Connect with us

Economy

Cel klimatyczny UE: Dzień Prawdy w Brukseli

Published

on

sW Brukseli, ale i w Berlinie od miesięcy było mnóstwo pracy: 14 lipca Komisja Europejska zamierza przedstawić swój długo oczekiwany plan realizacji celu ochrony klimatu. Ponieważ wciąż istnieje tylko jedna podstawowa liczba: tlenek węgla2– Emisje w Unii Europejskiej zmniejszą się do 2030 roku.

Mówi się, że pakiet o nazwie „Fit for 55” zawiera łącznie dwanaście statystyk. Walczą do końca Lobbyści Wiele branż wciąż interesuje szczegółami, kto powinien wnieść swój wkład, a przede wszystkim jak szybko można osiągnąć cel klimatyczny.

W przypadku Niemiec będzie to zależeć głównie od przepisów branży motoryzacyjnej. Następuje redukcja szkodliwych dla klimatu emisji z nowych samochodów o 65 proc. do 2030 r., a nawet o 100 proc. od 2035 r. Oznaczałoby to skuteczny zakaz sprzedaży nowych silników spalinowych — dopiero w 2035 r., bo do 2030 r. Przy 65-procentowym cięciu w całej UE, Niemcy będą musiały się zmienić szczególnie szybko. Może to oznaczać koniec silników benzynowych i wysokoprężnych w ciągu zaledwie dziewięciu lat.

Przeczytaj także

Z kolei przemysł samochodowy domaga się zdecydowanych zobowiązań do rozbudowy infrastruktury ładowania – we wszystkich państwach członkowskich. Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Samochodowego (VDA) krytykuje budowę nowych stacji ładowania, nawet w wiodących krajach, takich jak Niemcy, Francja i Holandia. Komisja Europejska może teraz określić szczegółowe wymagania dotyczące tego, ile kilometrów może przebyć między poszczególnymi stacjami ładowania lub ile mocy ładowania należy wygenerować dla każdego nowo zarejestrowanego pojazdu elektrycznego.

Szybka eskalacja mobilności elektrycznej nie jest jeszcze zgodna z życzeniami potencjalnych klientów. Reprezentatywne badanie przeprowadzone przez Niemiecką Akademię Nauk i Inżynierii (Acatec) wykazało, że większość (57 proc.) Niemców twierdzi, że samochody przyszłości będą elektryczne.

Ale tylko 23 procent ankietowanych chciałoby tej przyszłości, więc nie chcieliby jej aż do jednej czwartej. Tylko 24 proc. twierdzi, że pojazd czysto elektryczny jest dla nich opcją, podczas gdy dla samochodów hybrydowych jest to 31 proc. Ale może być również de facto wykluczony w przyszłości zgodnie z nowymi wymogami UE.

READ  Polityka pieniężna dwóch prędkości

Przyspiesz proces zatwierdzania

Program „Fit for 55” dotyczyć będzie jednak nie tylko producentów samochodów. We wszystkich dziedzinach gospodarki i życia powinno być znacznie mniej dwutlenku węgla2Wyjść. „Celem jest jak najszybsza redukcja CO22emisje, dlatego otwartość na technologię jest tak ważna” – mówi Christian Bruch, Head of Siemens świat energii. Są aplikacje, w których rozwiązania tymczasowe, na przykład oparte na gazie ziemnym, mają sens, jeśli ma to szybko zastąpić dwutlenek węgla2Możliwe jest wykorzystanie bardziej intensywnych źródeł energii, takich jak węgiel.

„Plan zwiększenia udziału odnawialnych źródeł energii do 38-40 procent do 2030 r. jest słuszny”, mówi Bruch. „Ważniejsze od poszczególnych punktów procentowych jest jednak przyspieszenie realizacji projektu, a przede wszystkim procesu akceptacji”. W Niemczech ukończenie linii energetycznej zajmie do dwunastu lat, co jest zdecydowanie za długo.

Przeczytaj także

ID.3 i ID.4 przed nową prasą XL w Zwickau Press

Przełom w e-mobilności

Jeszcze przed przedstawieniem planów UE pojawiły się krytyczne głosy wewnątrz Unii. „Europejska polityka klimatyczna nie powinna prowadzić do dezindustrializacji i masowej migracji przedsiębiorstw, na przykład w sektorze lotniczym czy motoryzacyjnym”, ostrzega Wolfgang Steiger, sekretarz generalny Rady Gospodarczej CDU WELT.

W rezultacie ochrona klimatu straci akceptację społeczną, a globalny wpływ na środowisko wzrośnie, ponieważ firmy będą migrować do regionów o niższych standardach środowiskowych. Dlatego otwartość na technologię i zasady gospodarki rynkowej musi stać się kamieniem węgielnym europejskiej polityki klimatycznej”.

Zarówno prezes Siemens Energy, jak i sekretarz generalny Rady Gospodarczej podkreślają znaczenie paliw wodorowych i syntetycznych, czyli tzw. e-paliw. Potencjał dwutlenku węgla2Oszczędności dzięki ekologicznemu wodorowi, zwłaszcza w sektorach energochłonnych, takich jak stal lub aluminium, ale także w obszarach mobilności, w których silniki elektryczne nie mogą być efektywnie wykorzystywane, takich jak transport ciężkich towarów, towarów, ruch lotniczy lub pojazdy budowlane, są ogromny”, powiedział Schweiger.

Jednak obecnie nie ma ugruntowanego rynku wodoru z odnawialnych źródeł energii, czyli tak zwanego „zielonego wodoru”. W celu dalszego osiągania celów klimatycznych i redukcji dwutlenku węgla2Redukcja emisji europejskiego przemysłu to dwutlenek węgla2– Niska zawartość wodoru jest niezbędna jako technologia pomostowa – powiedział sekretarz generalny Rady Gospodarczej, ostrzegając również przed europejskim podatkiem na paliwo do silników odrzutowych.

Steiger ostrzega, że ​​„planowany przez UE podatek naftowy będzie niczym innym jak programem stymulującym porty lotnicze w Wielkiej Brytanii, Turcji i krajach Zatoki Perskiej”. „To nie pomoże klimatowi, a europejskiemu przemysłowi lotniczemu zabraknie kapitału do inwestowania w przyjazne dla klimatu alternatywy”.

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Używamy odtwarzacza od dostawcy podcastów Podigee WELT. Potrzebujemy Twojej zgody, aby móc oglądać odtwarzacz podcastów i wchodzić w interakcje lub przeglądać treści z Podigee i innych sieci społecznościowych.

„Wszystko w magazynie” to codzienna migawka giełdowa zespołu redakcyjnego WELT Business. Codziennie od 7 rano z dziennikarzami finansowymi WELT. Dla ekspertów giełdowych i początkujących. Subskrybuj podcast na spotifyA Podcast AppleA amazonka muzyka A Deezer. lub bezpośrednio przez kanał RSS.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Wyraźnie wzrosły akcje Rheinmetall i HENSOLDT: firmy zbrojeniowe korzystają z zamówień z krajów zachodnich - Rheinmetall podnosi prognozy sprzedaży

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  Co decyduje o sukcesie polskiego paczkomatu
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Wyraźnie wzrosły akcje Rheinmetall i HENSOLDT: firmy zbrojeniowe korzystają z zamówień z krajów zachodnich - Rheinmetall podnosi prognozy sprzedaży
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending