Connect with us

Top News

Problemy z homologacją na nowej linii Wendlingen-Ulm – SWR Aktuell

Published

on

Problemy z homologacją na nowej linii Wendlingen-Ulm – SWR Aktuell

Nowa linia Wendlingen-Ulm ma zostać uruchomiona online za miesiąc. Ale pociągi międzynarodowe, takie jak DGV, nie są dozwolone na tej trasie. Nawet jeśli ICE się zepsuje, są problemy.

Piotr G. (Nazwisko zmienione przez redakcję) Maszynista pociągu – 25 lat. W tym czasie jeździł już różnymi lokomotywami i typami pociągów dla różnych firm kolejowych. Zna złożone urządzenia bezpieczeństwa, które są wymagane do zapewnienia bezpiecznego transportu kolejowego. Mówi, że nowa linia z Wendlingen (dzielnica Esslingen) do Ulm ma pewne sprzeczności.






Pobierz wideo (11,2 MB | MP4)

Według Petera G, podczas planowania nie uwzględniono faktu, że wiele pociągów nie może jeździć po linii. „Głównym problemem jest konieczność dostępu do sieci”. Reguluje warunki, na jakich pociąg może poruszać się po trasie. Dotyczy to m.in. pociągów TGV na trasie z Paryża przez Stuttgart do Monachium.

Trasa wyposażona w ETCS

Nowa linia dużych prędkości wyposażona jest w najnowszy system sterowania pociągiem – Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Nie ma już klasycznych systemów sygnałowych przy torach, wszystko działa cyfrowo. Nowy system ma być wprowadzany stopniowo w całej Europie i ma na celu standaryzację i uproszczenie międzynarodowego transportu kolejowego. „ETCS to cyfrowa przyszłość kolei”, wyjaśnia Hans Leister. Były zarządca kolei, od wielu lat pracuje jako konsultant transportu kolejowego. „Dziesięciolecia temu zdecydowano, że system rozprzestrzeni się w całej Europie”. Gdy budowane są nowe linie, zgodnie z prawem europejskim wyposaża się je w nowy system bezpieczeństwa pociągów. Dlatego słuszne i rozsądne jest wyposażenie linii dużych prędkości między Wendlingen i Ulm w ETCS.

Na razie nie ma DGV na nowej linii

Kierowca silnika Peter G. zgadza się. Ale problem polega na tym: „Większość pociągów nie jest jeszcze wyposażona w ten nowy system bezpieczeństwa”. Gdyby to zrobili, zainstalowaliby przestarzałą wersję ETCS, która byłaby niekompatybilna z nową linią. Dotyczy to również najpopularniejszego pociągu ekspresowego w Europie: TGV. „Podczas budowy nowej linii zawsze argumentowano z TGV, aby mógł jeździć autostradą Paryż-Monachium”, wyjaśnia Peter G. ICE, które zostały już w dużej mierze przekształcone z kolei, można odebrać. Linia dużych prędkości, TGV w międzynarodowym ruchu transgranicznym, omija ją przez Geislinger Steige. „Na razie” – mówi Hans Leister. „Ponieważ w pewnym momencie TGV będą musiały zostać zmodernizowane do najnowszej wersji ETCS”.

„Na przykład TGV jest wyposażony, że tak powiem, w Windows 8, ale trasa to Windows 11. I to już nie pasuje do siebie. Gdy TGV mają najnowszą wersję ETCS, też mogą. Jedź tam ”.

Hans Leister pracował jako zarządca kolei i konsultant ds. transportu kolejowego. Uważa, że ​​nowy system bezpieczeństwa pociągów ma sens, ale jest za późno na planowanie kolei.






Modernizacja w przyszłości, Railways S.W.R. „Ze względu na napięty i wymagający harmonogram rejestracji pojazdów, przewozy dalekobieżne postanowiły nie przeprowadzać odpowiednich przejazdów rejestracyjnych dla TGV do Niemiec do przyszłego roku. Dlatego obsługując nową trasę, TGV będą na początek. Wysłane za pośrednictwem starej linii Filstel.” Zresztą na razie nową linię uruchamia ICE Rides. Koleje nie podały, ile czasu zajmie dopuszczenie pociągów DGV. Jednak do 2025 roku powinien być gotowy.

Jeśli ICE pęknie na torze – pęknie pierwszy

Ale w nowym ETCS wciąż brakuje silników holowniczych, wyjaśnia Peter G. „Są to silniki wysokoprężne, które zatrzymują się na przykład w Stuttgarcie, aby przewozić uszkodzone ICE”. Ale nawet te nie zostały zatwierdzone do nowego podatku. Co się stanie, jeśli ICE utknie między Wendlingen a Ulm od grudnia?

Silnik trakcyjny BR 218 (zdjęcie: SWR)

Lokomotywa ciągnąca BR 218 stoi na dworcu głównym w Stuttgarcie. W przypadku awarii pociągu na nowej linii lokomotywa ta może poruszać się po nowej linii tylko za specjalnym zezwoleniem.






Koleje wydały instrukcje serwisowe dla maszynistów, które są dostępne dla SWR. Zgodnie z tym, podczas jazdy po nowej trasie, dwóch kierowców musi być zamontowanych na silnikach trakcyjnych, a systemy bezpieczeństwa silnika muszą być wyłączone. „Podczas jazdy do zepsutego pociągu maksymalna dopuszczalna prędkość wynosi 25 kilometrów na godzinę podczas wizualnej jazdy przy dobrej pogodzie w ciągu dnia”.

„Kiedy pociąg utknie w środku, lokomotywy mają pewną odległość do pokonania. Mijają godziny, gdy cała linia jest zablokowana”, mówi Peter G. W tym czasie nie było pociągu między Wentlingen a Ulm. Możliwa jest usługa pociągu.

Deutsche Bahn nie zgadza się z tym: lokomotywy spalinowe są w stanie gotowości tylko w przypadku awarii na linii napowietrznej. Poza tym wyposażone są w silniki elektryczne, które również posiadają niezbędne atesty do szybkiego holowania zepsutego ICE. „W bardzo rzadkich przypadkach, takich jak awaria linii napowietrznej na obu torach, lokomotywy napędzane silnikiem wysokoprężnym są gotowe do jazdy po torach zgodnie z zatwierdzonymi specjalnymi przepisami.

Kierowanie wzrokiem – zagrożenie bezpieczeństwa?

W zasadzie jest to normalna praktyka, mówi konsultant ds. kolei Hans Leister. — Ale to niepraktyczne. Byłoby lepiej, gdybyś miał silniki sterowane sygnałami. Hans Leister nie widział żadnego zagrożenia dla bezpieczeństwa.

„Znam przykłady z zagranicy, w których ludzie zorientowali się, jak wykoleić zepsuty pociąg w odpowiednim czasie bez zamykania zbyt wielu torów na zbyt długi czas. Robienie tego tutaj teraz jest niepraktyczne”.

Z drugiej strony Peter G widzi rzeczy inaczej. Jako maszynista pokonywanie krótkich odcinków nie jest niczym niezwykłym. Ale nie możesz zwracać wystarczającej uwagi na mile. Technologia bezpieczeństwa ma wspierać maszynistę, ale już tego nie robi. „Jazda z technologią bezpieczeństwa staje się tutaj normą”. Drugi maszynista też nie pomoże. „Poprzez wyłączenie technologii bezpieczeństwa, która jest tak wysoko ceniona, bezpieczeństwo w operacjach kolejowych wraca do ery parowozów”.

ETCS i Aprobaty – Prekursor Stuttgartu 21

Czy te problemy z zatwierdzeniem nowej linii są zwiastunem dalszych problemów, które pojawią się w ramach Stuttgart 21? Hans Leister wyjaśnia, że ​​na zajmowanie się systemami w pojazdach jest już za późno. „Mam nadzieję, że po Stuttgarcie 21 będziemy mieli lepsze rozwiązanie dla silników trakcyjnych”. Bo kiedy nowa stacja metra w Stuttgarcie połączy się w grudniu 2025 roku, cała sieć kolejowa w Stuttgarcie będzie jedynym ETCS. Nie ma już klasycznych systemów sygnalizacji i wcześniejszych technologii bezpieczeństwa pociągów. Pociągi z przestarzałymi systemami nie mogą już zatrzymywać się na stacji w Stuttgarcie. „Do tego czasu pociągi będą musiały być w pełni wyposażone w nowy system. To duży problem, zwłaszcza w transporcie regionalnym. Tylko kilka pociągów ma obecnie takie wyposażenie”, mówi Leister.

Pociągi zostały zmodernizowane lub wycofane

Deutsche Bahn potwierdza również, że wiele dzisiejszych pociągów w przyszłości nie będzie kursować do Stuttgartu. „Dzisiejsze pociągi IC zostaną wycofane w ciągu najbliższych kilku lat, więc ETCS nie jest przeznaczony do wymiany. Jednak ograniczenie dostępu do sieci do nowego dworca głównego w Stuttgarcie dla ETCS nie stanowi wady. Jest to silny warunek wstępny. Wydajna infrastruktura sprzętowa z technologia cyfrowa”. Jeśli chodzi o trakcyjne silniki wysokoprężne, nowe silniki z homologacją ETCS zostały już zamówione, ale zostaną dostarczone dopiero w 2026 roku.

Tym tematem zajmuje się również stan Badenia-Wirtembergia. Ministerstwo Transportu zamówiło już 150 nowych pociągów lokalnych, które zostaną wyposażone w nowy ETCS. Muszą być dostarczone w momencie uruchamiania Stuttgart 21.

Stuttgart

Tak powinny wyglądać nowe pociągi piętrowe.  (Zdjęcie: Biuro Prasowe, Ministerstwo Transportu Badenii-Wirtembergii)

Badenia-Wirtembergia zamawia nowe pociągi regionalne za rekordową kwotę dwóch i pół miliarda euro. Wiąże się to z przyszłą stacją metra w Stuttgarcie.
Dalej…

Trudny okres przejściowy

„ETCS to przyszłość”, potwierdza Hans Leister. „Teraz okres przejściowy jest najtrudniejszą rzeczą w ETCS, zwłaszcza gdy mijają lata. Przykładem jest odbudowa zepsutego pociągu”. Dużym wyzwaniem jest to, że w ciągu najbliższych kilku lat ETCS będzie instalowany głównie w podregionach, a pociągi będą musiały przełączać się tam iz powrotem między poprzednimi systemami bezpieczeństwa a nowym ETCS.

Centrum cyfrowe Stuttgart

W ramach wielkoskalowego projektu budowlanego Stuttgart 21 partnerzy projektu zgodzili się wyposażyć nie tylko nową linię, ale także nową stację i wszystkie tunele dostępowe w nowy system sterowania pociągiem ETCS oraz dostarczyć konwencjonalne systemy sterowania pociągiem. Celem jest zapewnienie wyższych częstotliwości i bliższych pociągów, większej niezawodności i bardziej punktualnych operacji.

READ  Kiedy polityka łamie miłość
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

Powiernik Putina Miedwiediew grozi utworzeniem w Polsce strefy buforowej

Published

on

Powiernik Putina Miedwiediew grozi utworzeniem w Polsce strefy buforowej

Rosja zwiększa swoje groźby w związku z możliwymi atakami rakietowymi zachodniej broni. Teraz nawet kraj NATO wkrótce stanie się rosyjskim protektoratem.

Polityk SPD Joe Weingarten zaproponował w sobotę rozmieszczenie niemieckich jednostek patriotycznych na granicy Ukrainy, aby lepiej chronić przestrzeń powietrzną na zachodniej Ukrainie. „Musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby uratować Ukrainę przed rosyjskim atakiem” – powiedział „Spiegelowi” członek komisji obrony Bundestagu. Wydaje się, że zachodnie rakiety coraz bardziej wytrącają z równowagi Rosję, tego samego dnia, w którym powiernik Putina wypowiadał się w zjadliwy sposób.

Dmitrij Miedwiediew, były prezydent Rosji, a obecnie wiceprzewodniczący Rady Bezpieczeństwa, grozi utworzeniem strefy buforowej, która miałaby chronić jego kraj przed atakami. „Jeśli reżim kijowski rozmieścił rakiety Storm Shadow/SCALP-EG o zasięgu co najmniej 550 km i zasięgu Biełgorod–Kijów 429 km, nietrudno obliczyć prawie cały centralny i znaczący obszar. [russischen] Zachód jest niszczony” – napisał w „Telegramie” wpływowy rosyjski polityk. Kremlowski dyktator Putin mówił już o strefie bezpieczeństwa, którą chce utworzyć pod Charkowem.

Ale Miedwiediew grozi teraz rozszerzeniem tego poza Ukrainę. „Jeśli tak się stanie, gwarantowana strefa buforowa będzie na granicy Polski lub już w Polsce” – zagroził rosyjski polityk w swoim poście na Telegramie. Gdzie Weingarten naprawdę chce zakładać organizacje patriotyczne. Miedwiediew określił niestrategiczną broń nuklearną jako „niejasną koncepcję”.

Zełenski skarży się na ograniczenia dotyczące rakiet

Oprócz wypowiedzi zachodnich polityków o możliwości rozmieszczenia wojsk na Ukrainie, tłem zagrożeń może być także dostarczenie rakiet dalekiego zasięgu. Najnowsze modele amerykańskich ATACMS-ów teoretycznie mogą latać na terytorium Rosji.

Kanclerz Olaf Scholz dotychczas odmawiał dostarczenia niemieckim rakietom Taurus, ponieważ teoretycznie mogłyby one dotrzeć na terytorium Rosji. Nie brakuje jednak także krytyków podejścia rządu, m.in. ze strony polityka Zielonych Antona Hofreitera i przedstawicielki FDP Marie-Agnes Strack-Zimmermann w komisji obrony.

Continue Reading

Top News

Zielone Świątki: Na północnych drogach wstrzymano ruch NDR.de – Aktualności

Published

on

Zielone Świątki: Na północnych drogach wstrzymano ruch  NDR.de – Aktualności

Stan na: 18 maja 2024 r., 16:29

Podczas długiego weekendu Zesłania Ducha Świętego podróżni powinni spodziewać się korków na autostradach w północnych Niemczech. W sobotę awaria miała miejsce na drogach A1 i A7. W Zielone Świątki znów będzie tłoczno.

W sobotę postęp na autostradzie A7 był powolny. Według ADAC po południu między trójkątem Hamburg-Südwest a Othmarschen utracono co najmniej 45 minut. Ruch w tunelu pod Łabą w kierunku Flensburga jest obecnie wstrzymany. Wąskie gardło na autostradzie A7 w Heideggeris to plac budowy – postęp jest bardzo powolny. W Szlezwiku-Holsztynie w sobotę kierowcy powinni uzbroić się w cierpliwość na autostradzie A1 w kierunku Morza Bałtyckiego. Między Ahrensburgiem a przeprawą Bargteheide postęp był powolny na odcinku siedmiu kilometrów. Dotarcie do Danii zajęło dużo czasu. Meklemburgia-Pomorze Przednie miała pewne problemy.

Kolejne duże korki należy spodziewać się w poniedziałek

General German Automobile Club (ADAC) spodziewa się, że kolejne duże korki pojawią się w Zielone Świątki. Pasażerowie przyjeżdżają z niemal wszystkich krajów związkowych. W Dolnej Saksonii, Bremie i Meklemburgii-Pomorzu Przednim Zielone Świątki są jedynymi wtorkami pozaszkolnymi, podczas gdy w innych krajach związkowych, w tym w Hamburgu, Badenii-Wirtembergii, Bawarii, Nadrenii-Palatynacie, Kraju Saary i Saksonii-Anhalt, obowiązują święta Zielone Świątki. Jednak w Szlezwiku-Holsztynie uczniowie muszą wrócić do szkoły we wtorek.

Więcej informacji

Korki, place budowy i ostrzeżenia o zagrożeniach: aktualne komunikaty drogowe dla Hamburga, Dolnej Saksonii, Szlezwiku-Holsztynu i Meklemburgii-Pomorza Przedniego. Dalej

Na północy ulice te są bardziej zatłoczone

  • Większy obszar Hamburga
  • Autostrady na Morze Północne i Bałtyckie
  • A1 Osnabrück w kierunku Lubeki
  • A2 Hanower w kierunku Berlina
  • A7 Hamburg w kierunku Flensburga
  • A7 Hamburg w kierunku Hanoweru i Würzburga
  • Trójkąt A19 Witstock/Doz w kierunku Rostocku
  • A20 Lubeka w kierunku Rostocku
  • A24 Berlin w kierunku Hamburga

A7 i A1 to najbardziej ruchliwe autostrady w okolicach Hamburga

Według ADAC korki są szczególnie prawdopodobne na autostradzie A7 na północ i południe od tunelu pod Łabą w Hamburgu. W rejonie Altona budowany jest dwukilometrowy tunel chroniący przed hałasem. Wielu kierowców prawdopodobnie zwolni na autostradzie A1 (Brema-Lubeka): za mocno zatłoczoną wschodnią obwodnicą Hamburga, w pobliżu Parkdeheide (dzielnica Stormarn), znajduje się plac budowy z widokiem na Morze Bałtyckie. W związku z budową mostu spółka Autobahn GmbH ogłosiła, że ​​autostrada do Lubeki zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów ruchu.

READ  Commerzbank musi obliczyć obciążenie finansowe

W Pansdorf (dzielnica Ostholstein) stały plac budowy po raz kolejny powoduje wstrzymanie ruchu. Autostrada A1 (Osnabrück-Brema) będzie zamknięta w obu kierunkach pomiędzy Holdorf a Löhne/Dinklage (dzielnica Vechta) w niedzielę w godzinach od 20:00 do 8:00. Powodem jest usunięcie tymczasowego mostu na B214. Oznaczono objazdy.

Popularne kierunki podróży: Zatoka Lubecka i Pomorze Zachodnie

Według ADAC popularnymi kierunkami podróży Pięćdziesiątnicy są Morze Północne i Bałtyckie. Według ADAC szczególnie zakorkowane będą drogi do ośrodków wypoczynkowych, takich jak Timmendorfer Strand i Scharbeutz w Zatoce Lubeckiej, Eckernförde i Fehmarn w Szlezwiku-Holsztynie oraz Rugia i Uznam w Meklemburgii-Pomorzu Przednim.

Wczasowicze mułowi będą musieli wykazać się dużą cierpliwością na stacji załadunkowej w Niebul (dzielnica Nordfriesland). Alpy, niskie pasma górskie i sąsiednie kraje są również popularne wśród krótkich urlopowiczów. Jednak wycieczki do lokalnych terenów rekreacyjnych w pobliżu dużych miast mogą również mieć wpływ na ruch uliczny.

W piątek na autostradach na północy utworzyły się już korki

W zeszłym roku piątek przed Zesłaniem Ducha Świętego był jednym z najbardziej pracowitych dni w roku, powiedział rzecznik ADAC Tietjen. W tym roku również wiele dzieje się na autostradach: na przykład po wypadku na autostradzie A1 w rejonie Bremy wstrzymano ruch. Było to również na A7 w pobliżu Waltershof Ciężki frachtowiec utknął pod mostem rano. Ruch na A2 był wstrzymany na około pięciu kilometrach między skrzyżowaniami Hanover-Oost i Lehrt-Oost.

Więcej informacji

Znaki drogowe "€žautostrada"€œ i "€žRuch jest ograniczony" Znaleziono przy wjeździe na autostradę w kierunku Bremy i Oldenburga.  © Image Alliance/dpa/Friso Gentsch Zdjęcie: Friso Gentsch

Zdaniem Ministerstwa Transportu ukończenie wszystkich placów budowy może zająć nawet kilkanaście lat. (05.04.2024) Również

Ten temat w projekcie:

NTR 1 Dolna Saksonia | Aktualny | 17 maja 2024 | 22:00

logo NTR
Continue Reading

Top News

Podczas szkolnej wycieczki urodziło się 13-letnie dziecko

Published

on

Warszawa. 13-letnia uczennica z Polski urodziła dziecko podczas szkolnej wycieczki. Rzecznik policji w Oświęcimiu powiedział w piątek agencji prasowej PAP, że młoda matka i noworodek zostali zabrani do szpitala.

Przeczytaj więcej Reklama

Przeczytaj więcej Reklama

Grupa uczniów została zakwaterowana w domu spokojnej starości w Saterze pod Krakowem. Rzecznik policji powiedział, że w środę wieczorem 13-latka źle się poczuła i urodziła dziecko w toalecie hostelu.

Nauczyciele dziewczynki wezwali policję i pogotowie. Młoda matka jest leczona w szpitalu w Oświęcimiu, jej stan jest stabilny. Dziecko ze względu na zły stan zdrowia zostało zabrane do Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie.

Przeczytaj więcej Reklama

Przeczytaj więcej Reklama

Sprawcy grozi długa kara więzienia

Prokuratura Krajowa prowadzi śledztwo w sprawie niezidentyfikowanej osoby, która uprawiała seks z osobą poniżej 15. roku życia. Jeżeli sprawca jest pełnoletni, zgodnie z polskim prawem grozi mu od dwóch do dwunastu lat więzienia. Jeżeli nie jest jeszcze pełnoletni, sprawa trafi do sądu rodzinnego.

Według Agencji Statystycznej CIS w całym kraju w 2022 r. w Polsce urodziło się 306 155 dzieci, z czego 171 urodziły matki do 15. roku życia.

RND/dpa

READ  Kiedy polityka łamie miłość
Continue Reading

Trending