Connect with us

Tech

AMD Radeon RX i Nvidia GeForce RTX w benchmarku

Published

on

AMD Radeon RX i Nvidia GeForce RTX w benchmarku

ComputerBase zaktualizował kurs testowania kart graficznych. Karty GeForce RTX 3000, RTX 4000, Radeon RX 6000 i RX 7000 zostały ponownie przetestowane — a teraz dołączono także technologię Intel Arc. Dostępne są nowe sterowniki i gry, a także nowy system testowania, dzięki czemu można skutecznie przetestować karty graficzne ze wszystkich przedziałów cenowych.

Nowy cykl testowy powinien uchwycić i skonsolidować wszystkie zmiany

W ciągu ostatnich kilku miesięcy wiele się wydarzyło z kartami graficznymi. Bez wątpienia największą innowacją są same nowe modele: AMD RDNA 3 zaczynało jako Radeon RX 7000, a Nvidia Ada Lovelace jako GeForce RTX 4000. Sterowniki ewoluowały i pojawiło się wiele nowych gier. Nawiasem mówiąc, dostępność samego akceleratora 3D poprawiła się, a ceny w niektórych przypadkach znacznie spadły.

Pora więc odświeżyć kurs testowania kart graficznych. Oto najważniejsze filary:

  1. Nowy cykl testowy powinien być odpowiedni dla wszystkich kart graficznych, zarówno dla modeli podstawowych, jak i high-endowych.
  2. System testowy potrzebuje również najlepszego procesora dla najszybszych kart graficznych.
  3. Od ostatniej zmiany wyszło kilka nowych gier – powinny być w sesji.
  4. Wszystkie karty graficzne są testowane przy użyciu najnowszych sterowników, aby umożliwić im rozwój.

Podcast dotyczący nowego kursu testowego

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o pochodzeniu, pomysłach i pracy stojącej za nowym kursem quizu, znajdziesz to, czego szukasz w bieżącym odcinku CB-Funk – ComputerBase Podcast, w którym Wolfgang, Fabian, i Jan szczegółowo opisują, w jaki sposób powstał, i najważniejsze nowe wyniki w porównaniu ze starym kursem Konwersacji.

CB Radio można nie tylko odtwarzać za pomocą wbudowanego odtwarzacza Podigee, ale można go również łatwo subskrybować i słuchać bezpośrednio w wybranych aplikacjach do podcastów. Podcast ComputerBase jest dostępny na stronie www.computerbase.com SpotifyI Podcast Apple’aI Podcast GoogleI Muzyka Amazona I Deezer.

Nowy system testowy

Nasz stary system testowy jest oparty na procesorze Intel Core i9-12900K, który nadal jest szybki, ale już nie najszybszy. Przede wszystkim (ale nie tylko) GeForce RTX 4090 bez końca domaga się wydajności procesora, więc ComputerBase odpowiednio wymienił ten komponent. Obecnie używany jest najlepszy procesor do gier: AMD Ryzen 9 7950X3D.

READ  Nowa przeglądarka Edge jest dostępna na Xbox
Nowy system testowania GPU Procesor: AMD Ryzen 9 7950X3D

Poza tym wszystkie krytyczne elementy wydajności pozostały takie same. Wciąż zainstalowane 32 GB i wciąż testowane karty graficzne we Fractal Design Torrent. Zainstalowany jest system Windows 11 w wersji 22H2 wraz ze wszystkimi aktualizacjami. Jak zwykle w systemie Windows 11 w nowoczesnych systemach z aktualnymi wersjami BIOS-u, Basic Isolation (VBS) oraz Memory Integration (HVCI) są aktywowane automatycznie. To samo dotyczy paska o zmiennej wielkości.

Dokładne komponenty sprzętowe są wymienione w poniższej tabeli:

Asus ROG Thor Platinum II z 16-pinowym kablem, do 600W
Asus ROG Thor Platinum II z 16-pinowym kablem, do 600W
Seagate FireCuda 530 SSD
Seagate FireCuda 530 SSD

Zaktualizowane sterowniki dla Arc, GeForce i Radeon

Adrenalin 23.4.1 był używany jako sterownik we wszystkich kartach graficznych Radeon RX 6000, a Adrenalin 23.4.2 w modelach RX 7000 testowanych do 15 maja 2023 r. Produkty GeForce RTX 3000 mają zainstalowaną kartę GeForce 531.41, natomiast karty RTX 4000, które zostały przetestowane mieć zainstalowaną kartę GeForce 531.41. Testowano do 15 maja 2023 r. z zainstalowaną kartą GeForce 531.68. Modele Intel Arc testowane do 15 maja 2023 r. działały ze sterownikiem 4311.

Cykl testowy jest odpowiedni dla wszystkich obecnych kart graficznych do gier

Cykl testowy powinien działać na wszystkich obecnych kartach graficznych do gier, co nie jest takie proste. Ponieważ uruchomienie gry z Radeonem RX 6650 XT lub GeForce RTX 4090 robi ogromną różnicę. Ale są różnice nawet w przypadku najszybszych akceleratorów, Radeon RX 7900 XT nie jest GeForce RTX 4090 i nikt nie odnosi korzyści, jeśli ten pierwszy zapewnia tylko 30 klatek na sekundę lub mniej w Ultra HD. Aby zrobić to w miarę dobrze, maksymalne ustawienia grafiki w grach to 1920 x 1080 i 2560 x 1440, ale poziom szczegółowości jest miejscami zmniejszony do 3840 x 2160.

Dodatkowo ray tracing niekoniecznie jest zmaksymalizowany, ponieważ przytłoczyłoby to wiele kart graficznych, zwłaszcza w wyższych rozdzielczościach – zwłaszcza Radeony, ale także produkty GeForce. Gdyby tylko GeForce RTX 4080 i RTX 4090 osiągały grywalne liczby klatek na sekundę, nie miałoby sensu stosowanie cyklu testowego do wszystkich kart graficznych. Poziomy szczegółowości RT dotyczą rozdzielczości Full HD, WQHD i Ultra HD. Dokładne szczegóły dotyczące ustawień graficznych stosowanych w poszczególnych grach znajdziesz w poniższej tabeli.

READ  Pełna wersja AI jest nadal bezpłatna przez kilka godzin: to oprogramowanie optymalizuje każde zdjęcie
Używane gry i szczegóły grafiki

Testowane karty graficzne

Nawet prawidłowe przetestowanie pojedynczej karty graficznej wymaga czasu. Tak więc stworzenie kompletnego kursu od podstaw zajmuje kilka tygodni pracy, jednak nie uwzględniono wszystkich modeli, które obecnie odgrywają rolę – ale to po prostu niemożliwe.

GPU Benchmarks 2023: Karty graficzne GeForce, Radeon i Arc 19 przetestowane w nowym cyklu testów gier
GPU Benchmarks 2023: Karty graficzne GeForce, Radeon i Arc 19 przetestowane w nowym cyklu testów gier

ComputerBase wybrał najlepsze modele kart graficznych obecnej i poprzedniej generacji firm AMD i Nvidia – wszystkie są reprezentowane. W związku z tym brakuje niektórych gałęzi, takich jak GeForce RTX 3070 Ti czy Radeon RX 6600 XT. Intel Arc A750 i Arc A770 (16 GB) są uwzględnione, ale starsze modele generacji GeForce RTX 2000 i Radeon RX 5000 są wykluczone.

W miarę możliwości wykorzystywane są modele referencyjne firm AMD, Nvidia lub Intel. Jeśli nie jest to możliwe, używany jest niestandardowy projekt, ale następnie uruchamiany zgodnie z oryginalnymi specyfikacjami prototypowania. Następujące karty graficzne są częścią cyklu testowego.

Benchmarki GPU 2023: 10 Nvidia GeForce RTX w teście
Benchmarki GPU 2023: 10 Nvidia GeForce RTX w teście
GPU Benchmarki 2023: 7 AMD Radeon RX w testach
GPU Benchmarki 2023: 7 AMD Radeon RX w testach
Testy porównawcze GPU 2023: 2 Intel Arc w testach
Testy porównawcze GPU 2023: 2 Intel Arc w testach
Testowane karty graficzne

Co nowego w zużyciu energii

Nawet jeśli sprzęt, gry i sterowniki ulegną zmianie, sposoby testowania samych kart graficznych pozostają w dużej mierze niezmienione — ponieważ są one nadal aktualne i działają bardzo dobrze. Jednak z pomiarem zużycia energii wydarzyła się drobna rzecz i ta zmiana jest całkiem spora.

Do tej pory ComputerBase przeprowadzał wszystkie pomiary zużycia energii na wyświetlaczu Ultra HD 60 Hz. Jednak teraz jest więcej modeli z rozdzielczością 3840 x 2160 przy 144 Hz. W związku z tym karta graficzna musi wysłać do monitora ponad dwa razy więcej klatek, a w zależności od GPU lub faz zasilania może to mieć wpływ na zużycie energii na komputerze stacjonarnym – uciekając od gier.

W związku z tym zużycie energii w trybie bezczynności, podczas odtwarzania wideo, podczas codziennych testów i w scenariuszu z dwoma monitorami w Ultra HD nie jest już testowane przy 60 Hz, ale także przy 144 Hz. Ponad dwukrotna częstotliwość odświeżania jest automatycznie uwzględniana w pomiarach temperatury i objętości na pulpicie systemu Windows.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Nowa aplikacja przynosi te korzyści

Published

on

Nowa aplikacja przynosi te korzyści

Do tej pory każdy, kto chciał korzystać z ChatGPT, zazwyczaj korzystał z interfejsu internetowego lub korzystał z aplikacji na smartfony na Androida i iOS. Jeszcze przed prezentacją OpenAI kilka dni temu krążyła plotka, że ​​pracują także nad aplikacją na komputery stacjonarne, a dokładniej na Maca. Wkrótce potem taka aplikacja została wprowadzona i opublikowana.

Jednak OpenAI wdraża aplikację tylko kawałek po kawałku. Na szczęście mamy już dostęp i mogliśmy przekonać się, co potrafi aplikacja i jakie są różnice w interfejsie WWW. Wyjaśniamy także, co OpenAI planuje zrobić w najbliższej przyszłości.

Co może ChatGPT zrobić na Macu?

Po zainstalowaniu, uruchomieniu aplikacji i zalogowaniu się na konto OpenAI interfejs aplikacji na pierwszy rzut oka wygląda bardzo podobnie do interfejsu internetowego. Istnieje również możliwość wyboru jednego z modeli językowych, wprowadzenia tekstu lub interakcji z ChatGPT za pomocą głosu.

(Zrzut ekranu: t3n)

To nie przypadek, że aplikacja na Maca przypomina także aplikację na iPhone’a: ​​infrastruktura jest prawdopodobnie bardzo podobna, jeśli nie identyczna. Kolejnym tego przejawem jest fakt, że aplikacja działa wyłącznie na komputerach Mac z chipami Apple M, na których może uruchamiać aplikacje na iOS bez konieczności dokonywania większych modyfikacji.

Ale na drugi rzut oka widać różnice między aplikacjami internetowymi i aplikacjami na iPhone’a. Z jednej strony będzie skrót klawiszowy. Jeśli naciśniesz jednocześnie kombinację opcji i spację, natychmiast pojawi się małe okno wprowadzania. Tak więc ChatGPT jest dosłownie na jedno kliknięcie przycisku.

Po użyciu kombinacji klawiszy Option + spacja okno wprowadzania tekstu ChatGPT otwiera się natychmiast na komputerze Mac. (Zrzut ekranu: t3n)

Druga funkcja specjalna: jeśli klikniesz małą ikonę spinacza w lewym dolnym rogu okna aplikacji, użytkownicy będą mogli nie tylko przesyłać dokumenty lub zdjęcia, ale także będą mogli poprosić ChatGPT o wykonanie zrzutu ekranu interfejsu Mac – opcjonalnie cały ekran lub tylko okno aktualnie otwartej aplikacji. ChatGPT może następnie bezpośrednio przeanalizować ten zrzut ekranu. Nie jest to możliwe bezpośrednio w interfejsie internetowym. Tak, oczywiście, możesz po prostu ręcznie zrobić zrzut ekranu, a następnie przesłać go do ChatGPT, ale to oczywiście trwa dłużej.

Jeśli chcesz, możesz przesyłać zrzuty ekranu ChatGPT ze swojego komputera Mac, które sztuczna inteligencja może następnie analizować. (Zrzut ekranu: t3n)

Oczywiście aplikacja na Maca oferuje również możliwość interakcji z ChatGPT za pomocą głosu, ale wciąż brakuje nowej i ulepszonej funkcjonalności głosowej GPT-4o.

READ  Amerykański regulator obawia się nagłego przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft

Perspektywa przyszłości

Samo OpenAI twierdzi, że w najbliższej przyszłości wdroży ulepszoną funkcjonalność głosową w aplikacji na Maca. Wtedy ChatGPT może odpowiedzieć w bardziej naturalnym języku. OpenAI pracuje również nad poprawą pamięci dla mowy AI. W razie potrzeby ChatGPT zapamięta fakty o użytkownikach z innych rozmów.

Nie jest ona jeszcze dostępna w aplikacji na Maca, ale jest już pokazana w przemówieniu przewodnim: możliwość udostępnienia całego ekranu za pomocą ChatGPT. Dzięki temu zrzuty ekranu nie byłyby konieczne, ponieważ sztuczna inteligencja mogłaby po prostu zobaczyć, co dzieje się na ekranie za naciśnięciem przycisku i przeanalizować to w czasie rzeczywistym.

Dostępność

Jak opisano wcześniej, OpenAI początkowo udostępnia aplikację dla komputerów Mac fragment po kawałku klientom płacącym za wersję Pro. Nie ma bezpośredniego linku do pobrania, przynajmniej oficjalnie. Gdy aplikacja stanie się dla Ciebie dostępna, w interfejsie internetowym ChatGPT pojawi się powiadomienie, które będzie również zawierać link do aplikacji.

Jak wspomniano wcześniej, aplikacja jest obecnie dostępna tylko dla komputerów Mac z procesorem M. Musi być zgodna z wersją dla systemu Windows. Nadal nie jest jasne, co stanie się z komputerami Mac z procesorem Intel.

Prawie skończone!

Aby dokończyć rejestrację, kliknij link w wiadomości e-mail z potwierdzeniem.

Chcesz uzyskać więcej informacji na temat newslettera? Dowiedz się więcej już teraz

Continue Reading

Tech

Vision Pro dla osób noszących okulary: oryginalne soczewki kontaktowe innych firm

Published

on

Vision Pro dla osób noszących okulary: oryginalne soczewki kontaktowe innych firm

Podczas gdy w przypadku zestawów VR, takich jak Metas Quest 3, można stosunkowo łatwo nosić okulary pod goglami, w przypadku Apple Vision Pro jest to niemożliwe. Problemem są nie tylko ograniczenia przestrzenne, ale szczególnie problematyczne jest śledzenie wzroku, które nie działa już w okularach. Dlatego Apple oferuje tzw. wejścia optyczne, które firma produkuje w Chinach Zeiss. Są dostępne jako okulary do czytania lub na indywidualną receptę. Tak zwane czytniki kosztują 100 dolarów, natomiast wkładki optyczne na indywidualną receptę kosztują 150 dolarów.

reklama

Wybraliśmy wkładki optyczne. Dotarcie do tej kwestii nie jest takie proste, o czym pisaliśmy już w poprzednim artykule. Musi mieć receptę od okulisty z USA. Jest też inny problem: Zeiss nie produkuje wszystkich mocnych stron, a część z nich jest „poza zasięgiem” Vision Pro. Zwłaszcza w przypadku astygmatyzmu wartości Zeissa mogą zostać odrzucone. Ponieważ nie podano żadnych konkretnych informacji na temat obszarów, w których mogą znajdować się bodźce wzrokowe, może to zamienić się w grę w ping-ponga: zamawiasz okulary za pośrednictwem strony internetowej Apple, przesyłasz receptę (w razie potrzeby skorygowaną w dół przez lekarza) a następnie Oczekiwanie na wiadomość e-mail od Zeissa z odrzuceniem lub zatwierdzeniem. Wpisy optyczne – podobnie jak sam Vision Pro – dostarczane są wyłącznie na adresy w USA. Oczekuje się, że Vision Pro dotrze do Europy, w tym do Niemiec, najwcześniej w czerwcu, ale nie jest to jeszcze oficjalne.

Po zatwierdzeniu przepisu przygotowanie zajmuje około 10 dni. Za dostawę odpowiada firma Zeiss, a opakowanie jest typowe dla Apple – zawiera łatwą do zrozumienia instrukcję. Na życzenie wkładki optyczne można również grawerować – na przykład, żeby się nie pomylić, jeśli w rodzinie jest ich kilka. Są oznaczone lewą i prawą stroną. Magnesy w Vision Pro utrzymują wkładki – utrzymując je na miejscu. Konfiguracja jest prosta: Po wpisaniu i wpisaniu PIN-u urządzenia należy w Vision Pro sprawdzić kod wydrukowany na opakowaniu wkładów optycznych. Następnie następuje nowa konfiguracja śledzenia dłoni i oczu, znana już z pracy bez okularów. Wreszcie należy ponownie wdrożyć biometryczną ochronę tożsamości wizualnej, ponieważ to wyraźnie się zmienia ze względu na okulary.

Dla osób noszących okulary, które wcześniej musiały nosić Vision Pro bez soczewek, wejścia optyczne zapewniają coś w rodzaju pobudzenia: wyświetlacze OLED 4K w końcu wyglądają ostro. Dotyczy to nie tylko oglądania pięknych scenerii lub filmów, ale zwłaszcza korzystania z wirtualnego wyświetlacza Mac, za pomocą którego można przenieść swój komputer do Vision Pro. Można naprawdę zanurzyć się w słuchawkach, nawet jeśli na chwilę stracimy poczucie przestrzeni i czasu.

Jeżeli posiadasz urządzenie Vision Pro ale nie masz możliwości wykonania procesu wkładek optycznych Apple w USA możesz skorzystać także z alternatywy z Niemiec: Optometrysta wirtualnej rzeczywistości, która specjalizuje się w tej tematyce i oferuje już okulary do wielu słuchawek, niedawno rozpoczęła pracę w sektorze Apple. Okulary również pochodzą od Zeissa i są wyższej jakości i bardziej konfigurowalne niż te sprzedawane przez Apple. Ponadto nie jest wymagana recepta, wystarczą wartości z badania wzroku lub okulisty. Ale jedną wadą jest to, że obecnie nie ma kodu instalacyjnego. Konfiguracja odbywa się ręcznie, łącznie z nowym śledzeniem dłoni i oczu. Spowodowało to problemy z naszymi soczewkami testowymi, które miały przede wszystkim korygować duży astygmatyzm, ale proces nie został ukończony. W takich – podobno rzadkich – przypadkach firma pomaga i odzyskuje okulary. Według firmy nie powinno się to zdarzać w przypadku regularnych recept, takich jak krótkowzroczność. Podczas użytkowania wystąpiły pewne artefakty i „błyski”, których nie zauważyliśmy w przypadku oryginalnych okularów Apple. Może to mieć również związek z procesem konfiguracji.



(licencjat)

Do strony głównej

READ  FINAL FANTASY XVI: ACTION RPG BLOCKBUSTER JUŻ DOSTĘPNY
Continue Reading

Tech

Diablo 4: „Tak powinno być w momencie premiery” – tak mówią fani o sezonie 4

Published

on

Diablo 4: „Tak powinno być w momencie premiery” – tak mówią fani o sezonie 4

Od tego tygodnia emitowany jest 4. sezon gry RPG akcji Diablo 4 firmy Blizzard.

Podobnie wydano nową, dużą aktualizację, która między innymi wprowadza obszerne zmiany w łupach i przedmiotach znalezionych w Diablo 4. Pierwsze reakcje fanów na nowy sezon są z pewnością pozytywne, ale sezon nie wszędzie jest dobrze przyjęty .

Tak mówią kibice

Tytuł posta Reddit Na przykład: „Tak powinna wyglądać gra od pierwszego dnia”.

„Jestem całkowicie uzależniony” – napisał użytkownik Reddita RoeJoganLife. – I świetnie się bawię.

Chociaż RoeJoganLife zostaje sprowadzony z powrotem na Ziemię. Deidarac5 odpowiada: „Nie, nie było to możliwe od pierwszego dnia, nawet po dziesięciu latach prac programistycznych. Wynika to z informacji zwrotnych od społeczności i wprowadzonych modyfikacji. Naprawili wiele problemów w ciągu roku”. , Słucham „.

„Od premiery tego sezonu więcej niż śpię, gram” – dodaje Landeta. Fuckforceone dodaje: „Widzę to tak samo. Grałem tylko do około 50 poziomu, bo wtedy ciągle zwiększałeś swój ekwipunek. Teraz dobrze się bawię…”


BigBangParty „jak dotąd uwielbia ten sezon” i uważa, że ​​„naprawdę wiele się nauczyli od sezonu 2”. Niszczenie fal demonów wraz z innymi jest „bardzo satysfakcjonujące”.

„Całkowicie się z tym zgadzam” – pisze Jedilover123. „Dzięki tym zmianom jestem teraz w to zainwestowany na 1000%”.

Ale są też głosy krytyczne i sceptyczne, które nadal uważają, że jest to „nudne” lub uważają, że wszystko jest teraz zbyt łatwe.

„Tak wszyscy się czuli w pierwszym tygodniu po premierze gry” – pisze SeiriusPolaris. „Zachowaj swoje uczucia do końca gry i spędź z nią kilka tygodni”.

„Po prostu ciesz się tym przez tydzień, a potem ruszaj dalej” – radzi Uleman. „To najbardziej prawdopodobna rzecz. Zdobywanie poziomów jest zbyt szybkie, gra końcowa wciąż nudna, a postępy nieciekawe. Nie ma prawie nad czym pracować. Mamy już bazę, a jej osiągnięcie zajmie nam kolejne dwa lata Popracuj nad tym.”

„Przez kilka godzin świetnie się bawiłem, ale czułem, że brakuje mi czegoś istotnego, co trzymałoby mnie przy życiu” – mówi Zyke92. „Hell Tides było fajne, ale szybko stało się nudne. Poza tym wydawało się bardzo podobne do gry, w której grałem. Na początek może nie jestem grupą docelową, która spędziła tysiące godzin w PoE, ale nie ma problemu, jeśli większości się spodoba.

Czy grałeś już w Diablo 4 Sezon 4? Co sądzisz o innowacjach i zmianach?

READ  FINAL FANTASY XVI: ACTION RPG BLOCKBUSTER JUŻ DOSTĘPNY
Continue Reading

Trending