Connect with us

Tech

NASA ogłasza sukces „Voyagera 1”: nastąpił „największy cud”.

Published

on

NASA ogłasza sukces „Voyagera 1”: nastąpił „największy cud”.
  1. Strona główna
  2. Dowiedzmy się

Naciska

Voyager 1 to jedyny ludzki element, który przekroczył granice Układu Słonecznego. (Wrażenie artysty) © Science Photo Libra/imago

Przez pięć długich miesięcy sonda Voyager 1 nie otrzymywała wyraźnego sygnału. Teraz wydaje się, że zespół NASA rozwiązał zagadkę.

PASADENA – Żadna sonda kosmiczna nie jest dalej od Ziemi niż Voyager 1. Sonda NASA od kilku lat znajduje się w przestrzeni międzygwiazdowej poza naszym Układem Słonecznym i stamtąd wysyła na Ziemię cenne dane naukowe. Robiła to co najmniej do 14 listopada 2023 r. Od tego czasu nie nadeszły zrozumiałe dane z Voyagera 1 – co stanowi problem NASA i jej Laboratorium Napędów Odrzutowych, które opiekuje się bliźniaczym statkiem kosmicznym Voyager. Sondy kosmiczne.

Podczas gdy Voyager 2 w dalszym ciągu bez problemu wysyłał dane na Ziemię, Voyager 1 przez wiele miesięcy sprawiał zespołowi ból głowy. Teraz jest jednak prawdopodobne, że zostały wysadzone w powietrze. 20 kwietnia 2024 r. — nieco ponad pięć miesięcy od ostatniego znaczącego transferu danych — sonda kosmiczna zgłosiła się ponownie na Ziemię w taki sposób, że zespół Voyagera mógł coś z nią zrobić. Co więcej, po raz pierwszy od pięciu miesięcy możliwe stało się sprawdzenie stanu i stanu technicznego statku kosmicznego, NASA twierdzi.

Podróżnik 1
5 września 1977
24,3 miliarda kilometrów
22 godziny i 33 minuty
4 z 10
Jej identyczna siostrzana sonda, Voyager 2, została wystrzelona około dwa tygodnie temu
Źródło: NASA

Sonda kosmiczna NASA Voyager 1 od miesięcy wysyłała na Ziemię niezrozumiałe dane

Ta historia sukcesu następuje po kilku miesiącach, podczas których zespół desperacko próbował przekonać Voyagera 1 do współpracy. Problem: sonda kosmiczna jest zbyt daleko, aby ją odwiedzić i naprawić. W końcu między Ziemią a sondą wystrzeloną w 1977 r. jest obecnie ponad 24 miliardy kilometrów. Oznacza to coś jeszcze, co utrudnia próby naprawy: sygnał potrzebuje około 22 godzin i 33 minut, aby przebyć trasę między Ziemią a sondą kosmiczną, a podróż powrotna ponownie zajmuje tyle samo czasu.

READ  AVM: FRITZ! Box otrzymuje integrację WireGuard

Oznacza to, że po każdej zmianie zespół Voyagera wysyłał statek kosmiczny w przestrzeń kosmiczną, musiał czekać około dwóch dni, aby sprawdzić, czy zmiany przyniosły skutek. 20 kwietnia w końcu nadszedł ten czas — zespół wiedział już, jaki problem ma Voyager 1 i jak go naprawić: problem dotyczył jednego z trzech komputerów na pokładzie statku kosmicznego, podsystemu danych lotu (FDS). Odpowiada za pakowanie danych naukowych i statusowych przed wysłaniem ich na Ziemię.

„Voyager 1”: za problemy odpowiada wadliwy chip – NASA znajduje rozwiązanie

Jednak chip przechowujący część pamięci FDS jest wyraźnie uszkodzony. Zapisana jest na nim także część oprogramowania FDS – której brakuje „Voyagerowi 1” i sprawia, że ​​wszelkie dane naukowe i systemowe staną się bezużyteczne. Na Ziemi możesz wymienić uszkodzony chip – 24 miliardy kilometrów stąd trzeba wykazać się większą kreatywnością. Dlatego zespół Voyagera zdecydował się umieścić kod, którego dotyczy problem, w innym miejscu pamięci FDS.

18 kwietnia Voyager 1 po raz pierwszy otrzymał polecenie przechowywania kodu pakującego dane systemowe statku kosmicznego w innym miejscu. Odpowiedź statku kosmicznego z 20 kwietnia pokazała, że ​​próba zakończyła się sukcesem, a Voyager 1 wysłał czytelną aktualizację statusu. W nadchodzących tygodniach inne części oprogramowania, którego dotyczy problem, zostaną przeniesione w ten sposób. Voyager 1 wyśle ​​następnie czytelne dane naukowe z powrotem na Ziemię.

W lutym liderka projektu Voyager, Susan Dodd, wyraziła ostrożny optymizm: „Byłoby największym cudem, gdybyśmy go odzyskali. Jeszcze się nie poddaliśmy i wygląda na to, że ten «wielki cud» już się dzieje”. (niezapłacony rachunek)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Nowa aplikacja przynosi te korzyści

Published

on

Nowa aplikacja przynosi te korzyści

Do tej pory każdy, kto chciał korzystać z ChatGPT, zazwyczaj korzystał z interfejsu internetowego lub korzystał z aplikacji na smartfony na Androida i iOS. Jeszcze przed prezentacją OpenAI kilka dni temu krążyła plotka, że ​​pracują także nad aplikacją na komputery stacjonarne, a dokładniej na Maca. Wkrótce potem taka aplikacja została wprowadzona i opublikowana.

Jednak OpenAI wdraża aplikację tylko kawałek po kawałku. Na szczęście mamy już dostęp i mogliśmy przekonać się, co potrafi aplikacja i jakie są różnice w interfejsie WWW. Wyjaśniamy także, co OpenAI planuje zrobić w najbliższej przyszłości.

Co może ChatGPT zrobić na Macu?

Po zainstalowaniu, uruchomieniu aplikacji i zalogowaniu się na konto OpenAI interfejs aplikacji na pierwszy rzut oka wygląda bardzo podobnie do interfejsu internetowego. Istnieje również możliwość wyboru jednego z modeli językowych, wprowadzenia tekstu lub interakcji z ChatGPT za pomocą głosu.

(Zrzut ekranu: t3n)

To nie przypadek, że aplikacja na Maca przypomina także aplikację na iPhone’a: ​​infrastruktura jest prawdopodobnie bardzo podobna, jeśli nie identyczna. Kolejnym tego przejawem jest fakt, że aplikacja działa wyłącznie na komputerach Mac z chipami Apple M, na których może uruchamiać aplikacje na iOS bez konieczności dokonywania większych modyfikacji.

Ale na drugi rzut oka widać różnice między aplikacjami internetowymi i aplikacjami na iPhone’a. Z jednej strony będzie skrót klawiszowy. Jeśli naciśniesz jednocześnie kombinację opcji i spację, natychmiast pojawi się małe okno wprowadzania. Tak więc ChatGPT jest dosłownie na jedno kliknięcie przycisku.

Po użyciu kombinacji klawiszy Option + spacja okno wprowadzania tekstu ChatGPT otwiera się natychmiast na komputerze Mac. (Zrzut ekranu: t3n)

Druga funkcja specjalna: jeśli klikniesz małą ikonę spinacza w lewym dolnym rogu okna aplikacji, użytkownicy będą mogli nie tylko przesyłać dokumenty lub zdjęcia, ale także będą mogli poprosić ChatGPT o wykonanie zrzutu ekranu interfejsu Mac – opcjonalnie cały ekran lub tylko okno aktualnie otwartej aplikacji. ChatGPT może następnie bezpośrednio przeanalizować ten zrzut ekranu. Nie jest to możliwe bezpośrednio w interfejsie internetowym. Tak, oczywiście, możesz po prostu ręcznie zrobić zrzut ekranu, a następnie przesłać go do ChatGPT, ale to oczywiście trwa dłużej.

Jeśli chcesz, możesz przesyłać zrzuty ekranu ChatGPT ze swojego komputera Mac, które sztuczna inteligencja może następnie analizować. (Zrzut ekranu: t3n)

Oczywiście aplikacja na Maca oferuje również możliwość interakcji z ChatGPT za pomocą głosu, ale wciąż brakuje nowej i ulepszonej funkcjonalności głosowej GPT-4o.

READ  Windows on ARM: zastrzeżony programista na komputery PC firmy Microsoft i Qualcomm

Perspektywa przyszłości

Samo OpenAI twierdzi, że w najbliższej przyszłości wdroży ulepszoną funkcjonalność głosową w aplikacji na Maca. Wtedy ChatGPT może odpowiedzieć w bardziej naturalnym języku. OpenAI pracuje również nad poprawą pamięci dla mowy AI. W razie potrzeby ChatGPT zapamięta fakty o użytkownikach z innych rozmów.

Nie jest ona jeszcze dostępna w aplikacji na Maca, ale jest już pokazana w przemówieniu przewodnim: możliwość udostępnienia całego ekranu za pomocą ChatGPT. Dzięki temu zrzuty ekranu nie byłyby konieczne, ponieważ sztuczna inteligencja mogłaby po prostu zobaczyć, co dzieje się na ekranie za naciśnięciem przycisku i przeanalizować to w czasie rzeczywistym.

Dostępność

Jak opisano wcześniej, OpenAI początkowo udostępnia aplikację dla komputerów Mac fragment po kawałku klientom płacącym za wersję Pro. Nie ma bezpośredniego linku do pobrania, przynajmniej oficjalnie. Gdy aplikacja stanie się dla Ciebie dostępna, w interfejsie internetowym ChatGPT pojawi się powiadomienie, które będzie również zawierać link do aplikacji.

Jak wspomniano wcześniej, aplikacja jest obecnie dostępna tylko dla komputerów Mac z procesorem M. Musi być zgodna z wersją dla systemu Windows. Nadal nie jest jasne, co stanie się z komputerami Mac z procesorem Intel.

Prawie skończone!

Aby dokończyć rejestrację, kliknij link w wiadomości e-mail z potwierdzeniem.

Chcesz uzyskać więcej informacji na temat newslettera? Dowiedz się więcej już teraz

Continue Reading

Tech

Vision Pro dla osób noszących okulary: oryginalne soczewki kontaktowe innych firm

Published

on

Vision Pro dla osób noszących okulary: oryginalne soczewki kontaktowe innych firm

Podczas gdy w przypadku zestawów VR, takich jak Metas Quest 3, można stosunkowo łatwo nosić okulary pod goglami, w przypadku Apple Vision Pro jest to niemożliwe. Problemem są nie tylko ograniczenia przestrzenne, ale szczególnie problematyczne jest śledzenie wzroku, które nie działa już w okularach. Dlatego Apple oferuje tzw. wejścia optyczne, które firma produkuje w Chinach Zeiss. Są dostępne jako okulary do czytania lub na indywidualną receptę. Tak zwane czytniki kosztują 100 dolarów, natomiast wkładki optyczne na indywidualną receptę kosztują 150 dolarów.

reklama

Wybraliśmy wkładki optyczne. Dotarcie do tej kwestii nie jest takie proste, o czym pisaliśmy już w poprzednim artykule. Musi mieć receptę od okulisty z USA. Jest też inny problem: Zeiss nie produkuje wszystkich mocnych stron, a część z nich jest „poza zasięgiem” Vision Pro. Zwłaszcza w przypadku astygmatyzmu wartości Zeissa mogą zostać odrzucone. Ponieważ nie podano żadnych konkretnych informacji na temat obszarów, w których mogą znajdować się bodźce wzrokowe, może to zamienić się w grę w ping-ponga: zamawiasz okulary za pośrednictwem strony internetowej Apple, przesyłasz receptę (w razie potrzeby skorygowaną w dół przez lekarza) a następnie Oczekiwanie na wiadomość e-mail od Zeissa z odrzuceniem lub zatwierdzeniem. Wpisy optyczne – podobnie jak sam Vision Pro – dostarczane są wyłącznie na adresy w USA. Oczekuje się, że Vision Pro dotrze do Europy, w tym do Niemiec, najwcześniej w czerwcu, ale nie jest to jeszcze oficjalne.

Po zatwierdzeniu przepisu przygotowanie zajmuje około 10 dni. Za dostawę odpowiada firma Zeiss, a opakowanie jest typowe dla Apple – zawiera łatwą do zrozumienia instrukcję. Na życzenie wkładki optyczne można również grawerować – na przykład, żeby się nie pomylić, jeśli w rodzinie jest ich kilka. Są oznaczone lewą i prawą stroną. Magnesy w Vision Pro utrzymują wkładki – utrzymując je na miejscu. Konfiguracja jest prosta: Po wpisaniu i wpisaniu PIN-u urządzenia należy w Vision Pro sprawdzić kod wydrukowany na opakowaniu wkładów optycznych. Następnie następuje nowa konfiguracja śledzenia dłoni i oczu, znana już z pracy bez okularów. Wreszcie należy ponownie wdrożyć biometryczną ochronę tożsamości wizualnej, ponieważ to wyraźnie się zmienia ze względu na okulary.

Dla osób noszących okulary, które wcześniej musiały nosić Vision Pro bez soczewek, wejścia optyczne zapewniają coś w rodzaju pobudzenia: wyświetlacze OLED 4K w końcu wyglądają ostro. Dotyczy to nie tylko oglądania pięknych scenerii lub filmów, ale zwłaszcza korzystania z wirtualnego wyświetlacza Mac, za pomocą którego można przenieść swój komputer do Vision Pro. Można naprawdę zanurzyć się w słuchawkach, nawet jeśli na chwilę stracimy poczucie przestrzeni i czasu.

Jeżeli posiadasz urządzenie Vision Pro ale nie masz możliwości wykonania procesu wkładek optycznych Apple w USA możesz skorzystać także z alternatywy z Niemiec: Optometrysta wirtualnej rzeczywistości, która specjalizuje się w tej tematyce i oferuje już okulary do wielu słuchawek, niedawno rozpoczęła pracę w sektorze Apple. Okulary również pochodzą od Zeissa i są wyższej jakości i bardziej konfigurowalne niż te sprzedawane przez Apple. Ponadto nie jest wymagana recepta, wystarczą wartości z badania wzroku lub okulisty. Ale jedną wadą jest to, że obecnie nie ma kodu instalacyjnego. Konfiguracja odbywa się ręcznie, łącznie z nowym śledzeniem dłoni i oczu. Spowodowało to problemy z naszymi soczewkami testowymi, które miały przede wszystkim korygować duży astygmatyzm, ale proces nie został ukończony. W takich – podobno rzadkich – przypadkach firma pomaga i odzyskuje okulary. Według firmy nie powinno się to zdarzać w przypadku regularnych recept, takich jak krótkowzroczność. Podczas użytkowania wystąpiły pewne artefakty i „błyski”, których nie zauważyliśmy w przypadku oryginalnych okularów Apple. Może to mieć również związek z procesem konfiguracji.



(licencjat)

Do strony głównej

READ  Czy chcesz zmodernizować swój stary komputer lub nowy komputer za maksymalnie 1500 €?
Continue Reading

Tech

Diablo 4: „Tak powinno być w momencie premiery” – tak mówią fani o sezonie 4

Published

on

Diablo 4: „Tak powinno być w momencie premiery” – tak mówią fani o sezonie 4

Od tego tygodnia emitowany jest 4. sezon gry RPG akcji Diablo 4 firmy Blizzard.

Podobnie wydano nową, dużą aktualizację, która między innymi wprowadza obszerne zmiany w łupach i przedmiotach znalezionych w Diablo 4. Pierwsze reakcje fanów na nowy sezon są z pewnością pozytywne, ale sezon nie wszędzie jest dobrze przyjęty .

Tak mówią kibice

Tytuł posta Reddit Na przykład: „Tak powinna wyglądać gra od pierwszego dnia”.

„Jestem całkowicie uzależniony” – napisał użytkownik Reddita RoeJoganLife. – I świetnie się bawię.

Chociaż RoeJoganLife zostaje sprowadzony z powrotem na Ziemię. Deidarac5 odpowiada: „Nie, nie było to możliwe od pierwszego dnia, nawet po dziesięciu latach prac programistycznych. Wynika to z informacji zwrotnych od społeczności i wprowadzonych modyfikacji. Naprawili wiele problemów w ciągu roku”. , Słucham „.

„Od premiery tego sezonu więcej niż śpię, gram” – dodaje Landeta. Fuckforceone dodaje: „Widzę to tak samo. Grałem tylko do około 50 poziomu, bo wtedy ciągle zwiększałeś swój ekwipunek. Teraz dobrze się bawię…”


BigBangParty „jak dotąd uwielbia ten sezon” i uważa, że ​​„naprawdę wiele się nauczyli od sezonu 2”. Niszczenie fal demonów wraz z innymi jest „bardzo satysfakcjonujące”.

„Całkowicie się z tym zgadzam” – pisze Jedilover123. „Dzięki tym zmianom jestem teraz w to zainwestowany na 1000%”.

Ale są też głosy krytyczne i sceptyczne, które nadal uważają, że jest to „nudne” lub uważają, że wszystko jest teraz zbyt łatwe.

„Tak wszyscy się czuli w pierwszym tygodniu po premierze gry” – pisze SeiriusPolaris. „Zachowaj swoje uczucia do końca gry i spędź z nią kilka tygodni”.

„Po prostu ciesz się tym przez tydzień, a potem ruszaj dalej” – radzi Uleman. „To najbardziej prawdopodobna rzecz. Zdobywanie poziomów jest zbyt szybkie, gra końcowa wciąż nudna, a postępy nieciekawe. Nie ma prawie nad czym pracować. Mamy już bazę, a jej osiągnięcie zajmie nam kolejne dwa lata Popracuj nad tym.”

„Przez kilka godzin świetnie się bawiłem, ale czułem, że brakuje mi czegoś istotnego, co trzymałoby mnie przy życiu” – mówi Zyke92. „Hell Tides było fajne, ale szybko stało się nudne. Poza tym wydawało się bardzo podobne do gry, w której grałem. Na początek może nie jestem grupą docelową, która spędziła tysiące godzin w PoE, ale nie ma problemu, jeśli większości się spodoba.

Czy grałeś już w Diablo 4 Sezon 4? Co sądzisz o innowacjach i zmianach?

READ  Gry PlayStation Plus wyciekły w lipcu 2022 r.
Continue Reading

Trending