Connect with us

Economy

Kryzys uchodźczy między Polską a Białorusią: ministrowie spraw zagranicznych UE chcą wysłać „jasną wiadomość” do Mińska – Polityka

Published

on

Ministrowie spraw zagranicznych Europy spotykają się w bardzo trudnych czasach. Na granicach na wschodzie kontynentu eskalują większe i mniejsze konflikty. Z tego powodu harmonogram ich poniedziałkowego szczytu w Brukseli jest pełny. Głównym tematem, jak mówili uczestnicy, jest oczywiście kryzys uchodźczy na granicy polsko-białoruskiej.

Celem ministrów spraw zagranicznych jest wysłanie „jasnego komunikatu” do Mińska. Te nowe sankcje zostały nałożone nie tylko na jednostki, ale też wyraźnie dyskutowane jest rozszerzenie zakresu środków na całe obszary białoruskiej gospodarki.

Borrell powtarza sankcje

We francuskiej gazecie „Le Journal du Dimanche” przedstawiciel UE do spraw zagranicznych Josep Borrell potwierdził, że ministrowie spraw zagranicznych UE zdecydują się na nałożenie sankcji na Białoruś. Stanowi to podstawę do ukarania wszystkich osób zaangażowanych w przemyt ludzi.

Z satysfakcją zauważono już, że kraje, przez które migranci przybywają na Białoruś, zareagowały na groźby sankcji. Na przykład syryjskie linie lotnicze Cham Wings Airlines ogłosiły w weekend zawieszenie lotów do stolicy Białorusi Mińska.

Powiedziała, że ​​bardzo trudno było odróżnić pasażerów, którzy rzeczywiście chcieli jechać na Białoruś, od tych, którzy chcieli się stamtąd przenieść. Turcja postanowiła też nie zezwalać obywatelom wielu krajów arabskich na loty z jej ziem na Białoruś.

[Unsere Leseempfehlung: „Eine ganz fiese Methode“: Flucht in die EU – eine geplante Lukaschenko-Eskalation (T+)]

Migranci przekraczają granicę

Tymczasem tysiące migrantów z regionów objętych kryzysem na Bliskim Wschodzie iw Afryce przybyło na Białoruś, aby stamtąd dotrzeć do Unii Europejskiej. Utkniesz teraz na granicach z Polską i Litwą w mrozie. Polska zgłosiła kilka incydentów w niedzielę.

Według miejscowej policji grupa około 50 migrantów przełamała bariery i wkroczyła na teren Polski w pobliżu wsi Starzyna. Rzecznik policji powiedział w niedzielę, że incydent miał miejsce w sobotę wieczorem. Funkcjonariusze początkowo aresztowali 22 Irakijczyków. Rzeczniczka Straży Granicznej powiedziała, że ​​straż graniczna i żołnierze wkrótce potem aresztowali wszystkich pozostałych migrantów. Cała grupa została zwrócona na granicę na Białorusi.

READ  Gazprom wygrywa w polskim sądzie
Polscy żołnierze i policjanci kontrolują granicę z Białorusią.Zdjęcie: przez Reuters

Według policji kolejna duża grupa próbowała przekroczyć granicę niedaleko wsi Kolonia Klukowicze – ale bezskutecznie. Uchodźcy rzucali w oficerów kamieniami, a jeden z oficerów został lekko ranny. Polscy pogranicznicy poinformowali, że w sobotę miały miejsce łącznie 223 próby nielegalnego przekroczenia granicy.

Obecnie popularny w Tagesspiegel Plus:

Ministrowie spraw zagranicznych również przyprawiają o ból głowy ministrów spraw zagranicznych Lokalizacja znajduje się na Bałkanach Zachodnich. Powodem jest to, że w wieloetnicznym państwie Bośni i Hercegowiny członek prezydenta Bośni i Hercegowiny, Milorad Dodik, od miesięcy mocno naciskał na podział zdominowanej przez Serbów części kraju. Niebezpieczeństwo polega na tym, że rozpad kraju może zdestabilizować cały region.

Uczestnicy spotkania w Brukseli stwierdzili, że sytuacja jest „niezwykle przerażająca”, bo Dodik po raz pierwszy nie bawił się „ogniem”, a teraz ministrowie spraw zagranicznych będą musieli wysłać „wyraźny sygnał”.

W rozmowie z bośniackimi platformami internetowymi niemiecki minister spraw zagranicznych Heiko Maas wyjaśnił, co to oznacza i publicznie zagroził temu krajowi odcięciem pomocy finansowej. „Nie będziemy mogli stać bezczynnie, dopóki ta nieodpowiedzialna polityka będzie trwała” – powiedział.

Wysoki Przedstawiciel Bośni i Hercegowiny, Christian Schmidt, wcześniej wezwał do objęcia w przyszłości bardziej rygorystycznymi warunkami pomocy międzynarodowej dla kraju Bałkanów Zachodnich.

[Wenn Sie aktuelle Nachrichten aus Berlin, Deutschland und der Welt live auf Ihr Handy haben wollen, empfehlen wir Ihnen unsere App, die Sie hier für Apple- und Android-Geräte herunterladen können.]

Czy zbliża się wojna?

Porozumienie pokojowe z Dayton z 1995 r. zakończyło trwającą trzy i pół roku wojnę między bośniackimi Serbami, Chorwatami i Bośniakami, dzieląc kraj wzdłuż linii etnicznych na dwa autonomiczne regiony – zdominowaną przez Serbów Republikę Serbii i związek wsparcie Chorwatów i Bośniaków. Serbscy nacjonaliści wielokrotnie kwestionowali spójność kraju.

READ  Rolnictwo - Poczdam - Zniesienie stref wykluczenia po rozprzestrzenieniu się gorączki dzików u świń domowych - Gospodarka

W świetle narastających napięć w regionie przedstawiciel USA ds. Bałkanów Zachodnich Gabriel Escobar zabrał głos w sprawie mediacji. Po wizycie w Sarajewie dyplomata amerykański stwierdził, że nie widzi bezpośredniego zagrożenia wojną w Bośni i Hercegowinie.

Może to brzmieć uspokajająco, ale przede wszystkim pokazało, jak niestabilna jest obecnie sytuacja w Bośni i Hercegowinie. (z dpa, rtr)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Po EC-Karte-Aus: nowa karta dla klientów Sparkasse
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Wiele krajów sprzeciwia się rozszerzaniu handlu uprawnieniami do emisji

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Gazprom wygrywa w polskim sądzie
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending