Connect with us

Economy

Koleje – Poczdam – Państwa krytykują rząd federalny: rozbudowa kolei do Polski jest zbyt wolna – Gospodarka

Published

on

Koleje – Poczdam – Państwa krytykują rząd federalny: rozbudowa kolei do Polski jest zbyt wolna – Gospodarka

Poczdam (dpa) – Premierzy Saksonii i Brandenburgii Michael Kretschmer (CDU) i Dietmar Wiedke (SPD) wezwali rząd federalny do przyspieszenia rozbudowy transgranicznych linii kolejowych do Polski. „Powinno wreszcie zacząć się teraz” – powiedział Kretschmer w środę po niemiecko-polskim „szczycie kolejowym” w Poczdamie. Chodzi przede wszystkim o połączenie szybkiej kolei pomiędzy Berlinem, Cottbus, Görlitz i Breslau. „Oczekujemy, że rząd federalny wdroży te rozwiązania” – powiedział Kretschmer. Zmarnowano ponad rok czasu i nic się nie wydarzyło.

Premier Brandenburgii powiedział także: „Tutaj musimy jechać szybciej”. Wezwał rząd federalny do jak najszybszej rozbudowy tzw. kolei wschodniej RB 26 pomiędzy Berlinem a Küstrin. „Europa Wschodnia powinna być bardziej widoczna w polityce federalnej” – stwierdził Wojdek.

Z punktu widzenia przedstawiciela grupy na kraj związkowy Berlin w Deutsche Bahn, Aleksandra Kaczmarka, sprawy idą do przodu. „Ale chcielibyśmy też być znacznie szybsi”. Komisarz rządu federalnego ds. kolei Michael Thurer (FDP) nie odniósł się bezpośrednio do krytyki Kretschmera w Poczdamie. Zaznaczył jednak wcześniej, że z krajami związkowymi nadal dyskutuje się o rozwiązaniach dla niektórych tras, jak np. Kolei Wschodniej czy rozbudowy połączenia Cottbus–Görlitz.

Premier Saksonii skrytykował fakt, że w „niedzielnych przemówieniach” podkreślano geopolityczne znaczenie Europy Wschodniej, ale pojawiły się problemy z realizacją. Połączenia kolejowe dużych prędkości są istotne dla rozwoju gospodarczego nowych krajów związkowych. Kretschmer powiedział, że zostały zawarte porozumienia z poprzednim rządem w sprawie szybkiego połączenia kolejowego. „Dlaczego to nie posuwa się do przodu?”

Zażądał także, aby planiści takich projektów mieli swoje biura w regionie – w Poczdamie, Cottbus i Görlitz. „Myślę, że fakt, że ludzie planujący takie projekty są w Bonn, tak daleko, a nie tutaj, jest oznaką, że sprawy nie idą dobrze”.

Woidke chce także kontynuować kampanię na rzecz szybkiego połączenia kolejowego między Berlinem, Cottbus, Görlitz i Wrocławiem. W innych krajach europejskich podróże szybką koleją do krajów sąsiednich są całkowicie normalne – powiedział we wtorek. „To powinno stać się normalnością także w Polsce i nadal będziemy o to walczyć” – dodał.

READ  Szczyt Gospodarczy SZ: Schulze widzi rozmowy o sygnalizacji świetlnej na torze - Gospodarka

Jednocześnie Woidke podkreślił, że prace na przedłużeniu do Szczecina przebiegają zgodnie z harmonogramem i powinna zostać otwarta w 2025 r., czyli rok wcześniej niż planowano. Projekt ma także znaczenie dla zagospodarowania terenu przemysłowego w Schwedt i rafinerii ropy naftowej PCK.

Należąca do rządu federalnego spółka Deutsche Bahn ogłosiła, że ​​między Berlinem a niektórymi polskimi miastami będzie kursować więcej pociągów dalekobieżnych. W przyszłości zamiast dotychczasowej pary pociągów pomiędzy Berlinem a Frankfurtem nad Odrą oraz Krakowem i Przemyślem będą kursować po dwa pociągi dziennie w każdym kierunku. Od czerwca na linii dalekobieżnej pomiędzy Berlinem, Poznaniem i Warszawą planowane jest dwugodzinne połączenie sześcioma parami pociągów. Droga pomiędzy Angermünde a granicą niemiecko-polską zostanie poszerzona do dwóch pasów ruchu, aby skrócić czas przejazdu pomiędzy Berlinem a Szczecinem. Celem jest, aby od 2026 roku lokalne pociągi z Berlina szybciej docierały do ​​polskiego Bałtyku.

© dpa-infocom, dpa:230207-99-509793/4

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

Published

on

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

W 2023 roku Polska po raz pierwszy zastąpi Chiny w roli najważniejszego partnera handlowego Berlina. Według aktualnej analizy Banku Inwestycyjnego w Berlinie (IBB) eksport do sąsiedniego kraju wzrósł łącznie o 9,2 proc., osiągając kwotę 1,18 mld euro.

Ogółem handel zagraniczny Berlina z Polską wyniósł 4,11 mld euro. Całkowity wolumen handlu z Chinami, składający się z importu (2,76 mld euro) i eksportu (1,25 mld euro), wyniósł zaledwie cztery miliardy euro.

Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.
Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.

© Stock.adobe.com

Przede wszystkim wzrósł import z Polski. Wolumen wzrósł o 925 mln euro do 2,93 mld euro. Głównym importem był surowiec tytoniowy i wyroby tytoniowe (1,09 mln euro). Polska jest jednym z największych na świecie eksporterów wyrobów tytoniowych i znaczącym ich producentem.

Polacy kupowali przede wszystkim części samochodowe i produkty farmaceutyczne

Eksport podwozi, silników, produktów farmaceutycznych oraz sprzętu do wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej z Berlina do Polski znacznie wzrósł, podczas gdy eksport produktów naftowych i wyrobów z tworzyw sztucznych spadł.

Zdaniem ekspertów IBB, Chiny stanowią obecnie dla Berlina największe ryzyko polityczne w handlu zagranicznym, a powodem tego jest duże uzależnienie od chińskich produktów. Ogólnie rzecz biorąc, pokazuje to, że stosunki handlowe Berlina stają się coraz bardziej zróżnicowane i „koncentrują się na rynkach wschodzących, takich jak Polska”.

Continue Reading

Economy

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Published

on

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Incydent w Nowym Jorku
Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Lista części, które samoloty Boeinga gubią podczas lotu, jest coraz dłuższa. Ale na szczęście incydent w Nowym Jorku również przebiegł gładko. Po zaginionym chipie awaryjnym nie ma jednak śladu.

Tuż po starcie w piątek inny samolot Boeinga stracił część samolotu. Jak podają agencje informacyjne AP i Reuters, w samolocie linii Delta Airlines doszło do awaryjnego poślizgu. Piloci poczuli wibracje w samolocie i zawrócili. Samolot bezpiecznie wylądował na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku, skąd również wystartował.

Linie Delta Air Lines podały, że po starcie piloci otrzymali ostrzeżenie o awaryjnym poślizgu po prawej stronie samolotu i usłyszeli nietypowy dźwięk Boeinga 767 dochodzący z tego obszaru. Następnie według doniesień piloci ogłosili sytuację awaryjną, aby można było szybko wrócić na lot. na lotnisko. Linie lotnicze podały, że samolot zbudowany w 1990 r. wylądował i skierował się do bramki o własnych siłach.

Mówi się, że na pokładzie samolotu, który miał lecieć do Los Angeles, było 176 pasażerów, dwóch pilotów i pięć stewardów. Według doniesień Delta pasażerowie zostali przeniesieni innym samolotem do Kalifornii. Uszkodzony samolot został wycofany z eksploatacji w celu dalszych badań. Współpracują ze śledczymi i nadal szukają zaginionego chipa. Agencja podała, że ​​Federalna Administracja Lotnicza prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie incydentów.

Ten wypadek jest jednym z ostatnich z serii niefortunnych wypadków, które miały miejsce u producenta samolotów Boeing. Na początku stycznia zamieszanie wywołała część kadłuba, która w nowym 737 MAX 9 po prostu odłamała się podczas lotu. Cudem nikt z pasażerów nie odniósł obrażeń. Samolot Alaska Airlines udało się bezpiecznie wylądować. Na początku marca tuż po starcie inny Boeing 777 stracił oponę. Uszkodzonych zostało kilka samochodów. Miesiąc później samolot 737-800 musiał zawrócić, ponieważ osłona silnika oddzieliła się podczas startu i uderzyła w klapę skrzydła.

READ  Nowe przepisy: polscy przewoźnicy przenoszą się do Brandenburgii
Continue Reading

Economy

Zadzwoń do cukierka – możliwe jest uszkodzenie genetyczne

Published

on

Zadzwoń do cukierka – możliwe jest uszkodzenie genetyczne
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Ponieważ zakazany dodatek może mieć działanie szkodliwe genetycznie, popularny produkt dla dzieci jest obecnie wycofywany z rynku. Dotyczy to dwóch typów.

Monachium – Niestety nierzadko zdarza się, że produkty są wadliwe lub szkodliwe dla konsumentów. Produkty są regularnie wycofywane przez producentów i sieci supermarketów. Teraz dotyczy to popularnego produktu cukierniczego, który prawdopodobnie spożywany jest głównie przez dzieci. Konsumenci nie powinni już spożywać dwóch rodzajów.

Krajowe wycofanie słodyczy – dotyczy dwóch rodzajów

Jak podaje Federalny Urząd Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności na swojej stronie głównej, jest to informacja z bieżącej strony On pamięta Na produkt Sour Patch Kids wpłynęła marka KKB Sweet & More ze Szlezwiku-Holsztynu. Z komunikatu otrzymanego z portalu foodwarning.de wynika, że ​​dotknięte są dwa gatunki: „Tropikalny” i „Arbuz”. Jak wyjaśniło FBI, produkty zawierają zakazany dodatek tlenek tytanu (E171). W związku z tym nie można całkowicie wykluczyć działania szkodliwego genetycznie.

Konsumenci powinni zaprzestać spożywania dotkniętych produktów w opakowaniach 99 g lub 102 g. Ma to wpływ na wszystkie daty ważności, podobnie jak wszystkie daty produkcji. Dlatego też dotyczy to wszystkich partii zawierających składnik E 171 lub dwutlenek tytanu.

Zaledwie kilka dni temu… Zwrócił uwagę na przyprawę, która również zawiera substancję potencjalnie mutagenną On był. Były to jednak wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (WWA).

Dotknięte wycofaniem: odmiany Sour Patch Kids, „Tropical” i „Arbuz” © KKB Sweet & More/lebensmittelwarning.de

Produkty objęte wycofaniem były sprzedawane na terenie całych Niemiec. Na razie oficjalnie nie wiadomo, czy konsumenci będą mogli kupować słodycze wyłącznie za pośrednictwem sklepu internetowego firmy, czy może także w sklepach, a nawet supermarketach. Natomiast produkty w sklepach internetowych Roy,Rossman W Kaufland dołączony. Nie jest również jasne, czy konsumenci mogą zwrócić producentowi wadliwą żywność w celu uzyskania zwrotu ceny zakupu.

READ  „Pandemia to maraton”: UE ma wielkie plany na 2022 r.

Obecnie wycofywane jest także kilka innych produktów

Inni producenci i supermarkety wycofują obecnie produkty z różnych powodów. Zdaniem producenta towar marki Aldi's Gut Bio może być zanieczyszczony patogenami i zostanie wycofany. Problem dotyczy wielu krajów związkowych. W tej chwili musisz przestać jeść niektóre rodzaje sera. Przywołanie ma wpływ na trzy typy. A Tymczasem producent sushi wpływa na Edikę i Ryo, W przypadku połknięcia istnieje ryzyko infekcji.

Continue Reading

Trending