Connect with us

Economy

Gospodarka osłabła – ale kampania wyborcza trwa niestety

Published

on

Kiedy gospodarka nie radzi sobie dobrze, zwykle dzieje się tak dlatego, że wydaje się za mało pieniędzy. Firmy inwestują mniej, ponieważ przyszłość biznesu się pogarsza. Obywatele wydają mniej pieniędzy, ponieważ przez ostrożność oszczędzają trochę więcej. Mniej zamówień pochodzi z zagranicy, więc eksport spada.

Polityka gospodarcza może traktować takie załamanie popytu jako rutynę. Państwo może ustabilizować sytuację, wydając pieniądze na kredyt; Banki centralne utrzymują stopy procentowe na niskim poziomie i zasilają rynki płynnością. W ostatnim czasie duże gospodarki w imponujący sposób pokazały swoją zdolność do działania zgodnie z polityką gospodarczą podczas zeszłorocznego kryzysu koronowego.

Ale teraz mamy do czynienia z nową sytuacją. Gospodarka nadal rozwija się rozczarowująco powoli, ostatnio o 1,5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Po spadku w pierwszym kwartale 2021 r. i gwałtownym spadku w roku Korony w 2020 r. w ogóle To za mało. (Uważaj Wtorek w sprawie nowych danych dotyczących wzrostu w Unii Europejskiej i strefie euro).

Ale tym razem słaba dynamika nie jest wynikiem słabego popytu ze strony obywateli i przedsiębiorstw w kraju i za granicą – ma inne przyczyny.

To powinien być naprawdę solidny powrót do zdrowia

Rzeczywiście, nie można się wahać przy zakupie: niemiecki eksport rośnie; Tymczasem oni kłamią Powrót powyżej poziomu sprzed korony w lutym 2020 r. Nastroje w firmach są dobre – lepsze niż przed szokiem Corona, jak Ifo .Instytut zdecydował kapelusz.

Firmy przemysłowe otrzymują coraz więcej zamówień. W czerwcu wartość była o 4,1 proc. wyższa niż w maju. W szczególności rośnie popyt krajowy, w szczególności Ponieważ firmy żądają dóbr kapitałowychWedług Federalnego Urzędu Statystycznego. Obywatele również chętnie robią zakupy. ten GfK . Indeks klimatu konsumenckiego Jest na „bardzo wysoko” w długoterminowym porównaniu, nawet jeśli ostatnio była w stagnacji.

Niemiecka gospodarka powinna już zobaczyć silne ożywienie. W każdym razie nie brakuje popytu.

Oczywiście różne czynniki powodują niepewność: zmienna delta koronawirusa i rosnąca liczba przypadków; Ścieżka ścisłej polityki gospodarczej w Chinach, jednym z najważniejszych partnerów handlowych Niemiec, gdzie jedna gałąź po drugiej wpychana jest na ścieżkę zgodną z Partią Komunistyczną; Wynik wyborów federalnych we wrześniu jest niejasny. Przyspieszona zmiana klimatu, która będzie wymagała większej liczby środków ograniczających emisje.

READ  Spadek kryptowalut: Wall Street przeżywa szok podatkowy

Wszystko to powstrzymuje gospodarkę przed pogrążeniem się w euforii. Ale biorąc pod uwagę dane, to powinno wystarczyć do osiągnięcia przyzwoitego wzrostu gospodarczego. Jednak produkcja w niemieckim przemyśle wytwórczym utrzymała się w czerwcu na poziomie 6,8% w Poziom przed koroną – pomimo dużego popytu. Więc w czym problem?

niedobór tymczasowy i trwały

Podstawowym problemem rozwoju makroekonomicznego w chwili obecnej jest to, że gospodarka nie może dostarczyć tyle, ile jest potrzebne. Surowce, półprodukty i robocizna – brakuje ogniw w łańcuchu produkcyjnym, o których wcześniej trudno było to sobie wyobrazić.

Trudno też znaleźć pracowników. Według ankiety Ifo branża pozywa Jedna czwarta firm ma niedobór wykwalifikowanych pracowników, w handlu detalicznym to jedna trzecia badanych firm, w hotelach i agencjach transportowych połowa, w agencjach pracy tymczasowej do trzech czwartych. Obecnie w Niemczech jest 744 000 wakatów, jak to było przed pandemią Corona – a liczba ta rośnie.

Kryzys koronowy mógł spowodować odwrócenie trendu na rynkach pracy. W obecnym wydaniu The Economist wylicza, że ​​w dużych zachodnich gospodarkach, w tym w Niemczech, 3% pracowników opuściło rynek pracy w wyniku pandemii.

Można sobie wyobrazić, że niektórzy starsi pracownicy przedwcześnie przeszli na emeryturę, niektórzy uważają, że ryzyko infekcji koronowej w usługach związanych z kontaktami jest niedopuszczalne i że przybywa mniej imigrantów, co doprowadziło do pracochłonnego ożywienia Niemiec w ostatniej dekadzie, tak długo tuż po kryzysie koronowym, jego pełny efekt jest teraz taki, że niektórzy z ponad dwóch milionów pracowników zatrudnionych na krótki etat są zatrudniani w firmach, które są niezrównoważone w dłuższej perspektywie. Wszystko to jest w tej chwili wciąż niejasne.

Kluczowym pytaniem jest jednak, czy obecne wąskie gardła mają charakter tymczasowy – czy też mamy do czynienia z pęknięciem strukturalnym, z którym do tej pory mogliśmy się identyfikować tylko w mgnieniu oka. Niektóre wąskie gardła w dostawach mogą zostać rozwiązane w nadchodzących miesiącach, gdy zrekompensowane zostaną przerwy w produkcji związane z koroną. Niektórzy pracownicy zatrudnieni w niepełnym wymiarze godzin i bezrobotni mogą znaleźć nową pracę w obiecujących firmach.

READ  Bottom on the Horizon?: Eksperci są przekonani: właśnie dlatego krach Bitcoina jest dobrym znakiem dla giełdy | biuletyn

W każdym razie niewiele można w obecnej sytuacji osiągnąć przy konwencjonalnej polityce gospodarczej. Jeśli obecne napięcia będą się utrzymywać, błędną strategią będzie reagowanie na słaby wzrost większą ilością pieniędzy rządowych.

Agenda 2030 i inne nieuzasadnione żądania

W coraz większym stopniu nacisk kładzie się na podażową stronę gospodarki. To nie jest kwestia ideologiczna, ale raczej wymóg ekonomiczny. Zamiast kontynuować stymulowanie popytu, w przyszłości należy ponownie skoncentrować się na reformach strukturalnych. Dotyczy to nie tylko europejskich krajów partnerskich, które muszą teraz przygotować programy reform, aby pozyskać środki z Funduszu Odbudowy Unii Europejskiej na walkę z koroną; Komisja Unii Europejskiej wywiera presję na rząd mniejszości hiszpańskiej, aby zliberalizował rynek pracy w celu zatrudnienia większej liczby osób do stałej pracy. Odnosi się to również do Niemiec, gdzie ostatni poważny epizod reform („Agenda 2010”) miał miejsce prawie dwie dekady temu.

Wielkie wyzwania są jasne: nadszedł czas, aby rynek pracy i demografia państwa opiekuńczego tego dowodem. Jesteśmy Gotowy na Agendę 2030. Kluczowe kwestie: poszerzenie wykształcenia i kwalifikacji (zwłaszcza dla osób długotrwale bezrobotnych, których liczba ponownie gwałtownie wzrosła po pandemii); Elastyczne podwyższanie wieku emerytalnego dla tych, którzy mogą i chcą pracować; przyszłościowa strategia imigracyjna i integracyjna; Oprócz ścisłej polityki innowacyjnej, w tym otwarcia rynków kapitałowych.

Kwestie te rzadko odgrywają rolę w kampanii wyborczej. Jeśli zignoruje się politykę klimatyczną, nie ma większych planów na przyszłość. Oczywiście reformy strukturalne są trudne do przeprowadzenia, mają raczej długoterminowe niż krótkoterminowe skutki, a tym samym są politycznie nieatrakcyjne.

Jednak: jeśli nie nastąpi poprawa po stronie podaży, inflacja grozi eskalacją. Ostatnio ceny konsumpcyjne w Stanach Zjednoczonych wzrosły średnio o ponad 5 proc., aw Niemczech o 3,8 proc. Liczby mogą zawyżać faktyczną dynamikę cen ze względu na porównanie z kryzysem koronowym z 2020 roku. Jednak ceny hurtowe i budowlane szybko rosną. Jeśli wysoki popyt spotyka się z ograniczoną podażą, ceny idą w górę – nie powinno to nikogo dziwić.

READ  Ucieczka z Ukrainy: Witamy na uniwersytetach w Berlinie - Wikipedia

Najważniejsze godziny pracy na przyszły tydzień

poniedziałek

Bruksela / Warszawa – konfrontacja – Upływ terminu, do którego Polska powinna wdrożyć orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie działań dyscyplinarnych Sądu Najwyższego. W przypadku zignorowania wyroku przez Polskę, Komisja Europejska zapowiedziała, że ​​wystąpi o sankcje finansowe wobec Warszawy.

Wtorek

Luksemburg – Gospodarka europejska – Agencja statystyczna Unii Europejskiej Eurostat publikuje wstępne szacunki wzrostu gospodarczego i zatrudnienia w Unii Europejskiej i strefie euro w drugim kwartale 2021 roku.

Zgłoś sezon 1 – Osobistości biznesowe z Just Eat, Home Depot, Swiss Life, Fortum i Walmart.

Środa
Luksemburg – inflacja euro – Eurostat publikuje nowe dane dotyczące rozwoju cen konsumpcyjnych w Unii Europejskiej.

Waszyngton – Kiedy Fed wyjdzie? Publikacja najnowszego raportu Posiedzenie Komitetu Otwartego Rynku Rezerwy Federalnej USA. Ważnym pytaniem jest, czy iw jaki sposób konserwatyści doradzają ograniczanie („ograniczanie”) zakupów akcji.

Bruksela – pilne spotkanie Handelsblatt: – Ministrowie spraw wewnętrznych Unii Europejskiej rozmawiają o przemycie uchodźców, za pomocą którego białoruskie władze starają się zdestabilizować Litwę, państwo członkowskie Unii Europejskiej.

Frankfurt – Inne horyzonty Stowarzyszenie Chemiczne VCI informuje o sytuacji w branży.

Zgłoś sezon drugi Dane biznesowe firmy Target, Cisco i Carlsberg.

Czwartek
Zgłoś sezon 3 – Dane biznesowe z Helli, Bayern LP i Maisie.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski | regionalny

Published

on

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski |  regionalny

Düsseldorf – [–>Den Kampf um die deutsche Nationalmannschaft hat Adidas gegen Nike verloren. Jetzt schlägt das Drei-Streifen-Imperium zurück! Adidas klagt gegen Klamotten von Nike, die auch Streifen haben. Die Anwälte brachten zur Verstärkung eine Puppe mit!

Schauplatz: Oberlandesgericht Düsseldorf. Corpus Delikti: fünf Hosen einer Billig-Linie von Nike, die an der Seite Streifen haben. Mal zwei, aber sogar auch mal drei Streifen – allerdings farblich unterschiedlich oder auch unterschiedlich breit.

Drei Streifen sind aber DAS Markenzeichen von Adidas. Adidas-Anwalt Dr. Christian Rassmann in scharfem Ton: „Das ist ein gezielter Angriff auf die berühmte Marke Adidas und ihre drei Streifen.“ Zu viele Streifenhosen würden den Markenkern der deutschen Sportikone verwässern.

Um diese fünf Streifenhosen von Nike geht es in dem Verfahren. Drei haben zwei Streifen an der Seite, zwei drei. Die weiße Hose, von dem Pariser Sportclub PSG, hat drei gleich breite Streifen in zwei Farben. Richter Schüttpelz: „Mit ihr tun wir uns am schwersten“

Foto: David Young

Der Anwalt: „Funktioniert meine Marke noch, wenn ein Wettbewerber anfängt, in großer Menge ähnliche Produkte auf den Markt zu bringen?“

Um zu zeigen, wie erfolgreich Adidas vor Gericht schon war, breiteten die 4 (!) Anwälte Klamotten auf dem Saalboden aus: Hier, alles Hosen, gegen die wir vor anderen Gerichten erfolgreich geklagt haben.

Als Höhepunkt der Präsentation schleppte die Adidas-Seite eine Puppe in den Saal. Sie hat sogar einen Namen. John trug Adidas-Langarmshirt, Nike-Hose, Adidas-Schuhe. Aber John war so geheim, dass kein Fotograf ihn knipsen sollte. Schnell warf ein Adidas-Anwalt seine Robe über Drei-Streifen-John.

READ  Bottom on the Horizon?: Eksperci są przekonani: właśnie dlatego krach Bitcoina jest dobrym znakiem dla giełdy | biuletyn

Der bizarre Streifen-Streit hat übrigens seine Vorgeschichte. 2005 setzte sich Adidas gegen Nike durch. Die Amerikaner durften danach keine Zwei-Streifen-Hosen mehr verkaufen. 2019 unterlag Adidas vor dem Gericht der Europäischen Union. Es entschied, dass die drei Streifen von Adidas nicht in jeder Form markenrechtlich geschützt sind.

Im aktuellen Fall will das Gericht über jede Hose, über jeden einzelnen Streifen entscheiden. Das Urteil soll am 28. Mai verkündet werden. Zwei Wochen später beginnt die Europameisterschaft. Deutschland spielt noch in Adidas. Wie es sich gehört in drei Streifen.

Continue Reading

Economy

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Published

on

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Jak daleko mogą przejechać obecne samochody elektryczne na jednym ładowaniu akumulatora? Tutaj znajdziesz odpowiedź – z liczbami od producentów i praktycznym asortymentem.

Lęk przed zasięgiem – zaledwie kilka lat temu tak nazywano zjawisko kierowców pojazdów elektrycznych obawiających się, że prąd nie dotrze do celu. Ale technologia znacznie się poprawiła: każdy, kto dziś kupi samochód zasilany akumulatorem, może spodziewać się zasięgu 300 kilometrów lub więcej.

Oto dziesięć samochodów o najwyższych zasięgach

Ale które samochody mają największy zasięg? W celu zapewnienia porównywalności poniższe informacje opierają się na tzw. standardzie WLTP, który stosowany jest również przez producentów samochodów. W tym celu wszystkie specyficzne dla modelu kombinacje silnika i skrzyni biegów, w tym wyposażenie specjalne, są testowane w ciągu 30 minut na dystansie 23,25 km. Temperatury wahają się tutaj od 23 do 14 stopni Celsjusza.

Samochody o największym zasięgu to często większe pojazdy, niektóre SUV-y – i żaden z nich nie jest tani. Aby osiągnąć duży zasięg, często potrzebne są duże baterie. I to jest drogie. Oto pierwsza dziesiątka:

  1. Zasięg wersji Lucid Air Dream: 883 km
  2. Mercedes EQS 450+: 753 km
  3. Tesla Model S 19-calowy, dwusilnikowy: 723 km
  4. SUV Mercedes EQS 450+: 720 km
  5. Fisker Ocean One/Extreme: 707 km
  6. Tesla Model 3 dalekiego zasięgu 18 cali: 678 km
  7. Jednosilnikowy Polestar 2, duży zasięg: 655 km
  8. BMW iX xDrive50: 633 km
  9. SUV Mercedes EQE 350+: 628 km
  10. BMW i7 xDrive60: 625 km

Model Tesli

Jednak wartości te mogą się szybko zmieniać: w przypadku nowych wariantów akumulatorów lub zmian w oprogramowaniu lub silnikach zasięg (ale także cena) może w krótkim okresie wzrosnąć – lub spaść.

Dostęp ma wiele czynników

O czym nie należy zapominać: zasięg na papierze to jedno, praktyka to drugie: podobnie jak w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla i silnikami benzynowymi, wiele zależy od tego, gdzie i jak samochód jest prowadzony. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h zużycie jest znacznie wyższe niż podczas ciągłej podróży po wiejskiej drodze. Ruch miejski może również mieć różny wpływ na maksymalny zasięg, w zależności od stylu jazdy. Istnieją również czynniki takie jak temperatura: jeśli jest zimno, samochód zużywa więcej energii na ogrzewanie, a ogniwa akumulatora szybciej się wyczerpują.

Tak daleko mogą praktycznie pojechać samochody elektryczne

Jeszcze dziesięć lat temu przeciętny samochód elektryczny mógł przejechać średnio zaledwie 167 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. I dzisiaj? Wartość ta podwoiła się, jak wykazała ocena przeprowadzona przez Abu Dhabi Airports Company.

Traffic Club przyjrzał się bliżej testom 39 samochodów elektrycznych przeprowadzonych w 2023 r. Pojazdy na jednym ładowaniu akumulatora przejechały średnio 393 km, o siedem kilometrów więcej niż w 2022 r. i aż o 60 km więcej niż w 2021 r. (333 km).

Ecotest: tak mierzy ADAC

W ramach testowania pojazdów ADAC wykorzystuje połączenie standardowego zalecanego cyklu testowego WLTP i standardowej podróży autostradą, aby sprawdzić, jaki dystans mogą pokonać samochody elektryczne w życiu codziennym. Dzięki własnym procedurom testowym testerzy obiecują bardziej realistyczne informacje na temat zużycia i zasięgu.

Lider wśród samochodów testowanych w zeszłym roku: Hyundai IONIQ 6 z zasięgiem 555 km. Siedem innych samochodów również przekroczyło granicę 500 km.

Spośród wszystkich samochodów elektrycznych przetestowanych na lotniskach w Abu Zabi dwanaście ma najwyższy ogólny zasięg:

  1. BMW iX xDrive 50: 610 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 105,2 kWh)
  2. Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD: 610 km (rozmiar akumulatora producenta: 112 kWh netto)
  3. Mercedes EQS 450+ typ elektryczny: 575 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 107,8 kWh netto)
  4. Hyundai Ioniq 6 Pakiet Uniq 2WD: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 77,4 kWh netto)
  5. Mercedes EQE SUV 350+ Electric Art Advanced: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  6. BMW i7 xDrive 60: 545 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 101,7 kWh)
  7. Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 108,4 kWh netto)
  8. Mercedes EQE 350+: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  9. Pojedynczy Polestar 2 dalekiego zasięgu (82 kWh): 530 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
  10. Nio ET5 Touring (100 kWh): 515 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 90 kWh)
  11. Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 106 kWh)
  12. Volvo XC40 Naładuj czysty el. Zwiększony zasięg na jednym silniku: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
READ  Marka torebek z Niemiec ogłasza upadłość

Z tyłu znajdują się Renault Twingo Electric Intens (150 km), Fiat 500e (23,8 kWh RED) z przebiegiem 150 km i Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto z przebiegiem 170 km.

A na autostradzie?

Continue Reading

Economy

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –

Published

on

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Chińskie aplikacje zakupowe przyciągają klientów ogromnymi rabatami. Szef Otto Austria Group wyjaśnia, jakie triki można w tym osiągnąć. I krytykował.

Monachium – W gigantycznym sklepie Timo wiele produktów jest znacznie tańszych niż w lokalnych sklepach. Dostawca Otto ostro krytykuje machinacje chińskiego konkurenta i oskarża Timo o oszustwo.

Chińska aplikacja zakupowa Temu: Otto mówi o „systematycznym oszustwie”

Timo od dawna był krytykowany z wielu stron. Konkurencja mówi teraz także: „Nie boimy się konkurencji, ale ogólne warunki są nieuczciwe. To, co robią ci dostawcy, to systematyczne oszustwa” – powiedział Harald Götsche, prezes grupy Auto Austria korona.at Zacytowany. Jak twierdzi Gucci, około 65 procent paczek pochodzących z Chin jest błędnie deklarowanych. Jest on albo wart więcej niż podano, albo zamówienie jest pakowane w pojedyncze przesyłki, dzięki czemu nie trzeba płacić cła.

Grupa Otto jest bardzo wściekła na machinacje chińskiej aplikacji zakupowej Temu. © SOPA Obrazy/Imago

Jak twierdzi Gucci, konkurencji w jej obecnym kształcie nie da się już utrzymać: „Wiele kryzysów uderzyło w handel detaliczny jak nigdy dotąd, brakuje pieniędzy na giełdzie” – twierdzi Grupa Otto Austria W ubiegłym roku o 3,8 proc. Dopiero od 2028 r. zostaną podjęte działania przeciwko machinacjom Temu i innych usługodawców, krytykuje Juche, i do tego czasu oczekuje się, że co roku będzie przybywać od dwóch do czterech miliardów paczek Unia Europejska nadawca.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego rozważa podjęcie kroków prawnych przeciwko gigantowi handlowemu Temu

Chiński sprzedawca internetowy jest także solą w oku obrońców praw konsumentów. Centrum Doradztwa Konsumenckiego bada obecnie środki prawne przeciwko Timo. Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv) ostrzegało już firmę kilkakrotnie. Jak stwierdziła Ramona Pope, prezes vzbv, platforma będzie dezorientować potencjalnych klientów przypadkowymi rabatami i manipulacyjnymi projektami. Bardzo młoda grupa docelowa jest na to szczególnie narażona.

READ  Produkcja samochodów elektrycznych w Niemczech ponownie spadła

Obecnie w Centrum Doradztwa Konsumenckiego trwa proces koordynacji w sprawie ewentualnego skierowania pozwu przeciwko Timo. Krytykowane jest przede wszystkim to, że dla klientów nie jest jasne, skąd biorą się wysokie rabaty. Temu odpowiedział już na roszczenia rzeczników konsumentów. Firma twierdzi, że z radością przyjmuje możliwość współpracy z grupami konsumentów: „Chcemy mieć pewność, że nasze praktyki są uczciwe”.rd/dpa)

Continue Reading

Trending