Connect with us

Economy

Zatwierdzenie Gigafactory: Brakujące dokumenty w plikach Tesli

Published

on

Zatwierdzenie fabryki Giga
Tesla ratuje utracone dokumenty

Żaden cud późnego Bożego Narodzenia dla Elona Muska: szef Tesli jest o krok bliżej do uruchomienia swojej Gigafactory. Decyzja o zatwierdzeniu prawdopodobnie nie zostanie podjęta w tym roku. Premier Brandenburgii Woidke prosi o cierpliwość.

Pokonano istotną przeszkodę w podjęciu decyzji o wyborze pierwszej w Europie fabryki amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych Tesli w Grunheide pod Berlinem. Według rządu landu Brandenburgia Tesla poddała brakujące dokumenty procesowi zatwierdzenia. „Pod koniec pięćdziesiątego tygodnia kalendarzowego (13-19 grudnia) wpłynęły nierozstrzygnięte dokumenty i informacje, które są warunkiem podjęcia decyzji o wdrożeniu Tesli” – powiedział rzecznik Ministerstwa Środowiska. Dokumenty te będą teraz badane m.in. Dlatego nie można ustalić daty podjęcia decyzji”.

Tesla 959,70

Premier Brandenburgii Dietmar Wodecky prosi o cierpliwość. „Jestem optymistą, ale nie powinniśmy się wahać w ciągu ostatnich kilku metrów” – powiedział. „Teraz ważne jest, abyśmy nadal robili wszystko, co w naszej mocy, z niezbędną cierpliwością, aby proces zatwierdzania mógł przebiegać profesjonalnie. Jesteśmy zależni od samej Tesli, ale przede wszystkim od samej Tesli, bezpieczna prawnie zatwierdzenie jest dostępne pod koniec dnia ”. Nie ma to sensu, jeśli zgoda ostatecznie nie zostanie udzielona w sądzie w całości lub w części. Tesla wykazał do tej pory „niesamowitą prędkość”, która jest wymagająca ze wszystkich stron. „Dwa lata temu na terenie, gdzie obecnie budowana jest fabryka samochodów i akumulatorów, rosły mniejsze sosny”.

Premier naciska na szybsze zatwierdzenia. „Musimy pilnie przyspieszyć proces zatwierdzania, tak jak 30 lat temu we wschodnich landach Niemiec” – powiedział Woidke. W tym celu należy jasno określić długość procedur w urzędach oraz liczbę organów prawnych, które mogą być zaskarżone przeciwko projektom”. sieci i rozbudowujących się linii kolejowych, nie będziemy w stanie zapewnić neutralności klimatycznej i dobrobytu.

w zakresie ochrony środowiska

W umowie koalicyjnej Partia Socjaldemokratyczna, Partia Zielonych oraz Partia Wolności i Rozwoju zgodziły się przyspieszyć procedury planowania i zatwierdzania. Szef Tesli, Elon Musk, miał nadzieję, że pierwsze samochody w Grünheide zjadą z linii produkcyjnych najpóźniej w grudniu 2021 roku. Pojazdy są już tam produkowane, ale w ramach testów wewnętrznych. Według Tesli rozpoczęcie masowej produkcji zawsze planowano na 2022 rok.

Jak dotąd firma buduje fabrykę Giga na podstawie kilku wczesnych zatwierdzeń. W Brandenburgii generalnie oczekuje się zielonego światła, nawet jeśli istnieją okoliczności, ponieważ podstawą wcześniejszego zatwierdzenia jest pozytywne oczekiwanie na cały projekt.

Ekolodzy obawiają się negatywnych konsekwencji dla środowiska i wody pitnej. Tesla zaprzeczył tym obawom. Stowarzyszenie Ekologiczne Zielona Liga Brandenburgii widzi kilka pytań bez odpowiedzi. Michael Gancho, dyrektor stanu, powiedział, że klasyfikacja odpadów zgodnie z Ustawą o Katalogu Odpadów i Ustawą o Niebezpiecznych Incydentach nie została ostatecznie wyjaśniona. Nie wiadomo, czy istnieje pozwolenie na odprowadzanie ścieków z produkcji akumulatorów. Oprócz pytań bez odpowiedzi dotyczących wtargnięcia wody deszczowej, nielegalne pozwolenie na użytkowanie na mocy ustawy wodnej może również oznaczać, że dostawy wody dla Tesli są niezabezpieczone. Postępowanie toczy się przed Sądem Administracyjnym we Frankfurcie (Oder).

READ  Nowa polityka gospodarcza: kraj potrzebuje tych przepisów - DER SPIEGEL
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Oferta rabatowa: czy odkurzacz Aldi konkuruje z Dysonem?
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Analina Burbuk: Strategowie Unii Europejskiej są zaskoczeni kandydatem zielonego kanclerza

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  50 lat Opla Commodore B: z liniami rajdowymi przeciwko Porsche
Continue Reading

Trending