Connect with us

entertainment

Seria „Dom Niemiecki”: autor Hess opowiada o Auschwitz i antysemityzmie

Published

on

Seria „Dom Niemiecki”: autor Hess opowiada o Auschwitz i antysemityzmie

Serial Disneya „Deutsches Haus” opowiada historię Wielkiego Procesu Frankfurckiego przeciwko zabójcom SS, który ukazał Niemcom grozę Holokaustu 60 lat temu. Scenarzystka Annette Hess opowiada o swojej próbie przedstawienia horroru z dużą czułością.

Dlaczego serial skupia się na rodzinie niemieckiego karczmarza Brunsa? OświęcimProces – czy nie powinniście skupić się na żydowskich ofiarach?

Na szczęście nie ma tu żadnych zobowiązań co do konkretnej perspektywy narracyjnej. Pochodzę z niemieckiej rodziny i jestem wnuczką sprawcy i tylko tyle mogę rzetelnie powiedzieć. Główna bohaterka, Eva Bruns, tłumaczka w procesie, jest trochę jak moja mama, urodzona w 1942 roku, której w latach 60. zależało wyłącznie na znalezieniu mężczyzny, który w miarę możliwości zostałby lekarzem lub profesorem. Proces oświęcimski na razie całkowicie go pominął. Potem byłam świadkiem świadomości mojej matki w tej sprawie. przestępstwo Niemcy urośli.

Jak to się pojawiło?

Na przykład odwiedziliśmy kiedyś pomnik w Bergen-Belsen, miałem 12 lat… matka Przeszła tylko dziesięć metrów i musiała wracać, bo bardzo płakała. Duży wpływ na nią wywarł także serial „Holokaust”. To była dla niej ewolucja na przestrzeni lat, a dla bohaterki filmu, Evy Bronze, była ona jeszcze bardziej stresująca.

W serialu jest scena w kuchni rodzinnej restauracji Bruns, gdzie pomoc kuchenna mówi: „Chcę usłyszeć o procesie przeciwko SS”.mężczyźni Nic nie słyszę, mąż upadł na wschodzie i to jest najgorsze. Czy jest to stanowisko, któremu serial się sprzeciwia?

Dokładnie. Wyrażenia takie wyrażają represje wobec tych niezrozumiałych zbrodni. Zostało to przedstawione z odpowiedniej perspektywy i zbagatelizowane. Potem mówią: „Niektórzy ludzie po prostu mieli pecha”. Lub: „Nam też było ciężko”. To była wojna. O takim podejściu opowiada serial.

Czy obojętność może być wyrazem antysemityzmu?

READ  Love Storm: Cornelia musi patrzeć, jak Penny ma wypadek rowerowy bike

W każdym razie zwykłe trzymanie się z daleka od tematu i milczenie leży w interesie antysemityzmu. Uważam: nie można żyć apolitycznie. Jeśli nie powiesz ani nie zrobisz nic przeciwko rasizmowi i niesprawiedliwości, jest to również oświadczenie, które skutkuje cichą aprobatą. Zwolennicy i wspólnicy – ​​są bliżej siebie, niż myślisz.

Czy potrafisz zrozumieć zachowanie tych, którzy milczą i są uciskani?

Większość ludzi woli trzymać się z daleka od okazywania moralnej odwagi. To jest istota ludzka. Dopiero po wojnie Republikę Federalną można było odbudować poprzez represje. Dużo myślałem o tym, dlaczego wszyscy oprócz jednego oskarżeni nie przyznali się do winy. Uznanie odpowiedzialności jednej osoby za śmierć tysięcy ludzi może być niemożliwe. Jak żyć z tym poczuciem winy?

Proces, który odbył się sześćdziesiąt lat temu, nie patrzył na Holokaust jako całość, ale miał wykazać, że poszczególni sprawcy dopuścili się indywidualnych czynów. Oczywiście, ta personalizacja wywołuje wiele emocji – ale czy nie grozi utrata z oczu wymiaru zbrodni?

Czyste liczby pozostają abstrakcyjne, miliony zgonów – nie możesz tego sobie wyobrazić. Dlatego musisz wypowiadać imiona, które podkreślają losy poszczególnych osób. Długo pracowałem nad odczytaniem aktu oskarżenia: z oryginalnych 800 stron sporządziłem tekst, który wymienia ogromną liczbę przestępstw, ale wielokrotnie podkreśla nazwiska i losy poszczególnych osób. A to po prostu wywołuje emocje i empatię, a może i poczucie tego piekła.

Ale to, czy obóz koncentracyjny Auschwitz był prowadzony przez gang zabójców, którzy wspólnie zabijali, nie było przedmiotem dyskusji w sądzie, niezależnie od tego, kto wniósł bezpośredni wkład.

Operację można przeprowadzić wyłącznie przy użyciu legalnych środków z tych lat. Jak już mówiłem: oskarżony musiał być skazany za konkretne przestępstwa. Trzeba było znać nazwisko ofiary, nazwisko sprawcy i świadka, który to widział. Najlepiej dwa. Dlatego też śledztwo było całkowicie niewystarczające. Ale proces mógł jeszcze powiedzieć Niemcom, co wydarzyło się w tym obozie koncentracyjnym. Na początku procesu 70% Niemców było przeciwnych temu rozwiązaniu. Ostatecznie mieszkańcy zażądali kary śmierci. Potem już nikt nie mógł powiedzieć, że nie słyszał o Auschwitz.

READ  Książę William opłakuje stratę swojej „babci”

Teraz, w tych tygodniach, wszyscy patrzymy na Izrael i Gazę, na terroryzm Hamasu i reakcję Izraela. Czy Twój film może się do tego przyczynić? konflikt Rozumieć?

Wierzę, że postrzeganie Holokaustu może pomóc w zrozumieniu, że Niemcy odgrywają szczególną rolę w tym konflikcie. Jestem wnuczką jednego ze sprawców, a mój dziadek był policjantem w Polsce. Mogę jedynie, przede wszystkim, zdecydowanie sprzeciwić się wszelkim formom antysemityzmu. To samo robię z tą serią. Głęboko mnie przeraża, że ​​Żydzi w Niemczech znów będą się bać. To mnie przede wszystkim dotyka.

Czy zgadza się Pan z argumentem, że potomkowie sprawców nie muszą mówić potomkom ocalałych, co mogą, a czego nie mogą zrobić, aby zapewnić im bezpieczeństwo?

Nie możemy oczywiście powiedzieć potomkom ofiar, jakie są odpowiednie środki obrony. Jednocześnie myślę, że wszyscy możemy się zgodzić, że przemoc wobec ludności cywilnej jest przestępstwem. Przeraża mnie przemoc we wszystkich jej postaciach. Jestem zadeklarowanym pacyfistą. Zdaję sobie jednak sprawę, że czuję to z wygodnej i uprzywilejowanej pozycji.

Banery można zobaczyć podczas demonstracji żądających wolnej Palestyny ​​od Jordanii po Morze Śródziemne – a wraz z nią zniszczenia Izraela. Czy Twój film jest komentarzem do wiadomości?

Ta wiadomość w pierwszej chwili nas zszokowała. Oczywiście serial pojawia się w szczególnym momencie. Ale myślę, że ogłaszanie tego teraz byłoby całkowicie nieprzyzwoite. Naszym pierwszym tytułem, kiedy zaczynaliśmy pracę nad serialem, było zawsze: czułość. O horrorze mówimy z ostrożnością i współczuciem. Wynika to wyłącznie z opisów świadków – w świadomości widzów. W serialu rozmawiamy o tym, do czego rasizm, wykluczenie i antysemityzm mogą doprowadzić w ciągu zaledwie dwunastu lat.

READ  Następca tronu zmienia szkoły: nauczyciele z ulgą po „dniu próbnym” księcia Jerzego

Zdjęcia kręcono w Polsce, niedaleko Auschwitz.

W Krakowie i Katowicach. Pomnik jest oddalony o dobrą godzinę drogi, a cała obsada i ekipa udali się tam. Duża część załogi była polska. Wśród nich byli potomkowie ofiar. Odbyliśmy kilka bardzo poruszających rozmów i jestem wdzięczny, że mogliśmy razem nakręcić serial.

W rodzinie Bruhnów, której „niemiecki dom” dał nazwę serialowi, uosabiasz różnorodne niemieckie losy. Nawet małe dziecko musi cały czas bawić się w wojnę. Wydawało mi się to trochę zamierzone.

Jeśli przyjrzysz się uważnie dowolnej rodzinie, znajdziesz to wszystko. Oczywiście jest intensywny, ale to także około pięciu godzin narracji. To także rozrywka, trzeba ją dramatyzować, inaczej zaśniesz. Pociąg powinien mieć także dobrą przyczepność, aby można było wsiąść do pociągu i cieszyć się jazdą.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

Alexandre Pomis chce pouczyć kandydata i ośmieszyć się

Published

on

Alexandre Pomis chce pouczyć kandydata i ośmieszyć się

Kandydatka Karen kilkakrotnie zaskakuje Alexandre’a Pomisa.Zdjęcie: ARD/Uwe Ernst

telewizja

Jennifer Ulrich

Od 13 maja ARD emituje nowy sezon programu „Gefragt – Gejagt”. Jak dotąd kandydaci mieli trudności z elitą testową; W pierwszych pokazach profesjonaliści zawsze potrafili wygrać. W numerze z 17 maja „Quiz Volcano” Manuel Haubiger po raz pierwszy w tym roku pojawił się jako rybak. Czy utrzyma stawkę?

Wyzwanie podjęła m.in. Karen z Rantrum w Szlezwiku-Holsztynie. Moderator Alexandre Pomis był pod szczególnym wrażeniem. W pewnym momencie on sam nie był szczególnie dobrą postacią.

Obok niego stoi Alexandre Pomis

Kwartet, który rzucił wyzwanie Manuelowi Hobigerowi, rozpoczął mocno. Dwóm najlepszym kandydatom udało się wykazać i dostać się do finału. Trzecią była rola Karen, co uczyniło ją bardzo ekscytującą.

Watson jest teraz na WhatsApp

Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.

Ale nie było wielu zabawnych i dziwnych momentów. Uczestnik i myśliwy stanęli między innymi przed następującym pytaniem:

„Co to jest ciasto orzechowe z rumem, winem i śmietaną?”

  • A) Błękit benedyktyński
  • b) Kapucyn jest pijany
  • C) Pełno franciszkanów
Alexandre Pomis jest przytłoczony pytaniem testowym.

Alexandre Pomis jest przytłoczony pytaniem testowym.Zdjęcie: zrzut ekranu Aard

Alexander Pomis często samodzielnie ocenia pytania w programie „Gefragt – Gejagt” – oczywiście dopiero po nagraniu obu stron odpowiedzi. Często ma rację, ale tym razem był na złej drodze.

„Mówię B, pijany kapucyn” – oznajmiła Karin, a jej przełożony z niedowierzaniem zdawał się kategorycznie wykluczać taką opcję i w związku z tym zapytał z niedowierzaniem:

Następnie Karen wyjaśniła swoje pochodzenie: „Pijana piwem i winem, wyobrażam sobie to z kapucynami”. Alexandre Pomis nadal nie był do końca przekonany i odpowiedział: „Więc gratuluję, jeśli to prawda. Myślałem, że to lekko kontuzjowany autor pytań i pomyślałem: «To też brzmi całkiem zabawnie».

READ  Księżniczka Boucher była świadkiem straszliwej zbrodni: „Stała pomiędzy”

Tak naprawdę odpowiedź (b) okazała się prawidłowa i podobnie jak Karen, również Manuel Haubager podjął słuszną decyzję. Tylko Pomis całkowicie się mylił.

Następnie Karen opanowała pytanie z fizyki i pytanie o piłkę nożną, co wymagało szacunku przełożonego. Ona również zasłużyła na awans do finału, ale to nie pomogło: Manuel Haubager poprawnie odpowiedział na 18 pytań w zaledwie 1 minutę i 40 sekund, po raz kolejny pokonując doskonałe wyniki kandydatów.

Continue Reading

entertainment

Jak polskie wybory wpływają na Festiwal Filmowy w Nisei

Published

on

Jak polskie wybory wpływają na Festiwal Filmowy w Nisei

Po wyborach parlamentarnych w Polsce dyrektor Festiwalu Filmowego w Nisei Ola Staszl liczy na pozytywne rezultaty dla polskiej polityki kulturalnej i branży filmowej. W latach istnienia konserwatywnej, nacjonalistycznej Partii Prawo i Sprawiedliwość (PiS) wybór polskich filmów na jej festiwalu stawał się coraz mniejszy – powiedział Staszel MDR KULTUR.

Wyzwania I możliwości, jakie pojawiły się w ciągu ostatnich ośmiu lat

„Coraz mniej filmów, które nie poruszają historycznej tematyki propagandowej, jest coraz mniej, przez co tracą one także wartość artystyczną” – mówi Staszel. Niektóre elementy były wielokrotnie pomijane w scenariuszach. Po stronie polskiej na tegorocznym 20. Festiwalu Filmowym Nissi tylko dwa miejsca „chciały lub mogły wziąć udział”.

Zanim powstaną nowe filmy, upłynie trochę czasu.


Ola Staszel, dyrektor Festiwalu Filmowego Nissi

Staszel stwierdziła, że ​​ma wielką nadzieję, że w przyszłości to się zmieni. Na poziomie państwa stanowiska obsadzane są szybko po zmianie władzy. Ale na poziomie lokalnym społeczności pozostaną pod władzą PiS. Poza tym minie trochę czasu, zanim powstaną nowe filmy.

Nadzieje O przemianach w polskim przemyśle filmowym

Ale w ostatnich latach były dobre momenty – dodał Schatzl – jak na przykład film „Zielone granice” reżyserki Agnieszki Holland, który nie otrzymał żadnego dofinansowania ze względu na źle kreowany wizerunek Polski. „Były to oczywiście filmy, które z radością pokazaliśmy i które mogła zobaczyć także polska publiczność na terenach przygranicznych. To był trochę miecz obosieczny” – powiedział Staszl.

W niedzielnych wyborach parlamentarnych opozycyjny trójpartyjny sojusz składający się z partii Ko, konserwatywnej Chrześcijańskiej Trzeciej Drogi i lewicowego sojuszu Luika zdobył zdecydowaną większość mandatów, jak wynika z oficjalnego wyniku końcowego. Tym samym rządząca dotychczas narodowo-konserwatywna partia Prawo i Sprawiedliwość ponownie stanie się najsilniejszą siłą, ale nie uzyska absolutnej większości w parlamencie.

READ  Polski film „Hiszpanka” w reżyserii Łukasza Barczyka

Przede wszystkim jestem szczęśliwy i bardzo szczęśliwy, że demokracja zatriumfowała i że zmiany są możliwe.


Ola Staszel, dyrektor Festiwalu Filmowego Nissi

Staszl Był usatysfakcjonowany wynikami wyborów i wysoką frekwencją, która wyniosła 74 proc.: „Przede wszystkim jestem bardzo szczęśliwy i szczęśliwy, że zwyciężyła demokracja i że zmiany są możliwe”.

21. Festiwal Filmowy w Nissi
Od 14 do 19 maja 2024 r

Nabór wniosków ruszył i potrwa do 31 grudnia.

Źródła: MDR KULTUR, tagesschau.de
Redakcja: Jak, Hickey

Continue Reading

entertainment

Activision uruchamia w Polsce nowe studio: Elsewhere Entertainment

Published

on

Activision uruchomiło zupełnie nowe, wewnętrzne studio: Elsewhere Entertainment. Siedziba studia znajduje się w Warszawie, a dodatkowe zasoby znajdują się w Stanach Zjednoczonych. Elsewhere Entertainment koncentruje się wyłącznie na tworzeniu nowej, definiującej narrację i gatunek serii AAA.

Zespół deweloperski został zbudowany od podstaw jako wyróżniające się niezależne studio zajmujące się tworzeniem inspirującego środowiska dla odważnych i różnorodnych pomysłów. Celem zespołu jest stworzenie marki, która będzie miała trwały wpływ poza grami.

W skład zespołu wchodzą eksperci, którzy pracowali przy takich grach jak The Last of Us, Uncharted, Wiedźmin, Cyberpunk, Destiny, Tom Clancy’s The Division i Far Cry. Studio ma również do zaoferowania wiele wolnych stanowisk pracy.

Johna K. |