Connect with us

Economy

Polska nie walczy z Rosją, ale przeciwko jedności Unii Europejskiej

Published

on

Polska nie walczy z Rosją, ale przeciwko jedności Unii Europejskiej

Niestety, jeśli chodzi o wojnę na Ukrainie, wielu lewicowców próbuje usiąść na dwóch krzesłach, potępiając (przynajmniej w większości) rosyjską agresję, jednocześnie obwiniając za nią Stany Zjednoczone. organizacja „Demokratyczni Socjaliści AmerykiNa przykład odpowiedział na wojnę, wzywając do rozwiązania zachodniego NATO i obwiniając amerykańską „imperialistyczną ekspansję” za niesprowokowany atak Rosji na Ukrainę.

podziel w lewo

DSA (które obejmuje prominentnych członków w swoich szeregach, takich jak reprezentantka Nowego Jorku Alexandria Ocasio-Cortez czy senator Vermont Bernie Sanders) wydała w sobotę wieczorem oświadczenie potępiające rosyjską inwazję i wzywające Władimira Putina do natychmiastowego wysłania swoich wojsk.

DSA nie chce przyznać, że pomimo złożoności sytuacji i współodpowiedzialności Ukraina stawia legalny i heroiczny opór rosyjskiej ofensywie, którą należy bezwarunkowo wspierać. Zamiast tego słychać głosy „socjalistyczne” doradzające ukraińskim robotnikom organizowanie się przeciwko rosyjskim okupantom poza skorumpowanym rządem i armią oligarchii.

Kraje trzeciego świata, które nie chcą potępiać Rosji

Na końcu tej ścieżki znajduje się lewicowa teoria spiskowa: „A więc Stany Zjednoczone w końcu rozpoczęły wojnę na Ukrainie. Bez tej wojny Waszyngton nie może dążyć do zniszczenia rosyjskiej gospodarki, zaaranżować światową pogardę dla Rosji i poprowadzić rebelii ma na celu wysuszenie Rosji, a wszystko to jest częścią dążenia do obalenia rosyjskiego rządu.

W niemal identyczny sposób liberalna prawica również wątpi w zdolność lewicy do pełnego poparcia ukraińskiego ruchu oporu. Chociaż Putin z pewnością nie jest lewicowcem, nadal jest postrzegany jako sojusznik niektórych lewicowych reżimów.

Nic dziwnego, mówi formuła komunikacji Lacana, zgodnie z którą otrzymuję od innych moje przesłanie w jego odwróconej formie, a jednocześnie najzupełniej uczciwe, zaawansowany Zachód odbiera teraz swoje przesłanie z Trzeciego Świata: krajów Ameryki Łacińskiej do RPA nie są gotowi jednogłośnie skazać Rosji za zbrodnie Wojna na Ukrainie i przypomnienie najgorszych zbrodni popełnionych przez Zachód na całym świecie. Tak więc ich reakcja na „obronę Europy” brzmi: dlaczego mamy bronić siły, która zrobiła nam dokładnie to, co teraz potępia na Ukrainie?

READ  Airbus dostarcza 500. A350

Urban nie był w swojej podróży do Kijowa

W pewnym sensie ci złodzieje z Trzeciego Świata mają rację: Europa siedzi na dwóch krzesłach. 15 marca 2022 r. czterej europejscy przywódcy odbyli długą i niebezpieczną podróż pociągiem z Polski do Kijowa, aby pokazać swoje poparcie dla mieszkańców Kijowa, gdy miasto ponownie znalazło się pod atakiem Rosji. Premierzy Polski, Słowenii, Czech i Węgier spotkali się we wtorek wieczorem z prezydentem Zełenskim przed godziną policyjną w Kijowie.

imago

dla kogoś

Slavoj Zizek urodził się 21 marca 1949 w Lublanie, Słowenia, Jugosławia. Jest słoweńskim filozofem, badaczem na Wydziale Filozofii Uniwersytetu w Lublanie oraz Międzynarodowym Dyrektorem Instytutu Nauk Humanistycznych Birkbeck na Uniwersytecie Londyńskim. Jest także profesorem filozofii i psychoanalizy w European Graduate School oraz International Distinguished Professor of German Studies na New York University i zajmuje się zagadnieniami takimi jak filozofia kontynentalna, psychoanaliza, teoria polityczna, studia kulturowe, krytyka sztuki, krytyka filmowa, marksizm i Heglizm. i teologia. Jest jednym z najsłynniejszych żyjących filozofów na świecie. Jest felietonistą gazety Berliner Zeitung.

Premier Polski Mateusz Morawiecki napisał następnie na Twitterze, że Ukraina przypomina Europie pojęcie odwagi: nadszedł czas, aby „powolna i rozkładająca się” Europa się przebudziła i „zburzyła mur obojętności i dała nadzieję Ukrainie”.

Ci, którzy pamiętają te wiadomości, zobaczą teraz kłamstwo w złożonym właśnie oświadczeniu. Innymi słowy: Węgier Viktor Orban bynajmniej nie był wśród czterech podróżników. Czwarte miejsce zajął Jarosław Kaczyński, szef partii rządzącej w Polsce i de facto władca Polski.

READ  DAX rośnie przed przemówieniem Powella: Na co inwestorzy mogą teraz liczyć

Wojna polsko-węgierska przeciwko Brukseli

W tym zastąpieniu (Kaczyński zastępuje nieobecnego Orbana) kryje się klucz do zrozumienia całości. Nie chodziło tylko o siedzenie na dwóch krzesłach, było znacznie gorzej: jedna osoba zastępowała drugą na tym samym krześle.

W istocie Orbán i Kaczyński ucieleśniają pozycję niektórych kluczowych członków tzw. grupy wyszehradzkiej. A więc podstawowe stanowisko niektórych postkomunistycznych krajów Europy Wschodniej, które są członkami Unii Europejskiej, ale odrzucają dominujące w Unii stanowisko większej jedności i współpracy europejskiej, a także wartości kulturowe „feminizmu, wielokulturowości, anty -rasizm i religia”. neutralność.

Polska i Węgry do niedawna znajdowały się pod silną presją Brukseli, aby porzucić swoją politykę antyaborcyjną i antygejowską, a także dryfować w kierunku autorytaryzmu (kontrola państwa nad sądownictwem, kulturą i mediami publicznymi). UE grozi nawet wycofaniem wsparcia finansowego z krajów Europy Wschodniej, jeśli nie zastosują się one do unijnych przepisów.

Nie chodzi tylko o zderzenie kultur

W obliczu tej presji „nieliberalni demokraci” (tacy jak Orbán) opowiadają się za położeniem większego nacisku na tożsamość narodową i tradycje chrześcijańskie. Zarówno Polska, jak i Węgry wykorzystują teraz ciężar wojny ukraińskiej (opieka nad uchodźcami itp.) do manipulowania stanowiskiem UE w kwestii praw człowieka. Ponadto oba kraje chcą otrzymać większe wsparcie finansowe z Unii Europejskiej.

Na bardziej ogólnym poziomie nigdy nie wolno nam zapominać, że trwające konflikty, w tym wojny, to nie tylko kwestia kultury i geopolityki. Są oznakami wewnętrznego napięcia w globalnym obiegu kapitału. Istnieją dowody na to, że nawet chwalebne wydarzenie Majdanu, prawdziwego (przynajmniej częściowo) studenckiego i ludowego zrywu, spowodowanego walką dwóch ugrupowań, tj. ukraińskiej oligarchii i jej zagranicznych panów (kliki prorosyjskiej i kliki prozachodniej). ), przyćmił to. „Zderzenie cywilizacji” jest realne, ale dalekie od całej prawdy.

Zełenski: „Węgrzy muszą decydować po swojej stronie”

Ale sedno sprawy leży gdzie indziej. Bez względu na to, jak na to spojrzeć, zjednoczona Europa Zachodnia reprezentuje rodzaj socjaldemokracji, dlatego Viktor Orban w niedawnym wywiadzie oświadczył, że zachodnia liberalna hegemonia „stopniowo zamienia się w marksizm”. A potem: „Prędzej czy później będziemy musieli skonfrontować się z faktem, że w przeciwieństwie do obozu chadeków, nie mamy już do czynienia z grupą reprezentującą liberalną ideologię, ale z grupą, która jest zasadniczo marksistowska, z liberalną resztkami. To jest to, co mamy dzisiaj w Ameryce.W tej chwili strona konserwatywna jest na gorszej pozycji w porównaniu z liberalnym obozem marksistowskim.

READ  Negocjatorzy klimatyczni muszą przeorać 4000 stron

Dlaczego więc Orbán nie wziął udziału w wycieczce na Ukrainę? Ze względu na powiązania gospodarcze Węgier (i nie tylko) z Rosją Putina, co zmusza go do ogłoszenia neutralności w toczącej się wojnie na Ukrainie. W niedawnym publicznym wystąpieniu prezydent Zełenski bezpośrednio skrytykował Węgry za tę neutralność: „Oni (Węgrzy) muszą zdecydować, kto stanie po ich stronie”.

Urban nie był w Kijowie, ale był w Kijowie

Polska i Węgry postanowiły więc rozegrać mecz deblowy. Dwóch polskich bojowników antyrosyjskich udało się do Kijowa i pełniło funkcję specjalnych wysłanników do Unii Europejskiej. Nic dziwnego, że ich „misja” wywołała zakłopotanie w Brukseli, bo żaden z unijnych organów nie upoważnił ich do tego. Jednak prawdziwym celem ich misji nie było działanie w imieniu Europy w Kijowie, ale wskazanie wyraźnego podziału w Europie. To była misja przeciwko zjednoczonej Europie. Jej przesłanie dla Ukrainy brzmiało: „Jesteśmy twoimi jedynymi prawdziwymi sojusznikami, tylko naprawdę iw pełni popieramy twoją walkę z rosyjską inwazją, a nie 'powolną i dekadencką’ liberalną Europą Zachodnią”.

Wszystkie twardogłowe posunięcia niektórych członków misji kijowskiej (nałożenie na Ukrainę strefy zakazu lotów itp.) z trudem mogły ukryć swój prawdziwy cel: zwabić Ukrainę do liberalno-nacjonalistycznej Europy, aby walczyć (wciąż dominującej). ) wzmocnienie socjalistyczno-demokratycznej Europy Zachodniej. Myśli krążą wokół wielkiego pytania: „Gdzie będzie Ukraina po zakończeniu wojny?” (A postęp w negocjacjach sugeruje, że na horyzoncie jest jakiś pokój.)

W tym sensie Urbana nie było w Kijowie, ale tam dotarło jego główne przesłanie. Z tego powodu premier Słowenii Janez Janša, zwolennik antyrosyjskich ekstremistów, bronił Orbána przed krytyką ukraińską. Goście doskonale wiedzieli, że ich twarde propozycje nie przyniosą efektu. Ich walka nie była skierowana przeciwko Rosji Putina, ale przeciwko socjaldemokratycznej (lub Orbána) marksistowskiej Europie.

Masz opinię na temat tego tekstu? Napisz do nas! [email protected]

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Wycofanie słodyczy z powodu zanieczyszczenia: Globalna marka ostrzega przed konsumpcją
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Wycofanie słodyczy z powodu zanieczyszczenia: Globalna marka ostrzega przed konsumpcją

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  DAX rośnie przed przemówieniem Powella: Na co inwestorzy mogą teraz liczyć
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending