Connect with us

Economy

Taśma koronowa: Uszkodzenia koronowe w RPA znów się zwiększają

Published

on

Taśma koronowa: Uszkodzenia koronowe w RPA znów się zwiększają

19:10: Sekretarz Generalny NATO tylko z powodu Korony, na filmie, w konsultacjach Ministra Spraw Zagranicznych

Ze względu na swoją infekcję koroną, sekretarz generalny NATO Jens Stoltenberg nie może uczestniczyć w jutrzejszym spotkaniu ministrów spraw zagranicznych NATO. Od sobotniego popołudnia spotkają się w Berlinie na nieformalnych konsultacjach w sprawie wojny na Ukrainie. Szwedzka minister spraw zagranicznych Anne Linde i jej fiński kolega Pekka Haavisto również wezmą udział w roboczym lunchu (od godz. 19.00). Wspólna konferencja prasowa niemieckiej minister spraw zagranicznych Annalliny Barbock (Zieloni) i sekretarza generalnego NATO Jensa Stoltenberga, połączeni przez łącze wideo, jest zaplanowana na niedzielę o 14:30. Spotkanie prawdopodobnie zdominuje zapowiedź fińskiego rządu o zamiarze ubiegania się o członkostwo w NATO. Oczekuje się, że Szwecja podejmie podobną decyzję w niedzielę.

16.10: Rząd nie planuje nosić masek w transporcie publicznym

Obecnie rząd federalny nie planuje zniesienia obowiązku noszenia masek chroniących przed koroną w transporcie publicznym. Rzecznik rządu Stephen Hebestreet powiedział w piątek w Berlinie, że autobusy i pociągi, w których nie można utrzymać odległości i gdzie ludzie siedzą razem w ograniczonej przestrzeni, zostały jak dotąd zwolnione z uzasadnionych powodów. Nie mógł zgłosić, że planowano podnieść wymagania dotyczące masek. Minister transportu Volker Wessing wezwał ich do zatrzymania się w autobusach, pociągach i samolotach. Minister zdrowia Karl Lauterbach (SPD) odrzucił inicjatywę w obecnej sytuacji.

14:39: Kraje: Program nadrabiania zaległości Corona dla dzieci musi być kontynuowany

Według stanów federalny program wsparcia dzieci i młodzieży po pandemii korony powinien być kontynuowany po 2022 roku. Ministerstwo Spraw Społecznych w Hanowerze poinformowało w piątek, że Minister ds. Młodzieży i Rodziny zgodził się na ten wniosek z inicjatywy Dolna Saksonia.

Planując w zeszłym roku program „Nadrabianie zaległości po Koronie Dzieciom i Młodzieży”, wciąż była nadzieja, że ​​epidemia zostanie na czas opanowana. Minister zdrowia Dolnej Saksonii Daniela Behrens (SPD) powiedziała, że ​​w wielu regionach dzieci, młodzież i ich rodziny nie miały jeszcze okazji skorzystać z tych środków.

READ  Sztuka Jerzego Novoselskiego / Kobieta, plaża, cerkiew... Wystawa z okazji 100. urodzin artysty w galerii Instytutu Polskiego w Düsseldorfie - Gospodarka i Volkswagen - Aktualności

Polityk z Partii Socjaldemokratycznej wezwał, aby sport, kultura i czas wolny były ważnymi priorytetami w programie kontynuacji. Ponadto dzieci i młodzież powinny być aktywnie zaangażowane w projektowanie i wdrażanie nowego programu.

To stary rząd federalny zdecydował o programie nadrabiania zaległości. Według rządu federalnego inwestuje łącznie 2 mld euro.

14:34: Piloci: Niepraktyczna specjalna ścieżka, gdy maski są obowiązkowe na samolotach

Według związku pilotów „Vereinigung Cockpit” wymóg masek w samolotach powinien zostać jak najszybciej zniesiony również w Niemczech. „Nasi pasażerowie są tak samo międzynarodowi jak cała branża, a pojedyncze rozwiązania są niepraktyczne” – powiedział w piątek prezes VC Stefan Hirth. Odwołał się do doświadczeń z pierwszych dni kryzysu Corona, ponieważ jego załogi miały wiele trudności z gośćmi z powodu sprzecznych przepisów.

Przedstawiciel pilota ostrzegł: „Chaos będzie nieunikniony nawet w przypadku połączeń transportowych w Europie. Gwarantowane są nieporozumienia z gośćmi i spodziewane są opóźnienia. To nie powinno się powtórzyć – zwłaszcza, gdy zbliża się sezon podróży”.

Podobnie, zrzeszenie linii lotniczych działających w Niemczech, Barig, widzi to samo. „Szczególnie podczas pandemii raz po raz udowadniano, jak ważne i racjonalne jest podejście ogólnoeuropejskie” – wyjaśnił sekretarz generalny Michael Hoepie. W obecnej sytuacji załatwienie sprawy samodzielnie na szczeblu krajowym jest niezrozumiałe i nie może być komunikowane konsumentom.

W poniedziałek władze Unii Europejskiej złagodziły swoje zalecenia dotyczące ruchu lotniczego. Następnie minister transportu Volker Wessing (FDP) opowiedział się za szybkim zniesieniem wymagań dotyczących masek również w niemieckim transporcie.

14:16: Korea Północna oficjalnie ogłasza swoją pierwszą śmierć z Corona

Korea Północna oficjalnie zgłosiła jedną śmierć w kraju po pierwszym zarażeniu koronawirusem. W piątek państwowe media poinformowały, że od końca kwietnia sześć osób zmarło z powodu gorączki, która gwałtownie rozprzestrzeniła się w całym kraju z wciąż niejasnych przyczyn. „W krótkim czasie na gorączkę zachorowało ponad 350 000 osób”. W jednym ze zgonów stwierdzono podwariant BA.2 omicron. Zaledwie dzień wcześniej izolowany kraj oficjalnie potwierdził infekcje patogenami po raz pierwszy od wybuchu pandemii Corona ponad dwa lata temu.

READ  Paliwo na stacji benzynowej wreszcie jest tańsze? Ceny ropy są prawie tak niskie, jak przez cały rok

Korea Południowa zakłada teraz „wybuch epidemii Covid-19 na dużą skalę” w sąsiednim kraju. Rząd Seulu zaoferował wsparcie. Biuro prezydenta Yoon Seok-yeola powiedziało, że chce dostarczyć szczepionki przeciwko tej chorobie do Korei Północnej, podało jego biuro w Seulu. Odpowiednią ofertę należy przesłać za pośrednictwem Ministerstwa Zjednoczenia. Południowokoreańska agencja informacyjna Yonhap zacytowała urzędnika rządowego, który powiedział, że sama Korea Północna nie zwróciła się jeszcze o pomoc.

10.35: Szanghaj ogłasza złagodzenie blokady Corona

Szanghaj chce w najbliższych dniach podjąć kolejną próbę złagodzenia trwającego tydzień blokady koronawirusa. Zostało to ogłoszone przez wiceburmistrza Wu Qing na konferencji prasowej w piątek. Celem tych środków jest wyeliminowanie wirusa ze społeczności, tak aby nowe przypadki pojawiały się tylko u obywateli już odizolowanych. Wtedy miasto można otworzyć w uporządkowany sposób. Nie ustalono konkretnej daty rozcieńczenia poza połowę miesiąca.

Wu też nie powiedział, jak ponownie otworzyć, tylko, że miasto zamierza stopniowo przywracać produkcję przemysłową, edukację i usługi medyczne. W ostatnich tygodniach blokada była wielokrotnie przedłużana, rozszerzana lub rozluźniana – ku przerażeniu mieszkańców największego chińskiego miasta. Częścią strategii chińskiego rządu jest nierozprzestrzenianie wirusa Covid, który coraz bardziej obciąża gospodarkę.

6:25: RKI odnotowuje 68 999 nowych przypadków korony – wskaźnik infekcji wynosi 485,7

Według danych Instytutu Roberta Kocha, ogólnokrajowy wskaźnik zakażeń koronawirusem spadł w piątek ponownie poniżej 500. RKI odnotował 68 999 nowych zakażeń koronawirusem – odpowiada to częstości występowania 485,7. W dniu poprzednim wartość nowych infekcji na 100 tys. mieszkańców i tydzień wyniosła 502,4 (tydzień poprzedni: 553,2; miesiąc: 1044,7).

Jednak infekcja nie zapewnia pełnego obrazu stanu infekcji. Eksperci od pewnego czasu stawiają hipotezę, że będzie duża liczba przypadków niezarejestrowanych przez RKI – ze względu na stres organów ds. zdrowia i ponieważ nie wszystkie zarażone osoby mają test PCR. Tylko one liczą się w statystykach. Ponadto problemy z późną rejestracją lub transmisją mogą zniekształcić poszczególne wartości dobowe.

READ  Nowe prawo przelewowe dotyczy wszystkich klientów banku

Indeks RKI zliczył 25 661 838 przypadków SARS-CoV-2 wykrytych od początku epidemii. Rzeczywista całkowita liczba jest prawdopodobnie znacznie wyższa, ponieważ wiele infekcji pozostaje niewykrytych.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Skyr Cake: idealny przepis na letnie dni bez pieczenia

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Polska i rządy prawa: najpierw reformy, potem płyną pieniądze!

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Sztuka Jerzego Novoselskiego / Kobieta, plaża, cerkiew... Wystawa z okazji 100. urodzin artysty w galerii Instytutu Polskiego w Düsseldorfie - Gospodarka i Volkswagen - Aktualności

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending