Connect with us

Economy

Ochrona akumulatora roweru elektrycznego: jak opóźnić zużycie akumulatora roweru?

Published

on

Ochrona akumulatora roweru elektrycznego: jak opóźnić zużycie akumulatora roweru?

Baterie w rowerach elektrycznych są drogie i z czasem się starzeją. Wymagane jest odpowiednie leczenie, aby zapewnić jak najdłuższe działanie. Na zasięg mogą również pozytywnie wpłynąć porady i wskazówki.

Dawca prądu, listwa zasilająca, listwa zasilająca, brykiet – jakkolwiek to nazwiesz: bateria jest sercem pedału. Silnik nie będzie działał bez soku. Jest to również najdroższy element roweru elektrycznego. Już z tego powodu lepiej jest dobrze go leczyć, aby utrzymać komórki magazynujące w dobrej kondycji przez długi czas.

Projekty i punkty kontaktowe

Stylowa bateria i e-rower? Nie długo. Jeszcze kilka lat temu akumulator Pedelec był zwykle mocowany do bagażnika. To niewidoczne rozwiązanie, które dziś rzadko się spotyka. Obecnie powszechne jest umieszczanie akumulatorów w trójkącie ramy lub w samej ramie z odpowiednim środkiem ciężkości. Siedzą na rurze ramy lub są częściowo lub całkowicie zintegrowane z rurą.

Jeśli akumulator zniknie całkowicie w ramie, jest doskonale chroniony przed odpryskami kamieni, brudem i wilgocią, a także przed kradzieżą – mówi Thomas Geisler z serwisu prasowego. „Niektóre zintegrowane rozwiązania mają tę wadę, że ładowanie jest zwykle możliwe tylko na samym rowerze elektrycznym”. Często cały rower trzeba włożyć do gniazda, ponieważ akumulator nie jest już przeznaczony do codziennego wyjmowania.

W przeszłości akumulatory niklowe były również instalowane w rowerach elektrycznych. Dziś standardem są akumulatory litowo-jonowe o stosunkowo dużej gęstości energii. Oznacza to: możesz zmagazynować więcej energii przy stosunkowo niskiej masie własnej. „W porównaniu z innymi technologiami akumulatorów, akumulatory litowo-jonowe mają długą żywotność i niskie samorozładowanie”, mówi Tamara Winograd, rzecznik prasowy w Bosch E-Bike Systems. Wraz z Shimano, Yamaha, Panasonic, Mahle i Brose dział grupy jest jednym z najpopularniejszych producentów części do e-rowerów.

pojemność i zasięg

Najważniejsza liczba podstawowa do codziennego użytku jest mierzona w watogodzinach – w skrócie watach. Zawartość energii przy pełnym naładowaniu, często nazywana pojemnością, podawana jest w Wh. Na rynku powszechne są baterie o pojemności od 400 watów do 750 watów na godzinę.

Jak daleko można zajść na jednym ładowaniu baterii? Pytanie „na które nie można udzielić ogólnej odpowiedzi”, mówi Winograd. To zależy od różnych kryteriów. Waga pasażera, bagaż czy ciśnienie w oponach wpływa na zużycie energii, ale także na specyficzną pozycję podparcia, częstą eksploatację, silnik i sam akumulator.

READ  Walka z inflacją: Europejski Bank Centralny podnosi główną stopę procentową o 0,5 punktu procentowego

„Również pewną rolę odgrywają czynniki środowiskowe, takie jak temperatura, warunki wiatrowe, gleba i topografia”, mówi Winograd. Wspinaczka w trudnym terenie wymaga więcej energii niż płaskie odcinki na utwardzonych drogach. „Dzięki temu na jednym ładowaniu akumulatora można przejechać od mniej niż 20 do ponad 100 kilometrów”. Jeśli masz na pokładzie podwójną baterię, możesz przejechać ponad 200 kilometrów.

Według ADAC słaba konserwacja może również zmniejszyć zasięg. Na przykład, gdy zaniedbany łańcuch powoduje niepotrzebne straty tarcia. Jeśli przeszukujesz sieć pod hasłem Kalkulator zasięgu i rower elektryczny, znajdziesz odpowiednie narzędzia do określania poszczególnych wartości. Jest jedna zasadnicza różnica w porównaniu z e-samochodami: „Jeśli akumulator jest całkowicie rozładowany podczas jazdy, nadal możesz pedałować z siłą mięśni”, według ADAC.

Ładowanie i przechowywanie

Akumulatory do rowerów elektrycznych ładowane są z domowego gniazdka. Czas potrzebny do pełnego naładowania zależy od pojemności akumulatora i używanej ładowarki. W związku z tym, zanim poziom naładowania osiągnie 100%, może minąć od dwóch do sześciu godzin.

Nawiasem mówiąc, wcześniej obawiany efekt pamięci, w którym powtarzające się częściowe rozładowanie odbywa się kosztem pojemności, nie występuje już w przypadku akumulatorów litowo-jonowych, mówi ekspert rowerowy Dekra Jochen Hoff. Możesz więc podłączyć baterię tyle, ile chcesz.

Nie zaleca się jednak pozostawiania go na ładowarce przez kilka dni ze względu na ryzyko pożaru i wybuchu – nawet jeśli zintegrowane systemy zarządzania akumulatorem mają chronić akumulator przed przeładowaniem podczas ładowania. Rowerzyści korzystający z rowerów elektrycznych powinni używać wyłącznie oryginalnej ładowarki do ładowania, w przeciwnym razie roszczenia gwarancyjne i gwarancyjne wygasną, a przedmiot może zostać uszkodzony.

Ponieważ zdarzają się sporadyczne pożary akumulatorów, eksperci zalecają monitorowanie procesu ładowania. Dekra zaleca ładowanie akumulatora na powierzchni z kamieniami lub płytkami. Idealne jest osłonięte miejsce na zewnątrz domu lub mieszkania.

Gorąco i zimno – bateria też tego nie lubi

Ochrona jest wymagana również w środku lata: pomimo wysokich standardów bezpieczeństwa dla akumulatorów do e-bike, ekspert Dekra Hoff ostrzega przed wpływem nadmiernego ciepła – na przykład, jeśli rower jest zaparkowany przed basenem w palącym słońcu przez godziny w letnim upale. „Lepiej więc stać w cieniu lub wyjąć baterię”. Ale nawet w niezbyt gorące dni, nawet jesienią i zimą, bezpośrednie działanie promieni słonecznych może nagrzewać akumulatory – dlatego należy ich unikać.

READ  Klient waży paczkę z zawartością i bez – Aldi broni się przed jego podejrzeniami

Lily Eckstein z producenta komponentów do rowerów elektrycznych Brose wyjaśnia, co może się stać: Ekstremalne ciepło może zwiększyć wewnętrzną rezystancję akumulatora. Oznacza to: przekształcanie większej ilości energii w ciepło w ogniwach akumulatora. „Silnikowi brakuje tej mocy i tłumi osiągi e-roweru”, mówi Eckstein.

Pokrowce na lato i zimę

W lecie możesz chronić baterię przed wysoką temperaturą za pomocą odpowiednich osłon lub dzięki właściwościom odblaskowym. Ponieważ baterie są najwygodniejsze w zakresie od 5 do 25 stopni. Przeziębienie też nie jest dobre. Według Decry, zimą bateria działa wydajniej, jeśli jest chroniona przed zimnem np. neoprenową osłoną. Wtedy lepiej utrzymuje optymalną temperaturę pracy – co jest ważne, bo ujemna temperatura kosztuje kilometry od zasięgu.

ADAC radzi: „W temperaturach poniżej zera akumulator należy wyjąć na stojąco i przechowywać w pomieszczeniu o temperaturze pokojowej, aby uniknąć uszkodzenia”. Ładowanie na zimno również nie jest dobre dla akumulatora. Najlepiej poczekać do temperatury pokojowej. Według Centralnego Stowarzyszenia Niemieckich Dystrybutorów Energii Elektrycznej i Informatyki (ZVEH), zajmuje to około dziesięciu minut. Dotyczy to również akumulatora, który jest gorący latem.

Prawidłowo napompuj akumulator

Jeżeli akumulator do pedeleka nie jest używany przez dłuższy czas, najlepiej przechowywać go w temperaturze pokojowej, w suchym miejscu i chronić przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych. Ekspert Dekra Hof zaleca optymalny poziom naładowania od 30 do 60 procent, aby chronić pamięć przed zużyciem.

ADAC oznacza tryb uśpienia, w którym można umieścić niektóre modele baterii. Wtedy nie ma problemu z przechowywaniem go nawet przez sześć miesięcy.

Konserwacja i żywotność

Podobnie jak w przypadku wszystkich elementów elektronicznych, to samo dotyczy akumulatora: myjki wysokociśnieniowe i ostre środki czyszczące są tematem tabu. Zamiast tego rzeczniczka Bosch Winograd zaleca od czasu do czasu wycieranie baterii wilgotną szmatką. Najlepszym sposobem na odkurzenie wtyków na akumulatorze i rowerze jest sucha szmatka. Czasami wystarczy go trochę nasmarować.

READ  Tyle obecnie kosztują subskrypcje standardowe i premium

Producenci akumulatorów do rowerów elektrycznych obiecują od 500 do 1000 cykli ładowania. Cykl ładowania odpowiada pełnemu ładowaniu całej pojemności i dlatego można go podzielić na kilka częściowych ładowań. Według szacunków producenta odpowiada to od trzech do pięciu lat użytkowania lub łącznemu przebiegowi od 25 000 do 100 000 km.

Użyteczne – ale ze stratami

„Ale to nie znaczy, że bateria jest już uszkodzona”, mówi Thomas Geisler. W związku z tym nadal ma wydajność około 70 procent w porównaniu z nowymi modelami. Jednak szybciej ulega degradacji i wymaga częstszego ładowania.

Jeśli bateria jest uszkodzona – przyczyną może być upuszczenie lub długotrwałe przechowywanie w gorącym słońcu – producenci zdecydowanie odradzają otwieranie jej ze względów bezpieczeństwa. „Komponenty ogniw litowo-jonowych są zasadniczo łatwopalne w określonych warunkach” — czytamy w podręczniku Boscha. Ponadto wszelkie roszczenia gwarancyjne i gwarancyjne wygasają.

Jeśli bateria jest zużyta, wymiana jest kosztowna. Specjalista może odczytać status za pomocą urządzenia diagnostycznego. W zależności od pojemności i modelu nowa część może kosztować nawet 1000 euro.

Cenne surowce należy poddać recyklingowi

Autoryzowany dealer jest odpowiedzialny za utylizację starej baterii i zwykle współpracuje z organizacją Common Battery Return System (GRS). Jak informuje serwis prasowy Fahrrad, przy sprzedaży e-roweru pewna kwota trafia do GRS na utylizację i recykling baterii. Niewykorzystane baterie są odbierane od sprzedawcy.

Dlatego cenne materiały w systemie magazynowania energii elektrycznej muszą zostać zwrócone do cyklu surowcowego. Bosch podkreśla: „W zależności od procesu recyklingu, ponad 80 procent cennych surowców można odzyskać i ponownie wykorzystać”.

(Ten artykuł został po raz pierwszy opublikowany w środę, 13 lipca 2022 r.)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Produkcja profili aluminiowych w Polsce: motor polskiej gospodarki

Published

on

Produkcja profili aluminiowych w Polsce: motor polskiej gospodarki

Polska jest jednym z wiodących producentów profili aluminiowych w Europie. Przemysł odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce, tworząc miejsca pracy i przyczyniając się do rozwoju wielu sektorów. W artykule przyjrzymy się bliżej produkcji profili aluminiowych w Polsce oraz omówimy jej historię, stan obecny i perspektywy na przyszłość.

Historia produkcji profili aluminiowych w Polsce

Produkcja z Profile aluminiowe Polska ma długą historię sięgającą lat 60. XX wieku. Powstały wówczas na Górnym Śląsku pierwsze huty aluminium, a wraz z rozwojem gospodarki socjalistycznej przemysł przeżywał dynamiczny rozwój. Po przemianach politycznych w 1989 roku wiele państwowych hut zostało sprywatyzowanych, a na rynek weszły nowe prywatne firmy.

reklama

Obecnie w Polsce działa kilkudziesięciu producentów profili aluminiowych. Głównymi ośrodkami produkcji profili aluminiowych w Polsce są:

  • Górny Śląsk: W tym regionie zlokalizowana jest największa w Polsce huta aluminium – Huta Aluminium Konin. Oprócz Huty Aluminium Konin w regionie działa szereg innych fabryk produkujących profile aluminiowe.
  • Wielkopolska: W Wielkopolsce działa szereg firm zajmujących się produkcją profili aluminiowych do różnorodnych zastosowań m.in. w budownictwie, motoryzacji czy meblarstwie.
  • Dolny Śląsk: Na Dolnym Śląsku działa kilku znaczących producentów profili aluminiowych, m.in. KGHM Polska Miedź SA i Aleris Aluminium.

Aktualny stan branży

Polska jest obecnie jednym z największych producentów profili aluminiowych w Europie. W 2023 roku produkcja osiągnęła poziom około 1,2 mln ton, co stanowiło około 5% produkcji światowej. Profile aluminiowe eksportujemy z Polski na cały świat, a głównymi odbiorcami są Niemcy, Francja, Włochy i Wielka Brytania.

Polska branża produkcji profili aluminiowych jest nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się. Firmy inwestują w nowe technologie i maszyny, dzięki czemu mogą zwiększać swoją efektywność i produktywność. Ważną rolę odgrywa także jakość produktu, która przekłada się na jego konkurencyjność na rynku światowym.

czynniki sukcesu

Sukces produkcji polskich profili aluminiowych zależy od kilku filarów. Po pierwsze, polskie firmy korzystają z wysokiej jakości surowców, czyli wytapiania aluminium. Po drugie, stosowane są nowoczesne technologie produkcji, które zapewniają wysoką wydajność i precyzję. Po trzecie, polskie firmy oferują konkurencyjne ceny, co czyni ich produkty atrakcyjnymi dla klientów na całym świecie.

READ  Klient waży paczkę z zawartością i bez – Aldi broni się przed jego podejrzeniami

Istotnym czynnikiem jest także położenie geograficzne Polski. Bliskość rynków Europy Zachodniej oraz dostęp do portów morskich ułatwia eksport produktów.

Znaczenie produkcji profili aluminiowych dla polskiej gospodarki

Produkcja profili aluminiowych odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce. Przemysł tworzy tysiące miejsc pracy i przyczynia się do rozwoju wielu sektorów takich jak: b. Przemysł budowlany, przemysł samochodowy, przemysł meblarski i przemysł transportowy.

Ponadto produkcja profili aluminiowych jest ważnym źródłem dochodów państwa. W 2023 roku wartość eksportu profili aluminiowych z Polski wyniosła około 5 miliardów złotych.

Prognozy na przyszłość

Pomimo dynamicznego rozwoju, produkcja profili aluminiowych w Polsce stoi przed wieloma wyzwaniami. Jednym z tych wyzwań jest rosnąca konkurencja ze strony innych krajów, takich jak Chiny i Indie. Kolejnym wyzwaniem są wysokie ceny energii, które są ważnym czynnikiem kosztowym w produkcji aluminium.

Pomimo tych wyzwań perspektywy dla tej branży są optymistyczne. Oczekuje się, że w nadchodzących latach światowy rynek profili aluminiowych będzie się rozwijał, co będzie stanowić impuls do rozwoju branży. Wzrostu spodziewają się zwłaszcza producenci profili aluminiowych stosowanych w budownictwie i przemyśle motoryzacyjnym.

Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju branży jest wzrost świadomości ekologicznej. Aluminium jest materiałem w całości nadającym się do recyklingu, co czyni go atrakcyjnym materiałem dla producentów i konsumentów.

Wyzwania i perspektywy

Polska ma potencjał, aby stać się jednym z czołowych producentów profili aluminiowych na świecie. Aby to osiągnąć, konieczne jest ciągłe inwestowanie w nowoczesne technologie, podnoszenie kwalifikacji pracowników i poszukiwanie nowych rynków zbytu.

streszczenie

Produkcja profili aluminiowych w Polsce to silna i dynamicznie rozwijająca się branża, która odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce. Przyszłość branży rysuje się obiecująco, a Polska ma szansę utrzymać pozycję jednego z czołowych producentów profili aluminiowych w Europie.

/Treść partnera/

Continue Reading

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Specjalista od odzieży dziecięcej przyjeżdża do Europy Zachodniej

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Pfalzgrafenweiler: Również trzy nowości w kolekcji – Dornstetten i okolice

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Trending