entertainment
„Żyrafa”: film o rozbiórce na rzecz postępu | NDR.de – Kultura – Film
Status: 04.03.2021 10:21
Film „Żyrafa” Anny-Sofie Hartmann został pokazany tylko krótko w 2020 roku. Na przykładzie budowy tunelu Fehmarnbelt film fabularny opowiada o przeszłości i przyszłości. Ostatnio otrzymał słynną Niemiecką Nagrodę Krytyków Filmowych.
Głos starszej kobiety słabnie. o czym mówisz? Z farmy, która była w jej rodzinie od pokoleń – to by zrobić miejsce dla autostrady. Bert siedzi z mężem w jadalni i opowiada o budynku, który tak wiele znaczy dla niej i jej rodziny. To jedna ze scen w filmie „Żyrafa”, która porusza się bezgłośnie. Ponieważ film Anny-Sofie Hartmann opowiada o znikaniu.
Świat pada ofiarą postępu
Etnolog Dana otrzymał od muzeum zlecenie dokumentowania i rejestrowania wszystkiego, co na duńskiej wyspie Lolland pada ofiarą ogromnego projektu budowlanego: tunelu Fehmarnblat. Ma na celu połączenie północnej i środkowej Europy między wyspą Schleswig-Holstein na wyspie Fehmarn a Danią. Kamera śledzi Danę, główną bohaterkę, badającą ludzi, budynki i formy życia, które muszą ustąpić miejsca projektowi. Dokumentuje świat na progu padania ofiarą tak zwanego postępu. Na przykład opuszczony dom, w którym kiedyś mieszkała kobieta o imieniu Agnes Sörensen. Kim była ta kobieta, która mieszkała samotnie na łonie natury, pracowała jako bibliotekarka i zmarła przed laty?
Zanim dom Agnes Sörensen został zburzony na potrzeby projektu tunelu, Dana sfotografowała pokoje, książki, meble i widoki z okien. Świat czyta pamiętniki kobiety, której nigdy nie poznali. Osoba rejestruje ślady pozostawione przez inną osobę. Tak więc film Hartmanna zadaje pytanie: Co sprawia, że człowiek jest wyjątkowy? Pokój, dom, w którym mieszka? Uczucia i tęsknoty, które wraz z nim znikną?
Polscy migranci budują tunel w Vihmarnblat
Mężczyźni przygotowujący projekt budowy tunelu Fehmarnbelt to pracownicy migrujący z Europy Wschodniej. Mają też głos w filmie Hartmanna, Jude. Kamera skierowana jest w stronę grupy polskich robotników budowlanych. Jeden z nich opowiada tęsknotę za pracą za granicą i tęsknotę za żoną i dziećmi. Mężczyźni przyjechali do Danii, ponieważ tylko w ten sposób mogli sfinansować edukację swoich dzieci w domu. Pracownicy migrujący zapewniają środki do życia swoim rodzinom i budują domy w swoim kraju. Domy pełne rzeczy, które w końcu znikną.
Historia miłosna między dwoma światami
Anna-Sofie Hartmann opowiada także historię miłosną między Daną a młodym polskim robotnikiem migracyjnym Lucikiem. Zabawne chwile przeżywaliśmy na plaży, w łóżku, w restauracji. Zamienia się w głębsze uczucia. Dana czuje się rozdarta między Lucikiem a swoim niemieckim chłopakiem. Jaka przyszłość czeka jej miłość do Polski, która jest od niej o czternaście lat młodsza? Kiedy Dana jedzie do Niemiec na przedstawienie ze swoim chłopakiem, postać na scenie zdaje się o niej mówić.
„Żyrafa”: ślady życia
„Żyrafa” to cienki film, oglądany ostrożnie. Kamera Jenny Lou Ziegel monitoruje ludzi, pokoje i przedmioty z punktu widzenia Dany. Wygląd etnologa, strażnika. Danę możemy pocieszyć, gdy w bibliotece spotyka mężczyznę, który zna Agnes Sorensen, jedyną kobietę w samotnym domu. Dana zrobi ostatnie zdjęcie kwatery Agni, a następnie przekaże opuszczony dom koparkom, aby go zburzyć. Za tunel Fehmarnbilt, za postęp. A może o to właśnie chodzi: o to spojrzenie w twarz wieczności. Ludzkie życie i ślady jego przeszłości są ponownie widziane przez innego człowieka, zanim skamieliny przetoczą się w przyszłość.
żyrafa
- Rodzaj:
- dramat
- rok produkcji:
- 2019
- Kraj produkcji:
- Dania / Niemcy
- Dodatkowe informacje:
- Z Lisą Lofven Kongsley, Maren Eggert, Jacobem Gerzą, Julianem Ettlingiem
- Dyrektor:
- Anna Sophie Hartmann
- Długość:
- 87 minut
- Odtwórz wydanie:
- 6 sierpnia 2020 (teraz na DVD i VOD na platformie dystrybutora Grandfilm)
„Cały czas miłośnik mediów społecznościowych. Często spada. Twórca. Oddany miłośnik jedzenia. Odkrywca. Typowy rozrabiaka”.
entertainment
Wspaniała garderoba mamy: Carys w sukience Catherine Zeta-Jones | rozrywka
Dieses Design treibt noch einmal die schönsten Blüten! Promi-Spross Carys Douglas (21) hat sich einen ganz besonderen Schatz aus dem Kleiderschrank ihrer Mutter Catherine Zeta-Jones (54) gepflückt: Eine zarte Robe der Luxusmarke Ungaro, die sie für ihre Geburtstagsparty zum 21. wählte!
Das roséfarbende Seidenkleid im Negligé-Stil mit floraler Stickerei schmeichelt nicht nur Carys’ Kurven, sondern brachte auch schon Mama Catherine zum Strahlen – als ihre Tochter noch gar nicht auf der Welt war.
Die Schauspielerin trug das Kleid 1999 bei den „MTV Music Awards“ in Santa Monica. Damals wählte Catherine Zeta-Jones für ihre braune Mähne eine offene, leicht wellige Frisur und dezentes Make-up. Ein Style auf den nun auch Carys setzt.
Von Mama gab es fürs Töchterchen nicht nur das perfekte Outfit, sondern auf Instagram auch zuckersüße Worte: „Du bist die Freude meines Lebens. 21 Jahre, in denen ich dich zu der unglaublichsten Frau wachsen sehe, sind ein von Gott gegebenes Geschenk, das ich nie für selbstverständlich halte und jeden Tag meines Lebens schätze. Danke, dass du du bist. Ich liebe dich von ganzem Herzen.“
Gerade erst packte auch Carys’ Papa Michael Douglas (79) über das innige Familienverhältnis zwischen ihm, seiner Frau und den zwei gemeinsamen Kids Carys und Dylan (23) aus. Dabei verriet er in der „Today“-Show, dass er und seine Frau für mehr Zeit mit ihrem Nachwuchs auch mal zu Bestechung greifen.
„Wir verführen sie mit schönen Orten“, plauderte er aus und betonte, dass es ein großes Glück sei, dass sowohl Carys als auch Dylan noch mit ihren Eltern reisen. In den letzten Monaten war die Familie zusammen in Palm Springs, in Indien und auf Capri.
Kürzlich besuchte der Schauspieler auch die Brown-Universität in Rhode Island, wo er seine Tochter (studiert Internationale Beziehungen und Film) zum Elterntag begleiten wollte. Das Problem? Er wurde am Einlass aufgehalten: „Mir wurde mitgeteilt ,Sorry, es ist nicht Großeltern-, sondern Elterntag!‘ Worauf ich dann ,Ich bin ein Elternteil!‘ gesagt habe!“ AUTSCH!
„Cały czas miłośnik mediów społecznościowych. Często spada. Twórca. Oddany miłośnik jedzenia. Odkrywca. Typowy rozrabiaka”.
entertainment
Polskie Maskotki Gejowskie: Lolek i Bolek przyjechali do Iranu
Polska maskotka gejowska
Lolek i Bolek przyjechali do Iranu
8 listopada 2013 o 14:16
Kiedy „Żelazna kurtyna” zamknęła drogę Polakom, podróżowali po całym świecie: Lolek i Bolek stali się także gwiazdami kreskówek programów dla dzieci w Niemczech. Nawet w Iranie obaj znaleźli miłosierdzie surowych duchownych. Mają teraz pięćdziesiąt lat.
Ciemne oczy, wesoły śmiech, odstające uszy: Lolik i Bulik swoimi podróżami i przygodami już od 50 lat zadziwiają dzieci na całym świecie. Postacie z kreskówek stanowią od 1963 roku jeden z najpopularniejszych telewizyjnych eksportów Polski, przekraczający wszelkie granice polityczne i ideologiczne. Jej 50. urodziny są obecnie oficjalnie obchodzone w miejscu jej urodzenia w Bielsku-Białej, w południowo-zachodniej Polsce.
Można je oglądać w programach dla dzieci w Niemieckiej Republice Demokratycznej, a także w telewizji zachodnioniemieckiej. Nawet gdy po rewolucji irańskiej większość filmów animowanych została zakazana w irańskiej telewizji, Lolek i Bolek zyskali przychylność radykalnych duchownych islamskich. Bracia zostali tymczasowo „adoptowani” jako maskotki przez polski ruch gejowski.
Znany nawet w Indiach
Pierwsi wielbiciele Polka i Polka, którzy śledzili przygody braci w Polsce od 1963 roku, a wkrótce potem w siostrzanych krajach socjalistycznych, a także z zachodnim wrogiem klasowym, już dawno zostali rodzicami, a nawet dziadkami. Z kolei Lulik i Bulik, w przeciwieństwie do fanów z pierwszej godziny, nadal nie mają zmarszczek ani siwych włosów, ale mają fanpage na Facebooku i można je zobaczyć na YouTube. Przedszkola czy szkoły podstawowe dla Lulka i Pulka działają też w Indiach i Niemczech, a w ich „rodzinnym mieście” Bielsku-Białej od dobrych dwóch lat stoi pomnik braci.
Andrzej Orzechowski, dyrektor studia animacji w Bielsku-Białej, szacuje, że filmy Lolka i Bolka, które trwają zwykle od pięciu do dziesięciu minut, obejrzało około miliarda ludzi. „To był największy komercyjny sukces polskiego studia i animacji w historii” – mówi. „Seria dotarła do ponad 80 krajów na całym świecie, a bohaterowie są nadal rozpoznawalni”.
Pełna swoboda podróżowania
W czasach, gdy dla Polaków większość granic była zamknięta, Lolek i Bolek podróżowali po świecie, poznawali ciekawych ludzi i miejsca, a także kłócili się, jak to zwykle bywa w przypadku rodzeństwa. Bez ideologii i przemocy nigdy nie byli narażeni na podejrzenia o propagandę – klucz do ich eksportowego sukcesu. Twórcy filmu nie mogli jednak oprzeć się zapotrzebowaniu na postać, z którą dziewczyny mogłyby się identyfikować: od 1973 roku Lolik i Bulik w 30 odcinkach wyruszali na przygody i podróże ze swoją przyjaciółką Tulą.
„Ojcem” Lolka i Bolka był polski reżyser Władysław Nierebecki. Jego modelami postaci z kreskówek byli synowie Jan i Roman, którzy mieli dwanaście i dziesięć lat. „Byliśmy bardzo aktywni” – powiedział Polskiej Agencji Informacyjnej Roman Nierebecki. „Obserwowaliśmy naszego ojca i ponownie oglądaliśmy niektóre sytuacje na ekranie”.
Ale Nyirbecki był tylko jednym z trzech artystycznych ojców Lulka i Bulika – wśród twórców cyklu są także malarze Leszek Lureck i Alfred Ledwig. Po upadku komunizmu ponad 30-letnia batalia prawna o prawa autorskie i tantiemy sprawiła, że przez lata przygód Lulka i Bolka nie można było pokazywać w polskiej telewizji. Ale w międzyczasie ukazało się wiele książek zawierających nowe doświadczenia braci.
„Cały czas miłośnik mediów społecznościowych. Często spada. Twórca. Oddany miłośnik jedzenia. Odkrywca. Typowy rozrabiaka”.
entertainment
„Wielki Brat”: Trzej ekstremiści w ruchu! To nowi mieszkańcy rozrywka
Drei unerwartete Exits fordern nun ihre Konsequenzen.
Seit dem 4. März läuft die neue Staffel des Kult-Formats „Big Brother“ bei Sat.1. Neben dem planmäßigen Ausscheiden einiger Container-Bewohner sorgten vor allem die freiwilligen Exits für Aufruhr.
Jetzt steht fest: Drei weitere Kandidaten ziehen jetzt als Nachzügler ein – und stellen eine neue Konkurrenz für die aktuellen Bewohner dar. Alle Infos hier.
Das sind die „Big Brother“-Nachzügler
In der aktuellen „Big Brother“-Staffel ist bereits die Halbzeit angebrochen. Die Kandidaten sind von jeglichem Kontakt zur Außenwelt abgeschnitten.
Nachdem Maxime (20), Sandro (32) und Moritz (23) freiwillig das Format verließen und Angela (49) aus dem Spiel genommen wurde, entschied sich der Sender, die Regeln zu ändern: Drei Neuankömmlinge werden jetzt im Container begrüßt.
Das sind die neuen „Big Brother“-Teilnehmer:
- Bertha (37)
- Luanna (30)
- Simon (30)
Bertha (37)
Die 37-jährige Bertha war bis 2022 als Lehrerin an einer Berufsschule tätig. Jetzt betreibt die Mutter von zwei Kindern einen OnlyFans-Account und kämpft für mehr Gleichberechtigung. Ihr Motto: „Man lebt nur einmal, also warum nicht alles geben und das Beste daraus machen?“
Luanna (30)
Luanna (30) arbeitet als Bürokraft in einem Start-up-Unternehmen. Zu ihren Leidenschaften zählt brasilianischer Kampfsport. Von den sozialen Medien hält sie sich weitestgehend fern.
Simon (30)
Er selbst bezeichnet sich als „charismatischen Entertainer“. Simon (30) arbeitet als Servicekraft und lebt mit seinen Eltern zusammen in einem Einfamilienhaus. Er ist leidenschaftlicher Sänger und wartete auf den großen Durchbruch.
„Cały czas miłośnik mediów społecznościowych. Często spada. Twórca. Oddany miłośnik jedzenia. Odkrywca. Typowy rozrabiaka”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de