Connect with us

Economy

Prezentacja bilansu: Stawka Meta wciąż zwyżkowa: podstawowe platformy Meta zarabiają mniej | biuletyn

Published

on

Prezentacja bilansu: Stawka Meta wciąż zwyżkowa: podstawowe platformy Meta zarabiają mniej |  biuletyn

Liczba użytkowników w grupie Meta na Facebooku ponownie znacznie wzrosła na początku roku po stagnacji pod koniec 2021 roku. W pierwszym kwartale tego roku 1,96 miliarda użytkowników korzystało codziennie z Facebooka – o około 30 milionów więcej niż trzy miesiące wcześniej.

W minionym kwartale dzienna liczba użytkowników spadła po raz pierwszy o 1 mln do 1,929 mld. Mimo niewielkiego spadku zostało to zinterpretowane jako sygnał alarmowy. W tamtym czasie Meta uznała rosnącą konkurencję ze strony krótkiej aplikacji wideo Tiktok jako główny powód. Wtedy akcje straciły jedną czwartą swojej wartości w ciągu jednego dnia, a potem spadły jeszcze bardziej.

Założyciel i prezes Mark Zuckerberg potwierdził teraz sukces wewnętrznej wersji Tiktok firmy Reels. Na przykład w aplikacji Meta Instagram użytkownicy obejrzeli filmy Reels pięć razy, powiedział podczas telekonferencji z analitykami. Na Facebooku filmy stanowią połowę czasu użytkowania — a Reels również tam odnotował wzrost. Meta wciąż pracuje nad odpowiednim formatem reklamowym.

Tiktok stał się popularny dzięki pomysłowi, aby oprogramowanie wybierało krótkie filmy dla użytkowników na podstawie ich zainteresowań. Algorytmy zwracają między innymi uwagę na to, ile czasu spędzasz z filmem przed kontynuowaniem przewijania.

Zuckerberg chce teraz wykorzystać taką sztuczną inteligencję nie tylko do personalizacji krótkich filmów. Powiedział, że powinien polecać użytkownikom wszelkiego rodzaju treści na różnych platformach Meta. „Myślę, że w przyszłości ludzie będą coraz częściej korzystać z maszyn do odkrywania opartych na sztucznej inteligencji, aby bawić, uczyć ich i łączyć z ludźmi o podobnych zainteresowaniach”. Byłoby to odejście od pierwotnej zasady Facebooka, zgodnie z którą użytkownicy wybierają osoby, firmy lub organizacje do naśladowania.

Pod koniec zeszłego roku Zuckerberg ogłosił, że skupi się na przyszłym cyfrowym świecie – Metaverse – i tym samym zmienił nazwę firmy z Facebook na Meta. Potem nadszedł szok Tiktoka. Zuckerberg potwierdził teraz, że poprzednie serwisy, takie jak Facebook i Instagram, będą musiały zarobić wystarczająco dużo pieniędzy, aby sfinansować rozwój nowej platformy. Kluczem do tego powinien być krótki film.

Zajmuje się tym dział Meta Reality Labs, który obejmuje również pracę z goglami do oglądania wirtualnej rzeczywistości. Dzięki tym urządzeniom Reality Labs wygenerowało w zeszłym kwartale 695 milionów dolarów sprzedaży. Jednocześnie wykazali stratę operacyjną w wysokości 2,96 miliarda dolarów z powodu kosztów opracowania Metaverse.

Ogólnie rzecz biorąc, sprawy nie idą tak gładko dla grupy, jak kiedyś. Przychody rok do roku w pierwszym kwartale wzrosły tylko o 7 procent do 27,9 miliarda dolarów. To bardzo niski wzrost dla grupy – a Meta nie spełniła oczekiwań analityków. Najważniejsze jest to, że zyski spadły o dobrą piątą, do 7,465 miliardów dolarów.

READ  Inflacja w Polsce: „przerwy kredytowe” ze względu na wysokie stopy procentowe

W bieżącym kwartale Meta odnotowała sprzedaż od 28 do 30 miliardów dolarów. Przy ubiegłorocznej wartości 29 miliardów dolarów po raz pierwszy może nastąpić spadek sprzedaży.

Grupa odnotowuje m.in. osłabienie biznesu z powodu agresywnej wojny Rosji z Ukrainą. Wynika to nie tylko z zaprzestania działalności platformy reklamowej w Rosji, ale także z powodu obaw o ekonomiczne konsekwencje wojny, które ogólnie spowalniają aktywność klientów reklamowych. Mike Proulx z firmy analitycznej Forrester Research podkreślił, że presja na przychody utrudnia wdrożenie planu finansowania rozwoju Metaverse z poprzednimi pracami.

Rosyjskie władze nałożyły blokadę na Facebook i Instagram z powodu „działań ekstremistycznych” w kraju. Zauważyli, że Meta condone wzywa do przemocy wobec rosyjskich sił okupacyjnych na Ukrainie. Technicznie rzecz biorąc, Rosjanie mogą obejść zakaz za pomocą narzędzi, takich jak tunele VPN. Meta spodziewa się jednak, że liczba aktywnych użytkowników miesięcznie w Europie zmniejszy się w bieżącym kwartale z powodu utraty wielu użytkowników w Rosji. Może to również doprowadzić do spadku liczby użytkowników na całym świecie, powiedział dyrektor finansowy Dave Weiner.

Co najmniej jedna aplikacja z grupy meta – w tym WhatsApp i Instagram – była ostatnio używana przez 2,87 miliarda użytkowników dziennie. W ostatnich trzech miesiącach było to 2,82 mld.

Grupa zapowiedziała też, że w tym roku obniży koszty. Do tej pory wydatki szacowano na 90-95 miliardów dolarów. Meta oczekuje teraz przedziału od 87 miliardów do 92 miliardów dolarów.

Orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości: rzecznicy konsumentów mogą pozwać Facebook

W przypadku naruszeń ochrony danych przez gigantów internetowych, stowarzyszenia konsumenckie mogą wystąpić do sądu zamiast zainteresowanych użytkowników. Zgodnie z orzeczeniem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z czwartku, stowarzyszenia mają prawo pozwać, nawet jeśli nie mają konkretnego nakazu od poszkodowanych.

Europejski Trybunał Sprawiedliwości musiał zająć się tą kwestią, ponieważ niemiecki Federalny Trybunał Sprawiedliwości (BGH) nie był pewien, czy sytuacja prawna jest niezgodna z europejskim ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO). Organizacja patronacka Centrów Konsumenckich skrytykowała fakt, że Facebook naruszył ochronę danych w „App Center”, gdzie oferowane są bezpłatne gry od dostawców zewnętrznych. Przynajmniej w wersji 2012 użytkownicy automatycznie wyrażali zgodę na przesyłanie różnych danych do programu uruchamiającego grę, klikając „Zagraj teraz”. Udzielili też pozwolenia na publikowanie aplikacji — „aktualizacje statusu, zdjęcia i nie tylko”.

READ  Skradziona dziewczyna Nelly poprawia stosunki saksońsko-polskie

„Dzisiejsza decyzja kończy nudną debatę na temat prawa stowarzyszeń konsumenckich do składania pozwów o ochronę danych” – powiedziała Jutta Gorkman, prezes Federalnej Federacji Centrów Konsumenckich (vzbv), w oświadczeniu w czwartek. Teraz jest jasne: „Oprócz organów nadzorczych organizacje społeczeństwa obywatelskiego, takie jak vzbv, mogą również w bardzo dużym stopniu karać naruszenia RODO”. Orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości stwarza pewność prawa.

W konkretnej sprawie Sąd Okręgowy i Sąd Apelacyjny w Berlinie nakazały już Facebookowi zaprzestanie działalności. Sąd Apelacyjny w Berlinie orzekł w 2017 r., że sieć nie dostarcza wystarczających informacji o tym, jakie dane są przekazywane i co się z nimi dzieje. Sprawa ostatecznie zakończyła się w Federalnym Trybunale Sprawiedliwości w maju 2020 r. Tam sędzia BGH Thomas Koch zauważył stosunkowo wyraźne naruszenie przez Facebooka przepisów o ochronie danych. Koch powiedział w maju 2020 r., że użytkownik nadal nie jest pewien, co dzieje się z jego danymi, jednak pytanie, czy stowarzyszenia takie jak vzbv są uprawnione do pozwania, nadal pozostaje otwarte.

W swoich działaniach Facebook przyjął pogląd, że RODO upoważnia jedynie urzędników ds. ochrony danych do karania naruszeń. Prawnik Facebooka powiedział BGH, że w ten sposób prawodawca UE chciał zapewnić firmom pewność prawa. Charakterystyki narodowe były z tym sprzeczne.

Europejskie Stowarzyszenie Konsumentów (Beuc) również było usatysfakcjonowane czwartkowym orzeczeniem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. „Ogólne rozporządzenie o ochronie danych jest ważnym aktem prawnym, który chroni dane osobowe osób w Unii Europejskiej” – powiedziała w oświadczeniu zastępca dyrektora generalnego Ursula Pashel. Ważne jest, aby była ona lepiej wdrażana i by przyczyniały się do tego decyzje, takie jak obecna decyzja Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

Zmarła matka Facebooka przewidziała cykl fajerwerków

W czwartek akcjonariusze cierpiący na spółkę matkę Facebooka, Meta, odczuli znaczną ulgę po zaprezentowaniu danych kwartalnych. Ponieważ liczba użytkowników ponownie wzrosła dramatycznie na początku roku po recesji pod koniec 2021 r., gazeta tej firmy zajmującej się mediami społecznościowymi wzrosła w handlu Nasdaq o 17,59 procent do 205,73 USD. Od środy spadł do najniższego od dwóch lat poziomu 169 USD.

Skokowi kursu akcji Meta towarzyszy również silne ożywienie przed wejściem na rynek w całej branży technologicznej. Amerykański indeks NASDAQ 100, który obejmuje akcje spółek technologicznych, jest obecnie wyceniany przez brokera IG na 2,5 proc., co oznacza, że ​​był tak niski, jak dzień wcześniej pod koniec marca ubiegłego roku. Istotną rolę odegrały obawy, że bardziej znaczące i szybsze zaostrzenie polityki monetarnej przez Rezerwę Federalną Stanów Zjednoczonych (Fed) może zagrozić wzrostowi przemysłu. Akcje technologii również znacznie odbiły w czwartek w Azji i Europie.

READ  Ukraina: Polskie myśliwce MiG-29 do Kijowa? Niemcy mają prawo weta

Według stratega rynku kapitałowego Jürgena Molnara z biura maklerskiego RoboMarkets, pozytywne wiadomości z Meta mogą pomóc Nasdaqowi dotrzeć do dna. Również branża technologiczna odczuła ulgę ze względu na mocne dane z QUALCOMM. Silna pozycja na rynku smartfonów dała firmie chipowej, zorientowanej na sektor telekomunikacyjny, szybki wzrost w ostatnim kwartale.

Według Molnara, Meta udało się ponownie przekonać swoich inwestorów dzięki wzrostowi liczby użytkowników, nawet jeśli nadal występowały problemy po stronie sprzedażowej. „Nie tylko przychody w pierwszym kwartale były poniżej oczekiwań, przy wzroście o siedem procent, grupa ostrzega przed niższą sprzedażą w bieżących trzech miesiącach” – podkreślił ekspert. Obecnie pojawiają się podobnie sprzeczne sygnały od dostawcy usług płatniczych PayPal.

Według analityka Evercore ISI, Marka Mahaneya, Meta to wysokiej jakości akcje, które są teraz nieco zboczone. Zwrócił uwagę, że tylko od początku roku ceny spadły o około 50 proc. Od rekordowego poziomu 384 dolarów we wrześniu cena papieru spadła o 56 procent. „Klasyfikacja jest teraz całkowicie absurdalna” – napisał Mahaney. W końcu jest to wiodąca na świecie platforma mediów społecznościowych.

Odpowiednio, DZ Bank zrezygnował z poprzedniego orzeczenia dotyczącego sprzedaży Meta dziś rano. Analityk Ingo Wehrmann zareagował na gwałtowne spadki cen w ciągu ostatnich czterech miesięcy i uaktualnił papier do „trzymaj”. Twierdził również, że słaby wzrost sprzedaży i zysków został przyćmiony przez wzrost liczby użytkowników na Facebooku. Opisał skok cen jako „marsz z ulgą”. Uważa on, że wysokie ryzyko związane z restrukturyzacją grupy w kierunku „Metaversum” teraz adekwatnie odzwierciedla stosunkowo niską wycenę udziału Meta w porównaniu branżowym.

Redakcja finanzen.net / dpa-AFX

Zdefiniowane produkty lewarowania na platformach meta (np. Facebook)Dzięki nokautom inwestorzy spekulacyjni mogą nieproporcjonalnie uczestniczyć w ruchach cenowych. Wystarczy wybrać pożądaną dźwignię, a my pokażemy Ci odpowiednie produkty na platformach Meta (np. Facebook)

Dźwignia powinna wynosić od 2 do 20

Brak danych

Więcej wiadomości o platformach Meta (np. Facebook)

Źródła obrazu: Valeriya Zankovych / Shutterstock.com, rafapress / Shutterstock.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Inflacja w Polsce: „przerwy kredytowe” ze względu na wysokie stopy procentowe
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Boom fabryk gigantów w Teksasie: akcje Tesli pogrążają się w krachu technologicznym: analityk przewiduje „brutalny” drugi kwartał dla Tesli | biuletyn

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Ukraina: Polskie myśliwce MiG-29 do Kijowa? Niemcy mają prawo weta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending