Connect with us

Economy

Badanie Commerzbanku: Zrównoważony rozwój to kluczowa kwestia na przyszłość ›My

Published

on

Simon Buch, dyrektor Oddziału Klientów Korporacyjnych w Bielefeld, z papierową kopią opracowania „Gospodarka w okresie przejściowym: Szanse na Zielony Ład”. Zdjęcie: Commerzbank

Zrównoważony rozwój jest głównym tematem napędzającym firmy średniej wielkości w Nadrenii Północnej-Westfalii – konsekwencje obecnej pandemii korony nic nie zmieniają: 85 procent ankietowanych firm uważa ten temat za ważny dla utrzymania wyników ekonomicznych w dłuższej perspektywie. Dwudzieste badanie Inicjatywy Commerzbanku www.unternehmerperspektiven.de z adresem Gospodarka w okresie przejściowym: szanse na „Zielony Ład”, Przygotowany przez firmę badawczą forsa na zlecenie inicjatywy ma szczególną przewagę nad poprzednikami: określa dwa okresy badania: przed wybuchem i na początku (11/19 – 03/20; 437 uczestników) oraz w środku epidemia korony (20.08 – 20.10; 154 uczestników); W celu zarejestrowania ewentualnych zmian w wynikach ankiety.

Jednak nie ma prawie żadnej różnicy w kluczowych punktach między badaniem wstępnym a dodatkowym: wyraźna większość uważa, że ​​trwałość jest niezbędna dla przetrwania w przyszłości (81% i 75%) oraz szansą na wzrost i konkurencyjność (72% i 62%). Termin ten jest używany nie tylko jako synonim ochrony klimatu i środowiska – trzy czwarte respondentów rozumiało go jako trójcę środowiska, ekonomii i odpowiedzialności społecznej. Firmy z optymizmem podchodzą do związanych z tym wyzwań: 78% uważa, że ​​są dobrze przygotowane do zrównoważonego ładu korporacyjnego.

Nadal brakuje konkretnych strategii zrównoważonego rozwoju

Niezależnie od ogromnego znaczenia tematu, jedna trzecia firm z NRW realizuje już określoną strategię zrównoważonego rozwoju, podczas gdy kolejna trzecia planuje. Powiedział, że „kwestia zrównoważonego rozwoju tymczasowo zajęła miejsce na tylnym siedzeniu w kwestiach operacyjnych zarządzania kryzysowego” Szymon ButchKierownik Oddziału Klientów Korporacyjnych w Bielfield.Ale ci, którzy mają już strategię zrównoważonego rozwoju, doceniają swoją wiodącą rolę. Potwierdzają to również wyniki: 42% (lub 57% w pierwszym badaniu) określiłoby własną firmę jako „firmę wczesną”. Zawieszenie strategii nie wchodzi w rachubę dla żadnej ze średnich firm w Nadrenii Północnej-Westfalii, nawet w warunkach Corony – 41% powyżej średniej utrzymało ją bez zmian. Dla 72% firm, które rozwijają się lub utrzymują swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój, kryzys klimatyczny jest jednym z największych wyzwań stojących przed średnimi przedsiębiorstwami.

READ  Te winogrona muszą się pospieszyć

Również niechęć do szukania nowych obszarów pracy

Tylko 17% ankietowanych firm (lub 22% w badaniu wstępnym) stwierdziło, że otworzyło już i ustanowiło nowe obszary biznesowe. Ponad trzy czwarte z nich robi to we współpracy ze swoimi klientami. 22% ankietowanych wciąż poszukuje nowych obszarów pracy, a ponad połowa nie planuje żadnych zmian. „Z pewnością widzimy tutaj pole do poprawy. Dlatego naszym celem jest zapewnienie naszym klientom kompleksowego doradztwa w celu osiągnięcia zrównoważonego modelu biznesowego z naszej perspektywy jako partnera bankowego, a w szczególności zidentyfikowanie nowych czynników biznesowych” – wyjaśnia Lesbijka.

Zaangażowanie w zrównoważony rozwój to duży problem obrazowy

W oczach większości firm możliwości podjęcia działań na rzecz zrównoważonego rozwoju są ściśle związane z ich rozgłosem. Prawie połowa widzi na pierwszym miejscu możliwość wzrostu wizerunku i lojalności klientów. 4 na 5 firm uważa, że ​​zwiększy to ich odpowiedzialność społeczną. Z drugiej strony, nie tylko rozwój nowych obszarów biznesowych, ale także inne ważne czynniki przedsiębiorcze, takie jak promocja innowacji produktowych (40%) czy lepsza zdolność kredytowa (24%) są wyraźnie drugorzędnymi czynnikami. Firmy pytane o działania, które już zostały wdrożone, często wymieniają klasyczne tematy związane z efektywnością, takie jak oszczędzanie materiałów eksploatacyjnych, recykling czy usprawnianie procesów biznesowych. Wyjątkiem są firmy ze strategią zrównoważonego rozwoju, ponieważ prawie każda firma średniej wielkości promuje zarządzanie innowacjami poprzez środki zrównoważonego rozwoju. Jednak gotowość do inwestowania jest generalnie wysoka, zwłaszcza w większych firmach (50-100 mln euro), które zwiększyły swoje inwestycje w zrównoważony rozwój w ciągu ostatnich dwóch lat (badanie ogólnokrajowe). W dodatkowej ankiecie badanie koncentruje się również na przeszkodach. Na pytanie, dlaczego firmy zachowują się ostrożnie, jeśli chodzi o środki zrównoważonego rozwoju, prawie połowa wskazała na złożoność programów finansowania i ogólną niepewność, jeśli chodzi o obliczanie wydatków i dochodów. 64% uważa, że ​​ramy prawne są niebezpieczne.

READ  Zmiany te będą dotyczyć tych witryn w 2024 r

Potrzebujesz porady w banku

Jedną z wymienionych wad jest duże zainteresowanie poradami ze strony banków. Nawet w czasie kryzysu nadal istnieje duże zapotrzebowanie na porady dotyczące finansowania i informacje na temat wszystkich aspektów zrównoważonego rozwoju. Banki są wyraźnie poszukiwane w tym temacie, dlatego stale rozwijamy nasze zrównoważone rozwiązania w zakresie inwestycji, finansów i systemów.

Mamy już duże doświadczenie w wielu aspektach zrównoważonego rozwoju, na przykład w zakresie zielonych obligacji, zielonych finansów czy emisji praw do emisji. W pierwszym kwartale roku byliśmy już odpowiedzialni za 33 zrównoważone obligacje o łącznej wartości 39 miliardów euro”.

Perspektywy Przedsiębiorczości i Inicjatywa Studiów

Inicjatywa MŚP Perspektywy Przedsiębiorczości jest forum przedsiębiorczości publicznej od 2006 roku. Raz w roku przeprowadza ankietę wśród 2000 właścicieli i menedżerów poziomu 1 w firmach różnej wielkości i ze wszystkich sektorów. Reprezentatywne ankiety przeprowadzane są przez firmę Forsa. Przedstawiciele biznesu, stowarzyszeń, polityki i nauki omówią wyniki w publicznych dyskusjach panelowych.

www.unternehmerperspektiven.de.

Commerzbank

Commerzbank jest wiodącym bankiem dla średnich firm i silnym partnerem dla około 30 000 grup klientów korporacyjnych oraz około 11 milionów klientów prywatnych i komercyjnych w Niemczech. Bank oferuje kompleksową ofertę usług finansowych w dwóch obszarach działalności – klientów indywidualnych i korporacyjnych oraz klientów korporacyjnych. Commerzbank obsługuje około 30 procent niemieckiego handlu zagranicznego i jest reprezentowany na arenie międzynarodowej w bankowości korporacyjnej w około 40 krajach. Bank koncentruje się na niemieckich firmach średniej wielkości, dużych korporacjach i klientach instytucjonalnych. W zakresie biznesu międzynarodowego Commerzbank wspiera klientów w relacjach biznesowych z Niemcami oraz firmami z wybranych branż przyszłości. W ramach integracji comdirect klienci prywatni i komercyjni korzystają z usług jednego z najnowocześniejszych banków internetowych w Niemczech w zakresie spersonalizowanego doradztwa na miejscu. Polska spółka zależna mBank SA to innowacyjny bank cyfrowy, który obsługuje około 5,7 mln klientów indywidualnych i korporacyjnych, głównie w Polsce, Czechach i na Słowacji. W 2020 roku Commerzbank osiągnął łączny dochód w wysokości około 8,2 miliarda euro, zatrudniając prawie 48 000 pracowników.

READ  Przypadek specjalny Fritzbox: która sieć Mesh ma najlepsze WiFi?

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Produkcja profili aluminiowych w Polsce: motor polskiej gospodarki

Published

on

Produkcja profili aluminiowych w Polsce: motor polskiej gospodarki

Polska jest jednym z wiodących producentów profili aluminiowych w Europie. Przemysł odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce, tworząc miejsca pracy i przyczyniając się do rozwoju wielu sektorów. W artykule przyjrzymy się bliżej produkcji profili aluminiowych w Polsce oraz omówimy jej historię, stan obecny i perspektywy na przyszłość.

Historia produkcji profili aluminiowych w Polsce

Produkcja z Profile aluminiowe Polska ma długą historię sięgającą lat 60. XX wieku. Powstały wówczas na Górnym Śląsku pierwsze huty aluminium, a wraz z rozwojem gospodarki socjalistycznej przemysł przeżywał dynamiczny rozwój. Po przemianach politycznych w 1989 roku wiele państwowych hut zostało sprywatyzowanych, a na rynek weszły nowe prywatne firmy.

reklama

Obecnie w Polsce działa kilkudziesięciu producentów profili aluminiowych. Głównymi ośrodkami produkcji profili aluminiowych w Polsce są:

  • Górny Śląsk: W tym regionie zlokalizowana jest największa w Polsce huta aluminium – Huta Aluminium Konin. Oprócz Huty Aluminium Konin w regionie działa szereg innych fabryk produkujących profile aluminiowe.
  • Wielkopolska: W Wielkopolsce działa szereg firm zajmujących się produkcją profili aluminiowych do różnorodnych zastosowań m.in. w budownictwie, motoryzacji czy meblarstwie.
  • Dolny Śląsk: Na Dolnym Śląsku działa kilku znaczących producentów profili aluminiowych, m.in. KGHM Polska Miedź SA i Aleris Aluminium.

Aktualny stan branży

Polska jest obecnie jednym z największych producentów profili aluminiowych w Europie. W 2023 roku produkcja osiągnęła poziom około 1,2 mln ton, co stanowiło około 5% produkcji światowej. Profile aluminiowe eksportujemy z Polski na cały świat, a głównymi odbiorcami są Niemcy, Francja, Włochy i Wielka Brytania.

Polska branża produkcji profili aluminiowych jest nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się. Firmy inwestują w nowe technologie i maszyny, dzięki czemu mogą zwiększać swoją efektywność i produktywność. Ważną rolę odgrywa także jakość produktu, która przekłada się na jego konkurencyjność na rynku światowym.

czynniki sukcesu

Sukces produkcji polskich profili aluminiowych zależy od kilku filarów. Po pierwsze, polskie firmy korzystają z wysokiej jakości surowców, czyli wytapiania aluminium. Po drugie, stosowane są nowoczesne technologie produkcji, które zapewniają wysoką wydajność i precyzję. Po trzecie, polskie firmy oferują konkurencyjne ceny, co czyni ich produkty atrakcyjnymi dla klientów na całym świecie.

READ  Zmiany te będą dotyczyć tych witryn w 2024 r

Istotnym czynnikiem jest także położenie geograficzne Polski. Bliskość rynków Europy Zachodniej oraz dostęp do portów morskich ułatwia eksport produktów.

Znaczenie produkcji profili aluminiowych dla polskiej gospodarki

Produkcja profili aluminiowych odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce. Przemysł tworzy tysiące miejsc pracy i przyczynia się do rozwoju wielu sektorów takich jak: b. Przemysł budowlany, przemysł samochodowy, przemysł meblarski i przemysł transportowy.

Ponadto produkcja profili aluminiowych jest ważnym źródłem dochodów państwa. W 2023 roku wartość eksportu profili aluminiowych z Polski wyniosła około 5 miliardów złotych.

Prognozy na przyszłość

Pomimo dynamicznego rozwoju, produkcja profili aluminiowych w Polsce stoi przed wieloma wyzwaniami. Jednym z tych wyzwań jest rosnąca konkurencja ze strony innych krajów, takich jak Chiny i Indie. Kolejnym wyzwaniem są wysokie ceny energii, które są ważnym czynnikiem kosztowym w produkcji aluminium.

Pomimo tych wyzwań perspektywy dla tej branży są optymistyczne. Oczekuje się, że w nadchodzących latach światowy rynek profili aluminiowych będzie się rozwijał, co będzie stanowić impuls do rozwoju branży. Wzrostu spodziewają się zwłaszcza producenci profili aluminiowych stosowanych w budownictwie i przemyśle motoryzacyjnym.

Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju branży jest wzrost świadomości ekologicznej. Aluminium jest materiałem w całości nadającym się do recyklingu, co czyni go atrakcyjnym materiałem dla producentów i konsumentów.

Wyzwania i perspektywy

Polska ma potencjał, aby stać się jednym z czołowych producentów profili aluminiowych na świecie. Aby to osiągnąć, konieczne jest ciągłe inwestowanie w nowoczesne technologie, podnoszenie kwalifikacji pracowników i poszukiwanie nowych rynków zbytu.

streszczenie

Produkcja profili aluminiowych w Polsce to silna i dynamicznie rozwijająca się branża, która odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce. Przyszłość branży rysuje się obiecująco, a Polska ma szansę utrzymać pozycję jednego z czołowych producentów profili aluminiowych w Europie.

/Treść partnera/

Continue Reading

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Zmiany te będą dotyczyć tych witryn w 2024 r

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Zmiany te będą dotyczyć tych witryn w 2024 r

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Trending