Connect with us

entertainment

Dramat historyczny z Polski: Człowiek, który zaszywa sobie usta

Published

on

Dramat historyczny z Polski: Człowiek, który zaszywa sobie usta

Polski reżyser Bartosz Konopka opowiada w „Mieczu Boga” ważną historię. Znajduje obrazy krytykujące teraźniejszość.

Aby utwierdzić wiarę w siłę: Willibrord (Krzysztof Pieczyński) w „Mieczu Boga” Zdjęcie: Wyciek z kina

Nawet jeśli ostatnie wybory prezydenckie nie zdołały jeszcze zatrzymać przesunięcia kraju w prawo, Polska nie osiągnęła jeszcze warunków panujących u jej wschodniego sąsiada, Rosji. Artyści mogą nadal swobodnie wypowiadać się bez obawy, że zostaną uwięzieni lub przynajmniej pozbawieni prawa do pracy z powodu błahych oskarżeń. Autorzy tacy jak laureatka literackiej Nagrody Nobla Olga Tokarczuk czy filmowcy tacy jak Jan Komasa w nadchodzącym „Cele Chrystusa” czy Bartosz Konopka w „Mieczu Bożym” wciąż potrafią ostro krytykować dominujące instytucje w kraju, zwłaszcza Kościół katolicki.

Choć akcja Komasy rozgrywa się we współczesnej Polsce, Konopka celowo pozostawia w swoim dawnym filmie historycznym pytania o przestrzeń i czas bez odpowiedzi. Jednak „Miecz Boga” nie jest filmem wielosłownym; Często sprawia wrażenie współczesnego niemego filmu, w którym więcej można przekazać za pomocą obrazów niż słów, które i tak często wprowadzają w błąd.

„Miecz Boga” zaczyna się w całkowitym zamieszaniu, w łodzi wiosłowej, gdzieś na morzu, gdzieś w średniowieczu, można się tego prawie domyślić. Z większej wyprawy ocaleli jedynie dwaj mężczyźni: Willibrord (Krzysztof Pieczyński), najstarszy, ksiądz i anonimowy młodzieniec (Karol Biernacki), który jest lub był rycerzem.

Razem lądują na bezludnej plaży, na wyspie, na której w górach żyje dzikie plemię. Misja tej dwójki szybko staje się jasna: ewangelizować plemię pogan, które żyją w jaskiniach, w większości pokrytych ziemią i noszących futra. Jednak metody duetu nie mogą być bardziej różne. Podczas gdy Willibrord próbuje utwierdzić się w swojej wierze w Moc, Rycerz zachowuje się ostrożniej. Próbuje zbliżyć się do pogan, w tym do kobiety (Victoria Gorodica), która wydaje się być córką wodza plemienia.

READ  „DokFilm: Beyond the Limits”: premiery ORF w celu emisji filmów dokumentalnych o stresie związanym z występami w olimpijskim sporcie zawodowym
Pojedynek w ogniu

Po tym, jak Willibrord wyzwał szamana plemienia na pojedynek wiary i przeszedł przez ogień bez szwanku, podczas gdy szaman był objęty płomieniami, sytuacja się pogorszyła. Tworzą się dwie frakcje: zwolennicy kapłana i rycerz, który w ekstremalnym akcie trzyma gębę na kłódkę.

„Miecz Boży”. Reżyseria: Bartosz Konopka. Z Krzysztofem Pieczyńskim, Karolem Biernackim i innymi. Polska 2018, 104 minuty.

Nie tylko milczy jeden z głównych bohaterów, ale „Miecz Boga” coraz bardziej zamienia się w oszałamiający wizualnie niemy film. Bartosz Konopka od początku unika zbędnych słów, zwłaszcza że celowo izoluje swoich dwóch bohaterów. Język pogan nie jest tłumaczony, a widz pozostaje równie obcy jak intruzi, samozwańczy misjonarze.

Ta decyzja, która w kinie hollywoodzkim zwykle oznacza nie tylko lekceważenie obcych kultur, w najlepszym razie jest świadomą decyzją filmową. Utożsamia widza z rzekomymi bohaterami – kapłanem i wojownikiem – a ich spojrzeniem odkrywa kulturę pogan. Konopka wykluczony ze względu na barierę językową wpycha także widza w rolę sprawców, którzy patrzą na obcą kulturę jedynie przez własne, zachodnie pryzmaty. Konsekwencją tego jest fanatyzm, nieporozumienie i ostatecznie skrajna przemoc, która niszczy pogan w nieuniknionym krwawym końcu.

Prześladowania dysydentów

Nie trzeba dokonywać wielkich skoków myślowych, aby odejść od średniowiecznej narracji filmowej Przyjechać do współczesnej Polski, gdzie często prześladowani są dysydenci, mniejszości i osoby odrzucające zorganizowany Kościół. Szczególnie Kościół często głosi fanatyzm i twierdzi, że zna i głosi jedyną prawdziwą wiarę.

Jednak – i właśnie to czyni współczesne kino polskie tak ekscytujące – nie chodzi tu o narracje ateistyczne czy antykościelne. Podział, jaki pokazują współczesne polskie filmy, takie jak Boże Ciało czy Miecz Boży, nie składa się z wyraźnego podziału na pro- i antykościelne. Sugerują raczej różne formy religijności i mówią o różnicach między zorganizowanymi formami wiary, takimi jak Kościół katolicki, a prawdziwszymi formami, które wydają się pochodzić z wnętrza jednostek. Albo można je odnaleźć w innych, w obcych kulturach, co pokazuje Konopka.

READ  Dzisiaj z Andresem Philem

Bez względu na to, jak niecywilizowani byli na początku tak zwani poganie, ostatecznie okazali się bardziej pokojowi i, tak, cywilizowani, w przeciwieństwie do przedstawicieli zorganizowanego kościoła.

Chcielibyśmy pokazać Ci tutaj treści zewnętrzne. Ty decydujesz, czy chcesz zobaczyć również ten przedmiot.

Wyrażam zgodę na wyświetlanie mi treści zewnętrznych. Oznacza to, że dane osobowe mogą być przekazywane do platform zewnętrznych. Przeczytaj więcej o naszej polityce prywatności.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

Polski reżyser miał premierę w Cannes filmu biograficznego o Putinie wykorzystującym sztuczną inteligencję

Published

on

Polski reżyser miał premierę w Cannes filmu biograficznego o Putinie wykorzystującym sztuczną inteligencję

Polak, który do tej pory zajmował się głównie produkcją filmów gangsterskich, powiedział, że początkowo chciał stworzyć swoją kinową osobowość za pomocą prawdziwych materiałów filmowych z udziałem Putina. Ale jakość nie była wystarczająco dobra dla dużego ekranu. Sztuczną inteligencję (AI) „trzeba zasilić. Aby mogła działać, potrzebuje 20 000 obrazów o wysokiej rozdzielczości”. Zamiast tego opracował nową technologię, która wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby nadać twarz prawdziwemu aktorowi rangi Putina.

Efekt jest niesamowity. W filmie Putina można zobaczyć takim, jakim go znamy – w wydaniu dyktatora, przy barokowych biurkach, ale także grającego na pianinie i wypróżniającego się w spodniach w szpitalnym łóżku. „Chciałam wpełznąć do głowy Putina” – potwierdziła Vega. Jego film jest „instrukcją obsługi” dla prezydenta Rosji. „Putin nie jest szalony” – mówi reżyser, który wpadł na pomysł filmu wkrótce po rozpoczęciu wojny na Ukrainie. „Ale dla niego liczy się tylko jego ego”. Rezultatem jest mieszanka thrillera politycznego i psychologicznego portretu rosyjskiego władcy, obejmującego około 60 lat jego życia.

Vega chce także w przyszłości zaoferować opracowaną przez siebie technologię AI innym producentom, na przykład do tworzenia scen z dodatkami. „Możecie mi przysłać pustą ulicę, a ja stworzę dla nich tłum” – wyjaśnił. Bohaterowie są całkowicie sztuczni, więc nie ma problemu z prawami do wizerunku, a jest to znacznie tańsze niż kręcenie z dużą ilością statystów.

READ  „DokFilm: Beyond the Limits”: premiery ORF w celu emisji filmów dokumentalnych o stresie związanym z występami w olimpijskim sporcie zawodowym

Właśnie to przeraża wiele osób pracujących w świecie kina. Zeszłoroczny masowy strajk w Hollywood nie dotyczył przynajmniej pytania, jakie będą konsekwencje, jeśli scenarzyści, aktorzy głosowi i aktorzy będą w końcu w coraz większym stopniu zastępowani inteligentnym oprogramowaniem. W grudniu ubiegłego roku osiągnięto porozumienie, które daje aktorom możliwość decydowania o tym, czy ich kopie cyfrowe powinny zostać wykorzystane. Należy również rekompensować używanie awatarów AI.

Od dawna można było sztucznie odmładzać aktorów, jak Harrison Ford w Indianie Jonesie, sztucznie tworzyć scenografię filmową czy kalkulować komercyjny sukces filmu na podstawie obsady. „Postrzegamy sztuczną inteligencję jako narzędzie sprzyjające kreatywności i tworzące nowe możliwości biznesowe” – powiedział dziennikowi The Hollywood Reporter Charles Rifkin, prezes Motion Picture Association, stowarzyszenia skupiającego największe firmy zajmujące się produkcją filmową w Stanach Zjednoczonych.

Czas pokaże, czy fałszywy Putin przekona opinię publiczną. Według dystrybutora film sprzedał się już do ponad 50 krajów. Film wejdzie do kin na całym świecie 26 września.

Wyświetl całą zawartość

Continue Reading

entertainment

Rozrywka gdzie indziej: Activision otwiera studio w Polsce

Published

on

Rozrywka gdzie indziej: Activision otwiera studio w Polsce

Elsewhere Entertainment to nazwa nowego studia Activision w Warszawie (Zdjęcie: Activision Blizzard)

W stolicy Polski, Warszawie, powstaje studio Activision: Elsewhere Entertainment podobno pracuje nad zupełnie nową marką.

Oddział Microsoft Activision otwiera nowy oddział w Polsce: uczyni to warszawski zespół Elsewhere Entertainment Według firmowego bloga Przy wsparciu naszych amerykańskich kolegów „Nowa, oparta na narracji, definiująca gatunek seria AAA” Rozwój – każda nowa marka, która wykracza poza zakres Wezwanie do służbyuniwersum, w którym na zmianę pracują wewnętrzne amerykańskie studia Infinity Ward, Treyarch i Sledgehammer Games.

Mówi się, że do pracy przy takich markach powołani zostali już doświadczeni fachowcy Ostatni z nas, nieznany, Magik, Cyberpunka 2077, Rondel, podzielić I Far cry Przyczyniłem się. Nie wiadomo jeszcze, kto obejmie kierownictwo studia.

Wybór Polski zapewne nie był przypadkowy: Kraj ten jest popularnym miejscem tworzenia gier akcji i RPG z dużymi budżetami i dużymi zespołami. Do popularnych studiów zalicza się CD Projekt Red (Wiedźmin 3: Dziki Gon, Cyberpunka 2077), Gry CI (Władcy Upadłych) i Tuckland (Światło śmierci 2). Kompetentnych pracowników nie powinno brakować: jeszcze kilka dni temu CI Games zatrudniało kolejnych 30 pracowników Zostało odrzucone.

Elsewhere Entertainment to jedna z niewielu spółek zależnych Activision w Europie, działająca głównie na obszarze Wielkiego Londynu. Marketing i sprzedaż mają swoją siedzibę w Windsorze. Niemieckie biuro Activision Blizzard w Monachium zostanie zamknięte w 2022 roku.


Zawsze w piątki, zawsze bezpłatnie: Zapisz się już teraz do newslettera GamesWirtschaft!
GamesWirtschaft w mediach społecznościowych: LinkedInFacebookXWątkiNiebo jest niebieskie

READ  8 lipca: Exodus w Magdeburgu
Continue Reading

entertainment

Alexandre Pomis chce pouczyć kandydata i ośmieszyć się

Published

on

Alexandre Pomis chce pouczyć kandydata i ośmieszyć się

Kandydatka Karen kilkakrotnie zaskakuje Alexandre’a Pomisa.Zdjęcie: ARD/Uwe Ernst

telewizja

Jennifer Ulrich

Od 13 maja ARD emituje nowy sezon programu „Gefragt – Gejagt”. Jak dotąd kandydaci mieli trudności z elitą testową; W pierwszych pokazach profesjonaliści zawsze potrafili wygrać. W numerze z 17 maja „Quiz Volcano” Manuel Haubiger po raz pierwszy w tym roku pojawił się jako rybak. Czy utrzyma stawkę?

Wyzwanie podjęła m.in. Karen z Rantrum w Szlezwiku-Holsztynie. Moderator Alexandre Pomis był pod szczególnym wrażeniem. W pewnym momencie on sam nie był szczególnie dobrą postacią.

Obok niego stoi Alexandre Pomis

Kwartet, który rzucił wyzwanie Manuelowi Hobigerowi, rozpoczął mocno. Dwóm najlepszym kandydatom udało się wykazać i dostać się do finału. Trzecią była rola Karen, co uczyniło ją bardzo ekscytującą.

Watson jest teraz na WhatsApp

Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.

Ale nie było wielu zabawnych i dziwnych momentów. Uczestnik i myśliwy stanęli między innymi przed następującym pytaniem:

„Co to jest ciasto orzechowe z rumem, winem i śmietaną?”

  • A) Błękit benedyktyński
  • b) Kapucyn jest pijany
  • C) Pełno franciszkanów
Alexandre Pomis jest przytłoczony pytaniem testowym.

Alexandre Pomis jest przytłoczony pytaniem testowym.Zdjęcie: zrzut ekranu Aard

Alexander Pomis często samodzielnie ocenia pytania w programie „Gefragt – Gejagt” – oczywiście dopiero po nagraniu obu stron odpowiedzi. Często ma rację, ale tym razem był na złej drodze.

„Mówię B, pijany kapucyn” – oznajmiła Karin, a jej przełożony z niedowierzaniem zdawał się kategorycznie wykluczać taką opcję i w związku z tym zapytał z niedowierzaniem:

Następnie Karen wyjaśniła swoje pochodzenie: „Pijana piwem i winem, wyobrażam sobie to z kapucynami”. Alexandre Pomis nadal nie był do końca przekonany i odpowiedział: „Więc gratuluję, jeśli to prawda. Myślałem, że to lekko kontuzjowany autor pytań i pomyślałem: «To też brzmi całkiem zabawnie».

READ  „DokFilm: Beyond the Limits”: premiery ORF w celu emisji filmów dokumentalnych o stresie związanym z występami w olimpijskim sporcie zawodowym

Tak naprawdę odpowiedź (b) okazała się prawidłowa i podobnie jak Karen, również Manuel Haubager podjął słuszną decyzję. Tylko Pomis całkowicie się mylił.

Następnie Karen opanowała pytanie z fizyki i pytanie o piłkę nożną, co wymagało szacunku przełożonego. Ona również zasłużyła na awans do finału, ale to nie pomogło: Manuel Haubager poprawnie odpowiedział na 18 pytań w zaledwie 1 minutę i 40 sekund, po raz kolejny pokonując doskonałe wyniki kandydatów.

Continue Reading

Trending