Connect with us

entertainment

„Żyrafa”: film o rozbiórce na rzecz postępu | NDR.de – Kultura – Film

Published

on

„Żyrafa”: film o rozbiórce na rzecz postępu |  NDR.de – Kultura – Film

Status: 04.03.2021 10:21

Film „Żyrafa” Anny-Sofie Hartmann został pokazany tylko krótko w 2020 roku. Na przykładzie budowy tunelu Fehmarnbelt film fabularny opowiada o przeszłości i przyszłości. Ostatnio otrzymał słynną Niemiecką Nagrodę Krytyków Filmowych.

przez Katię Nikodemus

Głos starszej kobiety słabnie. o czym mówisz? Z farmy, która była w jej rodzinie od pokoleń – to by zrobić miejsce dla autostrady. Bert siedzi z mężem w jadalni i opowiada o budynku, który tak wiele znaczy dla niej i jej rodziny. To jedna ze scen w filmie „Żyrafa”, która porusza się bezgłośnie. Ponieważ film Anny-Sofie Hartmann opowiada o znikaniu.

Świat pada ofiarą postępu

Co czyni osobę? Etnolog Dana (Lisa Lowen Kongsley) szuka wskazówek na starych fotografiach i pamiętnikach.

Etnolog Dana otrzymał od muzeum zlecenie dokumentowania i rejestrowania wszystkiego, co na duńskiej wyspie Lolland pada ofiarą ogromnego projektu budowlanego: tunelu Fehmarnblat. Ma na celu połączenie północnej i środkowej Europy między wyspą Schleswig-Holstein na wyspie Fehmarn a Danią. Kamera śledzi Danę, główną bohaterkę, badającą ludzi, budynki i formy życia, które muszą ustąpić miejsca projektowi. Dokumentuje świat na progu padania ofiarą tak zwanego postępu. Na przykład opuszczony dom, w którym kiedyś mieszkała kobieta o imieniu Agnes Sörensen. Kim była ta kobieta, która mieszkała samotnie na łonie natury, pracowała jako bibliotekarka i zmarła przed laty?

Zanim dom Agnes Sörensen został zburzony na potrzeby projektu tunelu, Dana sfotografowała pokoje, książki, meble i widoki z okien. Świat czyta pamiętniki kobiety, której nigdy nie poznali. Osoba rejestruje ślady pozostawione przez inną osobę. Tak więc film Hartmanna zadaje pytanie: Co sprawia, że ​​człowiek jest wyjątkowy? Pokój, dom, w którym mieszka? Uczucia i tęsknoty, które wraz z nim znikną?

Polscy migranci budują tunel w Vihmarnblat

Młody mężczyzna w żółtej kurtce dla robotnika budowlanego stoi przed polem z poważnym spojrzeniem.  © Grandfilm

Polski robotnik migrujący Lucik (Jakob Gerzach) bierze udział w pracach rozbiórkowych w tunelu Fehmarnbilt.

READ  Raport ZDF o budynkach prefabrykowanych w Berlinie: Z życia na betonowej pustyni Marzahn

Mężczyźni przygotowujący projekt budowy tunelu Fehmarnbelt to pracownicy migrujący z Europy Wschodniej. Mają też głos w filmie Hartmanna, Jude. Kamera skierowana jest w stronę grupy polskich robotników budowlanych. Jeden z nich opowiada tęsknotę za pracą za granicą i tęsknotę za żoną i dziećmi. Mężczyźni przyjechali do Danii, ponieważ tylko w ten sposób mogli sfinansować edukację swoich dzieci w domu. Pracownicy migrujący zapewniają środki do życia swoim rodzinom i budują domy w swoim kraju. Domy pełne rzeczy, które w końcu znikną.

Historia miłosna między dwoma światami

Para leżąca na wpół przykryta w łóżku obok stołu zastawionego starymi książkami.  © Grandfilm

Nawiązał się romans między etnolożką Daną a migrującym robotnikiem Lucikiem.

Anna-Sofie Hartmann opowiada także historię miłosną między Daną a młodym polskim robotnikiem migracyjnym Lucikiem. Zabawne chwile przeżywaliśmy na plaży, w łóżku, w restauracji. Zamienia się w głębsze uczucia. Dana czuje się rozdarta między Lucikiem a swoim niemieckim chłopakiem. Jaka przyszłość czeka jej miłość do Polski, która jest od niej o czternaście lat młodsza? Kiedy Dana jedzie do Niemiec na przedstawienie ze swoim chłopakiem, postać na scenie zdaje się o niej mówić.

„Żyrafa”: ślady życia

„Żyrafa” to cienki film, oglądany ostrożnie. Kamera Jenny Lou Ziegel monitoruje ludzi, pokoje i przedmioty z punktu widzenia Dany. Wygląd etnologa, strażnika. Danę możemy pocieszyć, gdy w bibliotece spotyka mężczyznę, który zna Agnes Sorensen, jedyną kobietę w samotnym domu. Dana zrobi ostatnie zdjęcie kwatery Agni, a następnie przekaże opuszczony dom koparkom, aby go zburzyć. Za tunel Fehmarnbilt, za postęp. A może o to właśnie chodzi: o to spojrzenie w twarz wieczności. Ludzkie życie i ślady jego przeszłości są ponownie widziane przez innego człowieka, zanim skamieliny przetoczą się w przyszłość.

Ten temat znajduje się w programie:

Kultura NDR | Klasyczny dzień | 04.03.2021 | 7:20

NDR . logo
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

Musical o polskim nazistowskim bojowniku ruchu oporu – Kultura i rozrywka

Published

on

Musical o polskim nazistowskim bojowniku ruchu oporu – Kultura i rozrywka

Berlin (dpa) – W zwolnionym tempie Irina zostaje pobita przez funkcjonariuszy SS pałkami i kopnięciami. Gra muzyka jazzowa. Wszystko to dzieje się na scenie, zazwyczaj w Polsce, ale teraz także w Berlinie – raz, w niedzielę (5 maja). Musical „Irena” opowiada historię polskiej bojowniczki o wolność Ireny Sendlerowej (1910-2008), która przemyciła z getta warszawskiego 2500 żydowskich dzieci.

Dzieci na fałszywych dokumentach ukrywała w rodzinach zastępczych, klasztorach i sierocińcach. Pomnik Holokaustu Yad Vashem w Jerozolimie uznał ją za Sprawiedliwą wśród Narodów Świata. Jest to hołd dla ludzi, którzy ratowali Żydów w czasach nazistowskich.

Continue Reading

entertainment

Ryan Gosling: Na premierze filmu pojawia się jako postać z kreskówki „totalny idiota” | rozrywka

Published

on

Ryan Gosling: Na premierze filmu pojawia się jako postać z kreskówki „totalny idiota” |  rozrywka

Da mussten die Fans zweimal hinschauen!

Zur L.A.-Premiere von „The Fall Guy“ kam Ryan Gosling (43) nicht als Stuntman Colt Seavers, sondern als eine andere ikonische TV-Figur. Als Beavis! Im Schlepptau hatte er – wen sonst? – Butt-Head.

Warum dieser kuriose Auftritt als Zeichentrickfigur der 90er?

Da stimmt jedes Detail: Beavis (Gosling) und Butt-Head (Mikey Day) sind große Heavy-Metal-Fans, tragen immer Bandshirts – und natürlich Helmfrisuren

Foto: Geisler-Fotopress

Schon Mitte April war Gosling neben Mikey Day (44) in der Show „Saturday Night Live“ als Beavis erschienen. Der Auftritt ging viral, die Fans waren völlig aus dem Häuschen. Der Clip wurde millionenfach auf der Videoplattform YouTube aufgerufen.

Im Sketch klärt ein Professor (gespielt von US-Comedian Kenan Thompson, 45) über die Gefahren künstlicher Intelligenz auf. Aber er kann seine Aufmerksamkeit nicht auf die Moderatorin (Heidi Gardner, 40) richten, weil ihn zwei Leute im Publikum, Jeff (Day) und Dean (Gosling), wegen ihrer frappierenden Ähnlichkeit mit den Zeichentrickfiguren der 90er total aus dem Konzept bringen.

Emily Blunt spielt in „The Fall Guy“ eine Regisseurin, die bei ihrem wichtigsten Dreh ausgerechnet auf ihren Ex trifft – den Stuntman Colt Seavers (Gosling). Der Film läuft seit dem 30. April im Kino

Emily Blunt spielt in „The Fall Guy“ eine Regisseurin, die bei ihrem wichtigsten Dreh ausgerechnet auf ihren Ex trifft – den Stuntman Colt Seavers (Gosling). Der Film läuft seit dem 30. April im Kino

Foto: Geisler-Fotopress

Ein riesiger Spaß, den Gosling jetzt auf dem roten Teppich wieder aufleben ließ. Kurz zuvor war er aber trotzdem – ganz Hollywoodstar – im mintfarbenen Anzug und mit sexy Wuschel-Frisur an der Seite von „The Fall Guy“-Kollegin Emily Blunt (41) vor die Fotografen getreten.

Die US-Zeichentrickserie „Beavis and Butt-Head“ (dt. „Vollidiot und „A****gesicht“) startete 1993 beim Musiksender MTV und wurde sofort zum globalen Hit. Die Folgen zeigen das Leben der zwei Teenager-Freunde Beavis und Butt-Head – die meistens auf dem Sofa zu Hause sitzen, sich Heavy-Metal-Videos anschauen und sich durch ihren infantilen Humor, ihre Lethargie und mangelnde Intelligenz (nicht) hervortun.

Und damit das komplette Gegenteil von Megastar Gosling sind.

Die Anti-Helden der Generation X: Teenager weltweit feierten das Loser-Leben von Beavis (r.) und Butt-Head auf dem Sender MTV

Die Anti-Helden der Generation X: Teenager weltweit feierten das Loser-Leben von Beavis (r.) und Butt-Head auf dem Sender MTV

Foto: ddp images

Continue Reading

entertainment

Decyzja o następcy została już ustalona: Tony Power niespodziewanie opuszcza Let’s Dance.

Published

on

Decyzja o następcy została już ustalona: Tony Power niespodziewanie opuszcza Let’s Dance.

Decyzja o wymianie została już podjęta
Tony Power jest nieoczekiwanie zmuszony do opuszczenia Let’s Dance.

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Smutna wiadomość dla fanów „Let’s Dance”: Tony Power musiał opuścić program ze względów zdrowotnych. Wyznaczono już jego następcę. Komika ponownie będzie można zobaczyć na parkiecie w nadchodzącym programie.

Komik Tony Power opuszcza program RTL „Let’s Dance” ze względów zdrowotnych. Radio ogłosiło to wieczorem. „To wszystko jest niesamowicie zabawne i dlatego właśnie ta sytuacja jest dla mnie tak smutna” – 28-latek powiedział o swoim odejściu.

„Ale energii, witamin, składników odżywczych i minerałów, których teraz potrzebuję do pełnego treningu tanecznego, nie da się już pokryć samym żywieniem pozajelitowym. Inni mogą jeść, aby zrekompensować brak energii, ale ja niestety nie mogę! – mówi Bauer. „Dlatego jestem teraz zmuszona słuchać swojego organizmu, aby nie narazić na stałe żadnego zagrożenia”.

Dla fanów Bauera jest jednak niewielka pociecha. W dziewiątym występie na żywo komik ponownie zatańczy, ale poza konkursem. „„Moim pragnieniem jest jutro kontynuować taniec w „Magic Moment”” – mówi Bauer. „Program dał mi tak wiele i wszystko mi się w nim podoba. Dziękuję, że pozwoliliście mi tam być i poznać was wszystkich”.

W zeszłym tygodniu Bauer świętował swoje najlepsze chwile z profesjonalną tancerką Anastasią Stan. Influencerka Anne Katherine Bendixen powraca z tej okazji do programu. 24-latka została wyeliminowana w zeszłym tygodniu i jutro wróci na parkiet ze swoim partnerem tanecznym Valentinem Losinem.

Kiedy Bauer miał dziewięć lat, jego jelito cienkie obumarło i trzeba było je usunąć chirurgicznie. Od tego czasu musi także jeść pokarm astronautów, który jest podawany bezpośrednio do jego naczyń krwionośnych za pośrednictwem implantu umieszczonego w jego klatce piersiowej. Dlatego 28-latkę często można spotkać z plecakiem gwarantującym tego typu odżywianie. Bauer musi go nosić 17 godzin dziennie, inaczej umrze z głodu.

„Let’s Dance” można oglądać w każdy piątek o 20:15 w RTL. Oczywiście oferta Dostępny także w RTL+.

READ  „The Resistance”: Jesse Eisenberg czaruje jako Marcel Marceau | NDR.de - Kultura
Continue Reading

Trending