Connect with us

Economy

Przegląd wieczoru / Gospodarka, banki centralne, polityka

Published

on

DJ Przegląd wieczoru / Gospodarka, banki centralne, polityka

Najważniejsze wydarzenia i raporty dotyczące gospodarki, banków centralnych i polityki z Dow Jones Newswires

Powell: Nadal jest daleka droga do zmniejszenia się ال

Prezes Rezerwy Federalnej, Jerome Powell, spodziewa się, że po ostatnim zwyżce inflacja ponownie spadnie, ale „prawdopodobnie pozostanie na wysokim poziomie” w tym roku. W swoim tekście przygotowanym na przesłuchanie przed Komisją Usług Finansowych Izby Reprezentantów Powell stwierdził, że gospodarce „jeszcze daleko” do osiągnięcia wystarczających postępów na rynku pracy. Ale Rezerwa Federalna USA spodziewa się większego postępu. Fed będzie kontynuował zacieśnianie dyskusji na nadchodzących posiedzeniach.

Ceny producentów w USA wzrosły szybciej niż oczekiwano w czerwcu

Ceny producentów w USA znacznie wzrosły w czerwcu, zwiększając presję inflacyjną w gospodarce amerykańskiej. Ceny na poziomie producenta wzrosły średnio o 1,0% w porównaniu z poprzednim miesiącem. Ekonomiści ankietowani przez Dow Jones Newswires spodziewali się jedynie 0,6 proc. wzrostu. W całym roku ceny producentów wzrosły o 7,3 proc., największy wzrost od listopada 2010 r.

Zapasy ropy naftowej w USA spadają bardziej niż oczekiwano

Zapasy ropy naftowej w USA spadły w tygodniu kończącym się 9 lipca. Według State Energy Information Administration (EIA) spadła o 7,9 miliona baryłek w porównaniu z poprzednim tygodniem. Analitycy ankietowani przez Dow Jones Newswires przewidywali spadek o 4 miliony baryłek. W poprzednim tygodniu zapasy spadły o 6,866 mln baryłek.

Bank Kanady ponownie ograniczył skup obligacji – główna stopa procentowa pozostaje bez zmian

Bank Kanady potwierdził swoją kluczową stopę, ale zdecydował się na dalsze ograniczanie zakupów obligacji. Wolumen zakupów obligacji rządowych zostanie zmniejszony z 3 miliardów dolarów kanadyjskich do 2 miliardów dolarów tygodniowo. Bank centralny podał w komunikacie, że korekta programu skupu aktywów „odzwierciedla stały postęp w ożywieniu i rosnące zaufanie banku do siły perspektyw gospodarczych Kanady”. . Główna stopa procentowa pozostaje na poziomie 0,25 proc.

Schnabel: Europejski Bank Centralny może wolniej reagować na lepsze oczekiwania inflacyjne

Zdaniem dyrektor EBC Isabel Schnabel, EBC może wolniej niż wcześniej reagować na poprawę oczekiwań inflacyjnych ze względu na bliskość efektywnych minimalnych stóp procentowych. Europejski Bank Centralny dał jasno do zrozumienia, że ​​silna lub trwała reakcja Europejskiego Banku Centralnego może doprowadzić do faz, w których inflacja tymczasowo i umiarkowanie przekroczy próg 2 procent, wynika z listu opublikowanego na konferencji Peterson Institute for International Economics. .

READ  Nowość Land of the Aces: Blind Flight trafia na Kickstartera w cztery godziny

Europejski Bank Centralny rozpoczął projekt cyfrowego euro

Europejski Bank Centralny (EBC) rozpoczyna badania nad stworzeniem cyfrowego euro. Prezes EBC Christine Lagarde powiedziała w oświadczeniu, że analizy i eksperymenty przeprowadzone w początkowej fazie badań, a także opinie ekspertów skłoniły Radę Prezesów do „zmiany tempa i rozpoczęcia projektu cyfrowego euro”. „Dzięki naszej pracy chcemy zapewnić obywatelom i przedsiębiorstwom dostęp do najbezpieczniejszej formy pieniądza, pieniędzy banku centralnego, nawet w erze cyfrowej” – dodała.

Panetta: Nie podjęto jeszcze decyzji na rzecz cyfrowego euro

Według dyrektora EBC, Fabio Panetty, Rada Europejskiego Banku Centralnego (EBC) nie podjęła jeszcze fundamentalnej decyzji o emisji cyfrowego euro. Panetta napisał we wpisie na stronie Europejskiego Banku Centralnego, że Rada zdecydowała się oficjalnie uruchomić projekt przygotowujący do ewentualnego wprowadzenia cyfrowego euro.

Schulz: Cyfrowe euro daje ogromne możliwości

Federalny minister finansów Olaf Schultz (SPD) określił decyzję Europejskiego Banku Centralnego (EBC) o kontynuowaniu prac nad cyfrowym euro jako „pionierską”. „Zawsze opowiadałem się za cyfrowym euro, oferuje ogromne możliwości i jest niezbędne” – wyjaśnił Schulz. „Dlatego z zadowoleniem przyjmuję przełomową decyzję Europejskiego Banku Centralnego”. Ona ma rację. „Musimy dostosować euro do ery cyfrowej, ponieważ jest to jedyny sposób, w jaki możemy utrzymać i wzmocnić naszą suwerenność monetarną” – podkreślił Schultz.

Niemiecki sektor bankowy opowiada się za cyfrowym euro za pomocą tokenów

Niemiecki sektor bankowy z zadowoleniem przyjął decyzję Europejskiego Banku Centralnego (EBC) o uruchomieniu projektu przygotowania cyfrowego euro. Jednocześnie plany Europejskiego Banku Centralnego zostały określone jako niewystarczające. „Potrzebuje również zarówno tokenizowanych depozytów, jak i tokenizowanych sald banków centralnych, aby bezpiecznie towarzyszyć naszej gospodarce w przyszłości” – powiedziała w oświadczeniu. Europejski Bank Centralny musi uwzględnić w projekcie wszystkie trzy istniejące rodzaje funduszy.

Komisja Unii Europejskiej wzywa do zakończenia silników spalinowych do 2035 r.

READ  Problem z parkietem: Stowarzyszenie Konsumentów chce pozwać platformę randkową

Komisja Europejska opowiedziała się za zakazem sprzedaży nowych pojazdów z silnikami spalinowymi od 2035 roku. Do tego czasu cała nowa flota samochodowa w UE nie powinna emitować gazów cieplarnianych. Zgodnie z obecnym stanem technologicznym można to osiągnąć tylko za pomocą samochodów wyłącznie elektrycznych.

Komisja Europejska chce podatku od importu szkodliwego dla klimatu od 2026 r.

Komisja Europejska nie zamierza nakładać podatku importowego na szkodliwe dla klimatu produkty z krajów trzecich do 2026 r. Władze Brukseli poinformowały, że od 2023 r. planowana jest transformacja, aby firmy mogły dostosować się do zmian. Następnie importerzy stali, aluminium, cementu i nawozów będą musieli zakupić certyfikaty CO2 w oparciu o szkodliwy dla klimatu charakter importu.

Komisja Europejska proponuje podatek naftowy od lotów w Europie

Komisja Unii Europejskiej chce nałożyć podatek naftowy na loty w Europie. Obecne zwolnienie branży lotniczej z podatku paliwowego ma być stopniowo zwalniane w ciągu dziesięciu lat. Dlatego prywatne podróże służbowe i przewozy towarowe powinny być nadal zwolnione z podatku.

Londyn zakazuje nowych ciężarówek z silnikami spalinowymi od 2040

Brytyjski rząd opublikował więcej wskazówek dotyczących drogi kraju do neutralności klimatycznej. Od 2040 r. nie będą sprzedawane żadne nowe ciężarówki z silnikami spalinowymi. Również do 2040 r. loty krajowe i lotniska będą neutralne dla klimatu dzięki środkom kompensacyjnym – międzynarodowy ruch lotniczy do 2050 r.

Polska ogłasza zakup 250 amerykańskich czołgów podstawowych Abrams

Polska ogłosiła zakup 250 amerykańskich czołgów podstawowych Abrams. „Nasza armia zostanie wzbogacona o dużą liczbę najnowocześniejszych na świecie czołgów Abrams” – powiedział wicepremier Jarosław Kaczyński. Tak więc pierwsze czołgi mogą być dostarczane już od przyszłego roku.

Polska powinna natychmiast zawiesić niektóre przepisy reformy sądownictwa

Polska musi niezwłocznie zawiesić stosowanie przepisów krajowych, w szczególności w zakresie kompetencji organu dyscyplinarnego Sądu Najwyższego. Wiceprezes Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS) w Luksemburgu Rosario Silva de la Puerta wydał podobne zarządzenie tymczasowe. Jest to uzasadnione argumentami przedstawionymi przez Komisję Europejską.

READ  Relacje handlowe: firmy chcą być mniej zależne od Chin

Polski Trybunał Konstytucyjny uznaje działania Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości za niekonstytucyjne

W sporze sądowym z Unią Europejską polski Trybunał Konstytucyjny orzekł, że środki tymczasowe przeciwko reformom sądownictwa w Polsce, orzeczone przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS), są niezgodne z konstytucją. Sędzia Stanisław Pietrujic wyjaśnił, że orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości dotyczące „ustroju, zasad i procedur” polskich sądów są „niezgodne” z polską konstytucją.

Komisja Europejska chce w czwartek wszcząć postępowanie przeciwko Węgrom

Oczekuje się, że w czwartek Komisja Europejska rozpocznie postępowanie przeciwko Węgrom w związku z kontrowersyjną ustawą ograniczającą dostęp do informacji o homoseksualizmie. Wysoki rangą urzędnik UE powiedział AFP, że Bruksela wyśle ​​list do rządu Viktora Orbana i rozpocznie postępowanie w sprawie uchybienia zobowiązaniom państwa członkowskiego. Prawo, które weszło w życie w zeszłym tygodniu, zakazuje „reklamy” gejów i osób transpłciowych na Węgrzech.

OPEC osiąga kompromis ze środowiskami emirackimi

Według informacji z dobrze poinformowanych środowisk OPEC osiągnął kompromis w sporze ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. Osoby zaznajomione z tą sprawą powiedziały, że grupa zgodziła się, że w ramach szerszego porozumienia z producentami pod przewodnictwem Rosji ZEA mogą wydobyć więcej ropy, aby zwiększyć globalne dostawy.

+++ Dane ekonomiczne

Bank of Canada: główna stopa procentowa bez zmian na poziomie 0,25%

DJG / DJN / AFP / apo / sha

(koniec) Dow Jones Newswires

14 lipca 2021, 13:00 ET (17:00 GMT)

Prawa autorskie (c) 2021 przez Dow Jones & Company, Inc.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  Transakcja miliardera: T-Mobile pochłania konkurentów

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  Problem z parkietem: Stowarzyszenie Konsumentów chce pozwać platformę randkową

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  Żadnych nowych szczytów: w warunkach inflacji i recesji: ekspert widzi te możliwości w 2023 r. dla złota i srebra | biuletyn Informacyjny

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading

Economy

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Published

on

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlitz

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy obywateli Polski Unii Europejskiej. Stanowią największą zagraniczną grupę w mieście. Ich fuzja następuje po cichu.

Niemcy i Polacy mieszkają i świętują razem w Görlitz i Zgorgelz. Niemiecki Festiwal Staromiejski odbywa się w tym samym czasie, co Polski Festiwal Jacobi.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy polskich obywateli Unii Europejskiej. Tak wynika z aktualnych danych Urzędu Spisowego w Gorlicach. W marcu tego roku w Görlitz zarejestrowało się 5021 obywateli UE z sąsiedniego kraju. Miasto ostatni raz informowało o liczbie obcokrajowców w Görlitz w grudniu ubiegłego roku, kiedy wynosiła 4966 osób.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Rozwój ten stał się widoczny wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. O ile w latach 90. Görlitz liczyło nie więcej niż 400 obywateli Polski, o tyle w momencie przystąpienia do UE w mieście mieszkało już 750 Polaków, a w 2013 r. 1700 osób. Największe tempo wzrostu przypadło na lata 2014-2020, kiedy to Polonia w Görlitz przybywała do 500 członków rocznie. W ciągu ostatnich dwóch, trzech lat wzrost spadł o połowę.

Emigracja z Polski lub powrót obywateli polskich bliżej ojczyzny stał się główną przyczyną stabilnego rozwoju populacji w Görlitz. Od marca 2022 r. do marca 2023 r. liczba ludności Görlitz prawie się nie zmieniła. Dwanaście miesięcy temu w mieście mieszkało 56 473 mieszkańców, obecnie jest to 56 466. Wśród nich 8567 posiada paszport zagraniczny, co stanowi około 15 proc. Zjawisko bardzo podobne do tego, które miało miejsce w Görlitz, można zaobserwować we Frankfurcie nad Odrą.

Integracja nie jest spektakularna. Niedawno potwierdziła to Kathrin Groschwald, szefowa agencji pracy w Budziszynie w rozmowie z SZ. Bez polskich pracowników część dużych fabryk, takich jak Birkenstock czy producent opon Borbet, nie byłaby w stanie funkcjonować, ale obywatele polscy mogą znaleźć pracę także w średnich firmach lub zakładach rzemieślniczych, a wielu z nich prowadzi także działalność na własny rachunek. ludzie. Pod względem kulturowym katolicy wśród ludności polskiej również szybko nawiązują kontakty w parafiach Görlitz. Do ubiegłego roku diecezja Goerlitz była jedyną diecezją w Niemczech, która przyjęła członków. Administracja diecezjalna przypisała to także polskiej imigracji.

Ludność polska stanowi największą grupę obcokrajowców w Görlitz. Na drugim miejscu znajdują się mieszkańcy Syrii. Liczba ta przez długi czas spadała, ale w ciągu ostatnich trzech miesięcy ponownie nieznacznie wzrosła do 548. Ruch uchodźców wśród osób przybywających z Afganistanu ponownie się nasila. Podczas gdy dwa lata temu w marcu dwa lata temu w Görlitz mieszkało ich 128, obecnie jest ich 180.

  • Tutaj możesz zapisać się na bezpłatny newsletter Görlitz-Niesky.

Do Gorlitz nadal napływają ukraińscy uchodźcy wojenni. Podczas gdy w grudniu było ich 1244, obecnie w Görlitz jest ich 1312. Większość obcokrajowców mieszka na dużych obszarach w stylu wilhelmińskim w centrum i południowej części miasta, a następnie w gotowej do zamieszkania dzielnicy mieszkalnej Königshofen.

READ  Relacje handlowe: firmy chcą być mniej zależne od Chin
Continue Reading

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  Rolnictwo - Polscy rolnicy wysypują zboże z Ukrainy - Gospodarka
Continue Reading

Trending