Connect with us

Economy

Tendencja do „siedzenia bliżej”: Boeing: 2042 lata dwa razy większą liczbą samolotów na całym świecie

Published

on

Tendencja do „siedzenia bliżej”: Boeing: 2042 lata dwa razy większą liczbą samolotów na całym świecie

Trend w kierunku „siedzenia bliżej”?
Boeing: 2042 lata dwa razy większą liczbą samolotów na całym świecie

Chociaż obecnie pozostaje to najbardziej szkodliwy dla klimatu rodzaj podróży, według Boeinga globalna flota samolotów podwoi się w ciągu najbliższych 20 lat. Wtedy używanych będzie około 50 000 maszyn. Tymczasem branża poszukuje silnika przyszłości.

Amerykański producent samolotów Boeing, podobnie jak jego większy rywal Airbus, oczekuje, że globalna flota samolotów podwoi się w ciągu dwóch dekad. Amerykański koncern w Arlington ogłosił, że w 2042 roku linie lotnicze mają korzystać łącznie z 48 600 maszyn. Darren Holst, dyrektor marketingu Boeinga, szacuje, że trend będzie zmierzał w kierunku dłuższych samolotów z większą liczbą lub bliższymi miejscami. „Bez wzrostu produktywności flota będzie nadal o około 20 procent większa w 2042 roku” – powiedział podczas konferencji online z reporterami na zbliżającym się pokazie lotniczym w Le Bourget pod Paryżem, który rozpoczyna się w poniedziałek.

Boeinga 202.20

Oczekiwania amerykańskiego koncernu są w zasadzie zbieżne z oczekiwaniami największego na świecie producenta samolotów, Airbusa. Kilka dni temu europejski producent przewidywał, że do 2042 roku światowa flota podwoi się do 46 560 pojazdów. Jednak prognoza Airbusa obejmuje tylko samoloty z co najmniej 100 miejscami, podczas gdy Boeing uwzględnia również nieco mniejsze odrzutowce regionalne. Jest to główny powód, dla którego ogólne liczby w grupie amerykańskiej są nieco wyższe.

Producent przewiduje, że samoloty wąskokadłubowe, takie jak 737 Max czy rodzina Airbus A320neo, zdominują dostawy z liczbą 32 420 sztuk do 2042 r. Popyt ten jest prowadzony przez tanie linie lotnicze, które podwajają wielkość swoich obecnych flot.

Branża poszukuje odpowiedniego kierowcy

Branża lotnicza jako całość stoi w obliczu głębokich zmian, ponieważ chce osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 r. i zerową emisję z transportu lotniczego. Tak zdecydowało międzynarodowe stowarzyszenie branżowe IATA 2021. Szef łotewskich linii lotniczych Air Baltic powiedział niedawno: „Nie możemy tego szybko wdrożyć. Możemy to zrobić tylko systematycznym podejściem. Ale nadal uważam, że rok 2050 może nie być ostatnim” linie lotnicze, ale większość Przewozy pasażerów drogą powietrzną będą bezemisyjne. Jestem tego pewien – mówi Martin Gauss.

Latanie pozostaje najbardziej szkodliwą dla klimatu formą podróżowania. Największym wyzwaniem dla branży jest poszukiwanie optymalnego bezemisyjnego układu napędowego. Podobnie jak w przypadku innych środków transportu, istnieją trzy rodzaje napędu: elektryczny, napędzany wodorem i napędzany paliwem płynnym. Według Markusa Fischera z Niemieckiego Centrum Lotnictwa i Kosmonautyki silnik elektryczny nadaje się tylko do lotów na krótkich dystansach lub do małych samolotów, a dzisiejsza technologia akumulatorów nie zapewnia nic więcej. Hybrydowe silniki elektryczne, np. z wodorowym ogniwem paliwowym, mogą współpracować ze średniej wielkości samolotami.

Istnieją dwa sposoby tankowania wodoru: wytwarzanie energii elektrycznej w ogniwach paliwowych i bezpośrednie spalanie w silnikach. Wodór jest jednak trudny w transporcie: musi być skraplany w temperaturze minus 253 stopni lub przechowywany pod ciśnieniem do 700 barów, około 700 razy większym niż ciśnienie atmosferyczne. Z drugiej strony, przyjazna dla klimatu nafta jest łatwiejsza w transporcie. Dlatego już teraz rozważa się jej produkcję na terenach, gdzie można wygenerować szczególnie duże ilości energii słonecznej i wiatrowej. Ponieważ w przypadku wielu tras średniodystansowych i wszystkich tras długodystansowych nie jest jeszcze jasne, w jaki sposób można wymienić napędy naftowe.

READ  Pierwsza taryfa Tesli na energię elektryczną uruchomiona w Niemczech
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu

Published

on

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

W trzech partiach marki oliwy z oliwek wykryto pestycyd zakazany w Unii Europejskiej. Producent wydał wycofanie.

Kassel – W dzisiejszych czasach często trzeba zainwestować dużo pieniędzy, aby kupić oliwę z oliwek. Te dodatkowe koszty często trzeba zaakceptować, choć niechętnie. Ponieważ do niektórych przepisów niezbędny jest popularny olej kuchenny. Jeśli jednak posiadasz w swojej szafce kuchennej produkty określonej marki, powinieneś zachować ostrożność. Zawierają one jedną resztę w Unia Europejska Sprawdzone, nieautoryzowane pestycydy. W związku z tym producent zainicjował wycofanie produktu. Eksperci ostrzegają, że obchodzenie się z tym pestycydem jest „niezwykle niebezpieczne”. Owoce sprzedawane w Rewe również niedawno zostały wycofane z rynku ze względu na skażenie pestycydami.

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki „Gaea”. © Importhaus Wilms/Impuls GmbH & Co. KG

Producent przypomina oliwę z oliwek – pestycyd zakazany w Unii Europejskiej, który wykryto podczas kontroli

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki GAEA. Dom importowy Wilms został ukończony foodwarning.eu Stwierdzono, że badanie trzech partii produktów wykazało przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej zawartości chloropiryfosu. Ten środek owadobójczy jest zakazany w Unii Europejskiej od 2020 roku.

Wycofanie dotyczy następujących oliw z oliwek:

  • GAEA CLASSIC 500 ML – SERIA L4008 / TERMIN NAJLEPSZOŚCI PRZED: 08.07.2025
  • GAEA SELECT 500ml – partia L4010 / Najlepiej spożyć przed: 10 lipca 2025 r.
  • Olej sałatkowy GAEA 500ml – partia L4009 / Najlepiej spożyć przed: 9 lipca 2025 r.

Producent ostrzega, że ​​długotrwałe, wysokie spożycie pestycydów może prowadzić do chorób. W komunikacie potwierdza się: „Ze względów ostrożności w celu ochrony konsumenta nie zaleca się spożywania powyższych partii”. Klienci, którzy zakupili produkt z dotkniętych partii, mogą zwrócić go do supermarketów bez okazywania paragonu i otrzymać zwrot ceny zakupu.

Pamiętaj o oliwie z oliwek: narażenie na pestycydy może spowodować uszkodzenie mózgu

Sieć Akcji Pestycydowej ma taką ogłoszenie Wyjaśnił, że chloropiryfos jest bardzo niebezpieczny. Istnieją mocne dowody na to, że pestycyd ma negatywny wpływ na rozwój układu nerwowego i może prowadzić między innymi do obniżenia IQ, utraty pamięci roboczej i problemów z koncentracją.

Chociaż ta substancja chemiczna jest zakazana w ponad 40 krajach na całym świecie, insektycyd jest nadal stosowany w wielu krajach, mimo że istnieją już bezpieczne alternatywy dla środowiska i rolno-środowiskowe. Wysoki poziom pestycydów jest prawie zawsze przyczyną wycofania produktów, w tym produktów z kurczaka.

READ  Pierwsza taryfa Tesli na energię elektryczną uruchomiona w Niemczech
Continue Reading

Economy

Hybrydę plug-in VW Golfa można zamówić z zasięgiem elektrycznym do 143 km

Published

on

Hybrydę plug-in VW Golfa można zamówić z zasięgiem elektrycznym do 143 km

Można zamówić nowego Golfa GTE i nowego Golfa eHybrid. Wprowadzili nową technologię hybrydową i szereg udoskonaleń. Golfa eHybrid można skonfigurować i zamówić już od 44 240 euro. Cena nowego Golfa GTE zaczyna się od 46 745 euro.

Silnik nowego Golfa GTE o mocy 200 kW (272 KM) ma jeszcze wyższą wydajność niż nowy Golf GTI dzięki dodatkowej mocy elektrycznej. Zaprojektowany, aby zapewnić najwyższy możliwy poziom komfortu, Golf eHybrid ma moc 150 kW (204 KM). Zasięg GTE na napędzie elektrycznym został zwiększony do 131 km zgodnie ze standardami WLTP, a w trybie eHybrid do 143 km. Obydwa modele wyposażono także w funkcję szybkiego ładowania DC.

Z zewnątrz modele kompaktowe można rozpoznać między innymi po zmodernizowanej części przedniej z reflektorami LED Plus, a także nowo zaprojektowanych tylnych światłach LED i standardowych 17-calowych felgach aluminiowych „Richmond”. „Nowoczesne systemy informacyjno-rozrywkowe i liczne systemy wspomagające kierowcę zwiększają komfort” – deklaruje Volkswagen.

Moc obu samochodów elektrycznych przenoszona jest częściowo na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni DSG przeznaczonej do napędów hybrydowych typu plug-in. Dzięki przejściu na nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i zmienną geometrią turbosprężarki, a także „wysoce wydajnym” procesowi spalania TSI-evo i nowemu akumulatorowi o pojemności 19,7 kWh (netto/zaawansowane: 10,6 kWh), hybryda typu plug-in Mówi się, że jest „wysoce skuteczny”. Ponadto oba modele zapewniają dużą przyjemność z jazdy, ponieważ dysponują dużym momentem obrotowym nawet od postoju za pomocą silnika elektrycznego.

Akumulator napędowy ładuje się w stacji ładowania Wallbox i innych punktach ładowania AC mocą do 11 kW (poprzednio 3,6 kW). Ponadto Golf eHybrid i Golf GTE po raz pierwszy mogą pobierać prąd ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW.

Golf GTE podkreśla swój sportowy charakter za pomocą sportowych foteli z kwadratowym wzorem, wielofunkcyjnej skórzanej sportowej kierownicy oraz dekoracyjnych wstawek na desce rozdzielczej i panelach przednich drzwi. Golf eHybrid jest zazwyczaj oferowany w eleganckiej wersji wyposażenia „Style” i według VW jest polecany jako szczególnie komfortowy model hybrydowy typu plug-in.

READ  Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Zarówno Golf GTE, jak i Golf eHybrid są standardowo wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy „Digital Cockpit Pro” i system nawigacji „Discover Media”, którymi można sterować za pomocą niezależnego ekranu dotykowego (przekątna: 32,8 cm/12,9 cala). Pakiet systemów wspomagających kierowcę obejmuje m.in. „Travel Assist” wspomagający jazdę z prędkością do 210 km/h, asystenta hamowania awaryjnego „Front Assist”, asystenta utrzymania pasa ruchu „Lane Assist” oraz funkcję odzyskiwania.

Continue Reading

Economy

Prawie 30-procentowy wzrost emisji: sztuczna inteligencja sprawia, że ​​Microsoft jest winowajcą klimatu

Published

on

Prawie 30-procentowy wzrost emisji: sztuczna inteligencja sprawia, że ​​Microsoft jest winowajcą klimatu

Prawie 30-procentowy wzrost emisji
Sztuczna inteligencja czyni Microsoft winnym klimatu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Microsoft jest wart na giełdzie 3,1 biliona dolarów. Dzieje się tak głównie ze względu na szum wokół sztucznej inteligencji. Uniemożliwia to jednak ambitne cele klimatyczne grupy.

Cztery lata temu Microsoft zobowiązał się nie tylko być neutralny dla klimatu, Ale także do roku 2030 staną się negatywne dla klimatu. Jednak ten ambitny cel – usunięcie z atmosfery większej ilości dwutlenku węgla, niż bezpośrednio powoduje to firma – został odległy ze względu na rozwój sztucznej inteligencji.

Microsoftu
Microsoftu 388.05

Od 2020 r. emisje wzrosły o prawie jedną trzecią w związku z rozbudową centrów danych AI, jak podała grupa w swoim najnowszym raporcie dotyczącym zrównoważonego rozwoju. Infrastruktura AI przetwarza ogromne ilości danych. Początkowo zwiększa to obciążenie istniejących centrów danych, a tym samym zużycie energii. Jednocześnie szybko rośnie zapotrzebowanie na aplikacje sztucznej inteligencji, zmuszając Microsoft do budowy kolejnych centrów danych. Wymaga to na przykład cementu, stali i mikrochipów – rzeczy, które powstają przy intensywnym wykorzystaniu dwutlenku węgla. Powstałe emisje szkodzą śladowi klimatycznemu Microsoftu.

Z raportu wynika, że ​​bezpośrednie emisje Microsoftu spadły o 6,3 procent od 2020 r. do końca 2023 r. Jednak emisje z łańcucha dostaw, które stanowią większość całkowitych emisji, wzrosły o 30,9 procent. Firma wyjaśniła, że ​​doprowadziło to do wzrostu całkowitej emisji o 29,1%.

Microsoft konkuruje z Amazonem i Google o rozbudowę swojej infrastruktury AI. Firma zainwestowała miliardy dolarów w OpenAI, które stoi za chatbotem ChatGPT. Microsoft rozwija także własne aplikacje AI.

To pokazuje, jak boom w dziedzinie sztucznej inteligencji koliduje z celem firm, jakim jest osiągnięcie większej neutralności klimatycznej. ChatGPT wywołał szum wokół sztucznej inteligencji i odegrał główną rolę w uczynieniu Microsoftu najcenniejszą firmą na świecie. Obecna kapitalizacja rynkowa: 3,1 biliona dolarów.

READ  Dotyczy to wszystkich oddziałów: To się teraz zmienia w Aldi Süd | Polityka
Continue Reading

Trending