Connect with us

Economy

12 lutego 2022 – Międzynarodowy komunikat prasowy

Published

on

Po raz kolejny kryzys na Ukrainie stał się tematem w prasie zagranicznej. (Image Alliance / dpa / TASS | Eric Romanenko)

„Grzechotanie mieczy między Zachodem a Rosją wywołuje dreszcze w kręgosłupie każdej miłującej pokój osoby. My, niewinni ludzie ze słonecznego Śródziemia, Afryki, zastanawiamy się, dlaczego żadna ze stron po prostu nie szanuje suwerenności Ukrainy – i żyj i pozwól żyć Rosji tak mówi ma prawdziwe powody do zmartwień: jej wrogowie próbują, Zachód, założyć obóz na Ukrainie, podczas gdy kraje zachodnie boją się pozwolić Rosji nastawionej na zamieszki na większe wpływy, gdy kraje mogą zostać trafione przez rosyjską bombę atomową w ciągu kilku sekund” – wskazuje do nowych czasów Kigali.

Gazeta angolska JORNAL DE ANGOLA pokazuje zrozumienie rosyjskiego stanowiska. „Istnieją historyczne i geograficzne przyczyny niedawnej eskalacji. Z rosyjskiej perspektywy aneksja Krymu w 2014 roku była rzeczywiście korektą historycznego błędu. Putin krytykuje także postępy NATO w coraz większej liczbie krajów, które wcześniej znajdowały się pod wpływem Związku Radzieckiego. NATO praktycznie stoi u jego drzwi, Rosja musi na to zareagować” – uważa Journal de Angola z Luandy.

Polska gazeta pyta: „Czy wojna na Ukrainie jest nieunikniona?” RZECZPOSPOLITA: „Po pierwsze Putin będzie chciał wiedzieć, czy możliwe jest wdrożenie porozumień mińskich w wersji korzystnej dla Rosji: zakłócić Ukrainę, pozbawić ją możliwości wstąpienia do NATO i na zawsze komunikować się z Zachodem”. Już kilka dni temu, po kilkugodzinnych rozmowach na Kremlu, było jasne, że francuski prezydent Macron się zgodzi. Niemcy również czują się związane porozumieniami mińskimi. Pytanie brzmi, czy Amerykanie również chcą wywierać presję na Ukrainę. ich marzenie o przyłączeniu się do Zachodu” RZECZPOSPOLITA z Warszawy.

„Podczas gdy Niemcy i Francja nadal koncentrują się na dialogu, Polska i kraje bałtyckie zajmują wyraźne stanowisko przeciwko Rosji”, kontynuuje Asahi Shimbun z Tokio: „Putinowi brakuje zrozumienia stanowiska tych krajów. Ale w przeciwieństwie do planów Putina, te kraje wszyscy ludzie mogą odegrać główną rolę w przyszłych negocjacjach.

READ  Poszukiwanie alternatyw trwa nadal: Unia Europejska zaniepokojona zakazem importu rosyjskiego węgla

Ekonomista z Londynu przygląda się porozumieniu mińskiemu, którego celem jest rozładowanie konfliktu we wschodniej Ukrainie. „Jeśli chodzi o treść, chodzi głównie o zawieszenie broni. Na trudne pytania o to, co będzie dalej, nie udzielono odpowiedzi. Na przykład mówi, że obszarom 'separatystycznym’ należy nadać status 'specjalny’ – bez sprecyzowania, z czego się składa. Do tego będą wybory bez wspominania, kto może kandydować i kto może głosować. Nieokreśleni „przedstawiciele” będą musieli opracować nową konstytucję. Cała ta niejasność pasuje do Putina, który zawsze postrzegał Mińsk jako narzędzie manipulacyjnej inwazji Ukrainy – podkreśla brytyjski ekonomista.

A gazeta przypomina, że ​​„w czasie zimnej wojny Zachód reagował, umieszczając nowe pociski, ale zawsze był gotowy do negocjacji rozbrojenia”. Jyllands-Posten Z duńskiego Aarhus: „Tę receptę można teraz zastosować ponownie. Jednak podstawowa zasada, zgodnie z którą wolne narody, takie jak Ukraina, mogą same wybierać swoich sojuszników, w ogóle nie podlega dyskusji”.

Teraz do protestów kierowców ciężarówek w Kanadzie. Blokady i blokady dróg wpływają teraz również na przejścia graniczne do Stanów Zjednoczonych. Gazeta Ottawa Citizen jest zła. „Konsekwencje tych przestojów gospodarczych są dalekosiężne. Sam Ambassador Bridge prowadzi ponad 25 procent handlu transgranicznego. Zamykanie dróg, trąbienie i organizowanie grilli w Ottawie to coś zupełnie innego. A gospodarka jest zakładnikiem. ” Był to mieszkaniec Ottawy z Kanady, który zakończył jednoznacznym apelem: „Nie bierz udziału w protestach”.

The Globe and Mail w Toronto również wzywa do zakończenia blokad. „Prawo do demonstracji jest prawem konstytucyjnym – gwarantowanym i ograniczonym przez prawo. Jest to prawo do komunikowania się w miejscu publicznym – ale nie do narzucania czegoś społeczeństwu. Protest nie jest nielegalny, ponieważ nie podoba ci się przesłanie Staje się to nielegalne, gdy sposób rozpowszechniania tej wiadomości przekracza granicę.Te protesty już dawno przekroczyły granicę” – donosi kanadyjska gazeta The Globe and Mail.

READ  Zarobki porzuconych DAX - Conte koryguje prognozy - Skok w zyskach Volkswagena - Fresenius z mocnym kwartałem - Zalando podnosi oczekiwania i odkupuje akcje - Skoncentruj się na FMC, Evonik, Henkel, PayPal, Uber | Wiadomość

TORONTO SUN rozumie niechęć do niej. „Nie popieramy ekstremistów i optymistów wśród protestujących, ani nie popieramy nielegalnej blokady. Rozumiemy jednak frustrację, jaką wywołały te protesty. To dobrze, że najbardziej natarczywe oblężenie ma miejsce w Ottawie, stoickim, aroganckim mieście Podczas gdy politycy pracują w domu, nie tracąc żadnej pensji, zwykli Kanadyjczycy musieli walczyć od zamknięcia do zamknięcia, aby zachować swoją pracę i zdrowie psychiczne”. Posłuchaj kanadyjskiej gazety TORONTO Niedz.

czytamy w New York Times. „Protest jest niezbędną formą wyrażania się w demokratycznym społeczeństwie – zwłaszcza dla tych, których poglądy nie cieszą się szerokim poparciem społecznym. Rządy mają obowiązek powstrzymać przemoc protestujących, ale muszą być przygotowane na to, aby pozwolić im zaakceptować pewien stopień zamieszania. którzy chcą być wysłuchani”. To była opinia New York Times.

Chińska gazeta HUANQIU SHIBAO bada zimowe igrzyska olimpijskie, z których połowa już się zakończyła, i mówi: „Igrzyska 2022 są wzorowe pod wieloma względami. Są zrównoważone i zaprojektowane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Rozbudowano infrastrukturę wokół Pekinu, aby gościć wydarzenie.” Okolica jest bardziej atrakcyjna z ekonomicznego punktu widzenia. Festiwal sportowy przybliża także kultury chińskie światu. Wreszcie środki bezpieczeństwa okazały się skuteczne i niezawodne – zarówno w zakresie obiektów sportowych, jak i kwestii koronacji. Pekin naprawdę stał się najbezpieczniejszym miejscem na świecie, mówi Huanqiu Xibao ze stolicy Chin.

Scottish Daily widzi to zupełnie inaczej, komentując swój wstępny raport słowami: „Igrzyska olimpijskie z piekła”: „Nawet jeśli pozostało jeszcze dziewięć dni, Pekin 2022 osiągnął już więcej niż tytuł dnia otwarcia: że są to najbardziej wstydliwych igrzysk, które rozgrywano od czasu tych zorganizowanych przez nazistów w 1936 roku. Niektórzy krytycy posunęli się nawet do twierdzenia, że ​​są to najgorsze igrzyska olimpijskie, jakie kiedykolwiek odbyły się, a widzowie czasami muszą się zastanawiać, czy nie byli bardziej skłonni zobaczyć ONZ, że tak ciężko o to walczyłem. Uczestnictwo w spotkaniu to coś więcej niż tylko wydarzenie sportowe, prawie godzina nie pojawia się bez nowego skandalu lub kontrowersji. Słyszałem wyniki Scottish Daily Mail opublikowane w Glasgow.

READ  Telekom: MagentaTV za darmo – oferta specjalna dla Netflix i RTL+ do czasu wygaśnięcia ulgi na dodatkowe koszty

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Dobra płaca i więcej wolnego czasu: co skłania wykwalifikowanych pracowników do powrotu do Polski

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Gospodarka: Polska delegacja odwiedziła region Mostviertel

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending