Connect with us

Economy

Opóźnienie Brexitu z powodu wojny na Ukrainie – EURACTIV.de

Published

on

Opóźnienie Brexitu z powodu wojny na Ukrainie – EURACTIV.de

Europe in Brief to poranny biuletyn EURACTIV. Możesz zasubskrybować tutaj.

Wojna na Ukrainie wpływa teraz również na wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, a brytyjski rząd ogłosił wczoraj niezwykły zwrot: do 2024 r. nie będzie kontroli celnych towarów z Unii Europejskiej.

Przede wszystkim Westminster chce odciążyć firmy już pod wystarczającą presją wojny na Ukrainie. Według badań import z Unii Europejskiej spadł w ubiegłym roku o 25 proc. Środek powinien zaoszczędzić firmom około 1 miliarda euro.

Chociaż sytuacja na Ukrainie i napięta sytuacja w międzynarodowych łańcuchach dostaw zaostrzyły problem, Westminster już od dawna zmaga się z wdrożeniem Brexitu. W rzeczywistości wprowadzenie kontroli celnych zaplanowano na lipiec ubiegłego roku.

Czas pokaże, czy plan brytyjskiego rządu, który ma zachęcić firmy z UE do rozwijania działalności na wyspie, powiodą się. Bo krótkoterminowe odroczenie prawdopodobnie nie zachęci do długoterminowych inwestycji.

Możesz znaleźć artykuł na ten temat tutaj.

Wizyta Schulza Hydrogen w Japonii. Podczas wczorajszej inauguracyjnej wizyty kanclerza w Tokio Schulz wyraził podziw dla partnerstwa wodorowego z Japonią. Wymiana między obydwoma krajami rozpoczęła się już za byłego ministra gospodarki Petera Altmaiera, ale plany wodorowe Japonii znacznie różnią się od planów europejskich. Ponieważ tam są uzależnione od szkodliwego dla klimatu wodoru, który jest wytwarzany przy użyciu paliw kopalnych. Nie powinno to jednak przeszkadzać w wymianie technologii.

500 milionów dolarów na amerykański projekt wodorowy. W Stanach Zjednoczonych rząd po raz pierwszy sfinansował duży projekt wodorowy. Oczekuje się, że elektrolizer o mocy 220 MW będzie wytwarzać 36 500 ton wodoru rocznie przy użyciu zielonej energii elektrycznej.

Prywatność. Europejski Trybunał Sprawiedliwości czwartek (28 kwietnia) PrzyjętyAby grupy konsumentów mogły niezależnie podejmować kroki prawne przeciwko domniemanym naruszeniom zasad ochrony danych, o ile zezwala na to prawo krajowe. Orzeczenie wynika z pozwu wytoczonego przez Federalne Stowarzyszenie Centrów Konsumenckich przeciwko Facebookowi. Sieć społecznościowa została oskarżona o nie wyjaśnianie, w jaki sposób przetwarza dane osobowe na swojej platformie gier App Center.

READ  Nowa usługa przy kasie od Rossmanna: klienci już mogą się jej doczekać

transformacja cyfrowa. Zdaniem Ayn współistnienie niedoborów wykwalifikowanych pracowników i masowego bezrobocia stanowi duże wyzwanie dla niemieckiego rynku pracy w transformacji cyfrowej. dokument Rada Naukowa Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK). Dlatego Niemcy powinny rozpocząć „proces nadrabiania zaległości” i zreformować oferty szkoleniowe i przekwalifikowujące firmy.

Propozycja Unii Europejskiej w sprawie cyfryzacji. Unijny system wizowy Schengen ma być zgodny z nową propozycją Komisji Europejskiej Aby być w pełni ponumerowanym. Jest to część szerszej inicjatywy mającej na celu przyciągnięcie umiejętności i talentów do Unii Europejskiej. Wniosek przewiduje możliwość składania wniosków wizowych i płatności w UE prawie całkowicie online, co zdaniem Komisji usprawni ten proces, zmniejszy koszty i zwiększy bezpieczeństwo.

Co to są transakcje NFT? Większość ludzi w Niemczech, około dwie trzecie, nigdy nie słyszała o tokenach non-fungible (NFT), wynika z badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Cyfrowe Bitkom. Jednak w ostatnich miesiącach wokół tych dowodów własności cyfrowej firmy powstał prawdziwy szum. Cyfrowe dzieła sztuki zostały sprzedane na aukcji za miliony dolarów lub pierwszy tweet sprzedany za 2,9 miliona dolarów. Każdy, kto zna NFT, może przewidzieć wiele możliwych nowych zastosowań.

Pandemia poprawiła wizerunek branży farmaceutycznej. Od początku epidemii publiczny wizerunek gigantów farmaceutycznych, takich jak Pfizer czy Bayer, takich jak Ujawniono globalne badanie grup pacjentów. Po raz pierwszy od 11 lat firmy farmaceutyczne cieszą się obecnie najlepszą opinią wśród pacjentów wśród wszystkich pracowników służby zdrowia.

Komisarz UE widzi panikę z powodu dostaw żywności. Podnoszenie obaw, że w Europie kończy się żywność, jest „nieodpowiedzialne i nieuczciwe” Wiceprzewodniczący Komisji Frans Timmermans powiedział:, który odpowiada za realizację celów środowiskowych i klimatycznych Unii Europejskiej, wczoraj przed posłami do Parlamentu Europejskiego. Lobby rolnicze zostało oskarżone o wykorzystywanie wojny jako pretekstu do zakończenia ekologicznych ambicji.

READ  Mateusz Morawiecki - nowy premier na rzecz lepszego wizerunku międzynarodowego

Proces przystąpienia Albanii do Unii Europejskiej spotyka się ze sprzeciwem pszczelarzy. Produkcja miodu jest szeroko rozpowszechniona w Albanii, często nieformalnie produkowana jest w małych partiach we własnym ogrodzie i sprzedawana w plastikowych butelkach znajomym lub na lokalnych rynkach. rzeczywiście Wkrótce może to stać się trudneW celu dalszego dostosowania do prawa UE Albania po raz pierwszy reguluje sektor pszczelarski i wprowadza kilka wymogów.

Węgry są gotowe zapłacić Gazpromowi w rublach. Węgierski rząd nie oczekuje, że rosyjski gigant gazowy Gazprom wstrzyma dostawy do Egiptu Stan może nagle się zatrzymać, tak jak obecnie w Polsce i Bułgarii. W sytuacjach awaryjnych są gotowi zapłacić w rublach.

Szwedzka Partia Lewicy wzywa do referendum w NATO. Przy podzielonych partiach powinno się przeprowadzić referendum w sprawie ewentualnego wejścia Szwecji do NATO. Student lider partii lewicowejNoshi Dadgostar, która sama jest przeciwna przyłączaniu się.

Bułgaria stanie się regionalnym centrum dostaw gazu. Sofia wraz z Komisją UE planuje wejść do Bułgarii Utworzenie regionalnego punktu kontaktowegoZarządzanie infrastrukturą gazową i elektryczną w regionie, a także dodatkowymi dostawami gazu na Bałkany i Włochy.

Dania wysyła systemy uzbrojenia na Ukrainę. Dania wysyła transportery opancerzone M113, miny przeciwpancerne i moździerze na Ukrainę.

Rosyjska firma energetyczna wstrzymuje dostawy do polskich gmin. Przejęcie kontrolowanej przez Rosję Novatek Green Energy w związku z sankcjami wobec rosyjskich oligarchów i firm Dostawa gazu do kilku polskich gmin Usiadł.

Fani słowackich samochodów terenowych Ukrainy. Po zawieszeniu przez Ukrainę ceł na importowane samochody, Ukraińcy, a także organizacje pomocowe, zaczęli hurtowo kupować Używane SUV-y w sąsiedniej Słowacji. Są one bardzo potrzebne w zdewastowanych obszarach z trudnymi do przejścia drogami.

Prawo pierwszeństwa chipów w Republice Czeskiej. Potwierdziły to Czechy, które w lipcu przejmą rotacyjną prezydencję w UE ich priorytety w tym zakresie Kryzys uchodźczy, niezależność energetyczna i prawo chipowe w celu zwiększenia produkcji półprzewodników w Unii Europejskiej.

READ  Niewiele kobiet i brak nagród z matematyki

Austriackie kraje związkowe chcą znieść zakaz noszenia chust w przedszkolach. Austriackie kraje związkowe wymagają jednego Zniesienie zakazu noszenia chust w przedszkoluWbrew wysiłkom ministerstw federalnych kierowanych obecnie przez ÖVP w celu utrzymania zakazu.

Holenderscy prawicowi ekstremiści podżegani przez wojnę ukraińską. Rosyjskie relacje z wojny na Ukrainie Rozbudzanie ekstremistycznych pomysłów O grupach ekstremistycznych, wyjaśnia Eric Ackerbom, dyrektor Służby Wywiadu i Bezpieczeństwa Publicznego (AIVD).

Połowa Finów zostawi samochód w domu. W nowej ankiecie 47% respondentów stwierdziło, że: Ceny paliw nadal rosnąNie będą podróżować ani dojeżdżać do pracy.

  • Unia Europejska: główny dyplomata UE Borrell podczas podróży do Ameryki Łacińskiej w Chile i Panamie Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego Roberta Mitsula spotyka się z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych Wojciciem i Yujorowskim.
  • Niemcy: sesja plenarna niemieckiego Bundestagu.
  • Austria: Komisarz UE ds. budżetu Johannes Hahn spotyka się z austriackim ministrem spraw zagranicznych Alexandrem Schallenbergiem.
  • Francja: Ostatnia sesja plenarna Konferencji w sprawie przyszłości Europy w Strasburgu.
  • Łotwa: Ministrowie spraw zagranicznych Litwy, Estonii, Łotwy i Polski spotykają się w Rydze, aby omówić współpracę i Ukrainę.
  • Zjednoczone KrólestwoGwiazda tenisa, Boris Becker, oskarżony po tym, jak został uznany za winnego czterech zarzutów.
  • Chorwacja: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i fundusze UE organizują w Osijeku konferencję na temat zmian strukturalnych w przemyśle w regionach Chorwacji.
  • BułgariaPremier Kirill Petkov z wizytą w Rumunii.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Nową trzecią serię można kupić od lipca

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Aldi i Lidl: marka detergentów może wylecieć poza zasięg
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Aldi i Lidl: marka detergentów może wylecieć poza zasięg
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending