Connect with us

Tech

Apple obniża opłaty w App Store w Europie

Published

on

Apple obniża opłaty w App Store w Europie

Apple obniża prowizje za sprzedaż aplikacji w swoim App Store i wprowadza alternatywne struktury opłat, aby zachować zgodność z unijną ustawą o rynkach cyfrowych (DMA).

Celem DMA jest zwiększenie konkurencji i zapewnienie programistom większego wyboru w zakresie dystrybucji aplikacji i zarabiania na nich. Zgodnie z nowymi przepisami Apple nie może już egzekwować swojego systemu zakupów w aplikacji jako jedynej opcji płatności. To kończy monopol Apple na płatności w aplikacjach w UE.

Wprowadzono dwie nowe stawki prowizji

Dużą zmianą jest wprowadzenie dwóch nowych stawek prowizji za aplikacje i zakupy w aplikacjach. Programiści mają teraz możliwość płacenia 17% prowizji od sprzedaży aplikacji i zakupów w aplikacji lub płacenia obniżonej stawki 10%, jeśli uczestniczą w programie Apple Small Business.

Jest to znaczny spadek w porównaniu z poprzednią standardową stawką prowizji wynoszącą 30%. W przypadku programistów korzystających ze sprzedaży w aplikacji Apple pobiera teraz 3% opłaty transakcyjnej oprócz prowizji podstawowej.

Chociaż deweloperzy mogą również zdecydować się na tradycyjny model 30% prowizji, niższe stawki będą prawdopodobnie atrakcyjne dla większości osób. Apple udostępniło kalkulator opłat, który ma pomóc programistom w określeniu kosztów w ramach nowej struktury.

Kontrowersyjne nowe „opłaty za technologię podstawową”.

Oprócz zmian w prowizji Apple wprowadza nową roczną „opłatę za technologię podstawową” w przypadku aplikacji i sklepów z aplikacjami o dużej liczbie zamówień.

Za każde konto użytkownika Apple pobierze opłatę w wysokości 0,50 USD, gdy aplikacja przekroczy 1 milion instalacji w roku kalendarzowym. Opłata naliczana jest za każdego użytkownika, zatem nie ma żadnych dodatkowych opłat za powtarzające się instalacje w okresie 12 miesięcy.

Według Apple mniej niż 1% programistów osiąga obecnie ten próg, ale opłata pozostaje kontrowersyjna. W przypadku aplikacji dostępnych w App Market opłaty są należne natychmiast, a nie po fazie bezpłatnej.

Koniec monopolu na płatności wewnątrz aplikacji

Najbardziej znaczącą zmianą jest to, że Apple nie wymaga już, aby aplikacje korzystały z systemu wyłącznie do zakupów w aplikacjach. To zakończy monopol Apple'a w Unii Europejskiej.

READ  „Balatro”: Najtrudniejsza gra karciana na świecie

Programiści mają teraz wybór, czy chcą korzystać z IAP, czy z zewnętrznego dostawcy. Jednak Apple będzie nadal pobierać 3% opłaty transakcyjnej od zakupów dokonanych za pośrednictwem swojego systemu.

Zmiany wejdą w życie w marcu

Apple twierdzi, że nowe warunki App Store dla programistów w UE zaczną obowiązywać w marcu 2023 r. Programiści mogą zgodzić się na nowe ceny i zasady, jeśli zgodzą się na zaktualizowane umowy.

Firma Apple była zmuszona wprowadzić te zmiany, aby zachować zgodność z nowymi, szeroko zakrojonymi przepisami UE dotyczącymi technologii cyfrowych. Chociaż programiści mają teraz więcej opcji i niższe opłaty, Apple prawdopodobnie spróbuje zrównoważyć wpływ finansowy za pomocą takich mechanizmów, jak opłaty za technologię podstawową.

Popularne treści z Mac Life+

Apple iPhone 15 (256 GB) – czarny

978,00 euro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Diablo 4: „Tak powinno być w momencie premiery” – tak mówią fani o sezonie 4

Published

on

Diablo 4: „Tak powinno być w momencie premiery” – tak mówią fani o sezonie 4

Od tego tygodnia emitowany jest 4. sezon gry RPG akcji Diablo 4 firmy Blizzard.

Podobnie wydano nową, dużą aktualizację, która między innymi wprowadza obszerne zmiany w łupach i przedmiotach znalezionych w Diablo 4. Pierwsze reakcje fanów na nowy sezon są z pewnością pozytywne, ale sezon nie wszędzie jest dobrze przyjęty .

Tak mówią kibice

Tytuł posta Reddit Na przykład: „Tak powinna wyglądać gra od pierwszego dnia”.

„Jestem całkowicie uzależniony” – napisał użytkownik Reddita RoeJoganLife. – I świetnie się bawię.

Chociaż RoeJoganLife zostaje sprowadzony z powrotem na Ziemię. Deidarac5 odpowiada: „Nie, nie było to możliwe od pierwszego dnia, nawet po dziesięciu latach prac programistycznych. Wynika to z informacji zwrotnych od społeczności i wprowadzonych modyfikacji. Naprawili wiele problemów w ciągu roku”. , Słucham „.

„Od premiery tego sezonu więcej niż śpię, gram” – dodaje Landeta. Fuckforceone dodaje: „Widzę to tak samo. Grałem tylko do około 50 poziomu, bo wtedy ciągle zwiększałeś swój ekwipunek. Teraz dobrze się bawię…”


BigBangParty „jak dotąd uwielbia ten sezon” i uważa, że ​​„naprawdę wiele się nauczyli od sezonu 2”. Niszczenie fal demonów wraz z innymi jest „bardzo satysfakcjonujące”.

„Całkowicie się z tym zgadzam” – pisze Jedilover123. „Dzięki tym zmianom jestem teraz w to zainwestowany na 1000%”.

Ale są też głosy krytyczne i sceptyczne, które nadal uważają, że jest to „nudne” lub uważają, że wszystko jest teraz zbyt łatwe.

„Tak wszyscy się czuli w pierwszym tygodniu po premierze gry” – pisze SeiriusPolaris. „Zachowaj swoje uczucia do końca gry i spędź z nią kilka tygodni”.

„Po prostu ciesz się tym przez tydzień, a potem ruszaj dalej” – radzi Uleman. „To najbardziej prawdopodobna rzecz. Zdobywanie poziomów jest zbyt szybkie, gra końcowa wciąż nudna, a postępy nieciekawe. Nie ma prawie nad czym pracować. Mamy już bazę, a jej osiągnięcie zajmie nam kolejne dwa lata Popracuj nad tym.”

„Przez kilka godzin świetnie się bawiłem, ale czułem, że brakuje mi czegoś istotnego, co trzymałoby mnie przy życiu” – mówi Zyke92. „Hell Tides było fajne, ale szybko stało się nudne. Poza tym wydawało się bardzo podobne do gry, w której grałem. Na początek może nie jestem grupą docelową, która spędziła tysiące godzin w PoE, ale nie ma problemu, jeśli większości się spodoba.

Czy grałeś już w Diablo 4 Sezon 4? Co sądzisz o innowacjach i zmianach?

READ  Najlepsze oferty dla różnych wersji
Continue Reading

Tech

Take-Two Interactive: GTA VI ukaże się jesienią 2025 roku

Published

on

Take-Two Interactive: GTA VI ukaże się jesienią 2025 roku
Obraz: Gry Rockstar

Grand Theft Auto (GTA) pozostaje największą marką Rockstar Games, sprzedając do tej pory ponad 425 milionów egzemplarzy. Nowa część, GTA VI, jest wyczekiwana z niecierpliwością. Spółka-matka Take-Two zawęziła teraz datę premiery: GTA VI ma zadebiutować jesienią 2025 roku.

Po prawdopodobnie największym wycieku w historii gier wideo, który ujawnił wiele na temat kolejnej gałęzi GTA, deweloper Rockstar Games przerwał ciszę na początku grudnia 2023 roku i ogłosił GTA VI ze zwiastunem na rok 2025 na PlayStation 5 i Xbox Series Nie ma jeszcze żadnych informacji na temat wersji na PC.

Teraz spółka-matka Take-Two Interactive zawęziła datę do jesieni 2025 r. w ramach publikacji swoich najnowszych danych kwartalnych. Oznacza to, że gra pojawi się około 12 lat po premierze GTA V.

Premiera GTA VI planowana jest na jesień 2025 roku
Premiera GTA VI planowana jest na jesień 2025 roku (Zdjęcie: Take-Two Interactive)

Na razie odrzucono pogłoski o możliwym opóźnieniu do 2026 roku. Zapytany o potencjalne obawy związane z opóźnieniem, dyrektor generalny Take-Two, Strauss Zelnick, powiedział IGN, że jest przekonany, że nowa część zostanie wydana jesienią 2025 roku.

Wydarzenia z szóstej części cyklu gier akcji rozgrywają się ponownie w Vice City, podobnie jak miało to miejsce w czwartej części. Po raz pierwszy kobiety pełnią rolę przywódczą. Ma na imię Lucia i można ją zobaczyć u boku głównej bohaterki w zwiastunie.

GTA to najsilniejsza marka Take-Two

GTA VI niewątpliwie pójdzie w wielkim ślady, ponieważ jego poprzednik GTA V sprzedał się obecnie w ponad 200 milionach egzemplarzy, co czyni go jedną z najlepiej sprzedających się gier wideo wszechczasów. Jak ogłosiło Take-Two, sprzedaż wszystkich gier z serii GTA łącznie przekroczyła 425 milionów egzemplarzy. To również niespotykane w branży.

Poprzednie gry GTA sprzedały się łącznie ponad 425 milionów razy
Poprzednie gry GTA sprzedały się łącznie ponad 425 milionów razy (Zdjęcie: Take-Two Interactive)

READ  Sony State of Play: mnóstwo nowych gier na PlayStation 5 i nie tylko
Continue Reading

Tech

iCloud Mail: Apple nie może kontrolować zalewu phishingu i spamu

Published

on

iCloud Mail: Apple nie może kontrolować zalewu phishingu i spamu

Domniemane dostawy paczek, zwycięskie powiadomienia i rzekomo wolne miejsce w iCloud: wiadomości e-mail ze spamem i phishingiem zalewają obecnie skrzynki odbiorcze wielu użytkowników iCloud Mail. Wygląda na to, że filtr spamu Apple w iCloud nie działa obecnie niezawodnie — a w niektórych przypadkach w ogóle nie działa.

reklama

Czytelnicy od około tygodnia donoszą o zauważalnym wzroście liczby niechcianych e-maili, które Apple nie sortuje już automatycznie i trafiają do skrzynek odbiorczych. Problem nie został jeszcze rozwiązany.

Niektóre z dotkniętych osób codziennie zgłaszają nowe wiadomości spamowe, których liczba jest dwucyfrowa, podczas gdy inne otrzymują tylko kilka dziennie. Redakcja Mac&i zauważyła to również korzystając z konta iCloud. Jak dotąd sortowanie e-maili do folderu ze spamem i zgłaszanie ich Apple nie pomogło. W poprzednich miesiącach filtr spamu firmy Apple wydawał się działać dobrze i wstępnie filtrować większość niechcianych wiadomości e-mail.

Większość e-maili to oczywiste oszustwa dla doświadczonych użytkowników. Niektóre z nich są również skierowane specjalnie do użytkowników Apple i ostrzegają przed przekroczeniem limitu miejsca w iCloud. Jako remedium zapewniamy bezpłatne miejsce na dysku w iCloud. Wszystko, co musisz zrobić, to „potwierdzić” dane swojego Apple ID i karty kredytowej, jak wynika z jednego e-maila phishingowego.

Wiersze tematów często zawierają znaki specjalne, a adresy e-mail innych użytkowników usługi iCloud są zawsze wymienione jako odbiorcy – i nie jest jasne, czy te osoby faktycznie istnieją. Dotknięci użytkownicy nie mogą obecnie wiele zrobić. Niż zgłosić spam jako spam Dlatego usuń je ze swojej skrzynki odbiorczej i miej nadzieję, że Apple odzyska kontrolę nad procesem filtrowania.



(funt)

Continue Reading

Trending