Connect with us

Economy

Koleje – Poczdam – Państwa krytykują rząd federalny: rozbudowa kolei do Polski jest zbyt wolna – Gospodarka

Published

on

Koleje – Poczdam – Państwa krytykują rząd federalny: rozbudowa kolei do Polski jest zbyt wolna – Gospodarka

Poczdam (dpa) – Premierzy Saksonii i Brandenburgii Michael Kretschmer (CDU) i Dietmar Wiedke (SPD) wezwali rząd federalny do przyspieszenia rozbudowy transgranicznych linii kolejowych do Polski. „Powinno wreszcie zacząć się teraz” – powiedział Kretschmer w środę po niemiecko-polskim „szczycie kolejowym” w Poczdamie. Chodzi przede wszystkim o połączenie szybkiej kolei pomiędzy Berlinem, Cottbus, Görlitz i Breslau. „Oczekujemy, że rząd federalny wdroży te rozwiązania” – powiedział Kretschmer. Zmarnowano ponad rok czasu i nic się nie wydarzyło.

Premier Brandenburgii powiedział także: „Tutaj musimy jechać szybciej”. Wezwał rząd federalny do jak najszybszej rozbudowy tzw. kolei wschodniej RB 26 pomiędzy Berlinem a Küstrin. „Europa Wschodnia powinna być bardziej widoczna w polityce federalnej” – stwierdził Wojdek.

Z punktu widzenia przedstawiciela grupy na kraj związkowy Berlin w Deutsche Bahn, Aleksandra Kaczmarka, sprawy idą do przodu. „Ale chcielibyśmy też być znacznie szybsi”. Komisarz rządu federalnego ds. kolei Michael Thurer (FDP) nie odniósł się bezpośrednio do krytyki Kretschmera w Poczdamie. Zaznaczył jednak wcześniej, że z krajami związkowymi nadal dyskutuje się o rozwiązaniach dla niektórych tras, jak np. Kolei Wschodniej czy rozbudowy połączenia Cottbus–Görlitz.

Premier Saksonii skrytykował fakt, że w „niedzielnych przemówieniach” podkreślano geopolityczne znaczenie Europy Wschodniej, ale pojawiły się problemy z realizacją. Połączenia kolejowe dużych prędkości są istotne dla rozwoju gospodarczego nowych krajów związkowych. Kretschmer powiedział, że zostały zawarte porozumienia z poprzednim rządem w sprawie szybkiego połączenia kolejowego. „Dlaczego to nie posuwa się do przodu?”

Zażądał także, aby planiści takich projektów mieli swoje biura w regionie – w Poczdamie, Cottbus i Görlitz. „Myślę, że fakt, że ludzie planujący takie projekty są w Bonn, tak daleko, a nie tutaj, jest oznaką, że sprawy nie idą dobrze”.

Woidke chce także kontynuować kampanię na rzecz szybkiego połączenia kolejowego między Berlinem, Cottbus, Görlitz i Wrocławiem. W innych krajach europejskich podróże szybką koleją do krajów sąsiednich są całkowicie normalne – powiedział we wtorek. „To powinno stać się normalnością także w Polsce i nadal będziemy o to walczyć” – dodał.

READ  Bankructwo producenta gwiazd Mercedesa: fali bankructw w branży samochodowej nie da się już zatrzymać

Jednocześnie Woidke podkreślił, że prace na przedłużeniu do Szczecina przebiegają zgodnie z harmonogramem i powinna zostać otwarta w 2025 r., czyli rok wcześniej niż planowano. Projekt ma także znaczenie dla zagospodarowania terenu przemysłowego w Schwedt i rafinerii ropy naftowej PCK.

Należąca do rządu federalnego spółka Deutsche Bahn ogłosiła, że ​​między Berlinem a niektórymi polskimi miastami będzie kursować więcej pociągów dalekobieżnych. W przyszłości zamiast dotychczasowej pary pociągów pomiędzy Berlinem a Frankfurtem nad Odrą oraz Krakowem i Przemyślem będą kursować po dwa pociągi dziennie w każdym kierunku. Od czerwca na linii dalekobieżnej pomiędzy Berlinem, Poznaniem i Warszawą planowane jest dwugodzinne połączenie sześcioma parami pociągów. Droga pomiędzy Angermünde a granicą niemiecko-polską zostanie poszerzona do dwóch pasów ruchu, aby skrócić czas przejazdu pomiędzy Berlinem a Szczecinem. Celem jest, aby od 2026 roku lokalne pociągi z Berlina szybciej docierały do ​​polskiego Bałtyku.

© dpa-infocom, dpa:230207-99-509793/4

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Potencjalnie poważne obrażenia – dotyczy to dwóch typów obrażeń

Published

on

Potencjalnie poważne obrażenia – dotyczy to dwóch typów obrażeń
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Producent przestrzega przed spożywaniem oferowanych przez niego wyrobów z pieczywa tostowego. Chleb może zawierać części plastikowe. Zdecydowanie odradza się spożywanie.

Frankfurt – Zachowaj ostrożność podczas jedzenia tostów. Obrońcy konsumentów ostrzegają obecnie przed dwoma dostępnymi rodzajami rabatów Lidla Został sprzedany. Konsumentom zdecydowanie zaleca się, aby go nie spożywali – podobnie jak w przypadku pilnego wycofania z rynku 16 rodzajów sera.

Wycofanie tostów z Lidla: ryzyko krwawienia wewnętrznego oraz obrażeń jamy ustnej i gardła

W szczególności są to produkty z chleba tostowego „Grafschafter Weizen Sandwich American Style, 750g” i „Grafschafter Whole Grain Sandwich American Style, 750g” holenderskiego producenta Bakkerij Holland. Dotyczy to dwóch pozycji ze wszystkimi datami preferencji do 21 maja 2024 r. włącznie.

Jako powód tego On pamięta Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności stwierdza, że ​​nie można wykluczyć obecności obcych przedmiotów z tworzyw sztucznych w tostach. Przedmiotowe produkty były sprzedawane wyłącznie w sklepach Lidl w Nadrenii Północnej-Westfalii. Dlatego konsumenci powinni zachować ostrożność podczas jedzenia tostów. Fragmenty plastiku znalezione w jamie ustnej i gardle, a także wewnątrz ciała mogą prowadzić do obrażeń wewnętrznych lub krwawień.

Wycofanie chleba z Lidla: Holenderski producent Bakkerij Holland zgłosił wycofanie swoich produktów „Grafschafter Weizen Sandwich American Style, 750 g” i „Grafschafter Whole Grain Sandwich American Style, 750 g”. (Zdjęcie produktu) © lebensmittelwarning.de
twórca Piekarnia Holenderska
dystrybucja Lidla
produkty Grafsheder Kanapka pszenna po amerykańsku, 750 gramów
Grafsheder Kanapka pełnoziarnista w stylu amerykańskim, 750 gramów
Lepiej przed spotkaniem Do 21 maja 2024 r
Powód przypomnienia Plastikowe ciała obce
Dotknięty stan federalny Nadrenia Północna-Westfalia
Skontaktuj się z producentem infobakkerijholland.nl

Lidl wycofał już ze sprzedaży przedmiotowy towar. Można go zwrócić w dowolnym z oddziałów dyskontowych, a cena zakupu zostanie zwrócona.

Lidl wycofuje tosty ze sprzedaży: Liczba wycofań gwałtownie rośnie – najczęstszą przyczyną jest skażenie mikrobiologiczne

Od 2015 r. liczba wycofań gwałtownie wzrosła. Chociaż w 2015 r. wydano zaledwie 100 ostrzeżeń, w 2023 r. ich liczba wzrosła do 310. To pokazuje, że jedno Analiza przeprowadzona przez Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Najczęstszymi przyczynami wycofania produktów są obecność bakterii salmonelli lub grupy coli oraz obecność cząstek szkła, metalu lub plastiku.

READ  Dow Jones zamknął się na plusie: Wall Street utrzymuje swoją pozycję

Na przykład fragmenty szkła odkryto w fali Dunaju, a także w jednej W salami Edica znajdowały się niepożądane ciała obce.

Najczęstsze przyczyny ostrzeżeń w 2023 roku (Źródło: lebensmittelwarning.de):

  • Skażenie mikrobiologiczne: 102
  • Przekroczenia limitów: 55
  • Zakazane składniki: 61
  • Alergeny: 33
  • Ciało obce: 46
  • Inne: 13

Ochrona Konsumentów zaleca, aby konsumenci kontaktowali się z właściwym urzędem kontroli żywności w przypadku wykrycia w produkcie niepożądanych ciał obcych. Obowiązki są jednak odmiennie regulowane w różnych krajach związkowych. Dlatego zaleca się najpierw skontaktować się z lokalnym urzędem ds. zdrowia. Inną możliwością jest złożenie skargi bezpośrednio u producenta wadliwego produktu lub sprzedawcy.

Konsumenci, którzy po spożyciu produktu poczują się źle, powinni koniecznie zgłosić się do lekarza. Zgodnie z ogólną zasadą, przysługuje Ci prawo do odszkodowania lub rekompensaty tylko wtedy, gdy można udowodnić, że „choroba lub niepełnosprawność fizyczna faktycznie wynika z określonego produktu” – twierdzi Consumer Protection. (s)

Continue Reading

Economy

Popularni sprzedawcy detaliczni oferują kontrowersyjne opcje płatności kartą EC

Published

on

Popularni sprzedawcy detaliczni oferują kontrowersyjne opcje płatności kartą EC

Wkrótce wprowadzono innowacje konsumenckie w zakresie płatności kartami. Foto: obrazy imago/MiS

Pieniądze i zakupy

Natalia Trapp

Przy kasie w supermarkecie jest sytuacja, która brzmi jak banał, ale przynajmniej raz w tygodniu staje się rzeczywistością w Twoim codziennym życiu: starsza osoba staje przed Tobą w kolejce i nagle, z całym spokojem, wyławia rybę resztę, którą zbierałeś z portfela przez ostatnie pięć lat.

Z drugiej strony młodsze pokolenie jest obecnie w dużym stopniu uzależnione od płatności kartami, zwłaszcza od czasu wprowadzenia w smartfonach usług NFC. Jednak eksperci ostrzegają teraz przed nową formą płatności kartą. Już wkrótce podpowiemy Ci, gdzie możesz takiego spotkać i na co powinieneś uważać.

Wieloautoryzacja: rośnie popularność nowej metody płatności

Dostawcy usług płatniczych już opisują nowe, tzw. wielokrotne autoryzacje polecenia zapłaty, jako „rewolucję w procesie płatności”. Obrońcy konsumentów dostrzegają jednak niebezpieczeństwo, że rzekomo wygodna płatność wprowadza także dużą niepewność do naszego codziennego systemu płatności.

Konkretnie, wielokrotne autoryzacje oznaczają, że w przyszłości na wybranych rynkach przy płatności kartą nie będzie już potrzebny podpis ani PIN. W tym celu konsumenci muszą jedynie uzyskać zgodę odpowiedniej firmy na jednokrotne obciążenie swojego rachunku.

Jak dotąd dostępna jest jedynie opcja płatności zbliżeniowych, w przypadku której nie jest wymagana autoryzacja w przypadku kwot poniżej 50 euro.

Ci handlowcy korzystają już z nowej autoryzacji wielokrotnej

Raporty z „żeton”Jak podają portale, duże sieci handlowe, takie jak dm, Edeka i Rewe, jak dotąd sprzeciwiały się wprowadzeniu odpowiedniego środka. Natomiast klienci sieci aptek Rossmann i sklepów Alnatura mają już możliwość wystawienia wielokrotnego upoważnienia.

W aptece dm prawie nie ma ruchu klientów ze względu na koronę, epidemię, rozprzestrzenianie się, trzecią falę, wysoki wskaźnik infekcji, kryzys koronowy, koronawirus, wirus, gałąź patogenu, sklep, sklep, wejście, kasy fiskalne, kasa, strefa wejściowa…

Sieć aptek dm dotychczas nie zdecydowała się na wielokrotne zezwolenia.Zdjęcie: Imago Images/Frank Hoermann/Sven Simon

To żądanie jest ważne nawet w przypadku kwot przekraczających limit 50 €, dla których na większości rynków wymagane jest najpóźniej PIN. Proces ten jest możliwy dzięki prywatnym dostawcom usług płatniczych, takim jak Nexi i Payone.

READ  Kod identyfikacyjny badania koncepcyjnego: VW oferuje SUV-y z funkcjonalnością poziomu 4 wyłącznie na terenie Chin

Funkcja opiera się na znanym od lat systemie polecenia zapłaty SEPA. Konsumenci udzielają sprzedawcy pozwolenia na jednorazowe lub regularne obciążanie środków za pomocą odpowiedniego upoważnienia.

Watson jest teraz na WhatsApp

Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.

Jednak banki obecnie wymagane wielokrotne zezwolenia są krytykowane jako „szara strefa”. Dlatego obecne plany nie zawierają wystarczających zezwoleń, co może prowadzić do luk w zabezpieczeniach.

Dla wielu konsumentów nowy proces i tak może nie wchodzić w grę. Ankiety Według Instytutu Detalicznego EHI od 2023 r. ponad jedna trzecia płatności detalicznych nadal dokonywana jest w gotówce.

Continue Reading

Economy

Upadłość – Sieć sprzedaży outdoorowej „skutecznie” zamyka wszystkie swoje oddziały.

Published

on

Upadłość – Sieć sprzedaży outdoorowej „skutecznie” zamyka wszystkie swoje oddziały.
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W marcu niemiecka sieć handlowa McTrek ogłosiła upadłość. Teraz nadeszła zła wiadomość dla pracowników i dostawców: firma zamyka wszystkie swoje oddziały.

Hanau – Tak W marcu tego roku sieć detaliczna McTreck ogłosiła upadłość. W zeszłym tygodniu doszło do kolejnego gorzkiego rozczarowania pracowników i dostawców. Jeden z pracowników powiedział, że wiedział, że jego firma walczy o przetrwanie Wirtschaftswoche (WiWo). Kiedy jednak ogłoszono, że „wszystkie oddziały zostaną zamknięte ze skutkiem natychmiastowym”, ludzie nadal byli w szoku.

„Działalność biznesowa w jedenastu obecnie otwartych lokalizacjach została wstrzymana 1 maja 2024 r.” – stwierdzono w oświadczeniu syndyka masy upadłościowej Tobiasa Kampfa, dostępnym dla Business Journal. Sklep internetowy jest już zamknięty. McTrek obecnie kontynuuje rozwiązywanie stosunków pracy ze swoimi pracownikami. Dotyczy to 87 pracowników. Dostawcy od jakiegoś czasu skarżą się na zaległe faktury, których McTrek nie płaci. „Od stycznia 2024 r. nie jesteśmy też w stanie płacić w całości wynagrodzeń i czynszu”. powiedział prawnik Kampf der Woo.

Droga do bankructwa nie była dla sieci outdoorowej McTrek niczym nowym. © Mago / Manfred Seegerer

McTrek: Pomimo pomocy założyciela Jacka Wolfskina nie udało się znaleźć nowego inwestora

Droga do bankructwa nie była dla sieci outdoorowej niczym nowym. Spółka niedawno ogłosiła upadłość w 2020 roku. W tym czasie menadżer znalazł nowego inwestora. Jednak cztery lata temu podczas procesu restrukturyzacji zwolniono miejsca pracy i zamknięto oddziały. Jednak w tamtym czasie nowy zespół zarządzający McTrek był pewny siebie: Christian Müller, prezes McTrek Retail, był przekonany, że kryzys związany z Covid-19 trwale pobudzi trend w kierunku podróżowania zrównoważonego i bliskiego naturze, a także bardziej ekologicznego świadoma mobilność. O tym poinformował magazyn branżowy Gospodarka tekstylna. Nadzieje te ledwo się spełniły.

Tegoroczne postępowanie upadłościowe do samego końca było emocjonujące – także dlatego, że syndyk z Hanau sprowadził na swoją stronę znanego doradcę. Ulrich Daussian, założyciel marki mody outdoorowej Jack Wolfskin, miał wykorzystać swoje znajomości w branży, aby uprościć proces znalezienia nabywcy. Nadal pasjonuje się tą branżą i podobno zaoferował wsparcie potencjalnemu nowemu właścicielowi Woo. Ostatecznie jednak nic to nie pomogło – zespołowi upadłościowemu nie udało się znaleźć nowego inwestora dla sieci detalicznej.

READ  Producent kontraktowy Sono Motors NEVS jest na sprzedaż

Continue Reading

Trending