Connect with us

Economy

Inspekcja samochodów używanych: Suzuki Jimny – dobra do jazdy terenowej, zła w TÜV

Published

on

Sprawdzenie używanego samochodu
Suzuki Jimny – dobry w terenie, zły w TÜV

Każdy, kto szuka używanego samochodu do użytku w terenie, ale nie ma pieniędzy na Mercedesa Klasy G lub Jeepa Wranglera, nieuchronnie otrzyma Suzuki Jimny. Ale uważaj: podczas gdy on robi parkour w terenie śpiewająco, właśnie dlatego nie jest już w stanie zdobywać punktów w TÜV.

Kiedy zadebiutował w 1998 roku, wydawało się, że Suzuki Jimny kończy się. Mały, kanciasty, ergonomiczny i odpowiedni do każdego terenu, był stylistyczną alternatywą dla gładkiego SUV-a sprzed 23 lat. Mały Kraxler pozostał nieco niezmieniony w asortymencie do 2018 roku, kiedy przejęła go nowa generacja. Jednak był to tylko krótki występ gościnny, ponieważ Suzuki wycofało wersję Jimny’ego z rynku już w 2021 roku.

Nawet jeśli to kabriolet z miękkim dachem

Przy długości 3,66 metra Suzuki Jimny to nic innego jak samochód na wakacje.

(Zdjęcie: Suzuki)

Suzuki Jimny był dostępny z trzydrzwiowymi i czteromiejscowymi, zamkniętymi drzwiami, do 2012 roku Japończycy oferowali również kabriolet z dachem z tkaniny. Pojazd, który ma zaledwie 3,66 metra długości, oferuje pasażerom stosunkowo niewielki komfort i przestrzeń. Może pomieścić do czterech osób, ale muszą zgiąć kolana i głowy. Wnętrze jest po prostu zaprojektowane. Cechami charakterystycznymi stylu są długa dźwignia zmiany biegów i użyty twardy plastik. Ten ostatni nie wygląda szczególnie dobrze, ale jest łatwy w utrzymaniu czystości.

Bagażnik pomieści 100 litrów, po złożeniu oparć staje się 800 litrów. Jeśli szukasz komfortu jazdy i luksusowego wyposażenia, powinieneś rozejrzeć się za innymi pojazdami. Jednak to, co Jimny naprawdę potrafi zrobić w przeciwieństwie do SUV-a, dzięki technologii kabrioletu z napędem na wszystkie koła i przełożeniom, a także krótkim zwisom i 36-stopniowemu kątowi natarcia na polu. Kopanie w ziemi i błocie, wspinanie się po wzgórzach i dolinach – to podstawowe kompetencje młodych Japończyków. Po 2005 roku Jimny przeszedł lifting w 2013 roku. Wizualnie była jednak tylko niepozorna wersja.

Małe silniki i trochę komfortu

004 Suzuki Jimny 041212.jp

Wnętrze jest tak proste, jak mały Suzuki Jimny.

(Zdjęcie: Suzuki)

W okresie produkcyjnym Suzuki oferowało czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne dla Jimny’ego. Nabywcy mieli do wyboru pięciobiegową manualną skrzynię biegów lub automatyczną skrzynię biegów o tej samej liczbie biegów. Wybieralny napęd na wszystkie koła jest na pokładzie od 1998 roku, a od 2005 roku będzie uruchamiany elektrycznie.

Wydajność silnika można kontrolować. Silniki benzynowe – warianty 1,3 litra – mają 80 KM (do 2000 r.), 82 KM (do 2005 r.), a od niedawna 84 KM. Ponadto od 2004 roku do liftingu Japończycy mieli w swojej ofercie 1,5-litrowy silnik wysokoprężny wprowadzony przez Renault. Pierwszy zrobił 65 koni, potem 86 koni. W przeciwieństwie do silnika benzynowego, silnik wysokoprężny, o maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, ma znacznie większą grawitację niż silnik benzynowy o około połowę. Silniki nie są ekonomiczne. Przeciętnie przez przewody przepływa od 7,1 do 8,0 litrów (benzyna) i 6,1 litra (diesel). To są wartości arkusza danych. W rzeczywistości powinno być więcej.

001 Suzuki Jimny 041212.jpg

Region, w którym używany jest Suzuki Jimny, wymaga odpowiedniej kontroli pojazdu przy zakupie używanego pojazdu.

(Zdjęcie: Suzuki)

Z oferty jednostek wynika również, że Jimny nie jest przeznaczony do długich podróży, a autostrada to tylko jedno z moich ulubionych miejsc w wyjątkowych przypadkach. Podwozie znajduje każdą dziurę i informuje pasażerów, że jest stosunkowo niefiltrowana. Prawdopodobne jest jednak, że większość właścicieli używała swojego samochodu jako kierowca terenowy, co powoduje, że przed podpisaniem umowy sprzedaży konieczne jest dokładne przyjrzenie się pod autem.

Wady układu kierowniczego, hamulców i zawieszenia

Jimny nie jest liderem w dziedzinie technologii bezpieczeństwa ani wyposażenia zapewniającego komfort. Mały kierowca terenowy nie przeszedł testu zderzeniowego Euro NCAP. ESP jest używany dopiero od 2014 roku, a wcześniej istniało zwolnienie pozwalające zrezygnować z programu stabilizacyjnego. Poduszki powietrzne chroniące głowę lub boczne w ogóle nie są dostępne. Reszta wyposażenia też jest raczej uboga, nawet z listy opcji nie można znaleźć nic poza radiem CD i klimatyzacją. Pod koniec czasu produkcji pierwszy właściciel Kraxler mógł zamówić system informacyjno-rozrywkowy.

Suzuki_Jimny_008.jpg

Jako pojazd używany, Suzuki Jimny ma wiele konstrukcji: układ kierowniczy, hamulce, rdza i zawieszenie znajdują się na liście usterek TÜV.

(Zdjęcie: Suzuki)

Jeśli Jimny jedzie do Głównego Centrum Kontroli TÜV (HU), inspektorzy prawdopodobnie będą wiedzieć, że inspekcja może zająć trochę czasu. Użytkowanie w terenie pozostawia ślad. Należą do nich na przykład powolne kierowanie. Przyczyną tego może być nieznaczna nierównowaga, uszkodzone zawieszenie lub wadliwy router.

Reklamacje dotyczące hamulców są już składane w samochodach do trzech lat. Tutaj wady sięgają od tarcz do przewodów hamulcowych. Jimny miał również negatywny wpływ na wszystkie modele, jeśli chodzi o sprawdzanie podwozia. Testerzy często odnotowują w swoich raportach rdzę, wadliwe tuleje i pęknięte zawieszenie koła. Podczas testu światła tylne światła często przyciemniają się. W końcu: straty oleju występują rzadko, Jimny zwykle przechodzi test emisji.

wniosek: Jeśli szukasz konia pracującego w terenie, możesz dobrze polować z Jimnym. Zaleca się jednak sprawdzenie wybranej wersji przez specjalistę. Kupujący muszą zainwestować co najmniej 2000 euro, kopie najnowszego liftingu są dostępne od około 10 000 euro. W przypadku rzadkich modeli kabrioletów należy zapłacić co najmniej 3000 euro.

READ  Austriacka sieć energetyczna: rynek energii elektrycznej staje się coraz bardziej europejski | przemysł energetyczny | Sektory przemysłu
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Stresujące dane przemysłowe: Ceny ropy pod presją po nowych podwyżkach | biuletyn

Published

on

Wczesnym rankiem ceny ropy osiągnęły najwyższy poziom od kilku lat.

Wczesnym wieczorem cena beczki North Sea Brent (159 litrów) wyniosła 84,60 USD. To było o 26 centów mniej niż w piątek. Cena wcześniej wzrosła do 86,04 USD, najwyższego poziomu od trzech lat. Cena baryłki amerykańskiej ropy West Texas Intermediate (WTI) spadła o jeden cent do 82,27 USD. Wcześniej osiągnął najwyższy poziom od 2014 r., wynoszący 83,87 USD.

Reklama

l, złoto, handluj wszystkimi towarami z dźwignią (do 30)

Handluj towarami z wysoką dźwignią i małymi spreadami. Możesz zacząć handlować już za 100,00, aby skorzystać z efektu 3000 euro kapitału!

Uwaga dotycząca Plus500: 74% rachunków inwestorów detalicznych traci pieniądze podczas handlu kontraktami CFD z tym dostawcą. Zastanów się, czy możesz podjąć wysokie ryzyko utraty pieniędzy. Plus500UK Ltd jest autoryzowany i regulowany przez Financial Conduct Authority (FRN 509909). Plus500CY Ltd jest autoryzowany i regulowany przez CySEC (nr 250/14).

Po południu rozczarowujące dane przemysłowe z USA zaważyły ​​na cenach ropy. Produkcja przemysłowa we wrześniu niespodziewanie spadła. Problemy z międzynarodowymi łańcuchami dostaw nadal wywierają presję na produkcję. Spadek produkcji przemysłowej ogranicza również popyt na surowce.

Początkowo ceny ropy kontynuowały niedawny wzrost. Osiem tygodni temu ceny miały tendencję do wzrostu, wywołane obawami inwestorów o niewystarczającą podaż przed zimą. W miarę jak wiodące kraje uprzemysłowione wychodzą z kryzysu gospodarczego w wyniku kryzysu koronowego, rosną obawy o deficyt podaży na rynku ropy.

Inwestorzy obserwują przede wszystkim niedobór gazu ziemnego, który zwiększył zapotrzebowanie elektrowni na ropę naftową. Na tym tle eksperci nie mogą wykluczyć kolejnego wzrostu cen ropy.

„Napięta sytuacja rynkowa, którą Organizacja Krajów Eksportujących Ziemię (OPEC) i Międzynarodowa Agencja Energii (IEA) widziały w swoich miesięcznych raportach w zeszłym tygodniu, kontrastuje z wczesnym zakończeniem wysokich cen ropy naftowej i produktów naftowych” – skomentował Raw. ekspert ds. materiałów Carsten Fritsch z Der Commerzbank in Trading.

READ  Ożywienie gospodarcze: cena miedzi - na drodze do rekordowego poziomu? | Wiadomość

Nowy Jork/Londyn (dpa-AFX)

Więcej informacji o cenie ropy (Brent)

Źródła obrazu: QiuJu Song / Shutterstock.com, B Studio / Shutterstock.com

Continue Reading

Economy

Dostawa teraz także do Polski

Published

on

Firma modowo-lifestyle’owa Breuninger wchodzi do Polski w październiku 2021 roku. Początkowo nie ma nawet kosztów wysyłki zamówień.

Podstawy w skrócie

  • Breuninger rozwija swój sklep internetowy.
  • Zgłoszenia są teraz przyjmowane z Polski.
  • Dla firmy jest to ważny krok w kierunku internacjonalizacji.

Breuninger jest jednym z odnoszących największe sukcesy dostawców e-commerce w sektorze premium w krajach niemieckojęzycznych.

Niemiecka firma zajmująca się modą i stylem życia rozszerzyła działalność na Austrię w 2017 r. i Szwajcarię w 2019 r.

Kolejnym krokiem jest teraz Polska: Breuninger zamierza po raz pierwszy oferować swoje usługi w krajach nieniemieckojęzycznych w październiku 2021 roku.

Sklep internetowy i obsługa klienta prezentowane są w języku polskim. Jak informowaliśmy w doniesieniu medialnym, dostępne będą metody płatności online P24 i BLIK. Po złożeniu zamówienia klienci mogą oczekiwać, że zamówiony towar dotrze w ciągu trzech do pięciu dni roboczych. Ponadto początkowo nie będą naliczane koszty wysyłki zamówień z Polski.

Breuninger stał się międzynarodowy

Holger Blecker, dyrektor generalny Breuninger, jest podekscytowany ekspansją do sąsiedniego kraju: “Z entuzjazmem i podekscytowaniem czekamy na naszą pierwszą ekspansję online poza region DACH. Nasza sąsiednia Polska jest bardzo interesującą, dynamicznie rozwijającą się i wysoce internetową powiązanym rynku.”

W związku z tym firma planuje stale poszerzać swoją strefę internetową w Europie o gamę marek premium, luksusowych i designerskich.


READ  Handel na Giełdzie rozpocznie się w środę 29 września 2021 r.
Continue Reading

Economy

10 000 nowych miejsc pracy w Europie: Facebook chce stworzyć „Metaverse”

Published

on

10 000 nowych miejsc pracy w Europie
Facebook chce stworzyć „Metaverse”

Facebook ogłasza, że ​​chce stworzyć „metawers” ​​– i nie tylko: Europa powinna pomóc w kształtowaniu tego cyberświata z około 10 000 nowych miejsc pracy i wieloma innymi firmami. Ten ruch może mieć coś wspólnego z poważnymi zarzutami, że amerykańska firma znajduje się obecnie pod ogromną presją.

Facebook chce stworzyć 10 000 nowych, wysoce wydajnych miejsc pracy w Unii Europejskiej w ciągu najbliższych pięciu lat, aby zbudować Metaverse. Zostało to ogłoszone przez dyrektora Facebooka, Nicka Clegga, w poście na blogu. „Ta inwestycja jest wotum zaufania w siłę europejskiego przemysłu technologicznego i potencjał europejskich talentów technologicznych” – napisał były brytyjski wicepremier.

Facebook rozumie „Metaverse” jako świat, w którym rzeczywistość fizyczna, rzeczywistość rozszerzona (AR) i rzeczywistość wirtualna (VR) łączą się ze światem online. Termin pochodzi od amerykańskiego pisarza Neila Stephensona, który po raz pierwszy użył go w 1992 roku w powieści science fiction Snow Crash.

Clegg, który faktycznie jest sekretarzem stanu firmy internetowej, powiedział, że Facebook był na początku podróży, która miała pomóc w budowie platformy przyszłości. „We współpracy z firmami partnerskimi opracowujemy ‘Metaverse’ – nową fazę sieciowych doświadczeń wirtualnych z wykorzystaniem technologii takich jak rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona”. „Metaverse” ma potencjał, by otworzyć dostęp do zupełnie nowych kreatywnych, społecznych i ekonomicznych możliwości. A Europa pomoże go kształtować od samego początku. ”

Były dyrektor generalny Facebooka podnosi poważne zarzuty

Żadna indywidualna firma nie będzie właścicielem i operatorem Metaverse. „Podobnie jak Internet, Metaverse będzie otwarty i interoperacyjny”. Clegg podkreślił, że Europa jest bardzo ważna dla Facebooka. „Tutaj tysiące pracowników i miliony firm, które codziennie korzystają z naszych aplikacji i narzędzi, przyczyniają się do naszego sukcesu”. Unia Europejska ma wiele atutów, dzięki którym jest doskonałym miejscem do inwestowania w firmy technologiczne.

Ogłoszenie Facebooka pojawia się w czasie, gdy grupa amerykańska znajduje się pod ogromną presją na arenie międzynarodowej. Na przesłuchaniu w Senacie USA na początku października Frances Hogan, była szefowa Facebooka i demaskatorka, wezwała polityków do zmuszenia Internetu do większej przejrzystości. 37-latek oskarżył Facebooka między innymi o to, że dowiedział się z wewnętrznych badań, że Instagram szkodzi zdrowiu psychicznemu niektórych nastolatków – ale nic z tym nie zrobiono. Firma opublikowała również negatywne nagłówki, ponieważ błąd w ustawieniach sieci doprowadził do sześciogodzinnego przestoju na Facebooku i powiązanych z nim Whatsapp i Instagramie.

READ  Handel na Giełdzie rozpocznie się w środę 29 września 2021 r.
Continue Reading

Trending