Connect with us

Economy

Hazard: Dane historyczne pokazują: Złoto nie jest niezawodną ochroną przed inflacją | Wiadomość

Published

on

?? Nie ma prawie żadnej korelacji między kształtowaniem się ceny złota a inflacją
?? Złoto ma historię negatywnych wyników w okresach wysokiej inflacji
?? Eksperci zalecają inne klasy aktywów w celu ochrony przed inflacją

Reklama

Handluj ropą, złotem i wszystkimi towarami z dźwignią (do 30)

Handluj towarami z wysoką dźwignią i małymi spreadami. Czy możesz tylko z 100,00? Zacznij handlować, aby skorzystać z wpływu kapitału 3000 euro!

72% rachunków inwestorów detalicznych traci pieniądze podczas handlu kontraktami CFD z tym dostawcą. Zastanów się, czy możesz podjąć wysokie ryzyko utraty pieniędzy.

Ceny konsumpcyjne rosną w Stanach Zjednoczonych Obecnie zapewnia, że ​​obawy inflacyjne są głównym problemem wśród inwestorów giełdowych. Zaniepokojeni są również eksperci. Niedawno Deutsche Bank ostrzegał, że Przekształć ryzyko inflacji w globalną bombę zegarową Mógł by. Jeśli na rynku rośnie strach przed dewaluacją, zwykle nadchodzi wielka godzina złota. Metal szlachetny jest często używany do zabezpieczenia depozytu przed inflacją, ponieważ jego naturalne występowanie jest ograniczone, jest wymagany w branży i nie można go zdewaluować środkami polityki pieniężnej. Dlatego eksperci uważają, że Cena złota osiągnie w tym roku rekordowy poziom Mógł by. Ale reputacja drogocennego żółtego metalu jako zabezpieczenia przed inflacją jest prawdopodobnie bezpodstawna. Ponieważ, jak pokazuje analiza danych historycznych, w przeszłości surowce nie były wiarygodne.

Ekspert: „Złoto nie jest idealnym żywopłotem”

Aby inwestycja była postrzegana jako ochrona przed inflacją, jej wartość musi, według CNBC, rosnąć wraz ze wzrostem inflacji w postaci cen konsumpcyjnych. Jednak nie jest tak w przypadku ceny złota, jak pokazuje analiza przeprowadzona przez stratega portfela Morningstar, Amy Arnott, dostępna dla amerykańskiego brokera. Według Arnotta w ciągu ostatnich 50 lat istniała korelacja między ceną złota a inflacją wynoszącą zaledwie 0,16. Dla przypomnienia: im wartość korelacji bliższa 1, tym większe prawdopodobieństwo rozwoju dwóch systemów ze stałym krokiem. Jednak korelacja tylko 0,16 oznacza, że ​​prawie nie ma związku między tymi dwiema wartościami. „Nie ma gwarancji, że złoto przyniesie również ponadprzeciętne zwroty, jeśli inflacja wzrośnie”, powiedziała Amy Arnott, według CNBC, w świetle danych. W rzeczywistości sytuacja wydaje się jeszcze bardziej ponura. Ponieważ spojrzenie w przeszłość pokazuje, według stratega Morningstar, że złoto „naprawdę nie jest idealnym zabezpieczeniem”. W czasach wysokiej inflacji metal szlachetny znacznie stracił na wartości.

READ  Dlaczego niemiecki agent polega na chińskim producencie samochodów BYD?

Inflacja a cena złota: historyczne wyniki pozostawiają wiele do życzenia

W ramach swojej analizy Arnott przyjrzała się trzem okresom w ciągu ostatnich 50 lat, kiedy inflacja była szczególnie wysoka w Stanach Zjednoczonych i zbadała ewolucję cen złota w tych okresach. Na przykład w latach 1973-1979 średnia roczna stopa inflacji wynosiła 8,8 proc., znacznie powyżej celu 2 proc. Jednak w tym okresie złoto nadal utrzymywało swoją reputację bezpiecznej przystani, ponieważ według stratega portfelowego inwestowanie w metal szlachetny generowało zwrot w wysokości 35 procent. Ale obraz zmienił się po krótkim czasie. Według CNBC, powołując się na badanie Amy Arnott, inwestorzy w złoto tracili średnio 10% w latach 1980-1984, choć roczna stopa inflacji była również bardzo wysoka i wynosiła w tamtych latach 6,5%. Coś podobnego można zaobserwować w latach 1988-1991: podczas gdy inflacja wynosiła średnio 4,6 procent, złoto straciło w tym okresie około 7,6 procent swojej wartości.

Według CNBC wyniki te sugerują, że inwestorzy, którzy chcą wykorzystać złoto jako zabezpieczenie swojego portfela, stawiają na ryzyko. Jest to również obsługiwane przez parsowanie „alpha lookup”. Witryna przyjrzała się całemu okresowi od 1978 do 1995 roku, ponieważ był to okres o najwyższej inflacji od II wojny światowej, i doszła do wniosku, że ceny złota nie nadążają za amerykańskim indeksem cen konsumpcyjnych (CPI) i nie mógł ich wyprzedzić, jak można by się spodziewać po dobrej ochronie przed inflacją. Zamiast tego cena złota była bardzo zmienna w tym okresie i ostatecznie wzrosła tylko o około 71 procent, podczas gdy CPI wzrósł o około 127 procent. Według Research Alpha metal szlachetny stracił 43 procent swojej wartości w latach 1980-2000, podczas gdy wskaźnik CPI wzrósł o około 120 procent.

Eksperci zalecają te klasy aktywów jako zabezpieczenie przed inflacją

Ponieważ złoto nie okazało się historycznie dobrym zabezpieczeniem, Amy Arnott z Morningstar zaleca również inwestorom zaniepokojonym wzrostem cen konsumpcyjnych. Rozważ inne klasy aktywów. Michael McClary, CIO w Valmark Financial Group, również doradzał CNBC w sprawie złota, które „nie kupuje się tylko dlatego, że wydaje się, że nadchodzi inflacja”. Jego zdaniem najlepszym zabezpieczeniem byłby portfel mieszany składający się z akcji, fundusze inwestycyjne nieruchomości, towary takie jak ropa, w które można inwestować poprzez fundusze ETF, skarbowe papiery wartościowe chronione przed inflacją lub w skrócie TIPS. Te ostatnie to obligacje prywatne, które zapewniają ochronę przed inflacją i niskimi płatnościami odsetkowymi.

READ  Burmistrz Hauschild trzyma ten temat z dala od swojego przemówienia noworocznego

Jak donosi CNBC, REIT i surowce mają w szczególności lepsze wyniki niż złoto, zgodnie z analizą Amy Arnott. W latach 1973-1979 REIT zyskały na wartości około 11,5%, podczas gdy surowce wzrosły o 19,4%. Od 1980 do 1984 roku REIT-y wzrosły o 20,4 proc., a surowce o 2,3 proc. W ostatnim badanym okresie, od 1988 do 1991 r., REIT-y wzrosły o 9 procent, podczas gdy towary wzrosły o 21 procent.

Długoterminowy bilans złota jest lepszy

Jest jednak jedna pociecha dla wszystkich miłośników złota: analiza Morningstar obejmowała tylko okresy kilkuletnie. Według Arnotta, długoterminowy bilans złota jako ochrony przed inflacją – który był mierzony przez kilka dziesięcioleci – jest znacznie lepszy i bardziej zgodny z reputacją żółtego metalu szlachetnego jako bezpiecznej przystani: „Jeśli przyjrzysz się bardzo długo okresy czasu muszą utrzymać swoją wartość przed inflacją”. „Ale w każdym krótszym okresie może to być dobre zabezpieczenie, ale nie musi”.

Zespół redakcyjny Finanzen.net

Więcej wiadomości o cenie złota

Źródła obrazu: Thinkstock, ded pixto / Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  UE musi decydować o wypłacie pomocy
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Aktualizacja Ukrainy: Rosja wyznacza batalion Azowski na grupę terrorystyczną dzisiaj Europa | DW

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Schwank „Polska Gospodarka” w Teatrze Świątecznym Schmerberg
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending