Connect with us

Economy

Gospodarka osłabła – ale kampania wyborcza trwa niestety

Published

on

Kiedy gospodarka nie radzi sobie dobrze, zwykle dzieje się tak dlatego, że wydaje się za mało pieniędzy. Firmy inwestują mniej, ponieważ przyszłość biznesu się pogarsza. Obywatele wydają mniej pieniędzy, ponieważ przez ostrożność oszczędzają trochę więcej. Mniej zamówień pochodzi z zagranicy, więc eksport spada.

Polityka gospodarcza może traktować takie załamanie popytu jako rutynę. Państwo może ustabilizować sytuację, wydając pieniądze na kredyt; Banki centralne utrzymują stopy procentowe na niskim poziomie i zasilają rynki płynnością. W ostatnim czasie duże gospodarki w imponujący sposób pokazały swoją zdolność do działania zgodnie z polityką gospodarczą podczas zeszłorocznego kryzysu koronowego.

Ale teraz mamy do czynienia z nową sytuacją. Gospodarka nadal rozwija się rozczarowująco powoli, ostatnio o 1,5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Po spadku w pierwszym kwartale 2021 r. i gwałtownym spadku w roku Korony w 2020 r. w ogóle To za mało. (Uważaj Wtorek w sprawie nowych danych dotyczących wzrostu w Unii Europejskiej i strefie euro).

Ale tym razem słaba dynamika nie jest wynikiem słabego popytu ze strony obywateli i przedsiębiorstw w kraju i za granicą – ma inne przyczyny.

To powinien być naprawdę solidny powrót do zdrowia

Rzeczywiście, nie można się wahać przy zakupie: niemiecki eksport rośnie; Tymczasem oni kłamią Powrót powyżej poziomu sprzed korony w lutym 2020 r. Nastroje w firmach są dobre – lepsze niż przed szokiem Corona, jak Ifo .Instytut zdecydował kapelusz.

Firmy przemysłowe otrzymują coraz więcej zamówień. W czerwcu wartość była o 4,1 proc. wyższa niż w maju. W szczególności rośnie popyt krajowy, w szczególności Ponieważ firmy żądają dóbr kapitałowychWedług Federalnego Urzędu Statystycznego. Obywatele również chętnie robią zakupy. ten GfK . Indeks klimatu konsumenckiego Jest na „bardzo wysoko” w długoterminowym porównaniu, nawet jeśli ostatnio była w stagnacji.

Niemiecka gospodarka powinna już zobaczyć silne ożywienie. W każdym razie nie brakuje popytu.

Oczywiście różne czynniki powodują niepewność: zmienna delta koronawirusa i rosnąca liczba przypadków; Ścieżka ścisłej polityki gospodarczej w Chinach, jednym z najważniejszych partnerów handlowych Niemiec, gdzie jedna gałąź po drugiej wpychana jest na ścieżkę zgodną z Partią Komunistyczną; Wynik wyborów federalnych we wrześniu jest niejasny. Przyspieszona zmiana klimatu, która będzie wymagała większej liczby środków ograniczających emisje.

READ  Ceny pszenicy spadają po raporcie USDA – uwaga na Ukrainę

Wszystko to powstrzymuje gospodarkę przed pogrążeniem się w euforii. Ale biorąc pod uwagę dane, to powinno wystarczyć do osiągnięcia przyzwoitego wzrostu gospodarczego. Jednak produkcja w niemieckim przemyśle wytwórczym utrzymała się w czerwcu na poziomie 6,8% w Poziom przed koroną – pomimo dużego popytu. Więc w czym problem?

niedobór tymczasowy i trwały

Podstawowym problemem rozwoju makroekonomicznego w chwili obecnej jest to, że gospodarka nie może dostarczyć tyle, ile jest potrzebne. Surowce, półprodukty i robocizna – brakuje ogniw w łańcuchu produkcyjnym, o których wcześniej trudno było to sobie wyobrazić.

Trudno też znaleźć pracowników. Według ankiety Ifo branża pozywa Jedna czwarta firm ma niedobór wykwalifikowanych pracowników, w handlu detalicznym to jedna trzecia badanych firm, w hotelach i agencjach transportowych połowa, w agencjach pracy tymczasowej do trzech czwartych. Obecnie w Niemczech jest 744 000 wakatów, jak to było przed pandemią Corona – a liczba ta rośnie.

Kryzys koronowy mógł spowodować odwrócenie trendu na rynkach pracy. W obecnym wydaniu The Economist wylicza, że ​​w dużych zachodnich gospodarkach, w tym w Niemczech, 3% pracowników opuściło rynek pracy w wyniku pandemii.

Można sobie wyobrazić, że niektórzy starsi pracownicy przedwcześnie przeszli na emeryturę, niektórzy uważają, że ryzyko infekcji koronowej w usługach związanych z kontaktami jest niedopuszczalne i że przybywa mniej imigrantów, co doprowadziło do pracochłonnego ożywienia Niemiec w ostatniej dekadzie, tak długo tuż po kryzysie koronowym, jego pełny efekt jest teraz taki, że niektórzy z ponad dwóch milionów pracowników zatrudnionych na krótki etat są zatrudniani w firmach, które są niezrównoważone w dłuższej perspektywie. Wszystko to jest w tej chwili wciąż niejasne.

Kluczowym pytaniem jest jednak, czy obecne wąskie gardła mają charakter tymczasowy – czy też mamy do czynienia z pęknięciem strukturalnym, z którym do tej pory mogliśmy się identyfikować tylko w mgnieniu oka. Niektóre wąskie gardła w dostawach mogą zostać rozwiązane w nadchodzących miesiącach, gdy zrekompensowane zostaną przerwy w produkcji związane z koroną. Niektórzy pracownicy zatrudnieni w niepełnym wymiarze godzin i bezrobotni mogą znaleźć nową pracę w obiecujących firmach.

READ  Zarobki porzuconych DAX - Conte koryguje prognozy - Skok w zyskach Volkswagena - Fresenius z mocnym kwartałem - Zalando podnosi oczekiwania i odkupuje akcje - Skoncentruj się na FMC, Evonik, Henkel, PayPal, Uber | Wiadomość

W każdym razie niewiele można w obecnej sytuacji osiągnąć przy konwencjonalnej polityce gospodarczej. Jeśli obecne napięcia będą się utrzymywać, błędną strategią będzie reagowanie na słaby wzrost większą ilością pieniędzy rządowych.

Agenda 2030 i inne nieuzasadnione żądania

W coraz większym stopniu nacisk kładzie się na podażową stronę gospodarki. To nie jest kwestia ideologiczna, ale raczej wymóg ekonomiczny. Zamiast kontynuować stymulowanie popytu, w przyszłości należy ponownie skoncentrować się na reformach strukturalnych. Dotyczy to nie tylko europejskich krajów partnerskich, które muszą teraz przygotować programy reform, aby pozyskać środki z Funduszu Odbudowy Unii Europejskiej na walkę z koroną; Komisja Unii Europejskiej wywiera presję na rząd mniejszości hiszpańskiej, aby zliberalizował rynek pracy w celu zatrudnienia większej liczby osób do stałej pracy. Odnosi się to również do Niemiec, gdzie ostatni poważny epizod reform („Agenda 2010”) miał miejsce prawie dwie dekady temu.

Wielkie wyzwania są jasne: nadszedł czas, aby rynek pracy i demografia państwa opiekuńczego tego dowodem. Jesteśmy Gotowy na Agendę 2030. Kluczowe kwestie: poszerzenie wykształcenia i kwalifikacji (zwłaszcza dla osób długotrwale bezrobotnych, których liczba ponownie gwałtownie wzrosła po pandemii); Elastyczne podwyższanie wieku emerytalnego dla tych, którzy mogą i chcą pracować; przyszłościowa strategia imigracyjna i integracyjna; Oprócz ścisłej polityki innowacyjnej, w tym otwarcia rynków kapitałowych.

Kwestie te rzadko odgrywają rolę w kampanii wyborczej. Jeśli zignoruje się politykę klimatyczną, nie ma większych planów na przyszłość. Oczywiście reformy strukturalne są trudne do przeprowadzenia, mają raczej długoterminowe niż krótkoterminowe skutki, a tym samym są politycznie nieatrakcyjne.

Jednak: jeśli nie nastąpi poprawa po stronie podaży, inflacja grozi eskalacją. Ostatnio ceny konsumpcyjne w Stanach Zjednoczonych wzrosły średnio o ponad 5 proc., aw Niemczech o 3,8 proc. Liczby mogą zawyżać faktyczną dynamikę cen ze względu na porównanie z kryzysem koronowym z 2020 roku. Jednak ceny hurtowe i budowlane szybko rosną. Jeśli wysoki popyt spotyka się z ograniczoną podażą, ceny idą w górę – nie powinno to nikogo dziwić.

READ  Handel na Giełdzie rozpocznie się w czwartek 15 lipca 2021 r.

Najważniejsze godziny pracy na przyszły tydzień

poniedziałek

Bruksela / Warszawa – konfrontacja – Upływ terminu, do którego Polska powinna wdrożyć orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie działań dyscyplinarnych Sądu Najwyższego. W przypadku zignorowania wyroku przez Polskę, Komisja Europejska zapowiedziała, że ​​wystąpi o sankcje finansowe wobec Warszawy.

Wtorek

Luksemburg – Gospodarka europejska – Agencja statystyczna Unii Europejskiej Eurostat publikuje wstępne szacunki wzrostu gospodarczego i zatrudnienia w Unii Europejskiej i strefie euro w drugim kwartale 2021 roku.

Zgłoś sezon 1 – Osobistości biznesowe z Just Eat, Home Depot, Swiss Life, Fortum i Walmart.

Środa
Luksemburg – inflacja euro – Eurostat publikuje nowe dane dotyczące rozwoju cen konsumpcyjnych w Unii Europejskiej.

Waszyngton – Kiedy Fed wyjdzie? Publikacja najnowszego raportu Posiedzenie Komitetu Otwartego Rynku Rezerwy Federalnej USA. Ważnym pytaniem jest, czy iw jaki sposób konserwatyści doradzają ograniczanie („ograniczanie”) zakupów akcji.

Bruksela – pilne spotkanie Handelsblatt: – Ministrowie spraw wewnętrznych Unii Europejskiej rozmawiają o przemycie uchodźców, za pomocą którego białoruskie władze starają się zdestabilizować Litwę, państwo członkowskie Unii Europejskiej.

Frankfurt – Inne horyzonty Stowarzyszenie Chemiczne VCI informuje o sytuacji w branży.

Zgłoś sezon drugi Dane biznesowe firmy Target, Cisco i Carlsberg.

Czwartek
Zgłoś sezon 3 – Dane biznesowe z Helli, Bayern LP i Maisie.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Spowolnienie podwyżek stóp?: Prezes Fed prowadzi na giełdach

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Handel na Giełdzie rozpocznie się w czwartek 15 lipca 2021 r.
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Negocjacje Wywiad: Założyciel FTX, Sam Bankman-Fred, żałuje bankructwa Crypto Exchange - Roszczenia od nowego CEO | biuletyn Informacyjny
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending