Connect with us

Economy

Drobne zyski: mniej obaw o inflację na Wall Street

Published

on


Raport rynkowy

Stan: 12.11.2021 22:17

W piątek ceny akcji na giełdach w USA były bardzo pojednawcze. Jednak co tydzień był minus.

Pod koniec handlu indeks Dow Jones wzrósł o pół procent do 36 100 punktów. W ujęciu tygodniowym minus 0,6 procent. Rekord poniżej 36 566 metrów, osiągnięty dopiero w poniedziałek, wciąż jest na wyciągnięcie ręki. Ogólnorynkowy indeks S&P 500 wzrósł o 0,7 procent do 4682 punktów. Indeks, który zawiera 100 najcenniejszych akcji na Nasdaq Technology Exchange, wzrósł o dobry jeden procent do 16 199 punktów.

Złagodzenie obaw o stopy procentowe przyniosło wiatr w żagle, wywołane słabymi danymi gospodarczymi. Ostatnie gwałtowne wzrosty cen mają poważny wpływ na nastroje amerykańskich konsumentów. Miara nastrojów konsumentów w listopadzie spadła do 66,8 punktu z 71,7 punktu w poprzednim miesiącu, jak podał comiesięczne badanie University of Michigan. I to najniższy poziom od listopada 2011 r. Według wstępnych wyników konsumenci ocenili swoją obecną sytuację jako gorszą niż w przeszłości. Spadły również oczekiwania na najbliższe miesiące. W ciągu najbliższych 12 miesięcy obywatele oczekują, że towary i usługi będą droższe o 4,9 proc.

Najwyraźniej, sądząc po liczbach, marketerzy giełdowi zakładają teraz, że dane mogą ograniczyć skłonność konsumentów do konsumpcji. Wysoka inflacja idealnie by spowolniła. Wtedy amerykańska Rezerwa Federalna będzie pod mniejszą presją niż wcześniej obawiano się zacieśnienia polityki pieniężnej.

Wysoka inflacja wstrząsnęła giełdami w poprzednich dniach. „Inflacja podnosi zyski, ale dochodzi do punktu, w którym szkodzi konsumentom” – powiedział David Wagner, menedżer portfela w Aptos Capital Advisors.

Tesla, producent samochodów elektrycznych, był jednym z największych przegranych. CEO Elon Musk kontynuuje sprzedaż udziałów w swojej grupie. Musk sprzedał wczoraj kolejne 640 000 akcji o wartości około 687 milionów dolarów, zgodnie z obowiązkowymi raportami dla amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. W tym tygodniu Musk zarobił już około 5,7 miliarda dolarów w akcjach Tesli po tym, jak użytkownicy Twittera zagłosowali za sprzedażą dziesięciu procent jego akcji w głosowaniu, które zainicjował. Jednak do tej pory sprzedał tylko ułamek i nadal posiada około 167 mln akcji.

Po General Electric, Johnson & Johnson również chce się rozstać. Grupa ogłosiła dziś, że firma powinna zostać podzielona na dwa działy produktów zdrowotnych, leków na receptę i wyrobów medycznych. Tak więc dział farmaceutyczny powinien zachować nazwę Johnson & Johnson. Nazwa firmy, która będzie m.in. sprzedawać marki kosmetyczne, nie została jeszcze ogłoszona.

Tydzień zakończył się pozytywnie dla inwestorów na niemieckim rynku akcji. Rano wzrósł do 16 123 punktów, co stanowi ładny 0,2-procentowy wzrost. Na zamknięciu sesji najważniejszy indeks niemieckich akcji był nieco niŜszy. Wyszedł z handlu z 16 094 punktami, co stanowi wzrost o 0,1 proc.

„W dzisiejszych czasach niemiecki indeks giełdowy błyszczy bardziej stabilnością, a mniej dynamizmem”, powiedział Jürgen Molnar, strateg rynku kapitałowego w domu maklerskim RoboMarkets. „Dobre dane kwartalne wciąż równoważą obawy dotyczące środków politycznych mających na celu powstrzymanie czwartej fali korony i wsparcie rynku” – dodał. Ekspert obawia się, że wraz ze zbliżającym się w przyszłym tygodniu spotkaniem federalnym, strach przed nowymi ograniczeniami powinien również stać się problemem dla giełdy.

Pod koniec tygodnia wsparcie DAX pochodziło z taniego euro: wspólna europejska waluta spadła do 1,1433 USD, czyniąc ją tańszą niż od lata 2020 r. Rozwój ten ma uatrakcyjnić niemieckie produkty w dolarach strefy i dlatego jest to dobra wiadomość dla ważkiego przemysłu eksportowego.

Euro ucierpiało z powodu coraz większej rozbieżności polityki pieniężnej w USA i strefie euro. Podczas gdy Rezerwa Federalna Stanów Zjednoczonych ogranicza masowe zakupy papierów wartościowych, a wysoka inflacja napędza oczekiwania dotyczące podwyżek stóp procentowych, Europejski Bank Centralny jak dotąd pozostaje wierny swojej luźnej ścieżce.

READ  Ceny srebra zależą od cen złota – czy srebro będzie lepsze od złota?

Najmocniejszą wartością w indeksie DAX były akcje Merck Pharmaceutical and Chemical Company z Darmstadt. Kilku analityków podniosło swoje ceny docelowe do wartości po wczorajszych kwartalnych danych.

Dobrze wypadły także Delivery Hero Papers. Reakcje ekspertów na wczorajsze dane kwartalne są pozytywne. Nawet analityk Goldman Sachs, Rob Joyce, drastycznie podniósł cenę docelową do 195 euro. Inni analitycy również są powyżej rekordowego poziomu 145,40 euro ze stycznia ze swoimi celami. Joyce potwierdziła, że ​​zarząd potwierdził dzień wcześniej podczas telekonferencji, że chce osiągnąć pozytywny wynik operacyjny w przyszłym roku.

Lufthansa w pełni odpowiedziała na milczące posty państwa niemieckiego. W dalszym ciągu jest bezpośredni udział w Państwowym Funduszu Stabilizacji Gospodarczej w wysokości 14 proc. kapitału. Spłata całej pomocy rządowej wypłaconej podczas kryzysu koronowego jest warunkiem wstępnym dalszych fuzji i przejęć europejskich linii lotniczych.

Akcje Deutsche Telekom wypadły lepiej. Ciągły boom biznesowy po obu stronach Atlantyku skłonił DAX Group do podwyższenia prognoz wyników operacyjnych po raz trzeci w tym roku. Już wczoraj wieczorem Telekom niespodziewanie ogłosił, że chce zwiększyć dywidendę za rok obrotowy 2021 o cztery grosze do 64 groszy.

Hapag-Lloyd, przedsiębiorstwo żeglugi kontenerowej z siedzibą w Hamburgu, zwiększyło swoje zyski ponad dziesięciokrotnie w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku. Wynik końcowy to łączny wynik w wysokości 5,6 mld euro w okresie styczeń-wrzesień, w porównaniu z 0,54 mld euro rok wcześniej. Powodem nietypowego rozwoju jest ogromny wzrost stawek frachtowych za przesyłki drogą morską.

Bycze giełdy skoczyły „o tobie”. Akcje skorzystały z nadchodzącego włączenia internetowego sprzedawcy mody do indeksów MSCI Global Small Cap Indexes 30 listopada po zamknięciu handlu.

Na MDAX akcje Knorr-Bremse były pod presją. Producent hamulców do ciężarówek i pociągów stał się bardziej pesymistyczny co do wyników po trzecim kwartale z powodu problemów z łańcuchem dostaw i opóźnień w projektach. Dla całej grupy prezes Jan Morosik zakłada teraz niższą marżę operacyjną w górnej granicy przedziałów prognozy.

W SDAX udział Salzgittera spadł. Według obserwatorów rynku niektórzy inwestorzy liczyli na podniesienie oczekiwań. Jednak dzisiaj firma tylko potwierdziła swoją całoroczną prognozę i nadal oczekuje zysku przed opodatkowaniem w wysokości od 600 do 700 milionów euro.

Wiele giełd niemieckich przenosi się w ciągu kilku dni Linia w obrocie akcjami niewypłacalnej Wirecard AG. Na przykład Deutsche Börse i Giełda Papierów Wartościowych w Stuttgarcie przestaną handlować akcjami Wirecard z końcem 15 listopada.

Inwestorom, którzy nadal posiadają papiery dawnej grupy DAX na swoim koncie powierniczym, coraz trudniej jest sprzedać akcje. Adwokaci inwestorów zalecają sprzedaż akcji.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  „Może nie musisz być tak wybredny, jeśli chodzi o pozwolenie na parkowanie przy drzwiach wejściowych”.

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Economy

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Published

on

Ruch – Przejście graniczne zamknięte: Rolnicy blokują autostradę w Polsce – Gospodarka

Frankfurt nad Odrą (dpa) – Od niedzielnego popołudnia protesty rolników w Polsce doprowadziły do ​​poważnych zakłóceń w ruchu na przejściu granicznym na autostradzie A12 w pobliżu Frankfurtu nad Odrą. Rzecznik policji powiedział: „Od skrzyżowania Frankfurt (Oder) Mitte ruch tranzytowy zostanie przekierowany na drogę B112”. Autostradą nie można wjechać ani zjechać. Na razie natężenie ruchu na autostradzie jest pod kontrolą. Policja uważa, że ​​zakłócenia mogą trwać kilka dni, aż do środy.

Operator polskiej autostrady A2 poinformował na swojej stronie internetowej, że odcinek od granicy niemiecko-polskiej do skrzyżowania z autostradą Świecko został zamknięty. Po stronie polskiej utworzono objazdy. Należy spodziewać się korków. Protest ma potrwać do środy do godziny 22:00. Blokada rozciąga się od węzła drogowego Świecko (Landesstraße 29) aż do granicy z Niemcami.

Trwające od tygodni protesty polskich rolników skierowane są przeciwko polityce rolnej UE, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy.

© dpa-infocom, dpa:240317-99-370884/2

READ  DAX kontynuuje w trendzie bocznym: inwestorzy czekają na rzeczy
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  DAX kontynuuje w trendzie bocznym: inwestorzy czekają na rzeczy
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending