozy są takie, że ceny na europejskim rynku funduszy (TTF) będą rosły przez cały rok i miesiące mroźnych zim 30 euro wyższe niż dzisiejsze ceny 45 do 50 euro za megawatogodzinę. Odpowiada to wzrostowi o około 60 procent. „Wynika to zarówno z czynników sezonowych, jak i braku dodatkowych dostaw LNG na światowy rynek” – wyjaśnia Rowe.
Pomimo efektu tłumienia cen przez nowe niemieckie terminale, będą one nadal droższe w Europie niż na ważnym obszarze konkurencji między Japonią a Koreą: „Oczekuje się, że ceny na rynku instrumentów pochodnych będą niższe niż na europejskim rynku funduszy co najmniej do 2028 roku”.
Już w 2022 roku europejscy importerzy musieli oferować konkurencyjne ceny, aby pokonać konkurencję z Azji Wschodniej. Tobias Federico: „Przed zimą mamy trzy niepewności: ożywienie gospodarcze w Azji, ich zimę i naszą”. Oprócz technicznego minimum 40 euro za MWh istnieje również gospodarka rynkowa oparta na Azji Wschodniej. Federico: „Jeśli zima jest mroźna na półkuli północnej, myślę, że poziom 80 euro będzie normalny w nadchodzących latach”.
■ Porady dla konsumentów
Niektórzy eksperci spodziewają się ponownego wzrostu cen gazu najpóźniej w drugiej połowie roku. Biorąc pod uwagę obecną sytuację, logiczne byłoby zabezpieczenie się przed tym umową z gwarancją ceny na kolejny sezon grzewczy. Ponieważ przedłużenie hamulca cen energii poza koniec roku nie zostało jeszcze przesądzone. Od wiosny 2024 r. nowe moce LNG mogą przetasować karty na światowym rynku. Obecnie stawki robocizny wynoszą nieco ponad jedenaście centów za kilowatogodzinę, a więc znajdują się pod hamulcem cenowym. Możliwe są dalsze spadki cen, ale istnieje również ryzyko związane z nieco niestabilnym rynkiem LNG.
Elektryczność
Ceny energii elektrycznej są nadal bardzo mocno uzależnione od cen gazu. „Obecnie jest ich 150, ale ma to również związek z wysokimi cenami certyfikatów CO2 i gazu ziemnego” – wyjaśnia Tobias Federico. Kwestia gazu pociąga za sobą również implikacje, takie jak wycofanie się Niemiec z energii jądrowej w kwietniu: „Uważam, że zamykanie elektrowni jądrowych nie ma większego znaczenia cenowego”. Energia elektryczna jest obecnie dostępna za mniej niż 36 centów za kilowatogodzinę, znacznie poniżej ceny hamulca.
olej opałowy
Międzynarodowe ceny ropy wciąż znajdują się na relatywnie niskim poziomie, od początku lutego ubiegłego roku cena baryłki (159 litrów) nie przekroczyła 87 dolarów. Ceny oleju napędowego, który jest prekursorem oleju opałowego i oleju napędowego, są obecnie relatywnie niskie. Wydaje się jednak, że rynek europejski nadal opiera się na rezerwach: według serwisu informacyjnego Insight Global holenderskie porty zostały faktycznie zalane olejem opałowym pod koniec lutego, a magazyny były bardziej zapełnione niż dwa lata temu: odpowiednio import oleju napędowego wzrosła – i oni Wprowadzenie do oleju napędowego i oleju opałowego – czwarty tydzień z rzędu, podczas gdy dostawy oleju opałowego wzrosły w tym tygodniu o 10 procent. Według raportu duże ilości oleju opałowego pochodziły m.in. z Grecji. W styczniu rodzina Helen zaopatrzyła się w rosyjski olej opałowy.
Od początku lutego poza rosyjską ropą naftową sankcjami objęte są także olej napędowy i olej opałowy. Europejscy importerzy gromadzą obecnie zapasy, aby złagodzić skutki sankcji. Najważniejsze jest to, aby warunki dla produktów rafineryjnych – zwłaszcza oleju opałowego – były jak najbardziej korzystne.
Oprócz ryzyka kurczących się zapasów produktów rafineryjnych, eksperci są zaniepokojeni rynkiem ropy naftowej: Rosja chce w marcu ograniczyć produkcję, wycofując tym samym 0,5 proc. swoich mocy produkcyjnych z rynku światowego. Do tego dochodzi ożywienie gospodarcze w Chinach. Grupa OPEC+ produkująca ropę dała już do zrozumienia, że nie chce zwiększać swoich mocy produkcyjnych. Ogólnie rzecz biorąc, analitycy spodziewają się ceny od 95 do 100 dolarów za baryłkę ropy naftowej w ciągu roku, co oznacza wzrost o dobre 10 procent w porównaniu z dniem dzisiejszym.
. Porady dla konsumentów
W miarę upływu roku europejskie zapasy magazynowe, odbudowujący się popyt w Azji Wschodniej oraz ograniczenia produkcji nałożone przez rząd OPEC sugerują, że ceny będą wyższe niż obecnie. Olej opałowy jest obecnie dostępny w cenie 101 centów za litr. W styczniu nadal wynosiła powyżej 1,20 €. Spekulacje na temat niższych cen są możliwe, ale istnieje niewiele dowodów na taki rozwój sytuacji. Rozsądne może być więc uzupełnianie zbiorników pod koniec okresu grzewczego.
pellety grzewcze
W przepływie paliw kopalnych ceny pelletu drzewnego kontynuowały trend spadkowy. Jeszcze nie tak dawno cena za tonę wynosiła 500 euro, ale w Monachium to obecnie 332 euro.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
Naciska
Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.
Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.
twórca | Alfreda Rittera GmbH |
projekt | Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą |
Dotyczy daty przydatności do spożycia | 02.03.2025 |
Jednostka opakowania | 100 gramów |
Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.
Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.
Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.
Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.
Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.
Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina
W 2023 roku Polska po raz pierwszy zastąpi Chiny w roli najważniejszego partnera handlowego Berlina. Według aktualnej analizy Banku Inwestycyjnego w Berlinie (IBB) eksport do sąsiedniego kraju wzrósł łącznie o 9,2 proc., osiągając kwotę 1,18 mld euro.
Ogółem handel zagraniczny Berlina z Polską wyniósł 4,11 mld euro. Całkowity wolumen handlu z Chinami, składający się z importu (2,76 mld euro) i eksportu (1,25 mld euro), wyniósł zaledwie cztery miliardy euro.
Przede wszystkim wzrósł import z Polski. Wolumen wzrósł o 925 mln euro do 2,93 mld euro. Głównym importem był surowiec tytoniowy i wyroby tytoniowe (1,09 mln euro). Polska jest jednym z największych na świecie eksporterów wyrobów tytoniowych i znaczącym ich producentem.
Polacy kupowali przede wszystkim części samochodowe i produkty farmaceutyczne
Eksport podwozi, silników, produktów farmaceutycznych oraz sprzętu do wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej z Berlina do Polski znacznie wzrósł, podczas gdy eksport produktów naftowych i wyrobów z tworzyw sztucznych spadł.
Zdaniem ekspertów IBB, Chiny stanowią obecnie dla Berlina największe ryzyko polityczne w handlu zagranicznym, a powodem tego jest duże uzależnienie od chińskich produktów. Ogólnie rzecz biorąc, pokazuje to, że stosunki handlowe Berlina stają się coraz bardziej zróżnicowane i „koncentrują się na rynkach wschodzących, takich jak Polska”.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu
Incydent w Nowym Jorku
Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu
27 kwietnia 2024 o 13:59
Posłuchaj materiału
Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię
Lista części, które samoloty Boeinga gubią podczas lotu, jest coraz dłuższa. Ale na szczęście incydent w Nowym Jorku również przebiegł gładko. Po zaginionym chipie awaryjnym nie ma jednak śladu.
Tuż po starcie w piątek inny samolot Boeinga stracił część samolotu. Jak podają agencje informacyjne AP i Reuters, w samolocie linii Delta Airlines doszło do awaryjnego poślizgu. Piloci poczuli wibracje w samolocie i zawrócili. Samolot bezpiecznie wylądował na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku, skąd również wystartował.
Linie Delta Air Lines podały, że po starcie piloci otrzymali ostrzeżenie o awaryjnym poślizgu po prawej stronie samolotu i usłyszeli nietypowy dźwięk Boeinga 767 dochodzący z tego obszaru. Następnie według doniesień piloci ogłosili sytuację awaryjną, aby można było szybko wrócić na lot. na lotnisko. Linie lotnicze podały, że samolot zbudowany w 1990 r. wylądował i skierował się do bramki o własnych siłach.
Mówi się, że na pokładzie samolotu, który miał lecieć do Los Angeles, było 176 pasażerów, dwóch pilotów i pięć stewardów. Według doniesień Delta pasażerowie zostali przeniesieni innym samolotem do Kalifornii. Uszkodzony samolot został wycofany z eksploatacji w celu dalszych badań. Współpracują ze śledczymi i nadal szukają zaginionego chipa. Agencja podała, że Federalna Administracja Lotnicza prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie incydentów.
Ten wypadek jest jednym z ostatnich z serii niefortunnych wypadków, które miały miejsce u producenta samolotów Boeing. Na początku stycznia zamieszanie wywołała część kadłuba, która w nowym 737 MAX 9 po prostu odłamała się podczas lotu. Cudem nikt z pasażerów nie odniósł obrażeń. Samolot Alaska Airlines udało się bezpiecznie wylądować. Na początku marca tuż po starcie inny Boeing 777 stracił oponę. Uszkodzonych zostało kilka samochodów. Miesiąc później samolot 737-800 musiał zawrócić, ponieważ osłona silnika oddzieliła się podczas startu i uderzyła w klapę skrzydła.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de