4:52 rano
Glickenhaus i inne do naprawy
Glickenhaus SCG004c #706 (Mutsch/Laser/Mailleux/Westbrook), który, sądząc po pit stopie, zamienia się miejscami w ostatniej dziesiątce, musi zostać wepchnięty do garażu po tym, jak Frank Mellux wślizgnął się do lasu Adenauer. Trwają prace na spodzie silnika.
Tymczasem w garażu stoi True-KTM #117 (F. Stuck / J. Stuck / Palttala / Kofler) po problemach z elektroniką i Octane126-Ferrari #26 (Grossmann / Trummer / Hirschi / Ludwig), który jest już z powrotem w P17 na Rating wzrósł. Tutaj również mógł nastąpić wypadek stosunkowo późno na okrążeniu.
4:34 rano
Pierwsze oznaki końca nocy
Zmierzch zaczyna się na północnym wschodzie, więc wkrótce znów będzie jaśniej. Ale połowa się skończyła. Świat wygląda teraz o wiele jaśniej dzięki Schubert-BMW #20 (Krohn/Sims/Klingmann/Krütten). Jesse Crone ustala obecnie czasy rywalizacji i utrzymuje się blisko lidera 2:30 minut, mając do dyspozycji trzy do czterech okrążeń.
Ryzyko musi być nadal podejmowane w pierwszej kolejności. Przewaga #3 nad #15 spadła teraz do dziesięciu sekund. Robin Frijns wywiera presję na Fabiana Schillera. Tymczasem Supra musi zostać odzyskana ze żwiru AMG Arena.
4:19 rano
Uzyskaj prędkość przed Phoenix teraz
GetSpeed Mercedes #3 (Christodoulou/Götz/Schiller) skoczył do przodu na ostatnim przystanku. Fabian Schiller wyprzedził Robina Frijnsa o 16,7 sekundy. Przystosowane do strategii, Audi wciąż prowadzi, ale teraz dzieli go tylko sześć sekund.
04:06
Połowa czasu! Co wydarzyło się do tej pory?
Pierwsza połowa to 4:00 w dramatycznej pierwszej połowie wyścigu:
– Krótkotrwała przewaga Octane126 Ferrari
– Naprawa powypadkowa wyrzuca mini auta BMW z tyłu
– Rowe-BMW #99 spada Toksport-WRT-Porsche #27
– Manthey-Porsche #1 gwałtownie rozbija się w Antoniusbuche po pojedynku Laurensa i Driesa Vanthoora
– KTM X-Bow Felixa von der Ladena zapalił się i bez kierowcy toczy się w kierunku Fuchsrohr.
– Aston Martin wychodzi na prowadzenie, ale siedem godzin później leci przed wjazdem do Döttinger Höhe
– Zaledwie kilka minut później nowy szef Sheldon van der Linde miał wypadek w kopalni po dziurze lub złamanym zawieszeniu
Kelvin van der Linde eliminuje numer 5 w wypadku toczenia
Zjazd Walkenhorst-BMW nr 101 po wypadku Andy’ego Soucka, zjazd KTM nr 116 po wypadku Tima Heinemanna
– Phoenix-Audi #15, oba Getspeed-AMG i Schubert-BMW walczą o zwycięstwo
3:46 rano
Niewielki efekt Juncadelli
Szanse na zdobycie #4 GetSpeed Mercedes (Engel/Gounon/Juncadella) niekoniecznie wzrosły: Daniel Juncadella skręcił na wyjeździe z krzywej Ravenol i uderzył w ścianę opony. Jeździ swoim samochodem ze stratą czasu. Przy tej samej strategii różnica wynosi teraz około 1:26 dla wiodącego samochodu Audi.
03:39
Niedaleko katastrofy przywódców
Dries Vanthoor w flagowym okręcie Phoenix-Audi #15 (K. van der Linde / D. Vanthoor / Vervisch / Frijns) prawie zderzył się z Glickenhaus-SCG004c #706 (Mutsch / Laser / Mailleux / Westbrook), który miał wybuchnąć. Wszystko poszło dobrze. Niewielki postęp w rozwoju amunicji Getspeed AMG pozostaje stabilny.
Temperatura wynosi obecnie cztery stopnie Celsjusza. Jest to już minimalna ilość pozostałych klatek w oknie operacyjnym. Fakt, że istnieją trzy obszary dla kodu 60, jeszcze bardziej utrudnia kierowcom.
3:25 rano
Gotowy top KTM
To tyle w przypadku True-KTM #116 (Kofler/Siljehaug/Hofer/Heinemann). Tim Heinemann miał wypadek na zboczu Nordschleife. Czy ma to związek z wypadkiem na Kajmanach #85? W każdym razie marszałkowie powtórzyli dziwny czwartkowy incydent. Holowanie to spowodowało również zderzenie uratowanego pojazdu z pojazdem uratowanym.
3:13 rano
Wypadki zamieniają się w inne kategorie
Tymczasem chód nieco się uspokoił, przynajmniej w SS9. Doświadczenie pokazuje, że kto przeżyje pierwszą trzecią część, ma duże szanse na pokonanie ostatnich dwóch trzecich – nawet jeśli oczywiście nie ma żadnej gwarancji. Brutalny chód ucichł w ciągu pierwszych kilku godzin, a tor stał się zauważalnie bardziej pusty.
Jednak lawina trwa nadal: Black Falcon Cayman #85 (Meenen/M. Müller/Palluth/Wahl) zderza się z jednym z X-Bows GT2 i mocno w niego uderza. Subaru #114 (Van Damme / Shrek / Lacey / Sasaki) w Lesie Adenauer, z Cobrą #832 przy wejściu do Webermana.
2:43 rano
Zaktualizuj do 101
Według organizatorów wyścigu doszło do wypadku z udziałem Walkenhorsta BMW #101 (Krognes / Soucek / Trogen / J. Müller). Do tej pory zrezygnowaliśmy z liczenia, ale do tej pory musiało istnieć około tuzina GT3, które albo wyciekły, albo zostały beznadziejnie pozostawione w wyniku wypadków.
2:22 rano
#3 jest z powrotem
Getspeed jeszcze nie zrezygnował z tego. Adam Christodoulou w GetSpeed Mercedes #3 (Christodoulou / Götz / Schiller) po raz kolejny próbował dogonić 10 sekund do 15 sekund na Phoenix Audi # 15 (K. van der Linde / D. Vanthoor / Vervisch / Frijns ). Nadal obowiązują następujące zasady: #3 jest przed okrążeniem #15, a także od #4, więc praktycznie ma 23 sekundy mniej w porównaniu z tymi dwoma pojazdami. Jednak obecnie wyprzedzasz zespół w zespole.
Z drugiej strony, Schubert-BMW #20 (Krohn/Sims/Klingmann/Krütten) stopniowo spada. Jens Klingmann obecnie jeździ podwójnie i po prostu nie lubi prędkości pierwszych trzech pojazdów. Teraz w pierwszej dziesiątce: Glickenhaus SCG004c #706 (Mutsch / Laser / Mailleux / Westbrook).
2:06 rano
BMW musi dokonać kolejnej ofiary
Walkenhorst-BMW #101 (Krognes / Soucek / Trogen / J. Müller) jest kompatybilny. Wygląda na usterkę techniczną. Zespół Walkenhorst, który jeździ na oponach Yokohama, miał do tej pory zaskakująco słaby wyścig i nie był w stanie utrzymać tempa, zwłaszcza na początku. Niedawno skrócili konkurencyjne czasy okrążeń, ale wydaje się, że to koniec podróży służbowej. Jedynym BMW M4 GT3 pozostałym w klasie Pro jest teraz BMW #20 Schuberta (Krohn/Sims/Klingmann/Krütten), które plasuje się między P1 a P5 w zależności od punktu zatrzymania i jest de facto trzecim.
1:59 rano
Walter Hornung krytykuje
Dyrektor wyścigu Walter Hornung, podobnie jak wielu tutaj, jest zdumiony prędkością. W oficjalnym oświadczeniu powiedział: „Mieliśmy kilka poważnych wypadków, na szczęście żaden nas nie skrzywdził. Niestety musieliśmy nałożyć pewne kary, co z kolei wpływa na wyścig. Wypadków, które zdarzają się podczas wyprzedzania, nie powinny mieć miejsca – Jeździmy w wyścigu długodystansowym, nie biegamy sprintem. Nawet nie mamy przerwy między połówkami, a chciałbym teraz spokojniejszą noc.
1:42 rano
Mueller zasłużył na karę
Audi #22 z kolekcji samochodów (Haase / N. Müller / Niederhauser / Rast) otrzymuje karę 1:32 za pokonanie Falkena Porsche. Realistycznie, Audi ma w tej chwili dopiero 15. miejsce w wyścigu, ale ma też największe szanse.
1:33 rano
# 4 Traci grunt
Po tym, jak Maximilian Götz wyprzedził go, Phoenix Audi #15 (K. van der Linde / D. Vanthoor / Vervisch / Frijns) skróciło czas wyprzedzenia. Jest teraz w tej samej kadencji, co GetSpeed Mercedes #4 (Engel/Gounon/Juncadella). Jednak różnica jest zaskakująco duża i wynosi teraz około minuty. Schubert-BMW #20 (Krohn/Sims/Klingmann/Krütten) również wciąż ma szansę na zwycięstwo i wielokrotnie prowadzi przez trzy okrążenia. Jednak ostatnio również czas został stracony. w tym momencie
1:07 rano
Zderzenie Mullera z Picariello
Dla odmiany w klasie panuje wewnętrzny gwar. Nico Müller przekształcił Falken Porsche nr 44 (Bachler / Picariello / Pilet / Ragginger) w serię Audi nr 22 (Haase / N. Müller / Niederhauser / Rast). Chociaż pozostaje w tyle, scena już wygląda na intencję.
Falcon Porsche wjeżdża do boksów z uszkodzeniem zawieszenia na krótkim okrążeniu. Audi jedzie, ale scena jest już „badana”.
aktualizacja: Porsche potwierdza koniec #44.
12:57
Kolejny incydent związany z SP9
Kelvin van der Linde jest kolejnym najlepszym kierowcą, który plasuje się na liście błędów pełnoprawnego zawodowca. Zderza się z FourMotors Cayman # 420. Cayman jechał w lewo, ale dał znak w prawo i wycofał się w prawo. Rezultat: wypadek na Michael-Schumacher-S.
Na początku dochodzi do zderzenia rodziny Vanthur, a następnie obaj Van der Linde przechodzą na emeryturę z powodu wypadków. Niedobry dzień dla braci.