Connect with us

Economy

Gazprom pokazuje Europie swoją siłę rynkową | Gospodarka | DW

Published

on

Na europejskim rynku gazu coś się warzy. Po długiej, mroźnej zimie magazyny gazu ziemnego są niezwykle puste i trzeba je szybko uzupełniać. Rosyjski państwowy Gazprom mógłby zwiększyć wielkość dostaw. Ale lider rynku nie, mimo że ceny osiągnęły ostatnio najwyższy poziom od 13 lat. Zwiększa to ryzyko, że Europa wejdzie w nadchodzącą zimę bez wystarczających rezerw gazu.

Brak dodatkowego tranzytu przez Ukrainę pomimo spodziewanych niepowodzeń w dostawach

Na tym tle pojawia się informacja, że ​​Gazprom nie zarezerwował na lipiec żadnych dodatkowych przepustowości tranzytowych przez Ukrainę, mimo że dostawy rosyjskiego gazu ziemnego do UE spadną w tym miesiącu o ponad 2 mld m sześc. Z powodu planowanych prac konserwacyjnych pozostałe dwa szlaki transportowe do Niemiec zostały tymczasowo odwołane: rurociąg jamalski przez Białoruś i Polskę został zatrzymany na ten tydzień; Transport przez znacznie większy gazociąg Nord Stream przez Morze Bałtyckie zatrzyma się w dniach 13-23 lipca.

Powstaje pytanie, co robi Gazprom z tym pozornym brakiem dostaw. Czy należy zwiększać ceny, tak jak robi to Rosja na rynku ropy, współpracując z OPEC w celu ograniczenia produkcji, a tym samym także eksportu?

„Fortuna” to jeden z dwóch rosyjskich statków, które obecnie kończą Nord Stream 2

„Wygląda na to, że Gazprom nie tylko optymalizuje ceny i wolumeny, ale także lobbuje na rzecz zapewnienia ukończenia gazociągu Nord Stream 2” – zauważa w swojej książce. raport z rynku gazu Szef firmy doradczej Ganexo w Berlinie, Joachim Enders, stanowczo.

Ze swojej strony Gazprom nalega na wypełnienie wszystkich zobowiązań. Biuro prasowe grupy powiedziało w odpowiedzi na prośbę DW: „Nasza praca w Europie opiera się na długoterminowych kontraktach. Skrupulatnie spełniamy wymagania naszych klientów i odpowiednio rezerwujemy możliwości transportowe, a nie na odwrót”.

Magazyny gazu ziemnego są wyjątkowo puste w Niemczech i Austrii

Niezależny ekspert ds. rynku gazu w Berlinie Heiko Lohmann potwierdził w raporcie, że realizacja kontraktów przez Gazprom nie budzi wątpliwości, a pytanie brzmi, dlaczego grupa nie rozszerza dostaw do Europy pomimo dużego popytu i cen i jak dokładnie wypełnia swoje zobowiązania. Wywiad DW.

„Co jest niesamowite, a to naprawdę nowe: Gazprom wydaje się wypełniać swoje kontrakty, zabierając znacznie większe niż zwykle ilości z magazynów w Europie, a może nawet kupując w ilościach handlowych na rynku europejskim. Przynajmniej tak słyszałem od dealerów”, mówi Heiko Lohmann.

W wyniku takiego podejścia dwa najważniejsze europejskie magazyny Gazpromu – w Rehden w Niemczech, największe w UE i Haidach w Austrii – na początku lata były prawie całkowicie puste, a uzupełnianie właśnie się rozpoczęło. – To dość nietypowe dla Gazpromu i wymaga wyjaśnienia politycznego – mówi ekspert.

RIA Novosti: Bez Rosji nie ma bezpieczeństwa dostaw

Takie wyjaśnienie można łatwo znaleźć w oficjalnych rosyjskich mediach. Państwowa Agencja Prasowa RIA Nowosti Strategię i taktykę rosyjskiego państwowego koncernu gazowego wyjaśnia następująco: „Oceniając jakiekolwiek działania firmy na rynku europejskim, należy zawsze mieć na uwadze decydujący fakt: Gazprom musi dokończyć budowę Nord Potok Stream 2. ”

Austria |  Magazyn gazu ziemnego Haidach w pobliżu Salzburga

Rosyjski gaz jest przechowywany w największym magazynie gazu ziemnego w Austrii w Haidach koło Salzburga

Artykuł otwarcie przyznaje, że „Rosja blokuje ekstradycję”, a nie tylko w celu uzupełnienia własnego i państwowego skarbca. „Drugim, nie mniej ważnym celem jest przyzwyczajenie naszych zachodnich partnerów do oczywistej idei: zapewnienie własnego bezpieczeństwa dostaw jest możliwe tylko w ścisłym partnerstwie z Rosją”.

Wydaje się, że to „przyzwyczajenie się do zachodnich partnerów” jest gwarantowane: Europa dostaje przez Ukrainę tylko tyle gazu, ile przewiduje pięcioletnia rosyjsko-ukraińska umowa tranzytowa zawarta pod koniec 2019 roku. Dla Gazpromu nie ma to sensu pompować mniej , ponieważ zarezerwowany wolumen musi być w taki czy inny sposób opłacony w całości, ale grupa nie chce rezerwować żadnych dodatkowych mocy po znacznie droższej taryfie.

Polityczna presja Moskwy na rzecz Nord Stream 2?

Teraz jednak w kontrakcie zapisano, że w pierwszym roku 2020 wolumeny tranzytowe powinny wynieść 65 mld m sześc., a potem, od 2021 do 2024 r., spadną do 40 mld m sześc. rocznie, od kiedy umowa została podpisana, zakłada, że ​​Gazprom ogłosił, że Nord Stream 2 zostanie wkrótce ukończony, rozpoczynając to, co zostało udaremnione przez amerykańskie sankcje.

Stąd obecna sytuacja: Europa dostaje w drodze przez Ukrainę znacznie mniej gazu niż jest to konieczne, Gazprom dotrzymuje kontraktu, opróżniając europejskie magazyny, a jednocześnie grupa prowadzi dłuższe prace konserwacyjne na dwóch gazociągach do Unia Europejska.

W końcu to wszystko może oznaczać, że gdzieś jesienią, być może we wrześniu, rosyjski państwowy koncern da Europejczykom wybór: albo Nord Stream 2 (który prawdopodobnie zostanie ukończony) o przepustowości 55 mld sześciennych metrów. Dasz im pozwolenie na szybką działalność – albo będziesz mieć poważne problemy z dostawami gazu w nadchodzącą zimę, ponieważ nasze magazyny są nadal w połowie puste i nie chcemy zwiększać ilości dostarczanych przez Ukrainę.

Chodzi też o rolę gazu ziemnego w dekarbonizacji

Za tym domniemanym scenariuszem przemawia fakt, że Gazprom nie chciał rezerwować dodatkowych zdolności tranzytowych z rocznym wyprzedzeniem na aukcji na Ukrainie lub w Polsce, uzasadniając to tym, że może to być nadal miesięczna lub kwartalna. Wydaje się to być kolejnym niewątpliwym sygnałem, że rosyjska państwowa spółka zamierza obsłużyć rosnące zapotrzebowanie na gaz w Europie wyłącznie nowym gazociągiem na Bałtyku od jesieni 2021 roku.

Piątek dla przyszłej demonstracji w Kolonii

Zwolennik wycofywania gazu ziemnego na piątkowym wiecu For the Future w Kolonii

Heiko Lohmann, który określa siebie jako obrońcę Nord Stream 2 („Wygodniej byłoby Europie mieć ten gazociąg”), nie chce w tej chwili wierzyć w możliwość tak oczywistej próby szantażu: „Więc Do tej pory Gazprom faktycznie atakował kraje kupujących w Europie Zachodniej, a presja polityczna nigdy nie została zastosowana, a przynajmniej nigdy nie była znana.Jeśli precedens pojawi się teraz po raz pierwszy, byłby to druzgocący dla Gazpromu w dyskusji politycznej.

Gdyby Gazprom rzeczywiście jesienią zaczął „przyjemnie lobbować”, to znacznie rozpaliłoby już i tak ożywioną debatę w Europie o krótko-, średnio- i długoterminowej roli gazu w kontekście dekarbonizacji i wzmocniłoby pozycję wszystkich zwolenników Wywiad z DW Wycofywanie jest znacznie szybsze niż przy użyciu gazu ziemnego. Przede wszystkim jednak Europa stanie przed poważnym problemem dostaw.

READ  Nieco zagraniczni pracownicy w Saksonii-Anhalt: popyt rośnie

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Łódź zamawia w Solarisie 51 autobusów - aktualności korporacyjne, biznesowe, branżowe (inne) | Aktualności | Schemat autobusowy - Technologia - Transport publiczny
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Komentarz do „Podwójnego boomu” – niemieckiego pakietu pomocowego – katastrofa w całej UE

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Dlaczego pomaga tylko nacisk na Europejski Trybunał Sprawiedliwości
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending